Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Sinds enige tijd heb ik via facebook contact met de weduwe van Rick van der Linden,Inez. Nadat ze in 1980 met Rick trouwde heeft ze zijn zaken behartigd. . Ik stuurde Inez een link van Media Pages waarop de instrumentale backing van Sealegs staat. Ze kende het niet eens en vond het prachtig. Inez vertelde dat Rick pas in 1980 in haar leven kwam en veel dingen van daar voor kent ze niet of nauwelijks.Ze heeft de zaken van Ekseption geregeld. Nu zou ik zo graag het complete verhaal over Sealegs willen weten, hoe het tot stand kwam en wie er op mee doen. Dan kan ik haar dat sturen. Vindt ze vast leuk. Wie kent het verhaal er …

• 4 antwoorden
    • 2k weergaven
  2. Gisteren zat ik te luisteren naar een RNI programma van Tony Allan. Het kwam uit maart 1971. Op een gegeven moment draaide Tony een voor mij onbekende plaat van de band Zoo. Hij zei er bij dat het speciaal voor Pam uit Benfleet in de UK was. Toen dacht ik opeens, die vrouw heb ik op mijn facebook want ze is zeezender liefhebster. Dus ik schreef haar een bericht waarin ik haar vroeg of zij misschien dat meisje van toen was? En ja hoor, ze was toen verbonden aan de Free Radio Association in Benfleet en Tony moet die plaat voor haar hebben gedraaid. Echter, ze heeft hem toen nooit gehoord, waarschijnlijk doordat ze op school zat. Ik heb haar toen een…

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  3. In mijn archief zit al jaren een korte opname van wat "stukjes" REM-Radio Noordzee maar ook o.a. aankondigingen op TV-Noordzee, wat commercials en info over de nieuw opgerichte TROS. Dit alles uit 1964, leek me wel leuk om te delen. [verborgen inhoud] Groet Henk Kruize

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 774 weergaven
  4. Started by Vincent,

Tony Berk en Maarten de Jong. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  5. Gast
    Started by Gast,

Een nieuw hoofdstuk op www.marinebroadcasters.com Een halve eeuw Radio Caroline in woord maar vooral beeld. Aandacht met name voor het legendarische zendschip Mi Amigo en de rol die ze speelde als basis voor Caroline tussen 64 en 80. Ook is getracht aan de hand van vele foto's als het ware een wandeling door het schip te maken, vele nieuwe niet eerder vertoonde foto's geschonken door Marc Jacobs die ook bij een aantal foto's uitleg gaf over de aanboord situatie. Kort in "beeld" komen ook de Fredericia en Ross Revenge. Al met al 160 foto's die het beeld van die tijd goed weergeven. Zie http://www.marinebroadcasters.com/50%20jaar%20Caroline/50%20Jaar%20Radio%20Carolin…

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  6. Started by Jan-Fre,

Ik ben afgelopen jaar bezig geweest met het beschrijven van alle bij mij bekende uren van Veronica die zijn uitgezonden in 1974. Op het eind zit nog even een lastig uurtje met een aantal (voor mij) onbekende nummers. Iemand die de muziekjes herkent? [verborgen inhoud] 1974.08.31 05:00-06:00 Radio Veronica De techniek staat voor niets dc. nonstop Speelduur: 01:00’36” 128 KBps 44100 Hz G stilte Expecting to fly – Buffalo Springfield stilte Tune weerbericht Be thankful for what you’ve got – William Devaughn Walk on – Neil Young ????? - ????? Love is the message - MFSB ???…

• 4 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  7. Started by Vincent,

Twee uurtjes met Monique van Dijk en Dominique Vautrin. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  8. Started by Vincent,

Meer info bij deze opname heb ik niet. [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  9. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen

• 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  10. Hierbij nog een programma uit de oude doos, uit eigen collectie! Veel luisterplezier! [verborgen inhoud] 1976 12 03 Radio Mi Amigo 1200-1300 Baken 16 Marc Jacobs & Frank v.d. Mast Aflevering 91.mp3 40 MB 1976 12 03 Radio Mi Amigo 1300-1400 Baken 16 Marc Jacobs & Frank v.d. Mast Aflevering 91.mp3 40 MB

