Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.250 discussies in dit forum
-
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/04/19/dick-clark-de-oudste-tiener-ter-wereld-is-overleden/ In Amerika een tv-icoon, maar ik kende hem vooral van z'n oldies show in de jaren tachtig op AFN, Rock, Roll and Remember. RIP.
-
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Ik weet niet of dit hier thuishoort, maar ik doe maar een gooi: Ik bied een aantal -werkelijk- nieuwe radioprogramma-onderdelen in licentie aan. Waarom? Omdat ik een beetje moe ben van al die dezelfde items op de vele zenders. Overal hetzelfde HOT (show)news, terugindetijdverhaaltjes, de krantenoverzichten, etc. Het blinkt momenteel niet uit door creativiteit, terwijl het medium radio zoveel (goedkope) mogelijkheden biedt om luisteraars/sponsors te werven en te binden met doordachte concepten. Het allerleukste voor de programmamaker(s) is de eigen inbreng (naar klaarliggende voorbeelden) om iets 'eigens' te creëeren dat opvalt t.o.v. de concullega's. …
-
Voor het samenstellen van een oude tipparade ben ik op zoek naar nog 1 mp3tje van de Helga uit 1973: Ver hier vandaan. Het is ook ooit verschenen als B zijde van het singeltje: Achter de Horizon Het nummer is niet op youtube of Discogs te vinden. Wellicht heeft iemand een mooie mp3 voor mij, zou ik erg waarderen. Alvast bedankt voor de medewerking en tot wederdienst beschikbaar, groet, Fred
-
- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Recensie: Top 400 Aller Tijden, de strafste en sappigste weetjes uit 40 jaar popmuziek Auteur: Professor Serge Haderman 448 pagina’s, geïllustreerd Uitgeverij: Standaard, Antwerpen, 2012. www.standaarduitgeverij.be ISBN 10 9002252110 Afmetingen: 35x230x150 mm Prijs: Euro 24,95 Ook leverbaar als E-Book Ik voel me vereerd, een recensie te mogen schrijven van, wat direct als standaard werk voor de hedendaagse radiomaker mag worden bestempeld. Serge Hadermann, die door zijn uitgebreide kennis over de muziekhistorie van de afgelopen vijftig jaar, al in Vlaanderen als absolute kenner bekend staat, kan – nu het boek ook in Nederland verschenen is …
-
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
We zijn verhuisd. Van de west kant van de Veluwe naar het Noorden van de Veluwe. Het valt niet mee, hoewel het niet de eerste keer is maar hopelijk wel de laatste. Wat heeft een mens een zooi!. De tuin is bijna klaar, maandag de vlaggenmast. Nee een Veronica vlag komt er niet in. De buren "weten van niks". Hoewel ik niet de eerste Veronicaan ben in deze gemeente. En 2 Km vanuit m'n achtertuin tref ik dit landschap aan................
-
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Beste mensen, Ik doe het nooit, dus daarom maar een vraag als dummy zijnde op dit gebied: is het mogelijk om een Tinekeshow direct te downloaden via een of ander gratis programmaatje (en zo ja, welk?). Mijn zus is heel kort te horen in de show van vandaag en ze wilde de uitzending graag hebben, vandaar. Groeten, Jan
-
- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
ik ben op zoek naar de orginele versie van 240024 van Hal Dorado als ik het goed heb is deze van de collectors.wie kan mij daar aan helpen.groetjes en alvast bedankt
-
- 12 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Een mooie beurs veel oud spul en dergelijke. een aanrader. Juul
-
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
De NOS meld dat Fred Emmer op 85 jarige leeftijd is overleden. Hier een door hem ingesproken Reclame van Peter Stuyvesant sigaretten. https://pixeldrain.com/u/unduErJ4 Nico.
-
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Ik weet het, een gevaarlijke discussie, maar toch vind ik dit stukje wel leuk: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/04/redenen_waarom_het_kabinet_dir.html#more Met name het puntje zorg.
-
- 16 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Goedemiddag radiovrienden, Het voelt een beetje als een verhuizing, of een frequentiewijziging. Maar laten we ook van dit forum een succes maken. Succes dat altijd wordt bepaald door inspanning van moderatoren en leden. Laten we de digitale schouders eronder (laten) zetten! Greetz, Everton
-
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Recensie Hörzu Radio Guide Alles über Rundfunksender und Radiohören in Deutschland. Die neue Ausgabe 2012/2013. Negende editie; Gerd Klawitter en Wolf Siebel 464 pagina’s. Bestelnummer 413 0018. ISBN: 978-3-88180-864-4 Prijs Euro 14,90 exclusief verzendkosten www.vth.de In de loop der afgelopen drie decennia verschenen in dit tijdschrift diverse boekbesprekingen van het werk van Wolf Siebel en Gerd Klawitter, beiden veelschrijvers en verbonden aan de uitgeverij VTH Verlag in Baden Baden. Van dezelfde uitgever en dezelfde auteurs ontvingen we eind november de negende editie van de Hörzu Radio Guide, een naslagwerk dat door Klawitter en Siebel v…
-
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Jullie weten het misschien niet maar ons medeforum lid en Veronica-zeezenderfan Jaap Jansen is politiek redacteur bij Pauw en Witteman. Het is mijn favoriete TV programma want na het weer door Piet Paulisma (SBS) met z'n almaar op en neer bewegende linkerhand ( voor de kijker rechts) ben ik wel toe aan een serieus en inhoudelijk programma! Want shownieuws houden mijn vrouw en ik wel voor gezien want we hebben allebei tijdens ons werkzame leven midden in de "sjobis" gezeten. Nu dus even niet. Maar "onze Jaap" is behalve dj in z'n vrije tijd bij Extra Gold ook nog commentator. Zo lichtte hij een paar weken geleden bij CNN het vallen van het gedoog kabinet toe. …
-
Via de site "Langs de rails" van Nico Spilt kwam ik bij een filmpje over Hilversum uit 1956. Het zijn gewone straatbeelden zonder opsmuk en juist daarom zo leuk. http://youtu.be/4h7_RTwKwZ0 Rien, die terug kijkt op een geslaagde reparatie van de auto.
