Geplaatst 7 februari 20196 jr. Populair bericht Frans Mijts – Kant en Klaar. Bij het zien van de naam ‘Frans Mijts’ denken velen direct aan de oprichter van The Sound Push Studio in Blaricum, ooit opgezet met geld van de directie van Radio Veronica. Maar ook aan ‘1-9-2 een goed idee’, de prachtige jingles van Veronica destijds. Mijts heeft veel meer gedaan, onder meer de productie van vele reclamespots zoals bijvoorbeeld voor ‘Kant en klaar meubelen’. Een verre voorganger van de Ikea bouwpakketten. Niet alleen de reclamespots werden opgenomen maar ook de basismelodie, dat op het Philips platenlabel uitkwam. Het was Eddie Becker die het op een bepaald moment op Radio Veronica in 1969 gebruikte als eindtune voor zijn ‘Ook Goedemorgen’. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=5c708e69-9c8a-4432-b34e-7d3cc255d908
Geplaatst 7 februari 20196 jr. Leuk Hans, was ik ff helemaal vergeten... Heeft iemand de originele audio?
Geplaatst 7 februari 20196 jr. Dit is het verhaal achter Soundpush door Willem vorige maand in een mail aan mij. En zo komt er steeds weer een stukje geschiedenis los. ©Stichting Norderney. Soundpush werd aangetrokken op mijn advies aan D Verweij. Ik vond dat we een eigen studio moesten hebben . Voor jingles en talentenjachten bijvoorbeeld. (De Cats nanen hun eerste single If I did nt have a dime’ op in Soundpush, dat was de prijs voor het winnen van een Veronica takentenjacht georganiseerd door Suhandi. Jan van Veen was juryvoorzitter. Jan en ik waren bij de opname aanwezig. Cotrole kamer zat eerst boven. Was geen opnamstudio maar een soort lunchroom met daarachter een klein theatertje zeg maar. In het gebouw dat verder leeg stond toen we het kochten was bijv een societeit gevestigd, “de Book”geheten. Een keer in de maand ( of 2 maanden ) in de winter moesten we voor een bijeenkomst van de Book stoelen klaarzetten in de studio. Dat hoorde bij de overname verplichtingen. Ik heb boven Soundpush gewoond vanaf mijn trouwdag, 19 mei 1965. Overigens was de eerste “ directeur” van Soundpush Dan Campagne( radionaam Fred van Amstel) soort van dj, die van de Wereldomroep kwam. Was heel arrogant ventje die verkering kreeg met Ger An Verweij. Toen dat uitraakte verdween Dan Campagne bij Veronica. Toen was het 66 inmiddels en heb ik D Verweij geadviseerd om met Frans Mijts een deal te maken die ik al kende sinds de lagere school in Hilversum. Ik heb wel de reclames van de master. 7 februari 20196 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 7 februari 20196 jr. Auteur 15 minuten geleden zei Juul: ze zaten dan ook bij elkaar in de klas Juul z 11 minuten geleden zei Harm ten Brink: 28 minuten geleden zei Harm ten Brink: Leuk Hans, was ik ff helemaal vergeten... Heeft iemand de originele audio? stuur mij even een e mail, Harm die ben ik kwijt hknotappestaarthome.nl
Geplaatst 7 februari 20196 jr. 20 minuten geleden zei Juul: Dit is het verhaal achter Soundpush door Willem vorige maand in een mail aan mij. En zo komt er steeds weer een stukje geschiedenis los. ©Stichting Norderney. Soundpush werd aangetrokken op mijn advies aan D Verweij. Ik vond dat we een eigen studio moesten hebben . Voor jingles en talentenjachten bijvoorbeeld. (De Cats nanen hun eerste single If I did nt have a dime’ op in Soundpush, dat was de prijs voor het winnen van een Veronica takentenjacht georganiseerd door Suhandi. Jan van Veen was juryvoorzitter. Jan en ik waren