Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.111 discussies in dit forum
-
Duke of Burlington – Flash. Nummer staat al in de lijst met twee verwijzingen. Kan worden aangevuld met: Ook Mi Amigo 272 Tom de Bree gebruikte het als eindtune in het programma ‘Welkom in de Wereld der wakkeren’ in juli 1979. Tom de Bree was slechts 17 jaar en was behoorlijk geschrokken van wat er zoal op hem afkwam. Hij verliet het zendschip met de volgende tender die arriveerde. Duke of Burlington - Flash. Number is already in the list of two references. Can be completed with: Mi Amigo 272 Tom de Bree also used it as the final tune in the program 'Welcome to the World of Waking' in July 1979. Tom de Bree was only 17 years old and was quite shocked by what w…
-
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Michael Chapman – Polar Bear Fandago. Een instrumentaal nummer van de Llp ‘Wrecked again’ die in 1971 uitkwam. Het was een van de 40 lp’s die de in Leeds geboren Michael Chapman sinds 1966 heeft opgenomen. Hans Mondt gebruikte het nummer als eindtune voor de Hans Mondtshow die in 1972 in de nachtelijke uren werd uitgezonden op Radio Veronica. Michael Chapman - Polar Bear Fandago. An instrumental song of the Llp 'Wrecked again' which was released in 1971. It was one of the 40 albums recorded by Michael Chapman, born in Leeds, since 1966. Hans Mondt used the song as the final tune for the Hans Mondtshow, which was broadcasted on Radio Veronica in the night hours of 197…
-
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft de eerste pakket van Radio 10 uit 1988 en met name de italiaanse jingles? bvd!
-
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Hier nog een leuke demo van Ken R Propack 2. Veel luister plezier. http://www33.zippyshare.com/v/66389837/file.html
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Hierbij een leuke promo (ingesproken door Karel van Cooten) voor Somertijd bij de TROS op 3FM tussen 5 en 6. [verborgen inhoud] Groet, Peter
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Hallo, heeft iemand enig idee welke (bas?-)zanger de tekst 'radiooooooo' zong in de bekende TROS-jingle? Het gaat om Radio Express jingle 3. In het koor zaten volgens jingleweb onder meer Rick Beekman, Titia Dekker, Margriet Eshuys, Jody Pijper, Hans Vermeulen en Hans Hollestelle.
-
-
- 22 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Op 21 januari a.s. is het alweer 3 jaar geleden dat Jeroen Soer is overleden. Hier een promo voor de Nationale Hitparade (uit uitzending), door hem ingesproken. Opmerkelijk, omdat Jeroen voor de Vara werkte. Overigens is er een hele serie promo's voor de NHP gemaakt met deze muziek. Weet iemand wat dit is? SF
-
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Bonzo Dog Doo-Dah Band – Dr. Jazz. Een van de vele gebruikte nummers van de Bonzo Dog Band is het nummer Dr. Jazz. Het kwam uit op de lp Tadpoles in 1969. Op Radio Veronica kwam het voorbij als tune voor het programma ‘Playtime’, met als gesproken intro: ‘This is Playtime in the Veronica Saloon. Cowboys, movies and guns.’ Bonzo Dog Doo-Dah Band - Dr. Jazz. One of the many used songs by the Bonzo Dog Band is the song Dr. Jazz. It was released on the album Tadpoles in 1969. It was featured on Radio Veronica as a tune for the 'Playtime' programme, with the spoken intro: 'This is Playtime in the Veronica Saloon. Cowboys, movies and guns. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Misschien iemand die dit leuk vindt. Ik niet en gooi het nu weg. "cheap radio thrills" was de omschrijving. [verborgen inhoud] 1-01 Hooray For Hollywood.mp3 1-02 Happy Birthday.mp3 1-03 Peter Cottontail.mp3 1-04 No Biz Like Show Biz.mp3 1-05 Auld Lang Syne.mp3 1-06 Lone Ranger.mp3 + nog 281
-
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Op de playbacktape van "Het is koud zonder jou" probeert André enkele jingles in te zingen. Het origineel duurt langer, ik heb de leukste gedeelten aan elkaar geplakt inclusief een definitieve versie. http://www.mediafire.com/?587vb8l5m66iy7e
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Edmundo Ros and his Orchestra – Wave. Hij werd geboren als Edmundo William Ross in 1910 op ‘Trinidad en Tobago’. Zijn moeder was afkomstig uit Venezuela terwijl zijn vader een Schot was. Edmundo werd vooral bekend door zijn rumba muziek maar nam ook easy listening op in zijn breed repertoire dat ontelbare lp’s opleverde, zoals in 1977 ‘Edmundo Ros Today’. Van die lp is het nummer ‘Wave’ afkomstig dat werd gebruikt door Marc Jacobs voor een van de commercials van Juwelier Zwitserland, van het begin tot het einde van Radio Mi Amigo een adverteerder op het station. Je weet wel: ‘In de Molenstraat 3, bij de Grote Markt in Aalst.’ [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Quizvraag: welke oud-Veronica medewerker heeft deze promo voor de Grote Verwarring ingesproken? https://soundcloud.com/simonfex/promo-voor-veronicas-de-grote-verwarring-door SF