11. Started by Revenge85,

In de huidige tijd wordt iedereen gescreend ,Ik vraag me af om dj's en personeel na 31 aug 74 gescreend werden en hoe ging dat (bij o.a Mi Amigo , Monique ) was iemand te vertrouwen ? Ik kan me voorstellen dat zoiets toen een probleem moet zijn geweest voor de mensen in Spanje (Mi Amigo) maar ook voor de mensen aan boord

• 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  12. Started by Drumbeat,

Laser Hot Hits 576 1200-1300 09/12/86 I need someone to ID the DJ, please! (Do you read me, Bella?!) [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  13. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

14. Vijf uur RNI met Henny Spijkers en Dave Rodgers. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  15. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  16. 1986 was zo'n beetje het hoogtepunt van Radio Monique, een supergoed signaal op AM, leuke muziek, veel live en leuke DJ's... en uit dat jaar wil ik een leuke opname (dank aan de downloadclub in 2007) met jullie delen. Aan boord opgenomen, dus prima geluidskwaliteit, het programma "Opstaan met Monique" gepresenteerd door Ruud van Velsen. Nieuwslezer Dick Verheul vergist zich na het nieuws, hij heeft het over het "tijdsein van 6 uur" maar het is toch echt 7 uur in de ochtend. Leuke opname omdat ie vandaag precies 37 jaar oud is... en als je er naar luistert, wat ik zojuist deed, is het net of het nog maar pas geleden is, zo vers ligt het nog in je geheugen... …

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  17. Started by h.roos,

Voor wie deze nog niet had. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Met dank aan Wout Koelewijn. Met vriendelijke groet.Henk.

• 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  18. Started by hcjm,

Bij het terugluisteren van de Top 1000, die werd uitgezonden van 23-27 juli 1974, hoorde ik in een uur van Bart van Leeuwen de astroloog Ed Noordman voorbijkomen. Nou kan ik me herinneren dat die wel vaker astrologische adviezen op Radio Veronica gaf, maar volgens mij was dat meestal in het programma van Rob Out...? Wie weet wat er van deze man geworden is ? Leeft hij nog (zou kunnen, geboren in 1928)? Ik las op internet dat hij bij de Tweede-Kamerverkiezingen van 1994 zelfs kandidaat was voor een politieke partij: Unie 55+ ! Wie kan er meer over hem vertellen? Hans

19. Op 24 Juni 1973 had Caroline grote problemen met de generator, regelmatig vielen de zenders op 259 en 389 uit. Die Zondagmiddag liet ik een band meelopen om het op te nemen, wat ik nu aanbied is een eigen opname, gemaakt in Geldrop, en af en toe draai ik wat tussen 259 en 389 en zijn er wat plaatjes uitgeknipt... De generator aan boord, genaamd "Buddah", werd onderhouden door Dick Palmer en liet het die dag regelmatig afweten, leuk is de aankondiging van Johnny Jason "Mr. Buddah is recoverd and hopefully a lenghty recovery.." Je hoort het station om 16:55 uur in de lucht komen met een hele zachte modulatie, daarna van 17-18 uur Jerry van der Loo op 259 en af en toe e…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  20. Started by Ben,

Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

21. Ik heb hier een collectie van bijna 200 CD-ROM's met mp3 opnames die ik momenteel naar externe harde schijf aan het overzetten ben en zojuist de CD-ROM gehad met Caroline uit Maart 1980. Vandaag is het 43 jaar geleden dat de volgende werd uitgezonden, 14 maart 1980, ik was net klaar met mijn eerste eigen flatje dat ik samen met mijn toenmalige echtgenote lekker knus, althans volgens ons inzicht, hadden ingericht. Uiteraard werd de kleinste slaapkamer mijn "mancave" waar alle banden met zeezender opnames bewaard en afgespeeld werden, "No go for lady's" aankondiging op de deur... De digitale opname is, uiteraard, van de downloadclub, en die wil ik nu met julli…

22. Started by Vincent,

Koffietijd met .... [verborgen inhoud]

23. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 4 antwoorden
    • 2k weergaven
  24. Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19750818-1800-1900-StanHaag-Jukebox

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  25. Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.