Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Niet zo lang geleden was ik in Amsterdam en zag het lijk daar liggen.

Dikke slangen gaan door haar huid naar binnen, en pvc buizen komen er uit.

Het dek, wat nu net zo hoog is als de gangboord, met een triest draad hekje er om heen.

Wel heeft ze nu aan stuurboord een prachtig terras gekregen 🤐

Daar kunnen de heren DJ dan fijn op zitten om de pc te besturen.

Nee het ijzer lag op zee, de rest is nu weg en heeft niets meer wat herinnerd aan de zeezendertijd.

Het is triest als je voor je reclame, dit restant nog nodig hebt.

20220929_153213_resized.jpg

20220929_152910_resized.jpg

20220929_153026_resized.jpg

20220929_153055_resized.jpg

Geplaatst
  • Populair bericht

Met alle respect, ik zie dit anders. Erg leuk dat er nog iets over is van zo'n legendarisch zendschip. Uiteraard niet meer in oude staat, dat zou de afgelopen 50 jaar (!) alleen maar heel veel geld gekost hebben, zonder dat daar inkomsten tegenover zouden hebben gestaan. Geen haalbare kaart dus. Het voormalige zendschip moest dus wel een andere functie krijgen, met diverse verbouwingen tot gevolg. Da's jammer, maar het schip zelf is behouden gebleven en dat is: beter iets dan niets.

Ik ben sinds de Norderney in Amsterdam ligt al een paar keer wezen kijken en ga deze week zeker nog een keer langs. Gewoon koesteren, wat we nog hebben. Het glas is halfvol, zullen we maar zeggen.

Geplaatst
  • Populair bericht

Jan, dat ben ik helemaal met je eens, dat er 49 jaar na de closedown van zeezender Veronica nog gebruik van het schip wordt gemaakt is gewoon leuk, kijk, het schip lag begin jaren 80 al bij de sloper en is door het oog van de naald gekropen dat het niet gesloopt werd. Uiteindelijk moet een schip ook een "bestemming" hebben en het is inderdaad totaal verbouwd, maar het brengt geld op en daardoor blijft het bestaan. Ik was in 1975 een keer aan boord toen het in Zaandam lag en, geloof me, het was een grote klomp roest.... en nu, 48 jaar later is ie er nog steeds...

Wat mij ook opvalt is dat de Engelsen waanzinnig trots zijn op wat er nog van hun "piraten verleden" over is, "project Red Sands", Caroline met zijn Ross Revenge, daar zijn ze beretrots op, en hier in Nederland wordt er een beetje laatdunkend over gedaan. Een beetje trots, dat zouden wij ook moeten zijn, kijk naar het REM-eiland, ook totaal verbouwd, maar..... het bestaat nog... net als de Norderney... Weet je, ik, als "Boomer" (bouwjaar 1955) vind het gewoon leuk dat die dingen er nog zijn... soort tastbare herinnering uit mijn jeugd.

Henk Kruize

15023604287_1556ed1899_o.jpg

Geplaatst
53 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

Wat mij ook opvalt is dat de Engelsen waanzinnig trots zijn op wat er nog van hun "piraten verleden" over is, "project Red Sands", Caroline met zijn Ross Revenge, daar zijn ze beretrots op, en hier in Nederland wordt er een beetje laatdunkend over gedaan.

Drie jaar piraterij leidde in Engeland tot een serieuze aanpassing van het radiolandschap. Na veertien jaar piraterij ging bij ons een groep medewerkers als een soort overlopers aan de slag bij de staatsomroep, die nog jarenlang éénoog in het land der blinden bleef. Tja, soms zijn die Engelsen zo gek nog niet. 😉

Geplaatst
1 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Wat mij ook opvalt is dat de Engelsen waanzinnig trots zijn op wat er nog van hun "piraten verleden" over is, "project Red Sands", Caroline met zijn Ross Revenge, daar zijn ze beretrots op, en hier in Nederland wordt er een beetje laatdunkend over gedaan. Een beetje trots, dat zouden wij ook moeten zijn, kijk naar het REM-eiland, ook totaal verbouwd, maar..... het bestaat nog... net als de Norderney... Weet je, ik, als "Boomer" (bouwjaar 1955) vind het gewoon leuk dat die dingen er nog zijn... soort tastbare herinnering uit mijn jeugd.

Henk Kruize

Nou dat valt nog al tegen, er is wat schepen uit die tijd (60er jaren) niets meer over of gesloopt en gezonken, fort opgeblazen, één fort(en) over, that's all.

Nico.

1 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

15023604287_1556ed1899_o.jpg

Geplaatst
  • Populair bericht

Klopt, maar.. het opgeblazen fort was in 1967, Sunk Head Tower, gesloopt in Engeland is alleen de Oceaan 7, de Comet van Radio Schotland werd in Nederland gesloopt, net als de Fredericia van Radio Caroline, de Galaxy werd conservenblikjes in Duitsland, de Mi Amigo werd door Neptunes binnen gehaald naar de bodem van de zee, de Laissez Faire heeft nog jaaaaaaaren gevaren totdat ie een paar jaar geleden werd gesloopt, en de rest bestaat nog, Shivering Sands, Red Sands, Knock John Tower,  Ross Revenge...

