Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.192 discussies in dit forum
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Deze opname komt van James Hutchison. Of het een kortegolf of middengolf opname is kan ik niet helemaal goed bepalen, ik vermoed kortegolf. [verborgen inhoud] In zijn RNI dagboek schreef Michael Downing op dat dit inderdaad de dag was dat Dave terugkwam op RNI : [verborgen inhoud] bij "Tuesday 15 August 1972".
-
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Iedereen de beste wensen voor 2024. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Eindelijk eens opgediept uit de oude dia's: de Norderney aan de Van Hasseltkade in Maastricht. Ik nam de twee dia's tussen september 1986 en juni 1987 - de precieze datum weet ik helaas niet. Ik houd me aanbevolen voor de juiste data. [Edit: tussen april en juni 1987 - met dank aan de Hansen: Hendriks en Knot] Indertijd liep de oprit van de Wilhelminabrug nog rechtuit naar de Markt. Inmiddels is het kantoorpand links allang gesloopt, en komt het verkeer daarvandaan de brug op. De kade is ook niet meer in gebruik als parkeerplaats; het heet nu Maaspromenade. Het schuine stukje beschoeiing bij de boeg van het schip is tot op de dag van vandaag nog te herken…
-
-
- 4 antwoorden
- 935 weergaven
- 2 followers
-
-
Twee opnamen waar wat mee is. In die week waren de volgende twee platen de Satellietschijf: * Bruce Springsteen - Glory Days * Maggie MacNeal - You Are My Hope Tenminste, volgens een opname die ik heb. Maar dan deze twee opnamen die gedateerd zijn in de zelfde week: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De Satellietschijven zijn: *Novo Band - Girl it's you *Camaro's Gang - Ali shuffle Ik heb niet gekeken naar de datering van de twee opnamen omdat er hier meerdere puzzelaars zitten die dat beter kunnen dan ik. Het lijkt erop dat datering niet juist is. En beide platen komen niet voor in de Satellietschijven overzicht. iemand enig idee…
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Voordat religie niet meer geplaatst mag worden, nog even deze; [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 4 antwoorden
- 867 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Hans Mondt-Ook goeiemorgen 0600-0700 [verborgen inhoud] Hans Mondt-Ook goeiemorgen 0700-0800 [verborgen inhoud] Tom Collins- Ook goeiemorgen-vanaf de MiAmigo259 0800-0900 [verborgen inhoud] Freek Simon-Live van de MiAmigo259 0900-1000 [verborgen inhoud] Tom Collins Freek Simon-Live relaiscontact Veronica 1000-1105 [verborgen inhoud] Tom Collins-Lex Harding - Live op 538 1100-1200 [verborgen inhoud] Lex Harding-Tom Collins-Will Luikinga - Live op 538 1200-1300 [verborgen inhoud] Lex Harding-Tom Collins - De dag De hearing 1300-1400 [verborgen inhoud] Lex Harding-De dag 1400-1500 538 AM [verborgen inhoud] Lex…
-
-
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Bewerkte opnames, mischien eerder aangeboden-gecleaned, van diverse bronnen. Een serie schitterende super kwaliteit opnames van Brian Anderson van de Engelstalige Radio Mi Amigo service uit April 1974. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Paul de Haan.
-
- 4 antwoorden
- 914 weergaven
-
-
Wie heeft er voor mij programma;s van Bert Bennet Welkom in de wereld der wakkeren die op Radio Atlantis zijn uitgezonden.
