Geplaatst 20 januari 20241 jr. Populair bericht In mijn Veronica tijd luisterde ik na afloop van m'n "vroege dienst" vaak naar RNI. Niet naar de Tony Berk etc. programma's maar wel erg vaak naar 3Master met Leo - Hans en Nico etc. Nico leerde ik later kennen als TROS collega. Hij bij de TV en ik bij de radio. En we hadden het dan vaak over de live programma's die ze maakten en zeker 3Master. En Nico heeft na z'n RNI tijd ook z'n zendmachtiging gehaald en net als ik. We zijn beiden tegenwoordig nauwelijks actief. Als ik nu aan 3Master denk en Leo dan denk ik altijd aan z'n beginplaat even na 16.00 uur. Geweldig klonk dat ! Mijn vraag, is er iemand die nog 3Master's heeft? Alleen van Leo - Hans en Nico. Dank vast ! Jullie doen er mij een geweldig plezier mee ! 20 januari 20241 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 20 januari 20241 jr. Goed idee, haal de archieven maar leeg. Helaas verloor het programma veel van zijn glans toen het niet meer live vanaf de Mebo kwam. Wat mij betreft dus alleen de live Driemasters. Paul de Haan
Geplaatst 21 januari 20241 jr. Populair bericht Driemaster... dat was indertijd een van mijn favorieten! Waarbij ook bij mij de beginplaat eruit sprong. Niet alleen Johnny Nash, maar ook bijvoorbeeld Bless You van Martha Reeves and the Vendellas en Flamingo van Herb Alpert. Herinneringen! Piet.
Geplaatst 21 januari 20241 jr. Populair bericht Zal eens kijken wat ik er van heb staan hier Juul deze week .. Hier wat ik heb uit 1971. https://pixeldrain.com/l/oh6MtJG3 1972 https://pixeldrain.com/l/Npk738QQ 21 januari 20241 jr. bewerkt door Jaap De Vries
Geplaatst 31 januari 20241 jr. Populair bericht 2 uur geleden zei mart538: Super dank je Graag wil ik Jaap (en ook Jan V) hartelijk danken voor het plaatsen van de Driemasters. Van de Nederlandse programma's was dit echt een uitschieter. Wat was trouwens de reden waarom Driemaster vanaf half oktober niet meer live vanaf de MEBO II werd verzorgd?
Geplaatst 31 januari 20241 jr. 2 uur geleden zei Bart Van Peer: Wat was trouwens de reden waarom Driemaster vanaf half oktober niet meer live vanaf de MEBO II werd verzorgd? Leo van der Goot was het na ruim 2 jaar zat om nog live te presenteren vanaf het schip.
Geplaatst 31 januari 20241 jr. Populair bericht 50 minuten geleden zei Robin Westhof: Leo van der Goot was het na ruim 2 jaar zat om nog live te presenteren vanaf het schip. Ik had begrepen dat Driemaster in augustus 1971 begon en tot 15 oktober 1972 live liep. Leo Van der Goot stopte met presentatie van programma's aan boord na de actie Hou m in de lucht in juni 1973. Hij had er inderdaad genoeg van en werkte nog tot de sluiting van Noordzee in augustus 1974 in de studio's te Naarden.
Geplaatst 1 februari 20241 jr. Populair bericht 15 uur geleden zei Bart Van Peer: Ik had begrepen dat Driemaster in augustus 1971 begon en tot 15 oktober 1972 live liep. Klopt. Hans ten Hooge deed de eerste serie, daarna Joost Verhoeven, later gevolgd door Leo van der Goot telkens in rotatie met Nico Steenbergen en Hans ten Hooge. Eea t/m 15 oktober 1972. Vanaf half oktober tot eind december 1972 was het Alfred Lagarde vanuit de Naarden studio. Vanaf begin januari 1973 werd het weer een live programma, Leo van der Goot deed de eerste serie in rotatie met Alfred Lagarde, tot aan eind februari 1973. Alfred wilde na doodsangsten te hebben uitgestaan tijdens een storm/ anker ketting breuk niet meer live vanaf Mebo2. Vanaf maart 1973 werkte Leo van der Goot in rotatie met Dick de Graaf, tot aan eind oktober 1973. Vanaf november 1973 was Driemaster permanent in handen van Leo van der Goot vanuit de Naarden studio (enkele uitzonderingen tijdens vakantie periode in 1974; Marc van Amstel). En ook incidenteel live (zoals laatste 2 dagen). 15 uur geleden zei Bart Van Peer: Leo Van der Goot stopte met presentatie van programma's aan boord na de actie Hou m in de lucht in juni 1973. Eind oktober 1973 dus. 15 uur geleden zei Bart Van Peer: Hij had er inderdaad genoeg van en werkte nog tot de sluiting van Noordzee in augustus 1974 in de studio's te Naarden. Ik vermoed dat Leo ook door had dat hij op deze manier (nl. solo!) zich de laatste maanden nog maximaal kon profileren?? vr.gr. John
Geplaatst 4 februari 20241 jr. Dank voor het delen, een mooie set opnames. Van Driemaster altijd erg genoten, snel uit school en om 16u de radio aan met huiswerk erbij. Leuk met de belevenissen van boord. Vraagje: is er toevallig ook een opname van 15 september 1971?
