Spring naar bijdragen

LPAM - Wat mag het gaan worden ?


Aanbevolen berichten

23 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

bedoel je deze piet????

 

 

JA! DAT IS 'M, HENK!

Weet je dat ik al tientallen jaren op zoek ben naar dat nummer? Ik wist alleen de titel, maar niet wie de uitvoerende artiesten waren. En dan wordt het, ook op Google, heel moeilijk zoeken. Maar dankzij jou is mijn zoektocht nu eindelijk tot een goed einde gebracht.

Heel veel dank daarvoor! 🥰

Ik dacht dat dit nummer uit de zestiger jaren dateerde, maar het blijkt uit 1974 te komen. Zonder enige twijfel heb ik het dus gehoord op RNI, Caroline of Atlantis.

Piet.

bewerkt door Piet van der Vooren
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)
Op 20-3-2024 om 14:45 zei radiofreak31:

Waar je ver weg van zou moeten blijven is van nieuwe muziek en hitmuziek van vandaag de dag. Dan liever 60's, 70's en 80's en verder niet. Er zijn veel AM stations die deze weg volgen maar ik hoor toch ook wel stations die nog steeds nieuwe/hit muziek draaien op AM. Dat is gewoon zinloos want die doelgroep wordt al bediend en luistert niet naar AM, laat staan FM nog. Je kunt je verder nog wel segmenteren door misschien ook jaren 50 of ouder te draaien zelfs, er zijn een paar AM stations die dat doen meen ik. Dacht in Twente zit zo'n station, Radio Twente Gold. Dat is wel een uniek format. Verder zou je oude jazz kunnen draaien, maar ook blues, folk/Americana en soul past wel op AM.

En natuurlijk leent AM zich uitstekend voor Talkradio maar dat vergt wat meer aandacht en is voor LPAM niet haalbaar.

Dit is een prima input. Bedankt!  Zelf kom ik meer uit de Laser558 tijd die muziek vond ik top.

De combi 70&80 hits wordt veel gedaan op FM de DAB+ ( online laat ik even voor wat het is )

De Combi 60&70 hits vind ik zelf de saai.

De Combi 80&90 hits vind ik net niet lekker klinken omdat 90s ook aan het einde veel house had (Rave). Toen ben ik helemaal afgehaakt v.d. top 40. 😉

 

Alleen 80's vind ik weer net te saai.

Nederlandse heb ik ook maar is niet zo mijn ding.

Draaien wat je zelf leuk vind (is 1 dag leuk ) maar dan zet ik wel een spotify lijstje aan daar hoef je  ( in mijn ogen) geen vergunning voor aan te vragen.

 

Als het om de uitzendtechniek gaat, bied mijn (HAM) radio amateur licentie genoeg mogelijkheden. 

 

Ik vind het best een uitdaging om mensen te boeien voor een ( mijn ) station de luisteraar is tegenwoordig verwent  

De opmerking om met veel lokale content te komen is een goed idee al is het veel werk.

En merk dat veel mensen ook vrijwilligers toch snel afhaken als het om een AM station gaat. 

Dat is ook echt jammer.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bewerkt door Robert Staal
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Ik dacht dat dit nummer uit de zestiger jaren dateerde, maar het blijkt uit 1974 te komen.

Het nummer dateert uit 1972, Lion Keezer heeft het ook gespeeld toen hij 1972 aan boord van de Mi Amigo zat, sterker nog, dat fragment is terug te horen op de Caroline LP die Lion Keezer in 1973 uitbracht.

Ik heb even dat kleine stukje gedigitaliseerd...

Please login or register to see this link.

 

Zo zie je maar... "alles sal reg kom"  :)

 

 

Fijne dag verder Piet

Henk Kruize

 

caroline LP Lion Keezer A.jpg

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Robert Staal:

De Combi 60&70 hits vind ik zelf de saai.

De Combi 80&90 hits vind ik net niet lekker klinken.

Alleen 80's vind ik weer net te saai.

Nederlandse heb ik ook maar is niet zo mijn ding.

Draaien wat je zelf leuk vind is 1 dag leuk

 

Tja, dan wordt het lastig. :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Robert Staal:

Draaien wat je zelf leuk vind (is 1 dag leuk ) maar dan zet ik wel een spotify lijstje aan daar hoef je  ( in mijn ogen) geen vergunning voor aan te vragen.

 

Als het om de uitzendtechniek gaat, bied mijn (HAM) radio amateur licentie genoeg mogelijkheden. 

 

Ik ben nog van het type welke iets fysieks in de hand wil houden 🤪

(Dat had ik als puber al met plaatjes kijken, doe maar een echte vrouw)

Een USB stick is al heel modern, en daar staan mijn eigen CD en platen op.

Spotify is niet van mij en de muziek zal ook nooit van mij worden. Plus je moet een internet verbinding hebben om te gebruiken.

In mijn auto is deze er niet.

Je moet geld betalen voor deze internet verbinding, om muziek te willen beluisteren welke ik ook op een USB stickje heb staan.

