Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Sapuripong,

Mi Amigo, Schoonschip met Rob Hudson op 29-04-1979 tussen 12.03 - 13.00 uur [verborgen inhoud] Met dank aan Vincent voor het digitaliseren!! Wim

• 0 antwoorden
    • 571 weergaven
  2. Van de Golden Radio NL server, met dank een Jean-Pierre Legein voor het opnemen en uploaden en als ik dat hier typ, dan is dat ook zo en als het anders is, dan lees je het ook [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] --------------------------------------------------------------------------------------------- NIET van de GR server, dus elders vandaan en mogelijk dat jullie 'm allang hebben. Veronica - 1972-01-02 Top 100 van 1971 1e uur - Chiel Montagne [verborgen inhoud] Veronica - 1972-01-02 Top 100 van 1971 2e uur Tineke en Klaas Vaak [verborgen inhoud] Veronica - 1972-01-02 Top 100 van 1971 3e uur - Will Luikinga [verborgen inhoud] Veronica - 1972-01-02 Top 100…

3. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Tsjap Tsjap! Summertime is een aria uit de opera Porgy and Bess (1935), geschreven door “Summertime” George Gershwin (muziek) en DuBose Heyward (tekst). Boeiend. Boeiender is dat dit nummer in ons collectieve geheugen zit, verbonden aan de jingle rondom de Klapper tsjap tsjap van de week. Bend it! De opvolger van Hideaway is Bend it, een officiele millionseller, met een 1ste plek in Duitsland. De Amerikanen hadden het idee dat dit een vies liedje was, dus de Amerikaanse versie is beduidend anders dan de UK versie. De songtekst van de week! UK version* Bend it, bend it, just a little bit And take it easy, show you’re likin…

• 0 antwoorden
    • 671 weergaven
  4. Gast Arjan Aalders
    Started by Gast Arjan Aalders,

hallo ik zoek afteljingles 1t/m 100 al lange tijd wie heeft ze je kunt mailen naar XXXX

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  5. Zeezender icoon Gerard van Dam(69) is op vrijdagavond 16 september 2016 aan de gevolgen van een hartstilstand overleden. Hij lag in het ziekenhuis bij zijn woonplaats in Hongarije om geholpen te worden aan een ontsteking van zijn elleboog. Daar kreeg hij twee keer een hartstilstand. Een derde is hem fataal geworden. Gerard wordt gecremeerd en de as zal volgens zijn wens worden uitgestrooid op de Noordzee, op de plek waar de radio zendschepen vroeger lagen. Hij laat een vrouw en twee kinderen na. Hij woonde de laatste tien jaar in Hongarije. Gerard had het niet meer naar zijn zin in Nederland. Op het platteland in de buurt van Balatonmeer kon hij w…

• 20 antwoorden
    • 5,7k weergaven
  6. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 744 weergaven
  7. Veronica 04-08-1963 Stan Haag 1100-1115 Aspro Sponsor Show [verborgen inhoud]

8. Started by Tino,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 674 weergaven
  9. Een opname van 40 jaar geleden. Datum is niet bekend. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 840 weergaven
  10. Started by Vincent,

40 jaar geleden voor het laatst vanaf de MV Mi Amigo. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

11. Van de Golden Radio NL server Radio Noordzee S.O.S. Mayday calls 15-05-71 [verborgen inhoud]

12. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  13. Radio Monique [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  14. Started by martinja,

RadioMonique-Zondagmiddagmatinee-19-1-1986-AdRoberts [verborgen inhoud] RadioMonique-Zondagmiddagmatinee-19-1-1986-AdRoberts-2 [verborgen inhoud]

15. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  16. Started by Steksis,

hi 1984 12 25 LASER 558 HOLLY MICHAELS 11.00 1990 04 00 MELANIE MCARTHUR [verborgen inhoud] enjoy

• 0 antwoorden
    • 970 weergaven
  17. Radio London 17 april 1966 Stond verkeerd gedateerd op mijn harde schijf. Na uitzoeken wat het was, blijkt het de eerste show van Cris Denning te zijn op Big L. Hij was net ervoor gewipt bij Luxemburg, hij had de reclame van Horace Batchelor belachelijk gemaakt (The address was always read as "Horace Batchelor, Department One, Keynsham, spelt K-E-Y-N-S-H-A-M, Keynsham, Bristol") Je kan horen dat hij wel naar SRE geluisterd had, hij zegt regelmatig 'Boss', een term die bij London niet echt gebruikelijk was... de link: 1966 04 17 13.58-14.xx - Paul Kaye, Chris Denning first show .mp3 [verborgen inhoud] groet, Jan

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  18. [verborgen inhoud] 2462. Voice of Peace Dave Asher 21‑7‑84 ±11‑11.30h 2463. Voice of Peace Rob Scott 25‑7‑84 ±08‑08.30h 2464. Voice of Peace Dave Thomas 25‑7‑84 ±11‑11.30h 2465. Voice of Peace Kevin van Gelden 25‑7‑84 ±13‑13.30h 2466. Voice of Peace Quintin Martin 26‑7‑84 ±03‑03.30h 2467. Voice of Peace Daevid Fortune 26‑7‑84 ±17‑17.30h ’

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  19. Tijdens de Radiodag op 4 November 2006 sprak Jelle Boonstra met "Meneer de Groot" (Ferry de Groot) onder andere over wat er zoal gebeurde tijdens de Dikvoormekaar show opnamen. Hier kun je het gesprek zien en horen: Ze hadden net zoveel lol bij de opnamen als wij bij het luisteren naar het resultaat.

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 872 weergaven
  20. From the days the AM quality from RNI was fair, although Andy Archer promised 100 kW soon. Here a recording part 1 from March 1st 1970 starting a few minutes past 12 o'clock in the night [verborgen inhoud]

21. Bull Verweij (Radio Veronica) op de Radio Day in Utrecht op 9 april 1994 Het volledige interview door Jelle Boonstra en Hans Knot. En Oom Bull speelt ukelele! Uit het archief van Rob Olthof †. Camera: Rob Olthof (?). Geluid: Niels Zack. Opnieuw gedigitaliseerd door Ben Meijering.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  22. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  23. Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 915 weergaven
  24. Started by FrankV,

Bij het sorteren van mijn VHS cassettes kwam ik deze satelliet opname tegen van de Duitstalige RTL. Dit is een uitgebreide documentaire over de geschiedenis van de zeezenders in heel goede kwaliteit, ik vermoed opgenomen ergens begin de jaren '90, zeker na de raid tegen Radio Caroline. Helemaal in het begin ontbreken er vermoedelijk enkele minuten, maar dan resten er nog 1h54 🙂!!! Je kan het programma beluisteren of downloaden op: [verborgen inhoud] Veel luisterplezier, Frank

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 14 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  25. Deze opname komt uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 837 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.