Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  2. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-pierre Legein RNI - 19730824 - 0600-0700 - Marc Van Amstel - Buitengaats Live [verborgen inhoud]

3. Started by martinja,

Offshore Radio.org - cleaned by Oldies 45 06-10-1972 Veronica Top40 13.00-14.00 [verborgen inhoud] 06-10-1972 Veronica Top40 14.00-15.00 [verborgen inhoud] 06-10-1972 Veronica Top40 15.00-16.00 [verborgen inhoud]

4. Started by Helmut,

[verborgen inhoud] Vraag aan @Juul Hoe was de viering in Hilversum op 18 april jongstleden?

5. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  6. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  7. Started by Albatrosstudio,

Radio Atlantis startte op 15 juli 1973 vanaf de Mi Amigo. Om 12 uur met officiele uitzendingen voorafgegaan door een test uitzending. Op een geluidsdrager vind ik nu ook een test van drie dagen eerder in de avond van 12 juli van een half uur bestaand uit één afkondiging en daarna een half uur fluittonen. Ik had hier nog nooit van gehoord. Voor mijn was de test op 12 juli een verrassing. Douwe

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  8. Started by huppiedos,

Beste zeezender vrienden, Ben opzoek naar de volgende opnamen, kon deze bij de donwloadclub niet vinden, nog in mijn eigen bestand. Het gaat om de Uitzending van 13 september 1966, 16.00 - 17.00 uur Dinsdagmiddag speciaal- Rob Out, techniek: Ad Bouman. wie o wie kan mij daar blij mee maken. bij voorbaat hartelijk dank. vriendelijke groet Anne

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  9. Radio 819-1989 07 14-1230-1400-Mirjam Verhoef - Broodje Ross [verborgen inhoud]

10. Started by Eric,

Hierbij wat opnames van Radio KING. Hoor je toch niet zoveel van. Zal er elke keer 5 posten, tot de voorraad op is. Soms is het wel dubbel, maar dan is de opname een andere of de bitrate. Ik heb nog niet geschoond, dus post alles. Hierbij de eerste 5: [verborgen inhoud] KING-1965summer-(236m)-MarkHammerton&JohnStewart(studio-30mins).mp3 [verborgen inhoud] KING-1965summer-MarkHammertonJohnStewart.mp3 [verborgen inhoud] KING-19650000-MikeRaven238m-testtransmission.mp3 [verborgen inhoud] KING-19650200-238m-MikeRavenTesttransmission.mp3 [verborgen inhoud] KING-19650225-(360m)-Roge…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  11. Started by ruudam,

Het nieuws staat weer bol van de Russiche actie tegen het Greenpeace ship in het hoge Noorden. Nederland gaat naar het Internationaal zeerechthof in Hamburg om de bemanning vrij te ktijgen. Wat iedereen is vergeten dat Nederland zelf ook het Internationaal zeerecht aan zn laars lapte in 1981 met het opbrengen van de Magda Maria van radio Paradijs dat onder Panamese vlag voer. Alle juridische procedures tegen de Staat door de eigenaren werden gewonnen, zoals bekend. Ook de raid op de Ross in 1989 was niet helemaal kosher, al ging het hier om een niet geregistreerd schip. Als de Russen achter de Nederlandse praktijken komen wordt het nog lastig voor mini…

• 6 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  12. Gast
    Started by Gast,

Tijdens pasen 1989 konden we voor de laatste keer na zo’n paasuitzending van een Nl talige offshore zender vanuit internationale wateren luisteren. Waar Veronica en Noordzee 14 jaar eerder al het bijltje er bij neer gooiden waren daar nog Mi Amigo-Monique en de door velen verguisde en ondergewaardeerde Radio 819. 15 jaar na dato dus, langer dan de Radio Veronica Cyclus om maar iets te noemen. Hier drie uren Radio 819 live vanaf de Ross Revenge in Internationale wateren, 15 zeemijlen uit de kust van Margate Kent nabij de Falls Head zandbank tijdens Pasen 1989. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] …

• 10 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  13. Started by eurofrank,

Al jaren (en dat is niet overdreven) zoek ik de herkomst van deze tune hier. Ik kan maar niet vinden van wie het is, laat staan waar die vandaan komt. Weet één van jullie allicht waar dit mooie stukje muziek vandaan komt? Een zekere Erik contacteerde me via mail via een ander kanaal en brengt opnieuw enige hoop met zijn hieronder gekopieerde reactie. "het is de tune van mi-amigo maar ben het programma vergeten. ik ga die tune die jij zoekt opzoeken en je de titel en uitvoerders bezorgen. ben namelijk zelf d.j. geweest bij tal van zenders." Ik moet wel zeggen dat het -volgens mij- veel gelijkenissen vertoont en veel weg heeft van die destijds gebruikte EUROPA…

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  14. Afkomstig uit een ander forum de messcherpe kijk op Caroline blunders van de Ierse maverick door P Moore.... Caroline was put out of business when the big mast fell as it was a daft thing to build in the first place. A shorter mast or two masts may not have been so impressive but Ronan prioritised image over longevity. Had a sensible robust mast been built and if the money thus saved ( that which did not end up in Lichtenstein ) was used to keep the ships registration fully in place, there may have been no raid. I do not know 100% if it was a stupid idea to broadcast the SW on a marine distress frequency but I guess it did not help. But that was R…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  15. Van de Golden Radio NL server, met dank aan wijlen Jan Kat en Jean-Pierre Legein RNI 220 - 10111973 - 2000-2100 Hour - Robin Banks On Saterday [verborgen inhoud] RNI 220 - 28011973 - 2155-2217 Hour - Daffy Don Allan On Sunday [verborgen inhoud]

16. Started by dhadders2000,

Heeft iemand er opnames van?

17. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  18. Started by hans knot,

RNI NSGDX with AJ Beirens and André Lasale with DX News and playing the RNI Muziek Express record. 1974 05 05 9-10 GMT 60 min studio. [verborgen inhoud]

19. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]

20. Started by Arjan,

Is er iemand die opnamen heeft en wil delen van Radio Sutch? Ik heb bewondering voor de helaas overleden screaming lord, alvast mijn dank. Arjan

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  21. Started by Vincent,

Sebastiaan Peters Tom van der Velde en Ds Toornvliet. [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  22. Heeft iemand een opname?

23. Voor de fans , geniet ervan . 24-06-1979 Sunday Joint Part One Caroline.mp3" [verborgen inhoud] "24-06-1979 Sunday Joint Part Two Caroline.mp3" [verborgen inhoud] Beste groet Philip

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  24. "Single Historische opname Ross Revenge met interviews", dat staat op de single als titel. Wie weet wie dit op de markt gebracht heeft? Is het, zoals de jingle doet vermoeden, FRM of toch weer een SMC productie? Op de single o.a. een telefonisch interview met Peter Chicago en uit een Veronica programma, Jos Bergenhenegouwen. Ook deze weer uit de verzameling van Piet Treffers. [verborgen inhoud] Net als de vele foto's van Piet die nu op [verborgen inhoud] Niet alle foto's zijn door Piet zelf gemaakt, maar het was onmogelijk om alles precies uit te zoeken. Dus in dit album ook hele mooie foto's van o.a. Jelle Boonstra, Theo Dencker, Rob Othof …

• 18 antwoorden
    • 1,6k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.