Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
Ik ben op zoek naar het origineel van het onderstaande fragment. http://www86.zippyshare.com/v/Ptl345Vd/file.html ik hoop dat iemand het weet. Merci Fred
-
- 8 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Jingle vrienden, Wie heeft er nog jingles liggen van Tros Dance trax's,ik heb ze op en MD gehad, maar schijfje is defect geraakt. Alvast bedankt. Mart538
-
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Ik heb een stukje van een oude NOS tune gevonden, maar kan deze nergens terugvinden. Weet iemand wie deze tune gemaakt heeft, en nog belangrijker.... Wie heeft de volledige versie op mp3? Luister hier Foute link Dit is de goede link
-
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Russ Conway – Alley Cat. Hij werd geboren als Trevor Herbert Stanford en werd in 1955, pianospelend in een pub, ontdekt door iemand van de platenmaatschappij Columbia. Als Russ Conway had hij alleen al 20 hits in de Britse hitlijst tussen 1957 n 1963. Daar hoorde Alley Cat echter niet bij. De uitvoering van Bent Fabric op piano ging hem voor, terwijl Peggy Lee een prachtige vocale uitvoering zong. Maar ‘Alley Cat’ van Russ Conway werd gebruikt als eindtune van het programma ‘Mosterd na de Maaltijd’ met Michelle op Radio Mi Amigo in 1975. Russ Conway - Alley Cat. Born Trevor Herbert Stanford, he was discovered in 1955, playing the piano in a pub, by someone fro…
-
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Renegade kan je mij de jingle sturen van Radio Groeistad, in de file jingle, gemaakt in de jaren 80 door Top Format. Ook gezocht jingle Radio Horizon nacht jingle. Wie is altijd wij je...wie blijft ‘s nachts bij jou. Ook jaren 80. Zijn deze jingles los te krijgen?
-
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Philharmonic Overture Orchestra, the – Boléro, M.81 (Maurice Ravel). Ravel's populaire klassieker viel te beluisteren in het allerlaatste uur van Radio Noordzee op 31 augustus 1974 en wel op het moment dat de Zwitserse directie afscheid nam via een toespraak, die vervolgens door Brian McKenzie in het Engels werd vertaald. Lang is er naar de gebruikte versie gezocht maar we denken met de vondst van The Philharmonic Overture Orchestra de juiste versie te hebben gevonden. Uitvoerenden onbekend – Boléro tekst kan worden verwijderd. Philharmonic Overture Orchestra, the - Boléro, M.81 (Maurice Ravel). Ravel's popular classic could be heard in the very last hou…
-
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Queen – Brighton Rock. Dit nummer is afkomstig van de in 1974 verschenen lp Sheer Heart Attack en is een compositie gemaakt door Brian May. De intro werd gebruikt op Radio Caroline in 1978 in combinatie met ‘Carnival Midway’ door Jac Holzman and Peter Handford, dat afkomstig is van de lp ‘Authentic Vintage Sounds Effects’, dat uitkwam op het Old Thundridge Records. Er werd aan boord van de Mi Amigo een promospot gemaakt voor de Summer Tour 1978 langs verschillende badplaatsen in Engeland waar niet alleen de Caroline Dubbel Dekker Bus kwam maar ook de Caroline Roadshow een optreden telkens verzorgde. Jac Holzman and Peter Handford – Carnival Midway. Een nummer …
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Al enige tijd ben ik op zoek naar de instrumentale uitvoering van deze jingle http://www.sendspace.com/file/t05czt Cut 14 uit het JAM Hitradio1 pakket uit 1987. Ik ben benieuwd of iemand deze heeft. Mooi en legendarisch jinglepakket! Groet, Frits
-
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
-
-
Hallo, wie heeft er nog jingels van het legendarische programma Countdown cafe,het werd iedere vrijdagavond uitgezonden van 10 tot 12 vanuit cafe Bos en duin te Soest. Heelaas is onze Big Al te vroeg gestorven,maar zijn golden voice zal voor altijd bij ons zijn. Groetjes, Richard de Heus
-
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Net gevonden, prachtig en wat een strak bandje!!!! En ik kijk en luister natuurlijk direct hoe mooi ze dit hebben opgenomen, prima zeg! The Sound Of Philadelphia Part 1 The Sound Of Philadelphia Part 2
-
Hallo allemaal, Ik heb me zojuist aangemeld hier op dit forum. Ik ben Bert, ben 56 jaar oud en radio liefhebber in hart en nieren. Ik ben namelijk op zoek naar een radio tour de france jingle. vanwege een crash ben ik aardig wat van mijn jingle collectie kwijt geraakt. gelukkig heb ik een en ander weer aardig bij elkaar kunnen sprokkelen. alleen juist die ene tour pingel ontbreekt nog steeds. Het gaat over een dorp dat door frankrijk trekt... een dorp met zo en zoveel inwoners. de pingel begint rustig maar wordt al snel wat meer up-tempo. er zit een accordeon melodie op de achtergond. wie oh wie weet wat ik bedoel en missc…
-
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Dit is volgens mij de mooiste jingle uit het pakket The Power van TM. Het is de kerst jingle in diverse uitvoeringen. Het blijft wonder mooi. Dirk http://www65.zippyshare.com/v/79118621/file.html
-
Wie oh wie kann hier misschien helpen? "Spanish Veil" van Zack Laurence wird gebruikt door Hans ten Hooge (Hogendoorn) op RNI voor een jingle ('muziek de klok rond op Radio Noordzee Internationaal') en ook als filler in zijn programma. Verschenen op de LP "The Jack Laurence Sound's Like This" (1967). Groeten Martin
-
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Hallo beste forummers, Ik hoor vaak in oude Top 40-uitzendingen op Extra Gold en Golden Flash een jingle met de effecten uit het Yes-nummer Owner of a Lonely Heart en een vrouwenstem roepen De Top 40 nummer 1 in Nederland. Wie heeft deze jingle? Alvast hartelijk dank. Vr. groetjes, Arnold.
