Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.167 discussies in dit forum
-
Elektik Cokernut – Chirpy chirpy cheep cheep. We kennen dit nummer vooral in de uitvoering van Middle of the Road maar het komt verder ondermeer voor op de LP ‘Go Moog’ op het Music for Pleasure label. Een lp vol met ‘Smash Hits Synthesiser Style’, maar dan wel in coverversies. Aan boord van het Radio Atlantisschip was de LP aanwezig en Steve Engeland gebruikte in 1974 dit nummer als filler in zijn programma ‘Midnight Special’. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=a21769ab-379a-71db-3d06-f568314a1dfa
-
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Het oude Glenn Miller succes kende een aantal versies in de jaren zeventig (1978) Rick van der Linden en Tuxedo Junction maar hetzelfde jaar gebruikte Ton Schipper op Mi Amigo een andere versie als filler hier een fragment http://bars.rug.nl/download/b754e0e87fb092f7 en mocht je een antwoord weten ook eventueel een mp3 naar mijn adres Hknot@home. en even nl erachter groet en dank Hans
-
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Family Radio (BE) introducks mix: Earth, Wind & Fire - September Christina Aguilera - Genie In A Bottle Tina Turner - When The Heartache Is Over K3 - Yeke Yeke ABBA - Dancing Queen Sister Sledge - We Are Family Lena Marlin - Sitting Down Here Eiffel 65 - Blue Phil Collins - You'll Be In My Heart Jose Feliciano - Feliz Navidad Mud - Lonely The Christmas Andy Williams - The Most Wonderful Time Rene Froger - I Can't Stop Myself Steps - Say You'll Be Mine Clouseau - Hoe Lang Nog Ronan Keating - When You Say Nothing Des'ree - Life (introducks by "Temple of Tune") Listen / download: Family Radio (BE), IntroDucks Mix - 15.8 Mb …
-
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Bennie en de Damrakkertjes – De drummer is me broer. Een wel bekend kinderliedje, dat afkomstig is uit 1966. Het was destijds geschreven als onderdeel voor de kindermusical ‘Bah September’. Dit naar een idee van Gied Jaspars met muziek van Tony Nolte en teksten van Harrie Geelen. De VPRO-televisie maakte er in 1966 een tv-bewerking van onder regie van Ruud van Hemert. Het werd in 1967 op lp uitgebracht en won prompt een Edison. Bij Veronica knipte men uit ‘De drummer is me broer’ de zin ‘moeder laat me nou even kijken, ze spelen net zo lekker’, en wel voor een jingle. Bennie en de Damrakkertjes - The drummer is me brother. A well-known children's song, …
-
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Egbert Douwe – Als dat zou kunne. Dit nummer is afkomstig van de in 1968 uitgebrachte lp ‘Kom uit de bedstee mijn liefste’ van Egbert Douwe. Een langspeler die werd uitgebracht na het enorme succes van het nummer ‘Kom uit de bedstee mijn liefste’. Kenners weten dat achter Egbert Douwe Veronica’s Rob Out schuil ging. Op de eerste zaterdag van augustus in 1974 was tussen 9 en 10 uur in de ochtend de ‘Egbert Douwe Show’ eenmalig te beluisteren. Het nummer ‘Als dat zou kunne’ werd als tune voor het programma gebruikt. In de intro vertelde Egbert Douwe dat eerder het tomeloze talent van hem was ontdekt en dat hij door de programmaleider van Radio Veronica was gevraagd een show…
-
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Toto – Child’s Anthem. Het betreft het openingsnummer van de eerste lp van de Amerikaanse formatie Toto, die de naam van de groep meekreeg en in oktober 1978 uitkwam. Heel opmerkelijk dat een lp met een instrumentaal nummer begon. Toto destijds een zes mans band waarbij alle nummers van ‘Toto’ (de lp dus) waren gecomponeerd door David Paich en voor de opname kozen ze Studio 55 in Hollywood. De intro van ‘Child’s Anthem’ werd gebruikt voor een zeer korte jingle op Radio Mi Amigo 272 in 1979, slechts 4 seconden van lengte. Toto - Child's Anthem. This is the opening track of the first album by the American band Toto, which was named after the group and released i…
-
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Jingles PAMS SOULSHOW en meer Waarom? Daarom!
-
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Een heel enkele keer geef ik toe aan mijn oude hobby: het achterhalen van originele nummers die (later) opnieuw zijn uitgebracht, al dan niet door andere artiesten en/of in andere talen. Conny Vandenbos zong ooit 'Roosje m'n roosje' naar de toppen van de hitlijsten. Het origineel was van Jud Strunk ("A daisy a day"). Deze Jud Strunk maakte meer mooie liedjes waar Conny dankbaar 'gebruik van' maakte. "Jacob Brown" was er ook zo een maar laat dat nummer nu nergens (op goede kwaliteit) te vinden zijn? In het Nederland is het bekend geworden onder de titel "Ome Arie", natuurlijk ook van Conny. Is er toevallig iemand die mij aan dat nummer van Jud Strunk kan help…
-
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
leden, ben op zoek naar de bij behorende Jingle waar deze track is voor gebruikt Dutch Comfort - Amsterdam johan https://pixeldrain.com/u/wo524Ad3
-
-
- 21 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 2 followers
-
-
Wim van Putten eindigde zijn LP Show altijd met een nummer van Tony Banks of Mike Rutherford van Genesis. Wat was dat ook alweer? Groeten Simon
-
Deze cassette komt uit de collectie van Alex uit Alkmaar. Wie deze cassette heeft opgenomen weet ik niet, wie herkent deze cassette? Laser 558 Masters
-
-
- 14 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Nu we toch bezig zijn met het jingle item van de Tros,heb ik een mix gemaakt met de beste jingles uit het Tros jingle item. Leuk om deze ouwe jingles nog eens terug te horen. Is inmiddels ook al weer meer dan 30 jaar geleden. Veel luister plezier. Dirk http://soundcloud.com/frank-de-graaf/het-beste-uit-het-tros-jingel
-
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Je kent het waarschijnlijk wel, een tijdelijke map met montages waar na verloop van tijd zoveel "rommel" in staat dat de bezem er doorheen moet: Ledenwerfspots van de Veronica Omroep Organisatie. In 2016 al eens eerder aangeboden, 12 minuten lang: https://pixeldra.in/u/vNhxJVKe
-
- 14 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Gevonden tussen mijn Files De 'hele goeiemorgen' Jingle van Ekdom in de Ochtend op NPO Radio 2. deze download was destijds afkomstig van de NPO Radio 2 Website als klein afscheidscadeautje. 'Hele Goeie Morgen' Ekdom in de Ochtend Jingle
-
-
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Edouard Duleu et Luis Conti- Refrain Des Beaux Jours. Duleu en Conti waren beiden afkomstig uit Frankrijk. De enige informatie die te vinden is heeft betrekking op Duleu, die vooral veel mussette muziek heeft gecomponeerd. In ieder geval componeerden beide heren het ‘Refrain des Beaux Jours’ en werd het nummer in 1973 uitgebracht. In 1977 werd er op Radio Mi Amigo reclame gemaakt voor de ‘319 sticker actie’ waarbij het Ton Schipper was die op dit nummer de promotiespot insprak. Edouard Duleu et Luis Conti- Refrain Des Beaux Jours. Duleu and Conti were both from France. The only information that can be found concerns Duleu, who mainly composed a lot of mussette…
-
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
George Cash – Splat George Cash was de naam van een popgroep uit Amsterdam, in 1967 opgericht. In het oprichtingsjaar is een zekere Todje de zanger van de groep, Paul Janssen de basgitarist, Herman van Boeyen de drummer en Marco Klein de toetsenist. In 1969 en 1970 scoort de groep samen met zanger Johnny Frederiksz twee hits, waaronder Nightingale/Splat. De b-kant ‘Splat’ verschijnt op de draaitafel bij Radio Veronica in 1969 als eindtune voor het programma ‘Help’ (Er Zit Een Olifant In De Tram), dat werd gepresenteerd door Henk van Dorp. Trouwens was Ad Bouman de producer van de single. George Cash - Splat George Cash was the name of a pop group from Amsterd…
-
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie kan mij helpen aan een mp3 van Diane Ferraz & Nicky Scott - Sh-Boom Sh-Boom Uit de Fab 40 van radio London op 31 juli 1966. Voor uitzending van de complete lijst op Radio Extra Gold komende zondag. Ben benieuwd...