Geplaatst 23 juni23 jun Kan iemand mij helpen aan de tune van Driemaster? Kwam altijd na de openingsplaat na het nieuws van 4 uur.Piet.
Geplaatst 23 juni23 jun Auteur Populair bericht Volgens mij is dit 'em. (mijn favoriete RNI programma) En hier een 3 master die ik zelf opnam op een UHER, met Leo en Hans.https://pixeldra.in/u/9dZkHav2 23 juni23 jun bewerkt door Juul
Geplaatst 23 juni23 jun 2 uur geleden zei Juul:Volgens mij is dit 'em. (mijn favoriete RNI programma) En hier een 3 master die ik zelf opnam op een UHER, met Leo en Hans.https://pixeldra.in/u/9dZkHav2Dat is 'm, Juul. Bedankt!Piet. 23 juni23 jun bewerkt door Piet van der Vooren
Geplaatst 23 juni23 jun Populair bericht 11 uur geleden zei Juul:Volgens mij is dit 'em. (mijn favoriete RNI programma) En hier een 3 master die ik zelf opnam op een UHER, met Leo en Hans.11 uur geleden zei Juul:https://pixeldra.in/u/9dZkHav2Dank voor de opname Juul.Wat een muziek, beginnen met Ball of Confusion van de Temptations, het origineel was overigens van The Undisputed Thruth, 7 minuten lang. Net even beter.Maar wie draait Ball ... nog (behalve Paradijs that goes without saying)Hoe nam je 2 uur op op een UHER, daar konden maar 13 cm bandjes op en een LP bandje op 19 cm was na 22 minuten wel vol, zo,n ding kon ook draaien met 2,37 cm sec , halve cassette snelheid, maar dan waren de hoge tonen wel helemaal weg.
Geplaatst 25 juni25 jun Auteur Op 24-6-2025 om 01:57 zei ruudam:Dank voor de opname Juul.Wat een muziek, beginnen met Ball of Confusion van de Temptations, het origineel was overigens van The Undisputed Thruth, 7 minuten lang. Net even beter.Maar wie draait Ball ... nog (behalve Paradijs that goes without saying)Hoe nam je 2 uur op op een UHER, daar konden maar 13 cm bandjes op en een LP bandje op 19 cm was na 22 minuten wel vol, zo,n ding kon ook draaien met 2,37 cm sec , halve cassette snelheid, maar dan waren de hoge tonen wel helemaal weg.Dag Ruud,Ik kan mij herinneren dat we kort een UHER desk recorder hadden. Typenummer weet ik niet meer. En die kon 4,75 lopen. Verder natuurlijk UHER portables. Tijdje geleden hé?Daarna heb ik de tape overgezet op een hogere snelheid en zo'n 20 jaar geleden weer gedigitaliseerd en een beetje correctie gedaan.
Geplaatst 25 juni25 jun Er waren massa's "normale" bandrecorder's van Uher te koop.https://www.google.com/search?q=Uher+Tonbandger%C3%A4t&client=tablet-android-samsung-rev2&sca_esv=417d38d31a7a82ae&ei=phNcaOviH7GC9u8Pr-PNeQ&ved=0ahUKEwjrzd7W74yOAxUxgf0HHa9xMw8Q4dUDCBA&uact=5&oq=Uher+Tonbandger%C3%A4t&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiElVoZXIgVG9uYmFuZGdlcsOkdDIKEAAYgAQYQxiKBTIFEAAYgAQyBRAAGIAEMgUQABiABDIFEAAYgAQyBRAAGIAEMgUQABiABDIFEAAYgAQyBRAAGIAEMgQQABgeSMYzULYLWMQYcAB4ApABAJgBhAGgAegBqgEDMC4yuAEDyAEA-AEBmAIDoAKTA8ICBBAAGEfCAgYQABgHGB7CAgYQABgIGB7CAggQABiABBiiBMICBRAAGO8FmAMA4gMFEgExIECIBgGQBgiSBwUxLjEuMaAHxAqyBwUwLjEuMbgH2gLCBwU0LTEuMsgHkwE&sclient=gws-wiz-serp
Geplaatst 25 juni25 jun Ik ken de Uher Royal de Luxe, had 4 snelheden en verwisselbare koppen heb er zelf een. Een desk recorder met 18 cm spoelen. Maar als je het in het Hilversumse over een Uher had dan werd toch de repo recorder bedoeld.
Geplaatst 29 juni29 jun Dank Juul voor het plaatsen van een eigen opgenomen "Driemaster" met Leo en Hans...In 1971 was ik nog bezig op de Lagere School, dus nog nooit gehoord van het fenomeen Zeezenders...Ben van mening dat "Driemaster" en Mi Amigo's "Baken 16" eenzelfde opzet hadden, alleen bij Baken 16 was het meer een "gezellige rommel"... Wel mooi dat mijn twee favoriete deejays, Leo en Marc (Jacobs), ook de favoriete programma's hebben gemaakt...Maar goed Juul, kan nu mooi inhalen wat ik toen allemaal heb gemist... Dank!!...Groet, Michel...
Geplaatst 29 juni29 jun Het blijft geweldig die oude Driemaster opnames! Dank voor het delen. Ik luisterde altijd tijdens het huiswerk maken, mooie herinneringen.Vraagje: heeft iemand misschien een opname van de volgende dag namelijk 15 september 1971?Hoor graag,Karel
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.