Spring naar bijdragen

LPAM - Wat mag het gaan worden ?


Aanbevolen berichten

Inmiddels zie ik dat de gestarte discussie LPAM - Wat mag het gaan worden ?

Alle kanten op gaat. 

 

Het bevreemd bij dat mensen die geen vergunning aanvragen natuurlijk allerlei reden kunnen aandragen waarom ze niet beginnen, maar dat vind ik niet de insteek van deze discussie. 

 

Als iets niet wel, kan je makkelijk een reden zoeken. Ik wil weten waarom je juist wel op AM zit en een vergunning heb en wat er mee wil gaan doen en hoe je dan een AM station dan inregelt ( mbt muziek en format) en techniek is natuurlijk een heel ander verhaal.

 

AM is zeker een andere band dan FM / DAB / Online radio. Maar techniek is techniek en met een beetje gezond verstand en doorzetting vermogen is dit (meestal) geen een probleem.

(ik denk dat de meeste op dit forum een zend(amateur) of (ex)piraat zijn geweest). 

 

Inmiddels merk ik dat muziek uit de jaren 60 / 70 / 80 ( en Nederlands ) een beste keuze is. 

Ja ik wil dat doen voor mijn luisteraars uit mijn buurt. 

Zelf denk ik ook meer aan community radio dus kleinschalig en informatief.

 

Gezien de FM lokale omroepen steeds meer lijken op hun commerciële mede FM band gebruikers.

En soms hun "eigen "lokale gemeente of wijk vergeten.( natuurlijk niet bij alle lokale omroepen zijn zo / disclaimer / ). 

 

Dan een belangenvereniging ik heb geen idee welke clubje dit al geprobeerd hebben. Maar als ik de sfeer op sommige forums proef denk ik dat daar de tijd niet voor is.

 

Ik ben zelf ook begonnen toen der tijd op 27 MC dat kwam er omdat de minister van toen der tijd ( ik geloof haar vader ) ook al iets deed met 27 MC en ze had van uit haar verleden dus een positief beeld over de 27 MC. 

 

Gezien "de staat van Nederland " heeft de politiek geen belangstelling in een paar AM stations. 

En zeker niet om daar voor een gehele nieuwe wetten voor door de kamer heen te duwen.

 

Wij (LPAM) met vergunning zullen het moeten doen met de wetten zoals ze nu zijn.

 

En dat is "hard werken "gewoon. 

 

Met vriendelijk groet Robert Staal 

Eigenaar van Radio Loosduinen (LPAM 1.watt). 

www.RadioLoosduinen.nl   

community radio

  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Robert, Loosduinen, 1W   Leuk, ik heb m regelmatig in de auto aanstaan vanaf ongeveer oude lokatie Haga ziekenhuis tot voorbij Monster. Maar wat mij opvalt, het geluid is ontzettend dof/ smalbandig. Denk dat je daar nog heel veel winst kan behalen. Succes, grts Eric 

bewerkt door Eric
Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei radio tpot:

Dank je Eric.

Wie dat is? Geen idee.

 

Theo

Ik heb al in de lijst zitten zoeken, maar alle afstanden van de LPAM 1485 kHz tot aan de websdr zijn best groot. Enfin, wie weet is er iemand die dit weet. Tnx, Grts Eric 

bewerkt door Eric
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Eric:

Ik heb al in de lijst zitten zoeken, maar alle afstanden van de LPAM 1485 kHz tot aan de websdr zijn best groot. Enfin, wie weet is er iemand die dit weet. Tnx, Grts Eric 

 

Eric,

Dichtsbijzijnde zijn de 2 stations in Hoogezand (Gr).

Please login or register to see this link.

Zou één van deze twee het zijn?

 

Ik hoor ook geen ID. Veel Nederlandstalige piratenmuziek, een enkele Engelstalige.

Rink

 

bewerkt door Rink Hof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist ID gehoord: Radio Midden Groningen.

Hij zegt er nog een woord achter, maar dat versta ik niet, Hajant of zoiets.

De ID was een live gesproken tekst over een tune van (voor zover ik weet) Vangelis.

Hoogezand dus.

bewerkt door Rink Hof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-4-2024 om 11:13 zei Eric:

Dag Robert, Loosduinen, 1W   Leuk, ik heb m regelmatig in de auto aanstaan vanaf ongeveer oude lokatie Haga ziekenhuis tot voorbij Monster. Maar wat mij opvalt, het geluid is ontzettend dof/ smalbandig. Denk dat je daar nog heel veel winst kan behalen. Succes, grts Eric 

Eric bedankt voor de feedback, na mijn vakantie gaan we er eens mee aan de slag. Mail mij even op mijn site staat het e mail adres als je een keertje wilt komen kijken Hartelijk groet Robert (Radio Loosduinen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.