bij de opname aanwezig. Cotrole kamer zat eerst boven. Was geen opnamstudio maar een soort lunchroom met daarachter een klein theatertje zeg maar. In het gebouw dat verder leeg stond toen we het kochten was bijv een societeit gevestigd, “de Book”geheten. Een keer in de maand ( of 2 maanden ) in de winter moesten we voor een bijeenkomst van de Book stoelen klaarzetten in de studio. Dat hoorde bij de overname verplichtingen. Ik heb boven Soundpush gewoond vanaf mijn trouwdag, 19 mei 1965. Overigens was de eerste “ directeur” van Soundpush Dan Campagne( radionaam Fred van Amstel) soort van dj, die van de Wereldomroep kwam. Was heel arrogant ventje die verkering kreeg met Ger An Verweij. Toen dat uitraakte verdween Dan Campagne bij Veronica. Toen was het 66 inmiddels en heb ik D Verweij geadviseerd om met Frans Mijts een deal te maken die ik al kende sinds de lagere school in Hilversum. Ik heb wel de reclames van de master. En hier de geschiedenis van het pand. https://www.facebook.com/heienwei/posts/blaricum-krijgt-weer-een-theaterdoor-marjolijn-schathuizerweg-13-een-plek-met-ee/1981889165164334/ Groet Nico.
Geplaatst 7 februari 20196 jr. Auteur ik dacht opeens aan een mooie vondst van de helaas veel te vroeg overleden Mark Torringa. Hij vond een filmpje uit 1967 met commentaar van Hans Zoet over de Sound Push studio uit de begin periode 1967
Geplaatst 8 februari 20196 jr. Leuk, ik zie in de begin Herman Schoonderwalt ( met snor) die later ons jinglepakket 538 zou maken. En ook Tony Vos zie ik. (op 1'03" ) En op 1'15" staat Herman voor het bandje. Op 3'22" Herman samen met Tony Vos. Op 5'06" de altijd grappenmakende slagwerker Evert Overweg. Wat heb ik min m'n latere jaren bij de TROS gelachen met die man. Je kwam 'em, net als vele andere "bijverdienende muzikanten" in bijna elke Hilversums orkest of bandje tegen. We hadden bij opnamen altijd "consumptie bonnen" en elke muzikant kreeg er 5. En altijd kwam Evert naar mij toe met de volgende tekst als z'n bonnen weer eens veel te vroeg op waren;"Hé, Jules, ouwe piraat, sta ik op het achterdek en een windvlaag.........al m'n bonnen weg ! En dan kon ik niet anders doen hem er nog maar een paar te geven........zo ging dat. 8 februari 20196 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 8 februari 20196 jr. 4 uur geleden zei nchuijg: Hier een veel betere versie Dank Nico, "maar wel korter" ( aftellen mist hi )
Geplaatst 1 juni 20205 jr. Op 7-2-2019 om 22:17 zei Juul: Dit is het verhaal achter Soundpush door Willem vorige maand in een mail aan mij. En zo komt er steeds weer een stukje geschiedenis los. ©Stichting Norderney. Soundpush werd aangetrokken op mijn advies aan D Verweij. Ik vond dat we een eigen studio moesten hebben . Voor jingles en talentenjachten bijvoorbeeld. (De Cats nanen hun eerste single If I did nt have a dime’ op in Soundpush, dat was de prijs voor het winnen van een Veronica takentenjacht georganiseerd door Suhandi. Jan van Veen was juryvoorzitter. Jan en ik waren bij de opname aanwezig. Cotrole kamer zat eerst boven. Was geen opnamstudio maar een soort lunchroom met daarachter een klein theatertje zeg maar. In het gebouw dat verder leeg stond toen we het kochten was bijv een societeit gevestigd, “de Book”geheten. Een keer in de maand ( of 2 maanden ) in de winter moesten we voor een bijeenkomst van de Book stoelen klaarzetten in de studio. Dat hoorde bij de overname verplichtingen. Ik heb