Gezonken zijn de Mebo-II, maar dat was door die idioot van Khadaffi die het een "super geheim schip" vond en die het maar liet zinken toen zijn Koranprogramma's niet meer uitgezonden werden, Abi Nathan boorde gaatjes (letterlijk) in zijn Peaceship toen ie niet meteen af mocht meren in de haven als een "vredesmuseum"... en de Mi Amigo, dat weten we allemaal.

Ik blijf erbij dat het gewoon leuk is dat er nog dingen over zijn van vroeger. Stel dat de Ross Revenge in 1991 op de Goodwin Sands was vergaan dan had iedereen ach en wee geklaagd, dus, laten blij zijn dat er nog wat is.

Maar... uiteraard heb ik respect als iemand een andere mening heeft, en dat is het mooie van dit forum.

groet

Henk Kruize

bewerkt door Henk-Anna Loog

Geplaatst
3 uur geleden zei Martin1968:

Drie jaar piraterij leidde in Engeland tot een serieuze aanpassing van het radiolandschap. Na veertien jaar piraterij ging bij ons een groep medewerkers als een soort overlopers aan de slag bij de staatsomroep, die nog jarenlang éénoog in het land der blinden bleef. Tja, soms zijn die Engelsen zo gek nog niet. 😉

Martin, da's lekker makkelijk zo'n opmerking:

"Na veertien jaar piraterij  ( ????  fout ) ging bij ons een groep medewerkers als een soort overlopers aan de slag bij de staatsomroep"

Als jij huis en hypotheek enz. hebt en je hebt de keuze om weer verder te gaan met je vak waar je ziel en zaligheid ligt, ga jij dan "lekker niks doen?"

Kom op zeg, Martin!  Je valt mij tegen.

Gaat het een beetje met je ?

bewerkt door Juul

Geplaatst
1 uur geleden zei Juul:

Martin, da's lekker makkelijk zo'n opmerking:

"Na veertien jaar piraterij  ( ????  fout ) ging bij ons een groep medewerkers als een soort overlopers aan de slag bij de staatsomroep"

Als jij huis en hypotheek enz. hebt en je hebt de keuze om weer verder te gaan met je vak waar je ziel en zaligheid ligt, ga jij dan "lekker niks doen?"

Kom op zeg, Martin!  Je valt mij tegen.

Gaat het een beetje met je ?

Juul, ik had misschien hetzelfde gedaan. Maar dat weet ik niet, want ik stond niet voor die keuze.

Te laat geboren...

Ik vind het gewoon wrang, hoe het bij ons gelopen is. Pas onder druk van Europa mocht er hier (vanaf 1989) meer.

Met mij gaat het overigens best redelijk.

Groetjes,

Martin

Geplaatst

Mooi Martin dat het je redelijk gaat. Goed om te horen.

PS. Maar waarom schrijf je dan zoiets als je zelf waarschijnlijk hetzelfde gedaan zou hebben. Ik voel mij nu in jou ogen  en oren een "overloper".

Geplaatst

Mooie foto's van een legendarisch schip. In 2014 heb ik het schip bezocht tijdens mijn eerste Top 40 ambassadeurs bijeenkomst.

bewerkt door dave76

Geplaatst
2 uur geleden zei Juul:

Mooi Martin dat het je redelijk gaat. Goed om te horen.

PS. Maar waarom schrijf je dan zoiets als je zelf waarschijnlijk hetzelfde gedaan zou hebben. Ik voel mij nu in jou ogen  en oren een "overloper".

Je tilt er nu echt te zwaar aan Juul. Ik begrijp heel goed dat jullie weinig of geen keuze hadden en dat de schoorsteen moet roken. Sorry, als ik je beledigd heb.

57 minuten geleden zei dave76:

Martin1968 zeker. Ja die ken ik wel. Die heeft het wel met meer mensen aan de stok gehad

Sorry Dave, dat ik geen allemansvriend ben.

Geplaatst
  • Populair bericht

Even terug naar  Zoutkamp 1981 <?> De eerste verbouwing van zendschip naar horeca. We nemen een kijkje aanboord. Foto Marcel Poelman. Er moeten ook nog foto's zijn van de leeggehaalde binnenruimte. Zal kijken of ze terug te vinden zijn.  Naast de Norderney lag een tot "feestboot onder zeil" verbouwde Groninger coaster die dienst zou gaan doen in de Carabien. Of het er ooit van gekomen is weet ik niet.

Binnen in de Norderney waren nog de tanks te zien en een dubbele glazen ruit. Gezien het formaat de ruit tussen techniek en zenderkamer. 