-
Hallo allemaal wie o wie heeft er goed of fout jingles aub mag van radio of tv zijn bvd chaldy.......
-
-
- 10 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Ik dacht laat ik eens een ringtone maken van 'Merck toch hoe sterck' de herkenningsmelodie van RNW. Hij klinkt lekker vol, al zeg ik het zelf, en duurt 55 seconden inclusief 2 seconden stilte voorafgaand voor de trilfunctie: http://www.mediafire.com/?xn9g01brdw5negm
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Heeft iemand de cd Radio Noordzee Internationaal jingles 1970-1974, uitgebracht door het Genootschap Radiojingles en tunes voor mij. De cd is niet meer te koop. Grt Rieni.
-
Bonzo Dog Doo-Dah Band – Dr. Jazz. Een van de vele gebruikte nummers van de Bonzo Dog Band is het nummer Dr. Jazz. Het kwam uit op de lp Tadpoles in 1969. Op Radio Veronica kwam het voorbij als tune voor het programma ‘Playtime’, met als gesproken intro: ‘This is Playtime in the Veronica Saloon. Cowboys, movies and guns.’ Bonzo Dog Doo-Dah Band - Dr. Jazz. One of the many used songs by the Bonzo Dog Band is the song Dr. Jazz. It was released on the album Tadpoles in 1969. It was featured on Radio Veronica as a tune for the 'Playtime' programme, with the spoken intro: 'This is Playtime in the Veronica Saloon. Cowboys, movies and guns. https://filesender.su…
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Quizvraag: welke oud-Veronica medewerker heeft deze promo voor de Grote Verwarring ingesproken? https://soundcloud.com/simonfex/promo-voor-veronicas-de-grote-verwarring-door SF
-
Toots zijn mondharmonica was te horen in vele tunes maar wist je ook dat hij te horen was in een infotune die Frits Spits gebruikte tijdens De Nationale Hitparade beginjaren 80? De tune kwam van de soundtrack "The Wiz" hoor maar,... R.I.P. Toots,....
-
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Gecomponeerd en gedirigeerd door het genie Rogier van Otterloo: Let's go to Randstad uit 1974, de tune van het bekende uitzendbureau. Ooit nog op single uitgebracht. SF
-
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Ik ben even gaan zoeken tussen mijn eigen singles en vond een promo van dr. Hook. Weinig gedraaid want de-clicken was niet nodig. Is uitgegeven als losse promo-single en als bonus bij de LP "Belly up!" uit 1973. Dennis Locorriere en Ray Sawyer hebben de grootste lol tijdens de opnames. Zo te horen onder het genot van enige spiritualiën Het heeft nog het meeste weg van een Cheech en Chong "Pedro and man" gesprek. Niels http://www.mijnbestand.nl/Bestand-UCBMFVBM4LK3.mp3
-
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Deze zogenaamde dag-jingles zijn een tijdje gebruikt in de Avondspits. Het jaar is mij helaas onbekend. SF
-
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
De Tros Nummer jingles uit 1980 vond ik geweldig,van 10 tot en met nummer 1. Ze zijn gemaakt door Ad Roland,maar waar zijn ze gebleven? Dirk https://pixeldra.in/u/i4Zbme
-
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Vandaag is het 48 jaar geleden dat Hilversum 3 officieel werd geopend. Op 11 oktober 1990 werd op de TROS donderdag een speciale uitzending gemaakt dat in het teken stond van 25 jaar Hilversum 3. Van 06:00 tot 14:00 uur draaide de TROS de beste gouwe ouwe uit 25 jaar popradio met ieder uur historische fragmenten van de Hilversum 3 DJ's. Hierbij de promo, die door Herman Dales (NOB), voor deze speciale dag werd gemaakt: Promo 25 jaar Hilversum 3 11-10-1990 Groet, Peter
-
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
-