boven Soundpush gewoond vanaf mijn trouwdag, 19 mei 1965. Overigens was de eerste “ directeur” van Soundpush Dan Campagne( radionaam Fred van Amstel) soort van dj, die van de Wereldomroep kwam. Was heel arrogant ventje die verkering kreeg met Ger An Verweij. Toen dat uitraakte verdween Dan Campagne bij Veronica. Toen was het 66 inmiddels en heb ik D Verweij geadviseerd om met Frans Mijts een deal te maken die ik al kende sinds de lagere school in Hilversum. Ik heb wel de reclames van de master. Al zoekend naar iets kwam ik hier terug in de tijd. Dit verhaal is compleet nieuw voor mij. Volgens de verhalen hebben The Cats in 1965 meegedaan aan een talentenjacht in de zaal Faber in Blaricum, later Soundpush studio. Toen al overgenomen door Dirk Verweij / Radio Veronica en gebruikt voor opnamen en talentenjachten etc. Daarbij waren o.a. aanwezig, Evan Durlacher, Ben Levy en Jan van Veen. If I didn't have a dime to play the juke-box of kortweg The Juke-box, is opgenomen in een "geluidsstudio" aan de Oudezijds Voorburgwal 200 te Amsterdam. Die studio(achterkamertje) was gevestigd in het hoofdkantoor van de textielfirma Durlacher (Durlaphone). Wel een mooi verhaal. Wie was Willem? 1 juni 20205 jr. bewerkt door cdb
Geplaatst 1 juni 20205 jr. 1 uur geleden zei cdb: Al zoekend naar iets kwam ik hier terug in de tijd. Dit verhaal is compleet nieuw voor mij. Volgens de verhalen hebben The Cats in 1965 meegedaan aan een talentenjacht in de zaal Faber in Blaricum, later Soundpush studio. Toen al overgenomen door Dirk Verweij / Radio Veronica en gebruikt voor opnamen en talentenjachten etc. Daarbij waren o.a. aanwezig, Evan Durlacher, Ben Levy en Jan van Veen. If I didn't have a dime to play the juke-box of kortweg The Juke-box, is opgenomen in een "geluidsstudio" aan de Oudezijds Voorburgwal 200 te Amsterdam. Die studio(achterkamertje) was gevestigd in het hoofdkantoor van de textielfirma Durlacher (Durlaphone). Wel een mooi verhaal. Wie was Willem? Willem van Kooten
Geplaatst 1 juni 20205 jr. Interessant. Je ziet dat Van Kooten meteen al vanaf het begin bij de carriere van The Cats betrokken is geweest. Arnold Mühren had daar jaren later zo zijn bedenkingen bij: https://decorrespondent.nl/7066/hoe-miljoenen-euros-van-nederlandse-liedschrijvers-aan-de-strijkstok-zijn-blijven-hangen/1042638016376-3fe62570
Geplaatst 1 juni 20205 jr. Zo wordt maar weer eens bevestigd dat de hele muziekindustrie bestaat uit griezels die hun zakken vullen over de rug van anderen. En bij BUMA/STEMRA hadden ze ook boter op het hoofd toen Tony Berk daar werkte en zich royalties liet uitbetalen voor een plaat die nooit werd gedraaid. Ik moet nog weleens denken aan een aantal foute artiestenmanagers die ik tegenkwam toen ik meeliep met Hollands Glorie bij Holland FM. En we hadden natuurlijk de nooit opgeloste moord op platenproducer Bart van der Laar in 1981. Vorige week nog startte NPO Radio 1 een podcast over deze zaak: https://www.nporadio1.nl/podcasts-uitgelicht/23706-de-showbizzmoord-ontrafeld-in-de-nieuwe-true-crime-podcast 1 juni 20205 jr. bewerkt door Harm ten Brink