Norderney Zoutkamp Marcel Poelman.jpg

bewerkt door Marinebroadcasters

Geplaatst
  • Auteur

Ik meen daar is dan ook eerst de antenne van de mast afgehaald. Iemand uit grunnen zul de antenne hebben meegenomen. Misschien vind je die terug en Theo en ik kunnen zij door meten^^

Geplaatst

Commentaar leveren op het schip of wat er nog over is ! Wees blij dat het er nog is en geniet van een afstand van de Norderney . En deze week klinkt er muziek uit het schip , het schip waar we jaren van hebben mogen genieten elke dag weer tot 31-08-74 de zender uit moest . Net genoten van Lex Rob en de muziek uit de jaren 70 .

Geplaatst

Jaap ik begrijp je gevoel wel, maar ik ga niet mee in het commerciële sprookje van iets wat er niet meer is.

Zelfs de ploeg die met dezelfde naam daar zit is nep.

Ik heb daar niets mee.

Theo

Geplaatst
11 uur geleden zei Helmut:

Ik meen daar is dan ook eerst de antenne van de mast afgehaald. Iemand uit grunnen zul de antenne hebben meegenomen. Misschien vind je die terug en Theo en ik kunnen zij door meten^^

Helmut toch mien jong....sukse dingng doun Grunninger noit. Deur meet'n. Huft ja noit. T was een schier lang ding zo as je noar ploatjes kiek'n. 

Heb de foto's terug gevonden, morgen even scannen.

Geplaatst
18 uur geleden zei Helmut:

Rob Stenders nu in gesprek met Lex Harding live aanwezig op de Norderney.

Maandag 13 feb. was ik op de Norderney. Puur toeval dat Lex aanwezig was in de Bonanza van Rob en Carolien. Leuke uitzending, beslist de moeite van het terugluisteren waard! De aflevering staat op de site van Veronica om terug te luisteren.

Weet iemand hoe deze aflevering eventueel gedownload kan worden, om hem als MP3, in ‘t archief op te slaan (of is dat illegaal)? Of heeft iemand hem al opgenomen om te delen op dit forum ?

Geplaatst
  • Populair bericht
Op 14-2-2023 om 08:55 zei Jan-2:

Maandag 13 feb. was ik op de Norderney. Puur toeval dat Lex aanwezig was in de Bonanza van Rob en Carolien. Leuke uitzending, beslist de moeite van het terugluisteren waard! De aflevering staat op de site van Veronica om terug te luisteren.

Weet iemand hoe deze aflevering eventueel gedownload kan worden, om hem als MP3, in ‘t archief op te slaan (of is dat illegaal)? Of heeft iemand hem al opgenomen om te delen op dit forum ?

Op TV  nl VTM in Vlaanderen na het nieuws en sport, na 2000 uur  was er even Veronica aandacht 

een dj zag ik, Rob Stenders en ook Lex Harding even aan het word

helaas is anoloog bij Telenet eind 2020 afgelopen

en kon ik mijn tv recorder pro de vuilnisbak ingooien van mijn computer

digitaal staat het stuk Veronica nu nog op de digitale verhuur of aankoop bak van telenet

vroeger kon ik dat nog doorsturen, o.a. bij Golden Radio Club

Helaas....ik ben ziek en kan niet bv lang staan of knielen mag niet

en een technicus ben ik niet en een huismus geworden

Veronica opnames is dus jonger dan 5 jaar voor de regels alhier!

Maar ben er zeker van dat er mensen zijn die het opnemen

Ik ben 1 van die mensen die tevreden zijn dat er nog iets is, de boot en uitzendingen

Beter dan niks ! Tevreden zijn is de boodschap

Alhier draaien 2 computers en 2 recorders dag en nacht via de gratis StreamWriter

een url link invoeren in de witte balk en op + drukken en hij neemd op automatisch zelf

Je kunt die recorder op dag en uur instellen,  ook automatisch

Info voor mensen die het nog niet weten bovenstaand

Vanuit mijn zieken-bed als ik rust kan ik luisteren en opnemen terwijl ik de krant lees

Ook van meer radio station's opnemen op hetzelfde ogenblik via de url links die je zelf moest invoeren

Niet tevreden met bv Veronica, hup 192 radio inschakelen of anderen

Wat een wonder programma

Een tevreden man

Voor de rest

Iedereen de groeten en wie hier foto's toond , bedankt ervoor

Jean-Pierre vanuit Vlaanderenland

• 3 weeks later...
Geplaatst

Ik heb deze zoveel mogelijk wel gedownload. Maar waarom weet ik ook niet, maar de terugluister functie haperde tijdens deze week. met name de ochtend programma's vanaf 0900 uur zijn niet compleet.  Ik zoek ze wel op en moet  ze dan  online zetten. Via een Pb kan je verzoeken om de link  

Geplaatst

Heb je een PB gezonden.

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik heb het programma met Lex Harding even op Mixcloud geplaatst. Met dank aan mede forumlid Onno87.

En voor de liefhebbers de opening vanaf het Veronica schip met Arjan Snijders.

bewerkt door PowerMusic
Mixcloud link toegevoegd

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.