Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
It was very sad to hear of the death of Robin (Adcroft) Banks today. He was one of my favourite voices on RNI. Here he is presenting one of his first programmes on 27th August 1973. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
Heeft iemand een idee wat de titel en de uitvoerende(n) is/zijn van de American Texas Top 40 die in 1988/1989 werd uitgezonden op Radio 558 en 819? Ik kan het zelf nergens vinden. Wellicht dat iemand het weet.
-
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Stevie Gorden en Johan Visser. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Hier een opname van Horst Reiner uit het begin van RNI , 30 januari 1970. De kwaliteit is uitstekend. 1970 01 30 Fri - RNI - Horst Reiner - test (studio, German, 69 mins).mp3 [verborgen inhoud] En nog een van Horst, nu van 1 februari 1970, opgenomen van FM 102 MHz. 1970 02 01 Sun - RNI (102FM) - Horst Reiner - test (German, 22 mins).mp3 [verborgen inhoud] Groet, Jan
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
MiAmigo-19790830-1000-1200-EricMes-Keukenpret [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
Zaterdag 20 september 2025 De 23e Erkrather Radiotag vindt plaats op 20 september 2025 op de gebruikelijke locatie in het Technisch Museum QQTec in Hilden (Duitsland) Het dagprogramma: “AFN Europe – Geschiedenis en huidige vooruitzichten” door historicus Dr. John Provan “Radio Monique Reunion”: ter gelegenheid van zijn nieuwe boek spreekt Ferry Eden onder andere met Wim de Valk en Walter Simons over Radio Monique, dat halverwege de jaren tachtig uitzond vanaf de Ross Revenge. Dennis King: De wilde tijd bij Radio Caroline Het evenement vindt zoals gewoonlijk plaats van 13.00 tot 19.00 uur. Meer informatie: [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 501 weergaven
-
-
Radio Caroline with Steve Conway and Caroline Martin between 08.15-09.02 testing a more AOR format http://www.mediafire.com/?i688ezv98znevtv
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Ferry Maat, Don Allen en Brian MacKenzie. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Veronica05031972LexHardingShowmetKlaasVaak14001500 [verborgen inhoud] Veronica05031972MuziekExpressmetKlaasVaak15001600 [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Ruim drie uur met Rob van der Meer en Kees Kaas Mulder. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Juul nu je het over de platenzaak van Rob hebt moest ik denken aan deze afbeelding in mijn map . Ik kan heel sentimenteel worden als ik afbeeldingen zie van oude platenwinkels . Ik ben zo blij dat ik nog uit een tijd kom dat je met je zakgeld lekker naar de winkel ging en aan die luisterbar ging zitten om je singletje voor te laten draaien .
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
De telefoonverbinding was slecht maar Tineke gaf er een leuke draai aan. Deeplinken is niet toegestaan! © Harm ten Brink 2014.
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Niet een echte zeezender maar ik heb iemand op bezoek gehad, die wil zendamateur worden en wou eens komen kijken. We kregen het zo over vroeger en de zendschepen, volgens hem heeft er op het Zuidlaardermeer vroeger ook een bootje gelegen met de naam Nachtwacht waar vandaan een aantal hobby piraten uitzonden. Is misschien in deze groep iets bekend van dit bootje en zender?
-
- 3 antwoorden
- 755 weergaven
-
-
Dit zijn twee opnamen uit het archief van Ad Couwenberg van de vroege morgen van 24 Oktober 1971 van het eerste programma van Brian McKenzie op RNI. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] En dit is wat Ad opschreef over deze twee opnamen : [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 831 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 690 weergaven
-
-
Enkele 'restantjes' uit het archief van Walter Zwart. Voor de liefhebbers: [verborgen inhoud] Caroline-19860514-1800-1802-JohanMaasbach-HourOfGospelSongsAndMeditation-963kHz [verborgen inhoud] Caroline-19860818-1800-1803-JohanMaasbach-HourOfGospelSongsAndMeditation-Boordopname [verborgen inhoud] Caroline-19860820-1800-1803-JohanMaasbach-HourOfGospelSongsAndMeditation-Boordopname
-
-
- 3 antwoorden
- 348 weergaven
-
-
ik blijf het een leuk bericht vinden, "John de Mol sr" naar Veronica. ( http://nl.wikipedia.org/wiki/John_de_Mol_sr._(1912) ) Dat slaat op de opa van John de Mol en de vader van John de Mol van Radio Noordzee. Later zou de laatste ook naar Veronica gaan maar dat was de VOO. De Telegraaf van 31 mei 1960 schrijft er over.
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Gerrit Big L dave dennis 15.3.65 [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Habe hier noch eine 120 BASF Casette gefunden """MET PETER GAAT HET BETTER""" vom 23.05.1975. Erworben 1976 oder 1977 im Mi Amigo Winkel in Playa de Aro. https://rapidshare.com/files/2250081138/Radio_Mi_Amigo-23-05-1975-1700-1800-Met_Peter_gaat_et_better-Peter_van_Dam.wma Gruss Reiner
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Dik uur John Tyler uit 87. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 879 weergaven
-