Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Dit is het verhaal achter Soundpush door Willem  vorige maand in een mail aan mij. En zo komt er steeds weer een stukje geschiedenis los.

©Stichting Norderney.

Soundpush werd aangetrokken op mijn advies aan D Verweij. Ik vond dat we een eigen studio moesten hebben . Voor jingles en talentenjachten bijvoorbeeld. (De Cats nanen hun eerste single If I did nt have a dime’ op in Soundpush, dat was de prijs voor het winnen van een Veronica takentenjacht georganiseerd door Suhandi. Jan van Veen was juryvoorzitter. Jan en ik waren bij de opname aanwezig. Cotrole kamer zat eerst boven.
Was geen opnamstudio maar een soort lunchroom met daarachter een klein theatertje zeg maar. In het gebouw dat verder leeg stond toen we het kochten was bijv een societeit  gevestigd,  “de Book”geheten. Een keer in de maand ( of 2 maanden ) in de winter moesten we voor een bijeenkomst van de Book stoelen klaarzetten in de studio. Dat hoorde bij de overname verplichtingen. Ik heb boven Soundpush gewoond vanaf mijn trouwdag, 19 mei 1965.
Overigens was de eerste “ directeur” van Soundpush Dan Campagne( radionaam Fred van Amstel) soort van dj, die van de Wereldomroep kwam. Was heel arrogant ventje die verkering kreeg met Ger An Verweij. Toen dat uitraakte verdween Dan Campagne bij Veronica.
Toen was het 66 inmiddels en heb ik D Verweij geadviseerd om met Frans Mijts een deal te maken die ik al kende sinds de lagere school in Hilversum.

Ik heb wel de reclames van de master.

bewerkt door Juul

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Juul:

ze zaten dan ook bij elkaar in de klas Juul

z

11 minuten geleden zei Harm ten Brink:

28 minuten geleden zei Harm ten Brink:

Leuk Hans, was ik ff helemaal vergeten...

Heeft iemand de originele audio?

stuur mij even een e mail, Harm  die ben ik kwijt hknotappestaarthome.nl

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Juul:

Dit is het verhaal achter Soundpush door Willem  vorige maand in een mail aan mij. En zo komt er steeds weer een stukje geschiedenis los.

©Stichting Norderney.

Soundpush werd aangetrokken op mijn advies aan D Verweij. Ik vond dat we een eigen studio moesten hebben . Voor jingles en talentenjachten bijvoorbeeld. (De Cats nanen hun eerste single If I did nt have a dime’ op in Soundpush, dat was de prijs voor het winnen van een Veronica takentenjacht georganiseerd door Suhandi. Jan van Veen was juryvoorzitter. Jan en ik waren bij de opname aanwezig. Cotrole kamer zat eerst boven.
Was geen opnamstudio maar een soort lunchroom met daarachter een klein theatertje zeg maar. In het gebouw dat verder leeg stond toen we het kochten was bijv een societeit  gevestigd,  “de Book”geheten. Een keer in de maand ( of 2 maanden ) in de winter moesten we voor een bijeenkomst van de Book stoelen klaarzetten in de studio. Dat hoorde bij de overname verplichtingen. Ik heb boven Soundpush gewoond vanaf mijn trouwdag, 19 mei 1965.
Overigens was de eerste “ directeur” van Soundpush Dan Campagne( radionaam Fred van Amstel) soort van dj, die van de Wereldomroep kwam. Was heel arrogant ventje die verkering kreeg met Ger An Verweij. Toen dat uitraakte verdween Dan Campagne bij Veronica.
Toen was het 66 inmiddels en heb ik D Verweij geadviseerd om met Frans Mijts een deal te maken die ik al kende sinds de lagere school in Hilversum.

Ik heb wel de reclames van de master.

En hier de geschiedenis van het pand.

Please login or register to see this link.

Groet Nico.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik dacht opeens aan een mooie vondst van de helaas veel te vroeg overleden Mark Torringa. Hij vond een filmpje uit 1967 met commentaar van Hans Zoet over de Sound Push studio  uit de begin periode 1967

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk, ik zie in de begin Herman Schoonderwalt ( met snor) die later ons jinglepakket 538 zou maken.

En ook Tony Vos zie ik. (op 1'03" )

En op 1'15" staat Herman voor het bandje.

Op 3'22"  Herman samen met Tony Vos.

Op 5'06"  de altijd grappenmakende slagwerker Evert Overweg. Wat heb ik min m'n latere jaren bij de TROS gelachen met die man. Je kwam 'em, net als vele andere "bijverdienende muzikanten" in bijna elke Hilversums orkest of bandje tegen.

We hadden bij opnamen altijd "consumptie bonnen" en elke muzikant kreeg er 5. En altijd kwam Evert naar mij toe met de volgende tekst als z'n bonnen weer eens veel te vroeg op waren;"Hé, Jules, ouwe piraat, sta ik op het achterdek en een windvlaag.........al m'n bonnen weg !

En dan kon ik niet anders doen hem er nog maar een paar te geven........zo ging dat.

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei nchuijg:

Hier een veel betere versie 

Dank Nico, "maar wel korter" ( aftellen mist    hi )

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Vergelijkbare bijdragen

• Door martinja
      Cleaned by Oldies45 - uitgezonden door Veronica

VOO-H3-19790406-1400-1630-BartVanLeeuwen&LexHarding-Tipparade&Top40
    • Door martinja
      Veronica 17 12 1971 Klaas Vaak 0700-0800 Ook goeiemorgen

Cleaned by Oldies 45 - uitgezonden door Radio Veronica
      Offshoreradio.org

Veronica17121971KlaasVaak0800-0900- Ook goeiemorgen deel 2

Veronica21071971TomCollins1000-1100

Veronica21071971TomCollins1100-1200

• Door martinja
      VOO-H1-19840407-0000-0200-ErikDeZwart&KeesSchilperoort-DeStemband

Cleaned by Oldies 45  - uitgezonden door Veronica

VOO-H2-19790406-1700-1705-IlonaVisser-VeronicaInfo-eerste

VOO-H3--19770203-1900-2000-BartVanLeeuwen-Top40

VOO-H3-19770902-1900-2000-TomCollins-Tipparade

VOO-H3-19790309-1857-2000-BartVanLeeuwen-ABTT

VOO-H3-19790406-1730-1800-LexHarding-Top40

• Door martinja
      Cleaned by Oldies 45
      uitgezonden door Veronica

VOO-H3-19770909-1900-2000-BartVanLeeuwen-Top40overzicht

• Door hans knot
      Clebanoff and his Orchestra – Bobsled. Herman Clebanoff was een Amerikaanse concertviolist en dirigent. Hij werd geboren in Chicago uit geïmmigreerde Russische ouders. Hij nam diverse Lp’s op voor MGM waaronder ‘Strings afire’ uit 1961. Bobsled staat op die lp en dat nummer werd gebruikt voor een van de gesponsorde programma’s op Radio Veronica in 1962. Het was het programma van Delial, een product van Bayer. Het werd gepresenteerd door Rijk de Gooyer, die nuttige wenken gaf voor een zonnig vakantie gesprek.’ Het was een van de producties van het reclamebureau De La Mar, die meerdere programma’s aanleverde aan Radio Veronica.

• Doneer

Ondersteun Radiotrefpunt en Radio Erfgoed.

Wij waarderen elke donatie!

Donate Sidebar by DevFuse
  • Onlangs hier

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

• Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      3730
    • Meest online
      2923

Nieuwste lid
    stan

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze site ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid, en We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat.