Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.302 discussies in dit forum
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Met dank aan Harm Koenders voor het omzetten naar digitaal Caroline South 199 1966-08-13 1500-1618 Emperor Rosco [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Johan Rood deed toen alles aan boord, ook nieuwsuitzendingen. Die dag produceerde de zender ook een heel zuiver signaal. Tevens nog het einde van een Dr Molly Magic Show 1756-1809 [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] 0152-0205
-
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
De Top 40 is terug op Radio Mi Amigo en Bart van Leeuwen presenteerde hem. Deze info is afkomstig van de tape. [verborgen inhoud] Een opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server Hauraki - 19741027 - Paul Einekom - Lanc Bare [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Nog een aardige video die Ad maakte in 2009.
-
- 9 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Caroline 850714 #1 963 kHz David Andrews, James Kay 01.01-02.22h http://www.mijnbestand.nl/Bestand-SMO8TZWPNDUX.mp3 en vervolgens 02.27-03.07 met James Kay http://www.mijnbestand.nl/Bestand-3UPZMJH7K6HQ.mp3 Veel plezier er mee! Douwe
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Veronica-19710131-1900-2000-KlaasVaak-BubblingUnderBritain-46min
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Laser [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Tot mijn niet geringe verbazing merkte ik gisteren, toenik de tv-kanalen langs zapte, dat ik 192TV kan ontvangen. Dat zal wel een tijdelijk Kerstcadeautje van mijn provider zijn. Of er is per ongeluk een schakelaar omgezet. Hoe dan ook: ik belandde in een hitlijstoverzicht en daar kwam 'Veronica Sorry' in voor. Ad vertelde kort over het hoe & waarom van die plaat en refereerde toen aan de verbouwing van en nieuwe activiteiten op de Norderney. Nadrukkelijk gaf hij aan dat volgend jaar op en rond 31 augustus de Norderney een rol zal spelen bij die 40e verjaardag van het verdwijnen van de zeezender. Geen '31e augustus' dus in RockArt?
-
Zoals ik in een andere "draadje" al schreef ben ik doende om alle reclames uit de bewaarde programma's te knippen. Erg leuk werk, wel arbeidsintensief en tegelijkertijd hoor ik allerlei zaken die ik dan ook nog in onze dBase kan vermelden. Zo luisterde ik naar een programma van Cees van Zijveld van 21 april 1965. Cees verteld daar een aantal erg leuke bijzonder heden over de eerste jaren. Zo verteld hij over de eerste plaat die in de discotheek werd ingeboekt en ook de laatste plaat op dat moment. En hij draaide de plaat Veronica van Harry van Dongen en verteld precies wanneer de 2e versie werd uitgebracht!. Kijk daar hebben we wat aan. Hier dat fragment. …
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Het is misschien niet helemaal netjes om ook andere downloads onder het kopje RNI te spuien, maar ik heb op dit moment even wat weinig tijd om het in verschillende berichten uit te splitsen. Vandaar een bonte verzameling van Radio Caroline, Omrop Fryslan, Omroep Organisatie Groningen (OOG Radio) en RNI. Pik er maar uit wat je kan gebruiken. Caroline-19890819-1200-1300-TheRaid http://www.mediafire.com/?e6hxaogj59r18q9 Diversen-19890819-NieuwsberichtenOverTheRaid http://www.mediafire.com/?803nnlmc18z3iod OmropFryslan-1994-28min http://www.mediafire.com/?542w9te99nx9vh0 OOG-19940200-1845-1902-MarcWiers-Piekuur http://www.mediafire.com/?jrana5a30…
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Opnames met verbeterde geluidskwaliteit. Het is `1 van de vreemdste opnames in mijn archief, de “samenwerking†in 1979 tussen Delmare en Radio Tour de France met oa wijlen Theo Koomen. [verborgen inhoud] Paul de Haan.
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Aansluitend op de posting van gisteren wat opnamen van de volgende dag. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
ik kwam een stukje tegen over de Telesport uitzending van 3 Juni 1973 met daarin een interview met Arnold Mühren van The Cats. (Telegraaf). Weinig kans denk ik, maar toch vraag ik of iemand dit programma toevallig heeft. Bij voorbaat dank voor de moeite. Groeten, Cor.
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] VOP-19800704-1648-1700-JohnnyMos-Drivetime-1540khz.mp3 VOP-19800704-1700-1800-ChrispianStJohn-MusicForLoversOnly-1540khz.mp3 VOP-19800704-1800-1819-SteveMarshall-Twilight-1540khz.mp3 VOP-19800704-1837-1900-AbiNathan-PeaceProgramme-1540.mp3 VOP-19800704-1900-2011-TheClassicalMusicProgramme-1540.mp3
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Heb zelf een klein stukje, maar ik zoek de hele uitzending van de Top 40 van 20 April 1974. Tijdens de opname van deze top 40 werden er pakjes gerookte paling uitgedeeld door (volgens Stichting Norderney) Jaap Buijs omdat The Cats de nummer 1 (Be My Day) hadden bereikt. Meer opnames van deze dag zijn uiteraard ook welkom. Groeten, Cor.
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-