Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.302 discussies in dit forum
-
Cleaned by Oldies 45 Radio 558 1988.07.09 1500-1600 Lex van Zandvoort [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Radio Mercur was wel een zeezender, maar een popstation was het niet echt. Dat blijkt ook duidelijk uit deze opname van juleaften 1959. Dat is de dag voor kerst. 'Stille musik' met Hans Vangkilde. 1959.12.24 63 minuten Stille musik pa juleaften - Hans vangkilde: http://www.mediafire.com/?1f19pva4co4xf43 Als je het verhaal over Mercur wil lezen dan kan dat [verborgen inhoud] Jan-Fre
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Vanmiddag had een afvaardiging van de Stichting Norderney een belangrijk overleg over een "toekomstig project'. Op dit moment kunnen we er nog niet over uitweiden, maar wel een foto ( met niet alle gesprekspartners) ………..In onze studio Lapershoek. Waar wij zaten was "vroeger" het directiekantoor. Foto: vlnr. Ad-Juul-Richard Otto ( spreekbuis.nl ) en Bert Verweij.( zoon van Oom Jaap Verweij ). foto: ©Stichting Norderney Ik heb de foto verwijderd omdat er een facebook pagina "zeezender radio veronica" is die 'em gewoon "leent". Terwijl er "©" bij staat. En dat niet eens even vraagt.
-
- 7 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Uurtje Maarten de Jong. [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Veronica 7201 01-01-1972 1200-1300 Rob Out Goud van Out.mp3 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein voor het opnemen en uploaden [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor u allen beste forum leden hele fijne feestdagen een goed uiteinde van 2014 en een voorspoedig en gelukkig 2015. GROET: Hans Verbiest Eindhoven.
-
De laatste cassettes uit 'De doos van Juul' die ik vorig jaar heb gekregen zijn gedigitaliseerd. Info van de cassettes overgenomen maar er zal nog het een en ander uitgezocht moeten worden. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Op de veilingsite Catawiki kwam ik een getekende poster tegen van de Norderney, het schip van radio Veronica .De poster is gemaakt door de organisatie Free Radio Campaign en stamt uit 1970. De bieding duurt nog een kleine week en het eerste bod is 1 euro [verborgen inhoud] Salut Leendert
-
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
(Ook) Goeiemorgen, ik bedoel middag! Sinds een tijdje luister ik dagelijks op m'n werk met veel plezier naar 192Radio, vooral de oude integraal herhaalde uitzendingen vind ik prachtig. Vanmorgen (4-1) vlak voor 8 uur (moet dus Ook Goeiemorgen zijn geweest) speelde de NL groep ALDERMAN een mooie unplugged versie van hun single Come In The Evening, gevolgd door een interview. Dit zal een uitzending uit 1971 zijn geweest, aangezien ze in dat jaar de plaat uitbrachten. Mijn vraag is: kan ik op 1 of andere manier deze opname opnieuw horen of downloaden? Kan iemand me vertellen of deze uitzending van Ook Goeiemorgen nog eens herhaald zal worden, of heeft iemand 'm misschien als…
-
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Een dag Radio Caroline vanaf de Ross Revenge. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Zie ook http://www.iradiocafe.nl/forum/thread-2693.html
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
Hier mal 2 Souvenirs die ich noch habe 1 X in Silber das Sendeschiff die Norderney 1 X Windjacke mit der Norderney (gab es damals bei Bestellung des Veronica Magazin`s http://www4.zippyshare.com/v/4564367/file.html Gruss Reiner
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein RNI - 19740411 - 2200-2300 - The Bryan Mc Kenzie Show [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
-
Nachtprogramma van Graham Gill op Radio England. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Ergens begin 1971 meegenomen uit Amsterdam van de Frederica:
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Veronica Top 1000 van 1974 64 uur non stop radio - 3.5 GB. We beginnen met Tineke in het eerste uur,en eindigen met Rob Out in het laatste uur. Diverse oud gedienden op het forum zullen hem misschien al wel in bezit hebben,Maar ik denk dat ook de nieuwe leden deze leuk zullen vinden. Gaat met de post mee als Zip,anders kom ik weer in de war met het stuk voor stuk uploaden. Veel plezier er mee. [verborgen inhoud] Groet, Moby
-
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Stichting Norderney deed het hier niet vanmorgen Van de Golden Radio NL server - wie ze op heeft genomen, geen idee - wel bijzonder fijn om weer terug te horen Veronica_Top 40_1968_0910_1500_1600u_Top_40_met_Joost_den_Draaier [verborgen inhoud] Radio Veronica 1968_0210_1700_1800_Goud_van_Oud_Rob_Out [verborgen inhoud] Radio Veronica _1971_0928_1800_1900_Jukebox_Stan_Haag [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Veronica Advertentie 1964-04-25 Niemeijers Adviescentrum voor de Pijprokers (NAP) nieuws op Radio Veronica
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
In 2010 was ik in Rock Art in Hoek van Holland. Waar ook de oude Appél Jingle machines staan (wist tot die tijd niet dat ze van het merk Appél waren). Vooral de 3 draaiknoppen waarmee je na afloop van de ene jingle automatisch de volgende kon starten vond ik indertijd al prachtig. Maar ik meen dat een van de Veronica technici me indertijd vertelde dat die knoppen nooit gebruikt werden omdat de jingles/reclames dan niet mooi in elkaar overvloeiden. Heb zitten googelen op de firmanaam Appél maar het enige wat ik tegenkwam was een Italiaans bedrijf waarvan ik begreep (via translate.google) dat het een paar jaar terug failliet gegaan is. Ook op [verborgen in…
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Volgend setje. Opgenomen, op snelheid gezet, gegevens overgenomen van cassettes en niet gecontroleerd. Ook deze cassettes zijn afkomstig van Evert. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-