Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 780 weergaven
  2. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  3. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19841216 - 1100-1400 - Testuitzending Laatste+Ad Roberts-Openingsuur~Dag-Frits Koning [verborgen inhoud]

4. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Mi-Amigo - 19770523 - 1400-1500 - Roger Matthews Show [verborgen inhoud]

5. Lang geleden al eens (eerder) aangeboden, een mooie studio opname (drie uur lang!) van bijna 50 jaar oud. Radio Veronica 192 19700121 RadioDrama studio opname Klaas Vaak 23.00-02.00.mp3 [verborgen inhoud] Een gedeelte van dit programma is (trouwens) een paar dagen geleden nog uitgezonden op Extra AM.

• 5 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  6. Started by JohnACrump,

Are there any recordings available of the test transmissions and restart of RNI from February 1971? Regards

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  7. Started by Juul,

Ik ben m'n archief aan het schonen en kom een top 40 tegen van 7 september 1974. 1x een "gewone' en een ex. met blanco vlakken en zwart-wit. Hoe zit dat ? Weet iemand dat ?

8. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 866 weergaven
  9. Van de week zat ik weer te luisteren naar opnamen van de laatste week op Veronica in augustus 1974. Op een gegeven moment heeft Tom Collins het over het Profumo schandaal uit 1963. De manier waarop hij het behandeld, doet vermoeden dat het iets is van heel lang geleden. Veel langer dan bijna 10 jaar. Dat valt me verder ook op als het ging over gebeurtenissen van een jaar of 10 eerder. Men praatte dan alsof het echt tientallen jaren geleden was. Dit merk ik niet alleen bij het luisteren van Veronica programma s maar ook als het gaat over andere zaken van lang geleden. Ik denk dat onze beleving van tijd toen heel anders was, want als ik nu terug denk aan ee…

• 1 antwoord
    • 889 weergaven
  10. Started by Ben,

Deze opnamen komen uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] En dit is wat Ad opschreef over deze opnamen: [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  11. Started by hans knot,

The AJ Beirens Heritage recording for June 25th. RNI 1973 08 12 9-10 GMT NSGDX AJ Beirens. DX News, Mailbag and special RNI Double lp Pirate Radio News. studio 60 min. [verborgen inhoud]

12. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 742 weergaven
  13. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  14. Veronica Advertentie poster 1967-08-16 Als u aan kleur denkt is 15.000 helemaal niks. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 661 weergaven
  15. Rob Chapman, author and music journalist, he wrote Selling the Sixties: Pop Music and Pirate Radio, has a new website, www dot rob-chapman dot com The Selling the Sixties page says "A significant part of the research was drawn from my considerable archive of offshore radio recordings, some of which I have recently started putting on Mixcloud."First upload was March 6 Radio Caroline South 23.12.66 Keefers Uprising and The Mike Ahern Show. 3 hours worth [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 752 weergaven
  16. In een andere post vroegen we ons af wat er met de oude Radio Atlantis apparatuur was gebeurd, de Jeanine? Geplunderd? In Oostburg, daar weten we van dat alles daar "publiekelijk is verkocht".. aan wie? Who knows.. Wel kwamen er later in de jaren 70 en 80 kopietjes in roulatie van Radio Atlantis studiobanden. Dit is er zo eentje.. Radio Atlantis - 5 September 1973 - 18-19 uur - Luk van Kapellen [verborgen inhoud] Veel luisterplezier. Henk Kruize

• 0 antwoorden
    • 471 weergaven
  17. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 825 weergaven
  18. 1979 is voor mij een jaar waar ik heel fijne herinneringen aan heb, een leuke vakantie aan zee, een lieve echtgenote, veel goeie muziek dat jaar, maar vooral de zeezender hobby, Mi Amigo, DelMare en Caroline, mijn recorders maakten overuren op mijn zolderkamer waar ik "resideerde" met mijn hobby. Uit die tijd, al weer 43 jaar geleden.. maar alsof het gisteren was... een leuke opname van Sebastiaan Peters met de Belgische Nationale Hitparade op Radio Caroline. Radio Caroline 28 Oktober 1979 uur-1 11-12 uur [verborgen inhoud] uur-2 12-13 uur [verborgen inhoud] uur-3 13-14 uur [verborgen inhoud] Enjoy Henk Kruize

19. Als je in 1985 op Zondag naar Laser 558 luisterde dan had je de "sixties sunday", heerlijke programma's waren dat en vele banden met opnames van Sixties Sunday komen bij mij nog regelmatig op de recorder om weer lekker terug te zijn in die tijd...................... Bij deze 2 downloads, eentje met Liz west, die helaas in 2002 veel te jong overleed, en van Tommy Rivers. De Eighties op hun "radio" best... Digitalisatie is van Harm Koenders. Laser 558 - 12 mei 1985 - 12:04-13:00 Liz west - Sixties sunday [verborgen inhoud] Laser 558 - 12 mei 1985 - 13:00-14:09 Tommy Rivers - Sixties sunday [verborgen inhoud] Fijne Zate…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 881 weergaven
  20. Radio 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 491 weergaven
  21. Started by Luc1966,

Beste, Heeft er iemand de playlist of het programma zelf van de Lex Harding show op 13 juli 1972 15-16 ? Alvast bedankt! Groetjes, Luc

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 658 weergaven
  22. In 1976 was er de eerste, met Marc en Bart "Baken 16" ... en 2 jaar later de laatste. We vroegen ons die dag, 19 Oktober 1978, af... komt Radio Hollandia wel of niet morgen????... Niet dus, maar wel een defecte generator en de dag die het einde van Radio Mi Amigo inluidde vanaf het zendschip Mi Amigo. En nu? 46 jaar later? De "die hards" luisteren nog steeds naar de oude Radio Mi Amigo bandjes... ikke tenminste wel.... Blijft leuk, ja toch? Radio Mi Amigo - 19 Oktober 1978 - 1200-1400 - Baken 16 - Marc Jacobs uur -1 1200-1300 [verborgen inhoud] uur-2 1300-1400 [verborgen inhoud] Luister lekker.... Henk Kruize

23. Uit het archief van Walter Zwart. De cassette is na uitzending gebruikt voor andere doeleinden, maar dit is wat er nog op staat van het oorspronkelijke programma: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 431 weergaven
  24. Uit het archief van Walter Zwart, vers van de recorder: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 412 weergaven
  25. Started by Piet van der Vooren,

Toen Radio Caroline in maart 1964 van start ging werd volgens mij gebruik gemaakt van de frequentie 1520 kHz (199 meter). Dat heeft voortgeduurd tot voorjaar 1966, toen Caroline South verhuisde naar 1187 kHz (259 meter). Maakte de BRT toen al gebruik van de frequentie 1511 kHz? Zo ja, ondervond de BRT toen (nabuurkanaal)storing door de uitzendingen van Caroline? Volgens een website ging de BRT pas in 1967 de frequentie 1511 kHz gebruiken, maar zekerheid daarover bestaat niet . Als dat echter wel het geval is, speelt het hierboven geschetste probleem dus niet. Wie weet meer? Piet.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.