Geplaatst 1 juni 20205 jr. Ach ja, ook dit artikel bevat een paar "fouten". Ik noem er maar één. EMI-topman John Möring klopt niet. Möring was gewoon "producer". Niks topman. 1 uur geleden zei Harm ten Brink: Zo wordt maar weer eens bevestigd dat de hele muziekindustrie bestaat uit griezels die hun zakken vullen over de rug van anderen. En bij BUMA/STEMRA hadden ze ook boter op het hoofd toen Tony Berk daar werkte en zich royalties liet uitbetalen voor een plaat die nooit werd gedraaid. Ik moet nog weleens denken aan een aantal foute artiestenmanagers die ik tegenkwam toen ik meeliep met Hollands Glorie bij Holland FM. En we hadden natuurlijk de nooit opgeloste moord op platenproducer Bart van der Laar in 1981. Vorige week nog startte NPO Radio 1 een podcast over deze zaak: https://www.nporadio1.nl/podcasts-uitgelicht/23706-de-showbizzmoord-ontrafeld-in-de-nieuwe-true-crime-podcast Mijn vrouw was een collega van Bart. en heeft heel veel met 'em gewerkt. En we hebben de politie ook nog over de vloer gehad. Bart was wel een beetje een "showmannetje" en had niet veel vrienden. Intimi hebben wel een idee wie er achter zou kunnen zitten. Die is inmiddels overleden. Toenmalige hfd redacteur Nieuwe Revue Derk Sauer heeft er bijna een boek over geschreven. En was daar mee bezig met Hans Wilbrink †. Ook Nieuwe Revue, m'n buurman en dorpsgenoot. Zijn nog een hele avond langs geweest. En over de Buma-Stemra.........................Mijn vrouw was labelmanager-product manager en die weet ook alle in- en outs over de muziekindustrie. 1 juni 20205 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 1 juni 20205 jr. 3 uur geleden zei Juul: Toenmalige hfd redacteur Nieuwe Revue Derk Sauer heeft er bijna een boek over geschreven. Harm melde het al, dit is een podcast over Bart van Laar waar Derk Sauer ook aan heeft meegewekt:
Geplaatst 1 juni 20205 jr. 7 uur geleden zei Will Stevens: Interessant. Je ziet dat Van Kooten meteen al vanaf het begin bij de carriere van The Cats betrokken is geweest. Arnold Mühren had daar jaren later zo zijn bedenkingen bij: https://decorrespondent.nl/7066/hoe-miljoenen-euros-van-nederlandse-liedschrijvers-aan-de-strijkstok-zijn-blijven-hangen/1042638016376-3fe62570 Zover ik weet over de geschiedenis van The Cats, en die is toch behoorlijk goed in kaart gebracht, was Willem van Kooten helemaal niet bij de opnames van The Cats betrokken of aanwezig. Willem is misschien bij die talentenjacht aanwezig geweest, maar niet bij de opname van The Juke-box in Amsterdam Oudezijds Voorburgwal. Joost den Draaijer kwam pas in beeld toen hij de plaat op Radio Veronica draaide. Toen, maar ook bij de latere plaatjes, heeft hij van alles geroepen zoals, binnenbeat uit Volendam, de palingboys, de palingbeat en op een gegeven moment, de palingsound. Het was gewoon een wilde uitspraak die een eigen leven is gaan leiden. Sommigen hangen er complete theorieën aan vast, maar het was gewoon een van Willems wilde kreten. Misschien heeft Willem het bewuste plaatje een paar keer gedraaid. De radio stond in veel fabrieken en andere werklocaties afgestemd op Radio Veronica. Het verhaal gaat dat, toen The Jukebox door (het schijnt) Joost Den Draaijer gedraaid werd, alle fabrieken in Volendam stil lagen. Ook weer zo'n prachtig overdreven verhaal. Het wordt allemaal strek overdreven wat verder de bijdrage van Willem is geweest aan het succes van The Cats. The Cats kwamen pas echt in beeld na de single What a crazy life uit 1966. Daarna werden ze regelmatig gedraaid op Veronica en werden ze daar welkome gasten. Mede door de meegebrachte pondjes paling door Jan en Jaap Buijs en met name ook door de medewerking van Rob Out. 1 juni 20205 jr. bewerkt door cdb
