Spring naar bijdragen

3FM - De dag van de moord op Pim Fortuyn - 06-05-2002


pvanklei

Aanbevolen berichten

Ik weet het nog goed. Ik zat op m'n kantoor in het TROS gebouw ( zie afbeelding) en zag aan de overkant bij de benzinepomp een paar agenten 'bezig"  met een persoon.   Ik had geen idee wat er aan vooraf gegaan was.

 

Het duurde nog zeker een 45 minuten voordat ik werd gebeld door iemand van buiten het gebouw dat er het nodige aan de hand was.

Gek zit je er zo dicht bij een geen notie wat er op een paar honderd meter allemaal speelde..............

 

 

 

screen 732.jpg

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Executie op straat en de dader loopt al weer vrij rond.

Ze zouden in NL moeten leren van hoe ze het hier in de UK doen: levenslang met een minimum termijn (die wel een beetje langer is dan in NL) en daarna (indien dader(es) wordt vrijgelaten) levenslang reclassering. Loop je scheef: meteen weer de bak in. 

  • Vind ik leuk 3
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Omnivoor:

Ze zouden in NL moeten leren van hoe ze het hier in de UK doen: levenslang met een minimum termijn (die wel een beetje langer is dan in NL)

Nederland heeft als enigste land in Europa ook echt levenslang, het Nederlands straf systeem is zelfs zo streng dat de Britten er bang van zijn geworden.

Niet zo miepen dat het in Nederland zo zacht is, dat is het nl echt niet.

Waar wel aan gewerkt moet worden is onverdraagzaamheid onbegrip en onrecht.

Helaas doen een paar partijen niets anders dan ophitsen en afzetten tegen de ander.

Pressies de reden waar Pim een kogel door zijn kop kreeg.

Zo lang het norm is dat de overheid zijn burgers niet vertrouwd, gaan er meer mensen onnodig dood.

En dat is helaas de werkelijkheid in Nederland.

 

Theo

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei pvanklei:

Hierbij de uren 16:00 t/m 22:00 uur van 6 mei 2002 waarop Pim Fortuyn werd vermoord.

 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

Een zwarte dag in de geschiedenis van Nederland.

 

 

Peter

 

 

 

 


Om de discussie even te beperken tot de topics op deze site: het was het moment dat Isabelle definitief door het ijs zakte als professioneel radiomaker. Claudia, die officieel pas vanaf 20.00 uur op de radio zou komen, werd er tussen 18.00 en 19.00 uur door de zenderbaas bij  gezet omdat zíj wel de juiste toon wist te treffen, terwijl Bella alleen maar zat te stamelen. Misschien begrijpelijk dat die het even niet meer wist, maar dit was een van de momenten dat Claudia boven zichzelf uitsteeg (zoals ze dat afgelopen 5 mei tijdens het Bevrijdingsconcert ook weer eens deed trouwens, maar dat is - toegegeven - off topic).

 

Edwin

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei radio tpot:

Nederland heeft als enigste land in Europa ook echt levenslang, het Nederlands straf systeem is zelfs zo streng dat de Britten er bang van zijn geworden.

Niet zo miepen dat het in Nederland zo zacht is, dat is het nl echt niet.

 

Vooral (bij) drugsgerelateerde criminaliteit en niet (echt) voor moord/doodslag.

Ook belangrijk een heel laag oplossingspercentage in Nederland en een groot gedeelte van de strafzaken komt geen eens voor de rechter, maar loopt via het Openbaar Ministerie en daarop volgend krijg je een boete/taakstraf.

 

3 uur geleden zei radio tpot:

Waar wel aan gewerkt moet worden is onverdraagzaamheid onbegrip en onrecht.

Helaas doen een paar partijen niets anders dan ophitsen en afzetten tegen de ander.

Pressies de reden waar Pim een kogel door zijn kop kreeg.

Zo lang het norm is dat de overheid zijn burgers niet vertrouwd, gaan er meer mensen onnodig dood.

En dat is helaas de werkelijkheid in Nederland.

 

Sorry, maar dit (warrige) betoog kan ik niet (echt) volgen.

  • Vind ik leuk 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een zwarte dag voor de radio en voor de vrijheid van meningsuiting in Nederland.

 

Wat me nog vivide bijstaat is de totale paniek in de uitzending. "doorstarten doorstarten", is in mijn trommelvliezen gedrukt. Ik dacht dat ook op 3FM was, maar dat moet dan denk ik op Radio 1 geweest zijn. Is dat nog ergens terug te vinden?

bewerkt door Hemmo de Vries
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hemmo de Vries:

Een zwarte dag voor de radio en voor de vrijheid van meningsuiting in Nederland.

 

Wat me nog vivide bijstaat is de totale paniek in de uitzending. "doorstarten doorstarten", is in mijn trommelvliezen gedrukt. Ik dacht dat ook op 3FM was, maar dat moet dan denk ik op Radio 1 geweest zijn. Is dat nog ergens terug te vinden?

Ik herken me hier totáál niet in. Dit was een zwarte dag, maar juist niet voor de radio.
Hoe triest de gebeurtenis ook was, juist de publieke omroep (vooral 3FM zelf) kon zich in de uren en dagen erna van zijn beste kant laten horen.

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei rauhfaser:

Ik herken me hier totáál niet in. Dit was een zwarte dag, maar juist niet voor de radio.
Hoe triest de gebeurtenis ook was, juist de publieke omroep (vooral 3FM zelf) kon zich in de uren en dagen erna van zijn beste kant laten horen.

 

Edwin

Ik doelde er vooral op dat er die dag meerdere radiomakers voor het leven getekend zijn. Dat is bagage gebleken die overigens later wel weer meer kleur aan hun persoonlijkheid en dus programma's geeft gegeven, Ruud de Wild voorop. Maar ik sluit me volledig bij je aan, de Publieke Omroep heeft de dagen daarna prachtige, authentieke media gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 8 months later...
  • 1 month later...
Op 9-7-2021 om 09:09 zei Rrrricky:

Dag,

 

Hierbij nogmaals de files, met daarbij ook de uitzending van het team van Ruud de Wild de dag na de moord.

 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

Credits naar de originele aanbieder. 
Ik heb het alleen maar aardig opgeslagen.

 

Zou je deze nog één keer willen delen? Ik zou deze heel graag een keer willen terugluisteren.

De upload van Moby is slechts een deel, ik zou heel graag de rest ook nog een keer willen terugluisteren.

Ik zou het enorm waarderen als jij of Peter deze nog een keer zou willen uploaden.

 

Groet,

Mark

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje irrelevant verder, trouwens, maar iemand hier die ook 'Het jaar van Fortuyn' heeft gezien? Ik wilde het al steeds ergens delen, maar de nagebouwde 3FM-studio in de laatste aflevering, mijn god, wat treurig.

 

Er stond zelfs, om het idee van 'radio' te romantiseren/dramatiseren, een ouderwetse bandrecorder te draaien (in 2002, ja?) in de regieruimte achter glas (hoe Amerikaans wil je het hebben?). En het hele sfeertje kwam over als een 1 op 1-gesprek tussen Pim en Ruud, met verder niemand in de studio. Heel gek, want er was gewoon een team en het was eigenlijk een heel luchtige, prettige uitzending. Totdat het zes uur werd.

bewerkt door Samba-boy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6380
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    DB96
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.