Spring naar bijdragen

Back up


Juul

Aanbevolen berichten

Ik vraag mij wel eens af hoe anderen hun gegevens die op hun computer staan "veilig stellen'.

 

1. M.a.w. maken ze wel een back-up ?

2. Ik heb altijd geleerd dat 1 back-up geen back-up is. Hoe doen jullie dat?

 

Ik doe het zo.

 

1 of 2 keer per dag back-up ik m'n  hele computer zodat ik van de  back-up ook kan opstarten. Ik doe dat op twee verschillende schijven.

De meest relevante privé zaken ( incl Veronica)  worden dus altijd bijgehouden.

 

Het hele grote Veronica archief, afbeeldingen en documenten staan op m'n MacBook en op 3 verschillende schijven en die worden 1x per week gesynchroniseerd.

Het Veronica audio stat apart op boven genoemde 3 schijven.

 

Enfin, ik ben benieuwd naar jullie visie.

 

Juul

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drie back-ups. Maar nu heb ik sinds enkele maanden (eigenlijk ten behoeve van mijn werk) een abonnement op het nieuwe Microsoft Office, en daar krijg je een persoonlijke cloud bij van maar liefst 1TB. Zo langzamerhand kopieer ik daar steeds meer mappen naartoe. Straks kan ik dus overal ter wereld bij mijn verzameling, op elke willekeurige computer met wifi en ook via mijn smartphone. Ik hoef alleen maar mijn inlognaam en wachtwoord te onthouden. Dat heeft wel de toekomst, denk ik.

 

Bijwerken doe ik trouwens hooguit een keer per maand. Het moet wel leuk blijven.

bewerkt door Paul
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 1 back-up die ik eens in de 2 maanden ververs. Back-up ligt brandvrij en waterdicht.

Ben nu nog zo'n 30gb radio aan het uitzoeken en zet dan een punt erachter en ga ik maar eens alles luisteren.

Heb het afgelopen jaar alle radio uurtjes op 1 hoop gegooid, dus alle zenders door elkaar. Heb dus alle titels moeten aanpassen met steeds jaartal-maand-dag-tijd-tijd-titelprogramma-zender. Heb me alleen gericht op 1970-1995. Sleep steeds een paar gb naar mijn telefoontje en dan vlieg ik dus van station naar station en land naar land, van de nederlandse top40 naar de schlager der woche, van de dikvoormekaarshow naar American top40. Grappig is dat je als je alles op volgorde luistert je dus hoort hoe sommige platen hits werden in duitsland en pas maanden later in spanje of elders.

 

grt. June

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben me aan het orienteren op het fenomeen 'cloud',  heb van de week een artikel uit het AD gescheurd over cloudaanbieder die tot 1000 GB gratis aanbiedt. Ga me eens even verdiepen in de 'kleine lettertjes'.  Heb wel het gevoel dat data-opslag steeds gangbaarder en dus goedkoper wordt.

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gevoel heb ik ook. Hetzelfde geldt voor het mobiele dataverkeer: de providers bieden tegen elkaar op en komen met steeds meer MB's per maand aanzetten voor hetzelfde bedrag. Met als gevolg dat ik tegenwoordig steeds vaker onderweg internetradio en Spotify luister, in de auto (via bluetooth) en de trein.

 

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarbij moet je je afvragen of je alles wel in de cloud wil zetten. Wat als de aanbieder failliet gaat, er zomaar mee stopt of gehackt wordt. 

 

Ik heb mijn 'werkbestanden' en mail in de cloud staan. Lekker makkelijk, kan overal waar een PC staat werken. Maar ze worden wel gesinchroniseerd met mijn laptop. Voor als er wat mis gaat met de cloud.

 

Prive's foto's blijven op de HD in de kast (en backup buitenshuis).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou bij mij gaan om backup familiefoto's en audiobestanden (muziek + radio).

 

De aanbieder is Stack.

AD had er een pagina aan gewijd op de Digitaal Leven-pagina. Van verschillende aanbieders (FlickR, Mediafire, Google Drive, Picturelife, Dropbox) worden er de voors en tegens vergeleken. Zoals ik al zei, ik moet me er nog in verdiepen.
 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei rauhfaser:

Zou bij mij gaan om backup familiefoto's en audiobestanden (muziek + radio).

 

De aanbieder is Stack.

AD had er een pagina aan gewijd op de Digitaal Leven-pagina. Van verschillende aanbieders (FlickR, Mediafire, Google Drive, Picturelife, Dropbox) worden er de voors en tegens vergeleken. Zoals ik al zei, ik moet me er nog in verdiepen.
 

Edwin

 

Synchronisatie met Stack vind ik niet geweldig. Ik gebruik het wel maar start de applicatie slechts eens in de zoveel tijd op om wat audiobestanden te backuppen. Het duurt vrij lang voordat alle mappen ingelezen zijn voordat de synchronisatie start.

Als backup dus niets mis mee vanwege de hoeveelheid opslag, maar voor snel synchroniseren wat minder geschikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel aardig om te googlen op wat anderen ervan vinden. Die reviews vind je snel genoeg. Het bestaat nog niet zo lang en ik lees hier en daar dat je eerst moet wachten tot je een invite (uitnodiging) krijgt. Ik weet niet of dat nog steeds zo is.

 

Bij dergelijke gratis applicaties vraag ik me altijd af: wat is het belang van zo'n bedrijf om me dit aan te bieden? Anders gezegd: wat is hun verdienmodel? En de keerzijde daarvan: hoe levensvatbaar is het?

 

Mijn eerste ervaringen met het (betaalde) OneDrive van Microsoft (dat is inbegrepen bij het nieuwe Office) zijn niet slecht. Synchroniseren gaat redelijk gladjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drie tegelijk is erg kras, maar alles kan stuk. Ik had zelf twee jaar geleden een externe hard disk die er geheel en al onaangekondigd de brui aan gaf. Daar was helemaal geen verhuizing voor nodig; het ding stond gewoon in de kast. Ik ben er nu wel van overtuigd dat de kans op zoiets statistisch gezien aanzienlijk groter dan de kans op brand of waterschade.

 

Aan het begin van deze topic zei Juul dan ook terecht dat 1 backup geen backup is.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6408
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jac76
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.