-
- 4 antwoorden
- 870 weergaven
-
-
Deze maand is het 50 jaar geleden dat de solo albums Plastic Ono Band van John Lennon en All Things Must Pass van George Harrison uit kwamen. Deze platen waren een grote sensatie en ik zou willen vragen of jullie in de archieven nog Veronica opnamen hebben waarin de nummers voor de eerste keer te horen waren. Wim de Lang
-
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] 1968-12-20 Kerstgroeten van boord Chiel Luikinga-Tom Collins 2000-2100 dank aan stichting norderney-radio veronica 192 gr jan V
-
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Erin Kelly en Chris Carson voor de Laser 558 zenders in 1985. Meer foto's gemaakt door Chris aan boord van het zendschip de Communicator hier: [verborgen inhoud]
-
-
- 4 antwoorden
- 731 weergaven
-
-
Ik werd net even geattendeerd (vast om hier een post te plaatsen ) dat de Ross Revenge de trossen heeft gelost en onderweg is naar een nieuwe ligplaats. Het schip vaart op dit moment ergens in de theemsmonding/Noordzee Zie: [verborgen inhoud] en [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Bedankt Vincent voor het beschikbaar stellen van de Radio Veronica-programma's die ik nog niet had. Bedankt zeker ook MusicRadioFan. Het is eigenlijk ongelooflijk dat er veertig jaar na dato nog steeds nieuwe programma's boven het water van de vrije Noordzee komen drijven! Ze zijn allemaal in dank aanvaard! Groet, Bert.
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Een baken van 19 oktober 1978. Was dit de laatste op Mi Amigo of is er op de 20 nog eentje uitgezonden? [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Ben een vroege vogel en luisterde vanochtend al naar een programma van Siezen en de Vries op 192 Radio, prachtig prachtig. Nu de vragen : waarom is bijv nu juist dit programma bewaard gebleven uit een tijd dat niemand van zeezenderopnames verzamelen had gehoord, wie bewaarde dit ? Of is het puur toeval dat deze vroege Veronica programma's bewaard zijn gebleven? Wanneer brak bij wie zo ongeveer het besef aan dat met het oog op de toekomst het raadzaam was te bewaren, vanaf de 70's? Er wordt veel geschreven over het stoppen van 402 mtrs middengolf per 1-9-2015 en een mogelijke opvolging, zoek niet verder , 192 radio is wat mij betreft de enige juiste keuze op 747 am. SVP…
-
Persoonlijk vond ik op Radio Noordzee Ferry Maat de beste DJ, een man met een mooie stem en een echte "Disc-Jockey = Platenruiter", d.w.z. met een scherpte timing en feeling voor techniek. Uit 1974 deel ik met jullie een leuke opname van deze Maandag aflevering van Ferry Maat. Uitgezonden op 25 Februari 1974 van 14 tot 15 uur. Enjoy.. [verborgen inhoud] Fijne Zaterdag Henk Kruize
-
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor de Radio Day in Amsterdam ben ik nog op zoek naar het "Caroline 558" jinglepakket (bijvoorbeeld "Europe's Best Music - Caroline 558" of gewoon "558" door een koor gezongen). Wie oh wie kan me helpen? Groet en bij voorbaat dank Martin
-
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Al eerder zijn opnamen van mij gedigitaliseerd ( bij voorbeeld alle wekelijkse Beatles programma's van Veronica) en ter beschikking gesteld via het offshore forum en ik hoopte dat ik zelf de tijd en energie had om door te gaan met banden e.d.na 1974. Als zzp'er heb ik zo druk dat het me niet lukt en ik wil toch graag een honderdtal banden met heel veel zeezenderopnamen met iedereen delen. Ik woon in Dordrecht en ben wel bereid om b.v.op een zondag ze ergens in de buurt te brengen. Ze zijn wel heel goed gedocumenteerd. Ik hoor graag van "iemand" die dit wil en kan doen. groet, Hans Marijs
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Alle Alarmschijven op Nieuwjaarsdag op 192 Radio Alle Alarmschijven op 1 Januari 2013 bij 192Radio van 7 tot 7. 12 uur lang, de klappers, de missers, en de leukste nummers, van de meest toonaangevende schijf, die de Nederlandse muziekwereld kent; Hee Let op...hier komt... De Alarmschijf! Produktie Rob Stenders van KXRadio.
-
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Een uurtje Rene van Elst... als de datum klopt. Ik heb deze niet gecontroleerd. [verborgen inhoud] Van 25 en 26 april heb ik geen opnamen.
-
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
-