-
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Beste mensen. Ben net begonnen met het digitaliseren van mijn videobanden. Gebruik daarvoor een EnVivo adapter van Aldi, die heb ik 7 jaar geleden al gekocht (en nooit gebruikt). Ik krijg er mpeg2 bestanden mee. Voor ik nu al heel veel heb overgezet: is dit nog wel een goede methode? Als mpeg2 verouderd is of als EnVivo kwalitatief niet zo goed, dan is het zonde. Ik weet dat overzetten van mpeg2 naar een ander bestandstype kan, maar dat gaat veel tijd kosten. (En bij een proefje met dat overzetten liep het geluid al meteen niet meer helemaal synchroon.) Kortom, is er iemand die een beter product weet voordat ik alle dozen banden ga digitaliseren? Zou fijn zijn. Op intern…
-
- 8 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Zo, de pc's staan weer aangesloten na wat schilder en opknapwerk en weer wat tijd voor de hobby. Dacht ik toch dat ik de Veronica actiejingle's met Patricia op de HD had staan, maar nee, helaas niet. Is er iemand die mij kan helpen aan een goede kwaliteit Veronica Actiejigle's zoals bijv. die met A Wither Shade Of Pale aub? Alvast dank voor het zoeken.
-
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Wie weet de naam van de persoon hier rechts op de foto? De persoon links op de foto is Rob Hofland. Helaas zijn de personen op deze foto wat onscherp inbeeld gebracht. Deze foto komt uit de nalatenschap van wijlen Rob Olthof en is gemaakt tijdens de radiodag op 28 Maart 1998.
-
-
- 31 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag op ad.nl: http://www.ad.nl/ad/nl/2831/showbizz/photoalbum/detail/3224225/338558/0/De-meest-smakeloze-en-lachwekkende-platenhoezen.dhtml
-
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
https://www.spreekbuis.nl/verbod-op-tijdelijke-radiozenders/ Nu nog effe de hier plaatselijke piraten een verbod op leggen....
-
- 17 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb een probleem, gisteravond overleed plotseling mijn zus. Maar ik heb op mij genomen wat muziek op te snorren. Als ik het in m'n archief heb is dat geen probleem. Op The Tube staat veel, maar om de één of andere reden werkt m'n Tube downloader in m'n MAC niet meer. Ik maak er dan meestal mp3 files van. Kan iemand mij helpen ? En ik zoek Andre Rieu met - Romeo en Juliet in mp3. Ook het geluid van onderstaande You Tube video. Via m'n mail kan het evt . met Wetransfer naar mij toe. Veel dank! 1. Onding Line theme ( )
-
- 17 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Sorry, een Rotterdamse gewoonte, alles een andere naam geven. Ik bedoel met een framboos een Raspberry Pi. Vorige week kreeg ik hem opgestuurd vanuit Engeland (url=http://nl.farnell.com/raspberry-pi](Farnell). Een computer voor nog geen € 45, incl. verzendkosten. Verder nog nodig een USB-kabel met stekker voor de stroom, een netwerkkabel voor aansluiting met het netwerk (internet) en een HDMI kabel voor naar de TV. Oh, en een SC-card als hardeschijf. Voor 6 tientjes heb je leuk speelgoed. Omdat ik nog een 2 gig SD kaartje had liggen ben ik gaan zoeken naar een kleine distributie. Dat werd dus XBian, een Linux distributie met XBMC software. De installatie…
-
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Aanstaande zondag is Lex Harding bij Omroep Gelderland te zien in het programma "Gelderland live" ( dat in dit geval niet live is ). Het wordt uitgezonden om 12.00 uur. Juul
-
- 17 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Vanmiddag paniek in Flevoland waar ik woon. Afgezette wegen hier om de hoek ( Biddinghuizen) en heel erg laag hangende hoogspanning boven de weg. Alles was weg. Stroom dat duurde niet zo erg lang, maar Internet is net (21.00 uur) weer terug. Dus maar gauw een radio op batterijen en gewoon via de FM toch wat kunnen luisteren. Tjonge, jonge zo zie je maar weer de ouderwetse radio is de redder. https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/300076/chaos-in-flevoland-urenlange-files-branden-en-smeulende-stroomkabels https://nos.nl/artikel/2443055-na-kortsluiting-flevoland-ging-er-van-alles-mis
-
-
- 12 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Great new forum. My favourite stations were RNI and Caroline when I was a teenager in the seventies and then Luxembourg into my twenties. But I also liked to listen to Radio Sweden, Radio Netherlands on shortwave and AFN europe on MW which was quite faint to me at times in the UK.