 

Ham vergunning heb ik ook, maar ik mag nergens met muziek spelen op de mij toegewezen banden.

Komt bij dat ik mij zwaar vergist heb in het zelf bouwen van een goede AM zender welke ook nog lineair is.

De keten van audio processing is ook iets wat je niet echt kwijt kunt op de amateurbanden.

Kortom voor mij is het een duidelijk toegevoegde waarde voor het zelf knutselen met zenders.

 

Net als je eigen televisie zenders maken, en daar mee spelen.

De 1e AM TV zender, met onderdrukte halve draaggolf, was niet eenvoudig te maken.

De versterker trappen al helemaal niet.

Spelen is het voor mij en dat is dus voor een ieder weer anders.

 

Theo

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei radio tpot:

. Plus je moet een internet verbinding hebben om te gebruiken.

 

 

 

Dat geeft je dus de kans om te luisteren via je mobieltje en 4G! Mij bevalt dat prima. In de auto gaat het signaal via bluetooth naar mijn radio, in de trein via bluetooth naar mijn koptelefoon. Op dezelfde manier kan ik naar internetradio luisteren.

 

Dat kost data, maar voor mij vallen die binnen mijn bestaande (voordelige) telefoonabonnement. En dat binnen de hele EU.

 

Fysieke muziekdragers vind ik ook leuk, zeker thuis, maar dan denk ik toch eerder aan platen en cd's dan aan zo'n usb-stick.

 

 

bewerkt door Will Stevens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Het nummer dateert uit 1972, Lion Keezer heeft het ook gespeeld toen hij 1972 aan boord van de Mi Amigo zat, sterker nog, dat fragment is terug te horen op de Caroline LP die Lion Keezer in 1973 uitbracht.

Ik heb even dat kleine stukje gedigitaliseerd...

Please login or register to see this link.

 

Zo zie je maar... "alles sal reg kom"  :)

 

 

Fijne dag verder Piet

Henk Kruize

 

caroline LP Lion Keezer A.jpg

Ah, nog meer nuttige informatie. Dank, Henk.

Ik had in 1972 veel contact met Lion toen hij betrokken was bij het weer op zee brengen van de Mi Amigo, samen met Gerard van Dam. Lion en ik hadden toen contact via de 27 MC, en ook kwam ik bij hem thuis in Leiden. Hij had een studiootje op de zolder van de woning van zijn ouders. Wellicht dat ik daar het bewuste nummer al heb opgepikt. Later was Lion zonder dat ik dat wist in Cuxhaven betrokken bij de inrichting van het zendschip Jeanine van Radio Atlantis, waar ik enkele maanden later zoals je weet als 'Peter de Vries' deejay mocht spelen. En weer later kwam ik hem weer tegen bij Nederland 3, een tv-piraat die inbrak op het kabelnet in de Leidse regio en de Duin- en Bollenstreek.

Maar we zijn dit LPAM-topic aan het vervuilen, Henk... 😉

Piet.

bewerkt door Piet van der Vooren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-3-2024 om 10:42 zei radio tpot:

Ik ga nu doen wat ik zelf leuk vind, en als de ander het niet leuk niet vind?

Tja dan begint hij/zij toch lekker zelf een zender?

 

Ik zou alleen (maar) zelf een zender beginnen als behoorlijk meer vermogen mogelijk zou zijn.

 

En dan (wel) een format wat luisteraars leuk vinden en waar ik zelf ook van kan genieten, dus misschien  beetje een compromis sluiten, overdag veel luisteraars proberen te bereiken en tijdens de avond/ nacht/ weekend lekker een beetje freaken. 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Robin Westhof:

Ik zou alleen (maar) zelf een zender beginnen als behoorlijk meer vermogen mogelijk zou zijn.

 

Deze kans is al voorbij gekomen.

Ik heb jouw bod op een landelijke FM kavel niet gezien.

Voor een AM zender, wat had je dan in gedachten voor wat een AM zender mag maken?

En wat stel jij je er bij voor wat dit moet zijn?

Antenne en vermogen, ik stel wat voor?

 

Theo

bewerkt door radio tpot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-3-2024 om 00:14 zei radio tpot:

Ik heb jouw bod op een landelijke FM kavel niet gezien.

 

Ha, ha, ha, zou wonderlijk zijn als je het wel had gezien.

 

Op 30-3-2024 om 00:14 zei radio tpot:

Voor een AM zender, wat had je dan in gedachten voor wat een AM zender mag maken?

En wat stel jij je er bij voor wat dit moet zijn?

Antenne en vermogen, ik stel wat voor?

 

Heb ik al geschreven, behoorlijk meer vermogen dus.

 

Wat antenne betreft, zo optimaal mogelijk om goed in het doelgebied binnen te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zinloze discussie. Zeg eerst wat je wil, vervolgens wat je tot je beschikking hebt (grond, geld, etc).voordat de invulling aanbod komt. 

 

Please login or register to see this link.

