Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
club veronica trend tv met judith de klijn / danny rook / roland snoeijer, 04. oktober 1994 club veronica trend tv met judith de klijn / danny rook / roland snoeijer, 25. oktober 1994 club veronica trend tv met judith de klijn / danny rook / roland snoeijer, 13. december 1994 club veronica trend tv met danny rook / roland snoeijer, december 1994 club veronica trend tv met judith de klijn / danny rook / roland snoeijer, 03. januari 1995 club veronica trend tv met judith de klijn / danny rook / roland snoeijer, 07. februari 1995 …
-
- 0 antwoorden
- 966 weergaven
-
-
Eén van mijn favorieten uit 1972 is Brandy van Looking Glass. Een paar jaar geleden heeft Elliot Lurie (de zanger van Looking Glass) een acapella versie opgenomen met het Yonge Guns Quartet. Hoe een prachtig nummer van zo'n 50 jaar geleden nog steeds geweldig kan klinken in een nieuwe uitvoering met dezelfde zanger in 2019 (toen is dit opgenomen):
-
-
- 28 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
Leuke engelse zee fort te koop voor 60.000 euro... misschien leuk voor een radio projectje... https://www.businessinsider.nl/zeefort-engeland-tweede-wereldoorlog-veiling-savills/
-
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Ik ben bezig met een muziekspecial over de Belgische popgroep The Pebbles. Voor ATOS radio, Zwijndrechtse waard. Nou kan ik helemaal niets vinden over Belgische (of Vlaamse) hitlijsten uit de jaren 60. Ik weet dat Humo een lijst had en de BRT . maar heeft iemand gegevens over met name The Pebbles in Belgische hitparades?
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ben ik nu zo kippig dat ik een onderwerp niet meer terug kan vinden? Het gaat over de bijeenkomst van oud Veronica medewerkers op 31 augustus met een uitzending daar aan gekoppeld. Erwin had er een reactie op gegeven en ik dacht nog ja zo kwam het artikel wel bij mij binnen. Laat ik er eerst over na gaan denken voor ik wat schrijf over hoe ik er tegen aan kijk. En of ik er wel wat over moest zeggen, soms is het beter niets te zeggen. Nu wilde ik het nog een keer terug lezen, maar vind het hele stuk niet terug. Ben ik nu zo kippig aan het worden? 🙂 Theo
-
-
- 11 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
-
De hele catalogus van Frank Zappa verkocht aan Universal. Bron: Rolling Stone https://www.rollingstone.com/music/music-news/frank-zappa-estate-universal-music-group-1376473/
-
-
- 22 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik lees op radio forum dat er een 'vintage' Veronica is gekomen als sub kanaal. En dat deze onder anderen gevuld gaat worden met de oude originele opnamen van de stichting Norderney en radio 192. Ik verkeer in de veronderstelling dat Juul hier heeft gezegd dat alles overgedragen werd naar beeld en geluid. Wat heb ik hier in nu verkeerd onthouden?😃 PS als mij dit niets aangaat, gewoon zeggen hoor. Theo
-
-
- 28 antwoorden
- 3,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Jaren terug was hier erg veel actief vanuit Belgie Dirk van Damme. Hij was nogal TROS "minded". Hoe zou het met hem zijn? Weet iemand dat?
-
-
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
The Duke of Burlington met Flash is een instrumentale plaat welke bij radio Rozetta gebruikt werd. Maar werd deze plaat ook niet bij de zeezender Veronica gebruikt? Mijn omgeving zegt dat het bij een sportprogramma was? Wie weet meer? Theo
-
-
- 10 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Werd jij nou nat gespoten op de brug in Amsterdam? Zie Humberto van vandaag.
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Lijkt me wel leuk om hier je leukste, of raarste, QSL kaart te posten die je ooit ontvangen hebt. In de jaren 80 was ik een fervent kortegolf luisteraar (DX) en ik woonde toen in een flatgebouw en had van mijn balkon op de 5e verdieping een draadantenne gespannen naar het hoogste punt van het dak op de 6e verdieping. Dit zeer tegen de zin van de woningbouw die regelmatig deze antenne verwijderde... en ik daarna weer aanbracht Mijn leukste QSL uit die tijd kwam uit Iran ....."In the name of Allah"... kreeg ik een leuke ontvangst bevestiging... Wie heeft er nog meer leuke? Groet Henk Kruize
-
- 0 antwoorden
- 890 weergaven
-
-
Wat was de echte reden waarom er tot 1989 een verbod gelde voor comerciele radio en tv?
