Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.250 discussies in dit forum
-
Wie heeft er voor mij een goede scan van het cassettelabel. De versie, die ik ooit 's heb gekregen, is wat beschadigd: Mocht iemand deze cassette (en ook Veronica Gaat Door - Deel 08 - Vader Abrahams Show) voor me hebben, stuur me dan svp een PB. Het zijn de enige twee cassettes, die ik nog mis. De LPs heb ik allemaal.
-
-
- 7 antwoorden
- 2,7k weergaven
-
-
bron: NOS nieuws Bonnie Tyler overleden, scoorde monsterhit met 'Total Ecl...De zangeres noemde dat nummer uit 1983 het beste dat ze ooit gedaan heeft. Ze overleed vannacht op 75-jarige leeftijd. bron; BBC Bonnie Tyler: Total Eclipse of the Heart singer dies aged 75The Welsh singer was also known for hits including Holding on For a Hero and It's a Heartache.
-
- 0 antwoorden
- 208 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik zie dit in m'n archief.................waarom ik het heb bewaard. Geen idee. Maar voordat ik het wegdoe hier is het. https://pixeldra.in/u/eGRj9bga
-
-
- 11 antwoorden
- 722 weergaven
- 2 followers
-
-
Een paar uur geleden gebeurde dit in NYC. Levens gevaarlijk met al die RTV antennes .........................
-
-
- 4 antwoorden
- 444 weergaven
- 2 followers
-
-
Goedendag allen, Ik heb een groot aantal opnamen die ik graag bewaar en beluister. Heb mijzelf tot doel gesteld, dat het totaal daarvan niet over de 3Tb heen moet gaan want het wordt teveel. En bewaren om het bewaren doe ik niet meer. Dus voorjaarszomerschoonmaak. Het is teveel om het allemaal apart aan te bieden, dus hierbij wederom in deze 7e batch alles in 1x. De HDD/map is nu LEEG! Link is 30 dagen geldig na 28 juni 2026, daarna is het foetsie (en ik heb het dan ook niet meer). ((geen garantie, dit is wat Swisstransfer zegt, maar ik zou niet te lang wachten met downloaden gezien eerdere ervaringen)) Dus zit er wat bij, doe dan je voordeel ermee. Het is erg veel uitz…
-
-
- 7 antwoorden
- 734 weergaven
- 1 follower
-
-
George Noordhof spreekt met Jan Burgemeester (PA0MW) over radio-zendamateurisme. En ze gaan op bezoek bij een Engelse zendamateur. https://schatkamer.beeldengeluid.nl/serie/2101608030022373331/waarom-daarom/aflevering/2101608060042977431?stream=2101610230654905221 Uitgezonden op 5 Februari 1966.
-
-
- 9 antwoorden
- 624 weergaven
-
-
Goedendag allen, Ik heb een groot aantal opnamen die ik graag bewaar en beluister. Heb mijzelf tot doel gesteld, dat het totaal daarvan niet over de 3Tb heen moet gaan want het wordt teveel. En bewaren om het bewaren doe ik niet meer. Dus voorjaarszomerschoonmaak. Het is teveel om het allemaal apart aan te bieden, dus hierbij wederom in deze 6e batch alles in 1x. Er komt nog meer, maar het eind is in zicht. Hierna nog 1 batch. Dan is het op en de HDD/map leeg. Link is 30 dagen geldig na 22 juni 2026, daarna is het foetsie (en ik heb het dan ook niet meer). ((geen garantie, dit is wat Swisstransfer zegt, maar ik zou niet te lang wachten met downloaden gezien eerdere ervari…
-
-
- 1 antwoord
- 382 weergaven
-
-
Audiovisuele collectie veiligstellen | Beeld & GeluidHeeft jouw organisatie audiovisueel materiaal en wil je dit duurzaam bewaren voor de toekomst? Huur dan bij Beeld & Geluid digitale archiefruimte.