-
Toto – Child’s Anthem. Het betreft het openingsnummer van de eerste lp van de Amerikaanse formatie Toto, die de naam van de groep meekreeg en in oktober 1978 uitkwam. Heel opmerkelijk dat een lp met een instrumentaal nummer begon. Toto destijds een zes mans band waarbij alle nummers van ‘Toto’ (de lp dus) waren gecomponeerd door David Paich en voor de opname kozen ze Studio 55 in Hollywood. De intro van ‘Child’s Anthem’ werd gebruikt voor een zeer korte jingle op Radio Mi Amigo 272 in 1979, slechts 4 seconden van lengte. Toto - Child's Anthem. This is the opening track of the first album by the American band Toto, which was named after the group and released i…
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie oh wie kann hier misschien helpen? "Spanish Veil" van Zack Laurence wird gebruikt door Hans ten Hooge (Hogendoorn) op RNI voor een jingle ('muziek de klok rond op Radio Noordzee Internationaal') en ook als filler in zijn programma. Verschenen op de LP "The Jack Laurence Sound's Like This" (1967). Groeten Martin
-
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Dynamic Rockers – Rockin’ mood. Deze formatie is afkomstig uit Tilburg en trad tussen 1958 en 1968 vooral in de zuidelijke provincies en België op. In de groep zaten twee Elvis Fans en twee Cliff Richard fans. De bekendste is Henk van Broekhoven, die veel later bekend zou worden onder de naam John Spencer. Het nummer Rockin’ Mood werd door Tony Houston in 1973 op Radio Atlantis gebruikt als eindtune voor zijn programma ‘Smakkelijk eten’. dynamic rockers R Atlantis (259m) - Tony Houston.mp3 1.08 MB [verborgen inhoud] 06-08-2017 Voorbeeld you tube niet beschikbaar.
-
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo allemaal, Ik heb me zojuist aangemeld hier op dit forum. Ik ben Bert, ben 56 jaar oud en radio liefhebber in hart en nieren. Ik ben namelijk op zoek naar een radio tour de france jingle. vanwege een crash ben ik aardig wat van mijn jingle collectie kwijt geraakt. gelukkig heb ik een en ander weer aardig bij elkaar kunnen sprokkelen. alleen juist die ene tour pingel ontbreekt nog steeds. Het gaat over een dorp dat door frankrijk trekt... een dorp met zo en zoveel inwoners. de pingel begint rustig maar wordt al snel wat meer up-tempo. er zit een accordeon melodie op de achtergond. wie oh wie weet wat ik bedoel en missc…
-
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Ik ben op zoek naar het origineel van het onderstaande fragment. [verborgen inhoud] ik hoop dat iemand het weet. Merci Fred
-
- 8 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Wie o wie heeft de jingle van Tom Mulder oftewel het stukkie van Mister Ed en daarin de jingle vewerkt , en als Tom zijn kandidaten aankondigde in de trent van mijn naam is Miep ik woonin hou van mij hobby,s zijn werd gevolgd door een instruntaal stukje zoeits van tataaaaa moelijk uitleggen wie weet wat ik bedoel uitloop jingletje ? wie heeft deze bvd groetjes op zippyshare of mp3 bvd groetjes Chaldy
-
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Hallo beste forummers, Ik hoor vaak in oude Top 40-uitzendingen op Extra Gold en Golden Flash een jingle met de effecten uit het Yes-nummer Owner of a Lonely Heart en een vrouwenstem roepen De Top 40 nummer 1 in Nederland. Wie heeft deze jingle? Alvast hartelijk dank. Vr. groetjes, Arnold.
-
Net gevonden, prachtig en wat een strak bandje!!!! En ik kijk en luister natuurlijk direct hoe mooi ze dit hebben opgenomen, prima zeg! The Sound Of Philadelphia Part 1 The Sound Of Philadelphia Part 2
-
Al enige tijd ben ik op zoek naar de instrumentale uitvoering van deze jingle http://www.sendspace.com/file/t05czt Cut 14 uit het JAM Hitradio1 pakket uit 1987. Ik ben benieuwd of iemand deze heeft. Mooi en legendarisch jinglepakket! Groet, Frits
-
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
-
-
http://www.mediafire.com/?ayv9lozwwm2gi1o Vandaag een posting van Alfasound en Jam, duur 74 min. Leuk voor het weekend. Peter.
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Ik ben op zoek naar (scans) van de Mi Amigo Top 50 van 3, 10 en 17 januari 1976. Is er iemand die mij kan helpen?
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Jingle vrienden, Wie heeft er nog jingles liggen van Tros Dance trax's,ik heb ze op en MD gehad, maar schijfje is defect geraakt. Alvast bedankt. Mart538
-
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Bij toeval gisteren gevonden, bekende tune die werd gebruikt bij de commercials van Juwelier Zwitserland op Mi Amigo. http://www10.zippyshare.com/v/94267450/file.html
-
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
-