Geplaatst 1 juni 20205 jr. 49 minuten geleden zei cdb: Zover ik weet over de geschiedenis van The Cats, en die is toch behoorlijk goed in kaart gebracht, was Willem van Kooten helemaal niet bij de opnames van The Cats betrokken of aanwezig. Willem is misschien bij die talentenjacht aanwezig geweest, maar niet bij de opname van The Juke-box in Amsterdam Oudezijds Voorburgwal. Joost den Draaijer kwam pas in beeld toen hij de plaat op Radio Veronica draaide. Toen, maar ook bij de latere plaatjes, heeft hij van alles geroepen zoals, binnenbeat uit Volendam, de palingboys, de palingbeat en op een gegeven moment, de palingsound. Het was gewoon een wilde uitspraak die een eigen leven is gaan leiden. Sommigen hangen er complete theorieën aan vast, maar het was gewoon een van Willems wilde kreten. Misschien heeft Willem het bewuste plaatje een paar keer gedraaid. De radio stond in veel fabrieken en andere werklocaties afgestemd op Radio Veronica. Het verhaal gaat dat, toen The Jukebox door (het schijnt) Joost Den Draaijer gedraaid werd, alle fabrieken in Volendam stil lagen. Ook weer zo'n prachtig overdreven verhaal. Het wordt allemaal strek overdreven wat verder de bijdrage van Willem is geweest aan het succes van The Cats. The Cats kwamen pas echt in beeld na de single What a crazy life uit 1966. Daarna werden ze regelmatig gedraaid op Veronica en werden ze daar welkome gasten. Mede door de meegebrachte pondjes paling door Jan en Jaap Buijs en met name ook door de medewerking van Rob Out. Heet tegenwoordig "alternative facts"
Geplaatst 1 juni 20205 jr. 4 uur geleden zei Vincent: Harm melde het al, dit is een podcast over Bart van Laar waar Derk Sauer ook aan heeft meegewekt: Bron: De Telegraaf (22-5-2020)
Geplaatst 26 oktober 20214 jr. Ik kwam deze discussie tegen en vroeg mij iets af met betrekking tot Frans Mijts. Ik heb altijd gehoord dat mijn opa de hobo speelde in de originele versie (1966) van Sammy van Ramses Shaffy. Vandaag las ik dat het orkest van Frans Mijts de muziek verzorgde voor Sammy. Mijn opa was orkestlid van het Radiofilharmonisch orkest. Beschikte het orkest van Frans Mijts niet over een hoboist misschien?
Geplaatst 1 november 20214 jr. Op 26-10-2021 om 12:25 zei Elles: Ik kwam deze discussie tegen en vroeg mij iets af met betrekking tot Frans Mijts. Ik heb altijd gehoord dat mijn opa de hobo speelde in de originele versie (1966) van Sammy van Ramses Shaffy. Vandaag las ik dat het orkest van Frans Mijts de muziek verzorgde voor Sammy. Mijn opa was orkestlid van het Radiofilharmonisch orkest. Beschikte het orkest van Frans Mijts niet over een hoboist misschien? Frans Mijts zit op Facebook, misschien weet hij het nog.
Geplaatst 6 november 20214 jr. Beste Hans, zou u misschien de single-opname van “Kant en klaar” door Frans Mijts via dit forum ter beschikking willen stellen? Het lijkt me zo leuk die weer eens te horen. Bij voorbaat hartelijk dank!
Geplaatst 6 november 20214 jr. Auteur 1 uur geleden zei Veronica1960: Beste Hans, zou u misschien de single-opname van “Kant en klaar” door Frans Mijts via dit forum ter beschikking willen stellen? Het lijkt me zo leuk die weer eens te horen. Bij voorbaat hartelijk dank! https://www.shazam.com/nl/track/466695507/kant-en-klaar
Geplaatst 6 november 20214 jr. Beste Hans, uw link naar "Kant en klaar" door Frans Mijts werkt alleen met Apple Music en een QR-code, daarmee kan ik helaas niet overweg...
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.