Spring naar bijdragen

niet voor het slapen gaan berekenen.......


Juul

Aanbevolen berichten

De gemeente verhoogd de belastingen niet maar verhoogt ze hooguit.

De christelijke gemeenten blijven wat apart, zo heeft de zender 828 in Heinenoord tientallen jaren zonder milieu-vergunning gedraaid, terwijl die wel nodig was.

Vond de wethouder niet nodig, hij begreep niet dat zoiets moest, zo vertelde hij mij.

De boefjes bij AT hebben mij dat zelfs voorgehouden in een rechtszaak over de intrekking als argument dat ik helemaal niet kon en mocht zenden in Heinenoord. Terwijl Veronica Hitradio en Arrow daar al kweetniethoelang mee bezig waren geweest.

Novec heeft toen maar gauw alsnog de vergunning aangevraagd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De inkomensafhankelijke zorgpremie is een goede eerste stap. Het is toch te gek voor woorden dat iemand met een bijstandsuitkering hetzelfde betaalt als iemand met 70.000 euro of meer inkomen? Als ik dan nu al dagenlang die jengelende en als een klein kind stampvoetende VVD-ers zie denk ik alleen: zielepootjes! Ze krijgen een keer hun zinnetje niet, en dan is het land te klein.

Het zijn diezelfde rechtse ballen die de publieke omroep willen slopen. Nog maar eens 100 miljoen eraf, terwijl men nog bezig is met het verwerken van de vorige bezuiniging van 200 miljoen. Het kan zo'n flapdrol als de nieuwe fractievoorzitter van de corpsballenpartij, de cultuursloper Halbe Zijlstra, niets schelen. Dat liet hij nog maar eens zien in Pauw en Witteman afgelopen week. Volgens zo'n grijnsmannetje kan ons land wel af met "Bekende idioten springen van een plank" en "Ik giechel in Holland". Dit onder het motto: hou het volk dom, en been ze uit.

Ik vertrouw er op dat de PvdA het niet laat gebeuren dat mensen met een modaal inkomen (33.000 bruto) er niet op achteruit gaan. Mensen met tweemaal dat bedrag of meer mogen van mij meer betalen. Dat is nivelleren, en dat is eerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och politiek op zn tijd....

Ik heb overigens een prachtig weekend gehad. Eerst 020 verloren en vincent zal ook wel niet blij zijn dat mn clup Twente van Feyenoord won ;) (om maar eens een ander geet hangijzer aan te snijden)

Ach ik vind het als Feijenoorder prima dat we van Twente verliezen want dat is een concurrent van 020.

Douwe


Blijft een beetje vreemd dat je met zeventig mille inkomen net zoveel gaat betalen als de mensen uit de Quote 500. Al verandert er dan naar verhouding niks...

Maar beste mensen, alsjeblieft geen politiek hier. Verzuurt de sfeer alleen maar.

Martin

Volgens mij blijft het vreemd als mensen die roken en (veel) drinken EUR 20 betalen per maand en mensen die gezond leven EUR 482.

Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is nivelleren, en dat is eerlijk.

Het nog verder nivelleren van inkomens is fundamenteel slecht, zeker ook als dat via de zorgverzekering gebeurt.

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Commentaren/353789/Spekman-nivelleren-is-helemaal-geen-feest.htm

Robin


Volgens mij blijft het vreemd als mensen die roken en (veel) drinken EUR 20 betalen per maand en mensen die gezond leven EUR 482.

Wat als de mensen die EUR 482 betalen per maand betalen en wel ongezond leven !?

Is het dan niet meer vreemd?

Trouwens het nivelleren van inkomens via de de zorgverzekering blijft vreemd.

Met al dat nivelleren wordt er trouwens niets bezuinigd.

Trouwens hoe komt het dat In Duitsland en België de zorgkosten zo'n 30 % minder zijn dan in Nederland?

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem een rechts weekblad dat schrijft dat nivelleren "fundamenteel slecht" is natuurlijk niet serieus.

Het gaat om de argumenten!

Nou misschien dat het volgende opiniestuk in de (linkse) Volkskrant je kan overtuigen!?

Al denk ik eigenlijk van niet. ;-)

Supernivelleringsplan van Rutte en Samsom is een brug te ver: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3341441/2012/11/02/Als-de-zorgpremie-doorgaat-is-een-tweede-Bosbelasting-geboren.dhtml

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6414
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    robvw
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.