-
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Ja, ik ben een z.g. "kind" van en uit de jaren 60. Het waren mijn pubertijd jaren. Luisteren naar Radio London, Caroline ( de echte), Atlanta en soms naar Veronica. Ja, soms. Want al die Engelse platen vond ik veel leuker en dat kwam allemaal van een schip.............. Wij hadden thuis draadomroep, met zo'n grote bakkelieten draaischakelaar. Goeie kwaliteit. Ik kwam op de middelbare school via klasgenoot in kontakt met de "grote wereld". Want Hilversum was toch maar een dorp. Met Ad kwam ik terecht middenin een provo demonstratie en met Ad kwam ik langs de Wallen. Voor een Amsterdammer niks bijzonders, maar voor een beschermd opgevoede Hilversumse jongen........…
-
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Renegade kan je mij de jingle sturen van Radio Groeistad, in de file jingle, gemaakt in de jaren 80 door Top Format. Ook gezocht jingle Radio Horizon nacht jingle. Wie is altijd wij je...wie blijft ‘s nachts bij jou. Ook jaren 80. Zijn deze jingles los te krijgen?
-
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Sonovox jingle van Radio 10 Gold, gezongen op #18 van The Only One (JAM). 675 - Radio 10 Gold - sonovox Weet iemand of die ook op de radio gebruikt is en zo ja in welk jaar? Groet, Peter
-
In oktober 1982 kreeg Veronica na het behalen van de B-status nieuwe jingles (Pakket Ladybird van Peter van Asten en Richard Dubois). In een programma van Erik de Zwart werd toen een aantal van die nieuwe jingles achter elkaar gedraaid. Trots was ik omdat ik net op tijd was met de opname. Helaas heb ik er niet bij vermeld op welke dag het was. Weet iemand dat toevallig? VOO - Veronica - Nieuwe jingles uit Ladybird en Power III - Oktober 1982 Het vreemde is dat er ook jingles uit Power III in de montage ziten. Ik dacht eigenlijk dat die jingles (gearrangeerd door John van de Ven met het Metropole Orkest) uit 1981 waren.
-
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Net gevonden, prachtig en wat een strak bandje!!!! En ik kijk en luister natuurlijk direct hoe mooi ze dit hebben opgenomen, prima zeg! The Sound Of Philadelphia Part 1 The Sound Of Philadelphia Part 2
-
Bij toeval gisteren gevonden, bekende tune die werd gebruikt bij de commercials van Juwelier Zwitserland op Mi Amigo. http://www10.zippyshare.com/v/94267450/file.html
-
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Op 21 januari a.s. is het alweer 3 jaar geleden dat Jeroen Soer is overleden. Hier een promo voor de Nationale Hitparade (uit uitzending), door hem ingesproken. Opmerkelijk, omdat Jeroen voor de Vara werkte. Overigens is er een hele serie promo's voor de NHP gemaakt met deze muziek. Weet iemand wat dit is? SF
-
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Het Complete Tunesboek ligt momenteel bij de drukker, met een overzicht van meer dan 6000 tunes van de zeezenders, de omroepen en de commerciëlen, plus een hoekje met tv- tunes. Het boek wordt op 14 september ten doop gehouden tijdens een feestje bij Beeld & Geluid in Hilversum. Met een speciale wedstrijd voor iedereen die het boek al heeft besteld (of dat nog doet met 5 euro voorverkoopkorting bij Edicola.nl, voeg in dat geval bij het bestellen de code 'Tunes' toe en het is al voor elkaar.) Ook op deze plek komen we daar spoedig op terug. Er is al best wat belangstelling bij de media voor het nieuwe boek, dat we als een ode zien aan al die beroemde of juist vergeten …
-
-
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
-