Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.305 discussies in dit forum
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Ik kwam nog een aantal testuitzendingen vanaf de MV Mi Amigo tegen uit 1972. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 962 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Cleaned by Oldies 45 Radio Atlantis 1974.01.05 1330-1400 Gerard van der Zee [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
KING Radio was de opvolger van Radio Invicta, het station sloeg helemaal niet aan en werd als snel de basis voor het nieuwe Radio 390. Om te delen, een opname van (volgens mijn gegevens) 23 mei 1965 van Roger Gomez en een klein stukje van Mike en Mandy Raven, het enigste echtpaar dat ooit samen een programma presenteerde op een zeezender. In 1974 hoorde je ook soms Mike Ross op RNI met zijn echtgenote Sheila, maar dat was geen vast programma. KING Radio - 23Mei 1965 - Roger Gomez en Mike en Mandy Raven [verborgen inhoud] Henk Kruize
-
- 0 antwoorden
- 575 weergaven
-
-
Op 24 Juni 1973 had Caroline grote problemen met de generator, regelmatig vielen de zenders op 259 en 389 uit. Die Zondagmiddag liet ik een band meelopen om het op te nemen, wat ik nu aanbied is een eigen opname, gemaakt in Geldrop, en af en toe draai ik wat tussen 259 en 389 en zijn er wat plaatjes uitgeknipt... De generator aan boord, genaamd "Buddah", werd onderhouden door Dick Palmer en liet het die dag regelmatig afweten, leuk is de aankondiging van Johnny Jason "Mr. Buddah is recoverd and hopefully a lenghty recovery.." Je hoort het station om 16:55 uur in de lucht komen met een hele zachte modulatie, daarna van 17-18 uur Jerry van der Loo op 259 en af en toe e…
-
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]
-
-
- 4 antwoorden
- 848 weergaven
- 1 follower
-
-
Beste Vrienden, De "herinneringen pagina" op onze website is bijgewerkt en weer terug geplaatst. Leuk om toch te lezen. [verborgen inhoud]
-
-
- 8 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 2 followers
-
-
Ik heb hier een collectie van bijna 200 CD-ROM's met mp3 opnames die ik momenteel naar externe harde schijf aan het overzetten ben en zojuist de CD-ROM gehad met Caroline uit Maart 1980. Vandaag is het 43 jaar geleden dat de volgende werd uitgezonden, 14 maart 1980, ik was net klaar met mijn eerste eigen flatje dat ik samen met mijn toenmalige echtgenote lekker knus, althans volgens ons inzicht, hadden ingericht. Uiteraard werd de kleinste slaapkamer mijn "mancave" waar alle banden met zeezender opnames bewaard en afgespeeld werden, "No go for lady's" aankondiging op de deur... De digitale opname is, uiteraard, van de downloadclub, en die wil ik nu met julli…
-
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Caroline-19900911-1800-1900-RickyJones
-
-
- 1 antwoord
- 562 weergaven
-
-
Nog zo'n opname uit de tijd dat de middengolf uitzendingen van R.N.I. door de Britse GPO werden gestoord, het begint met Andy Archer die excuus maakt aan de luisteraars voor de storing die ze horen. Andy laat ook weten dat RNI het hier helemaal niet mee eens is, daarna hoor je ex-Radio London DJ Duncan Johnson... en het hoogst irritante jengeltoontje.... Digitale kopie is van "de buren" uit 2003 en bij mij van CD-R "RNI disc 15 track 3". RNI - 31 Mei 1970 - 1200-1330 uur - Andy Archer - Duncan Johnson (met GPO storing) [verborgen inhoud] Groetjes Henk Kruize
-
- 0 antwoorden
- 183 weergaven
-
-
Uit de leukste periode van RNI (Jan-Sept 1970), althans volgens mij. Drie leuke opnames uit Mei 1970 gedurende de testperiode op 244 meter middengolf met Mark Wesley (die de programma's van Roger Day overnam) en Alan West. Net lekker naar zitten luisteren... oh man, mijn favorieten uit die tijd komen volop voorbij "Spirit in the sky"-Norman Greenbaum, "House of the rising sun"-Frijid Pink, "The Green Manalishi"-Fleetwood Mac... Wat was radio toen toch leuk!!!!!!!! En fijn dat er nog zoveel bewaard is al die tijd. Digitale download bij "de buren" in 2003 - mijn archief=CD-R "RNI disc 11 track 1-2-3" RNI - 15 Mei 1970 - 0830-0915 - Mark Wesley [verborgen inhoud] RNI - 16 …
-
-
- 2 antwoorden
- 93 weergaven
- 1 follower
-
-
Uurtje Mike Dickson uit 1988. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Tom Anderson met Overdrive uit 1986. Uit de collectie van Evert. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Koffietijd met .... [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 2 followers
-
-
Mark Lawrence en ? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 930 weergaven
- 1 follower
-
-
Kees Borrell doet Scheepsplaat. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 745 weergaven
-
-
Acondcursus met Van Rijn [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 706 weergaven
-
-
Uit een downloadfile uit 2011 met diverse stukjes vond ik 2 stukjes top 40 van 29 mei 1971. Deze even uitgeknipt en apart opgeslagen. Met dank aan de originele aanbieder. Hierbij de links. Veronica-19710529-1402-1417-top40 (40-36).mp3 http://www33.zippyshare.com/v/51721726/file.html Veronica-19710529-1512-1530-top40 (21-18).mp3 http://www33.zippyshare.com/v/11249219/file.html groet, janf
-
- 0 antwoorden
- 856 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Ben nog op zoek naar een Miamigo file van 31-12-1976. Het uur voor dat de top 100 begint en wel het uur tussen 11 en 12 wie oh wie heeft hem. Dan is het weer compleet. Verder iedereen fijne feestdagen.
-
- 0 antwoorden
- 829 weergaven
-