-
-
- 9 antwoorden
- 960 weergaven
-
-
Ik ben al een poosje op zoek naar het boek Het REM-Eiland: De onstuimige geschiedenis van Radio en TV Noordzee. Wie weet of dit nog ergens te koop is? Rockart heeft het niet meer, marktplaats is leeg, bol.com en dergelijke ook niet.
-
-
- 2 antwoorden
- 839 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik hoorde net ( 19.00 uur Ned ) loeihard een station op 9670 Khz met steeds maar spots over Offshore Radio. Wie is-zijn dat ? Juul
-
-
- 2 antwoorden
- 749 weergaven
- 1 follower
-
-
Het lijkt me wel leuk om eens met elkaar wat foto's te delen met de radio's en recorders waar we in de jaren 60 en 70 alles van onze zo geliefde zeezenders opnamen. Zelf gebruikte ik in de jaren 70 een Greatz Page ontvanger, met een fantastische AM ontvangst en een Philips N4307 mono recorder, die in 1973 werd afgelost door een Philips N4416 en daarna eind 1974, na heel veel sparen een Revox A77. Die A77 heeft ook alles in de jaren 80 opgenomen maar de Greatz Page werd in 1980 vervangen door een Kenwood R1000 Ben benieuwd wat andere forumleden gebruikten Henk Kruize
-
-
- 44 antwoorden
- 6,6k weergaven
- 2 followers
-
-
Ik ben aan het opruimen en vraag me af of er hier mensen zijn die spullen van het voormalige Holland FM sparen. Zo heb ik hier nog wat raamstickers en A3 posters netjes opgerold in een koker. Kan deze week in Amsterdam afgehaald worden en anders gaat het de container in.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Voor het repareren van een Don Allen programma ben ik op zoek naar een elektronische kopie van Bingo crazy van Ronnie Collis, een erg grappig nummer overigens. Mocht je mij hieraan kunnen helpen, kun je me dan een PM sturen?
-
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Lees net dat Vangelis is overleden... 79 jaar oud. Hij heeft de "eer" dat de laatste plaat die gedraaid werd in de Caroline studio op 19 Maart 1980 van hem is. "The unkown man", Nick Richards moest een nonstop tape terug spoelen en draaide toen vanaf de Garrard 401 dit nummer, daarna wordt een nieuwe nonstopband vanaf de Revox gestart... en die liep tot Rod Steward met "The killing of Georgie" toen men afscheid nam en het schip verliet. Ook was Vangelis een van de leden van Aphrodites Child samen met Lukas Siders en Demis Roussos. Henk Kruize
-
- 0 antwoorden
- 805 weergaven
-
-
20. ERKRATHER RADIOTAG Samstag, 11.Juni 2022. Nach 2 Jahren Pause ist es endlich so weit: Der 20. Radiotag wird am 11.Juni 2022 an gewohnter Stelle im Technischen Museum QQTec in 40721 Hilden stattfinden. Zuallererst wird dieser Termin die von vielen Leuten lange ersehnte Zusammenkunft unserer Szene werden! Unsere Gäste werden sein: Richard Harold Cummings ( Radio Free Europe, Radio Liberty,Buchautor „Cold War Radio“ und „Cold War Frequencies CIA ClandestineBroadasting“) Mandy Marton (Radio Seagull) und Alan Beech (Radio Caroline) Herbert Visser (RadioCorp BV, 100%NL und Sunlite) Die Veranstaltung findet wie üblich von 13.00 Uhr bis 19.00Uhr statt. Der Eintritt beträgt 12…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Ben even research aan het plegen naar de oorsprong van de hitje van dit moment van Kungs clap your hands. Gaat terug naar 1983 toen had Baby's gang er een hitje mee met een andere titel happy song. Een jaar later had Bony-M er een hit mee te pakken, maar ik zag in de clip een solo zitten van een meisje waar van ik denk dat die ook een paar hits op haar naam heeft staan ( volgens mijn geheugen ) maar kan haar naam niet herrineren wie weet meer? Hier de video clip, het gaat om het meisje in het gele jurkje,
-
-
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Ik denk dat het best een klus was om alles gelijk te leggen. Maar het is erg mooi geworden.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
https://procolharum.com/gary-brooker-obituary.htm R.I.P. Gary
-
- 1 antwoord
- 983 weergaven
-
-
Deze opname is van 6 September 2003. Ze deed toen (voor het eerst op Radio 192) Goud van Oud tussen twaalf en twee. Wie weet haar naam? Goud van Oud presentatrice
-
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Dit kwam ik tegen op een DAT, blijkbaar heb ik alleen 't geluid opgenomen. Is er belangstelling voor alleen audio?
-
-
- 3 antwoorden
- 736 weergaven
-