Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Beste Veronica “fans”.Inmiddels zijn al onze programma banden bij Beeld en Geluid en gesorteerd. Maar al die tapes hebben we vanaf 1974 bewaard in dezelfde tonnen waarin ze vanuit Hilversum naar de Norderney vervoerd werden. Maar afgezien van 1 exemplaar dat Beeld en Geluid bewaard mogen die resterende tonnen weg. “Archiveren is vaak ook zaken weg doen” is ons credo. 
Ad, Niels en ik willen die inmiddels lege tonnen niet.”Wat moeten we ermee……….

Bij Beeld en Geluid staan ze nu zo langzamerhand in de weg. Ik schat dat het er zo’n 20  zijn.
Maar een aantal anderen wel zijn voorzien van een deksel.  Sommige ook niet.

Nu dachten wij wie weet zijn er mensen die er wel eentje wil hebben. De tonnen zijn gratis. Er zijn wel voorwaarden aan verbonden.

1.    Je moet je bij mij melden ( Let op via   juul.norderney at yahoo.com  )
2.    Ik ga een lijstje maken.  
3.    En in overleg met Beeld en Geluid kunnen ze op een nader te bepalen datum worden op gehaald in Hilversum. Nadere gegevens volgen dan nog.

4.    Die datum staat dan ook en we gaan niet doen van ;”Ik kan op die datum niet, kan het  ook een week later?”

PS.
het is niet de bedoeling om te zeggen ;’doe mij er maar 10”. We willen zoveel mogelijk mensen de kans geven om een stukje Veronica zeezender geschiedenis te verkrijgen.

b&g 2.jpg

20240124_125908 kopie.jpg

bewerkt door Juul

Geplaatst

Voor ieder ding is altijd wel weer een liefhebber te vinden.......

Als er een van die tonnen per ongeluk in zee viel bij de overdracht bleven ze drijven.

En bleven de studiobanden veilig in een woelige zee.

Je zou nog zuurkool in die tonnen kunnen bewaren,als je gek bent op die groente:D

bewerkt door Moby

Geplaatst
13 uur geleden zei Harm ten Brink:

Leuk initiatief, maar wat moet je er mee...

Denken mijn kinderen ook als ze hem bij mij in de studio zien staan. Maar papa vindt het leuk! 

Geplaatst
3 uur geleden zei Albatrosstudio:

Denken mijn kinderen ook als ze hem bij mij in de studio zien staan. Maar papa vindt het leuk! 

Daar gaat het vaak om kids zien niks in onze hobby hier net zo . oude bandjes elpees kan toch slimmer pap op een stickey 

Geplaatst

Gelukkig zijn er ook nog jongeren met historisch besef, die als ze zo'n ton in de kelder of op zolder zien staan het leuk vinden om opa te horen vertellen waar die ooit voor gebruikt is!

Of ben ik nu erg optimistisch?

Geplaatst
9 minuten geleden zei Sylvester:

Gelukkig zijn er ook nog jongeren met historisch besef, die als ze zo'n ton in de kelder of op zolder zien staan het leuk vinden om opa te horen vertellen waar die ooit voor gebruikt is!

Of ben ik nu erg optimistisch?

Ik ben bang van wel. Maar ik geef direct toe dat de jaren mij cynisch hebben gemaakt.

Geplaatst

Ik zou best zo'n ton willen hebben, maar het gaat een beetje moeilijk. Ben pas rond eind Nov 2024 weer eens in NL en toevallig niet ver van Hilversum.

Ik kreeg trouwens een "bibber" toen ik die tonnen zag. Ze doen me sterk denken aan de tonnen in de film Phantasm, waar de zielen van ontvoerde mensen in werden getransporteerd via de ''teleporter room'' naar een buitenaardse planeet, om daar als slaven aan het werk te worden gesteld.

image_2024-01-26_192720392.png

Geplaatst
Op 26-1-2024 om 06:18 zei Moby:

Je zou nog zuurkool in die tonnen kunnen bewaren,als je gek bent op die groente:D

VZ   is je van het (Commercial voor zuurkool op Veronica).

Geplaatst
Op 26-1-2024 om 14:41 zei Jaap De Vries:

Daar gaat het vaak om kids zien niks in onze hobby hier net zo . oude bandjes elpees kan toch slimmer pap op een stickey 

Ik koop nog weleens tweedehands vinyl en mijn kinderen vinden dat wel grappig. Maar zij hebben niet dezelfde persoonlijke herinneringen aan dat medium als ik. Dat snap ik wel.

Sterker nog: een deel van die tweedehands elpees is ongetwijfeld in de handel gebracht door de kinderen van overleden verzamelaars. Platenzaken krijgen soms complete collecties aangeboden.

Bij mij (en anderen) krijgen die plaatjes nog even een tweede leven, zo lang het duurt. Alles gaat ooit voorbij.

bewerkt door Will Stevens

Geplaatst
  • Populair bericht

Onlangs waren mijn vrouw en ik aan het oppassen bij onze jongste zoon toen onze kleindochter van 7 hun platenspeler aanzette en een plaat ging draaien :) Ik heb 'r toen laten zien dat er een arm-lift op zo'n platenspeler zit en nu weet ze ook hoe je die moet gebruiken ;) 

Geplaatst
  • Auteur

Vanwege de weinige reacties, 2,  hebben we besloten het aanbod op deze manier in te trekken.

Juul

Geplaatst

Dag Juul,

Ik zie het aanbod nu  pas (een paar minuten geleden). Ik heb zeker interesse. Nu maar hopen dat meer mensen dit tonen en dat je misschien het intrekken van je aanbod zou willen heroverwegen?

Groet,

Jan

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.