BigL1395-20080527-rond0030-NearMilaan-Italy.mp3
 

Leuk he, 20kW, prima antenne, maar of dit nu het doelgebied was??? -- maar wel leuk !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Robin Westhof:

 

Welke locatie?

Nee wacht even Robin, jij wilde een vergunning aanvragen als je meer vermogen mocht gebruiken.

Ik vermoed namelijk dat je geen idee hebt wat je moet gebruiken om 50 km rond en volgens norm, dekkend te zijn.

Skywave ontkom je niet aan, maar kun je wel beperken door de juiste antenne opstelling te kiezen.

 

Theo

28 minuten geleden zei Eric:

Zinloze discussie. Zeg eerst wat je wil, vervolgens wat je tot je beschikking hebt (grond, geld, etc).voordat de invulling aanbod komt. 

 

Please login or register to see this link.

BigL1395-20080527-rond0030-NearMilaan-Italy.mp3
 

Leuk he, 20kW, prima antenne, maar of dit nu het doelgebied was??? -- maar wel leuk !!!

We nemen dan voor het gemak aan dat Robin een stuk grond heeft van 500 bij 500 meter.

Maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo incessant.

Ik denk nl dat je voor je deze vingeroefening verder gaat invullen, je goed moet beseffen over wat voor vermogens er dan al gaan spelen.

En dat staat los van de plek waar je wat wilt neerzetten. Dat kan hoogstens de grondgolf positief of negatief beïnvloeden.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Nederland is het vrijwel onmogelijk een grootvermogen station te bedrijven. Toen in de buurt van Zeewolde complete fruitkwekerijen moesten worden uitgekocht omdat de fruit koelinstallaties niet goed meer werkten (complete oogsten verrot), was het al duidelijk. En het korte- en middengolf station zaten toch in een dun bevolkt gebied.

Nederland is te dicht bebouwd en te dicht bevolkt om zonder te verwachten problemen en daarop volgende schadeclaims zulke lokaal hoge veldsterktes te genereren. Waarom denk je dat de overheid van alles beneden de 30 MHz af wilde?

 

bewerkt door jan227
typo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat dezelfde overheid geld verdienen op de 1e plek zet.

De Flevo zenders zaten ook geheel alleen, tot dat de gemeente toestemming gaf om te bouwen.

Tot aan de hekken aan toe!

De waarschuwingen en de risico's werden door de overheid en mensen in de wind geslagen.

Het zelfde beeld zie je bij overstroming risico gebieden, daar wordt volop toestemming geven om te bouwen.

Trouwens als ik zo door Nederland rij, ik zie ruimte genoeg!

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik woonde in 1990 er om de hoek. En een groep zendamateurs mochten voor de ingebruikname onze zenders koppelen aan de antennes.  Een waar feest !

 

Theo. Wat bedoel je hier nu ?   "

De Flevo zenders zaten ook geheel alleen, tot dat de gemeente toestemming gaf om te bouwen.

Tot aan de hekken aan toe!"

 

Dus er staat eerst bouwen en dan de vergunning?

screen 101.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hetzelfde gebeurde in Lopik waar destijds uitgebreid over is geschreven. Daarbij komt dat we steeds meer "verwend" zijn met apparatuur die gevoelig is voor RF.

 

Een ander aspect betreffende Theo's betoog. Als je de vraag stelt hoever je met bijvoorbeeld een kilowatt kunt komen is dat afhankelijk van al genoemde aspecten ook nog eens afhankelijk van met wat je het signaal ontvangt. Gaan we uit van de huis tuin en keuken tuners dan is de ontvangst maar al te vaak diepdroevig. De MG mogelijkheid zit er op en dat is het, immers de UKG was populair. Uitzondering daarop zijn de tuners van de 70'r jaren.

De buizenradio was iets vanuit het MG tijdperk en geeft een aanzienlijk betere ontvangst. Maar heeft de doorsnee luisteraar die in huis?

Een goede communicatie ontvanger bied ook wel soelaas.

Een autoradio kan ook een optie zijn, maar is dat iets wat je in huis als ontvanger gebruikt? Overigens is ook daar de kwaliteit van de MG ontvangst over het algemeen er niet beter op geworden.

 

Nou is het wel zo dat doelgebied en dan uiteraard de MG luisteraar over de betere apparatuur beschikt. Het is dan echter wel de vraag hoeveel dat er nog zijn.

 

Rob V.

 

bewerkt door Rob Veld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei radio tpot:

huizen en bedrijven Juul, het zendpark stond eerst alleen daar in de polder met landbouw gronden.

 

Theo

 

 

Ik weet het Theo maar je schreef "eerst bouwen en dan vergunning". Dat klopt natuurlijk niet.

Ik woonde er 3 Km van dan en mijn ontvanger ICOM R70 gaf geen kik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij ging het over huizen en koelhuizen die last hadden.

Daar ging ik op in met vergunning voor verlenen door de gemeente.

Die huizen en koelhuizen hadden er niet eens mogen staan.

Net als in de uiterwaarden laten bouwen van woonhuizen terwijl je weet dat ze onder water kunnen gaan staan.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.