-
- 0 antwoorden
- 275 weergaven
- 1 follower
-
-
Goedendag allen, Ik heb een groot aantal opnamen die ik graag bewaar en beluister. Heb mijzelf tot doel gesteld, dat het totaal daarvan niet over de 3Tb heen moet gaan want het wordt teveel. En bewaren om het bewaren doe ik niet meer. Dus voorjaarszomerschoonmaak. Het is teveel om het allemaal apart aan te bieden, dus hierbij wederom in deze 5e batch alles in 1x. Er komt nog meer. Link is 30 dagen geldig na 22 juni 2026, daarna is het foetsie (en ik heb het dan ook niet meer). ((geen garantie, dit is wat Swisstransfer zegt, maar ik zou niet te lang wachten met downloaden gezien eerdere ervaringen)) Dus zit er wat bij, doe dan je voordeel ermee. Het is erg veel uitzoekwerk…
-
-
- 2 antwoorden
- 436 weergaven
- 1 follower
-
-
De uitvinder van cassettebandjes werd precies 100 jaar ge...Kent u Steve Jobs? Ja, natuurlijk kent u Steve Jobs. De hele wereld kent de in 2011 overleden Apple-topman en aartsvader van onder meer de iPhone. Maar kent u Lou Ottens ook? Die kans is heel wat klei
-
-
- 6 antwoorden
- 521 weergaven
- 1 follower
-
-
Herman Dales is vandaag jarig. Veel opnamen hier komen uit zijn archief. Ik heb erg veel mooie programma's met hem gemaakt. Dit is een foto genomen in ECK3 in het muziekpaviljoen in de jaren 80. Vlnr. Herman en Juul
-
-
- 2 antwoorden
- 403 weergaven
- 1 follower
-
-
Goedendag allen, Ik heb een groot aantal opnamen die ik graag bewaar en beluister. Heb mijzelf tot doel gesteld, dat het totaal daarvan niet over de 3Tb heen moet gaan want het wordt teveel. En bewaren om het bewaren doe ik niet meer. Dus voorjaarsschoonmaak. Het is teveel om het allemaal apart aan te bieden, dus hierbij wederom in deze 4e batch alles in 1x. Er komt nog meer. Link is 30 dagen geldig na 12 juni 2026, daarna is het foetsie (en ik heb het dan ook niet meer). ((geen garantie, dit is wat Swisstransfer zegt, maar ik zou niet te lang wachten met downloaden gezien eerdere ervaringen)) Dus zit er wat bij, doe dan je voordeel ermee. Het is erg veel uitzoekwerk, ik …
-
-
- 2 antwoorden
- 471 weergaven
- 1 follower
-
-
De verhalen over Veronica worden na verloop van de jaren steeds mooier gemaakt. Ik las dit in een FaceBook groep: 66 jaar geleden begon het allemaal. Op 198 meter in de middengolf, op FM en op de 33 meterband in de korte golf beginnen op 21 april 1960 de uitzendingen van Radio Veronica. De zender is eigendom van de VRON (Vereniging Radio Omroep Nederland). Deze vereniging is op 15 oktober 1959 in Hotel Krasnapolsky in Amsterdam opgericht tijdens een vergadering van ontevreden radiohandelaren. Daar merkte ik op dat het verhaal waarschijnlijk uit de AI duim is aangevuld? Maar nee hoor, zo is het echt gegaan kreeg ik te horen. Tja waarom wist ik dit dan niet vraag ik mij af…
-
-
- 16 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Kijk net even op Blogs, altijd een van de interessantste pagina's, alleen deze keer een hele reeks "Top lijsten"... "Top 100 Limburg"- "Heaven Top 150"-"Top 100 van Noord Holland"-"Flashback Top 100 1978"-"Top 500 Zero's"-"De Willie Album 500".... What's next???? Kijk, zulke lijsten scoren altijd, maar... echt? Kunnen we niet een iets anders doen als een "Top 100 Weet-ik-veel"? Een special over een muziekstroming, Covers versus originele songs, een centrale artiest... ik noem maar... Henk Kruize
-
-
- 4 antwoorden
- 604 weergaven
- 1 follower
-
-
bron: ABC news. ABC NewsFrankie Valli cancels remainder of Four Seasons’ farewell...Frankie Valli, whose legendary falsetto defines the sound of the 1960s rock group the Four Seasons, has cancelled the remainder of the band’s 2026 tour dates
-
- 1 antwoord
- 339 weergaven
- 2 followers
-
-
Berry Zand Scholten, journalist met 't swingende pennetje...Zoals hij als journalist veelzijdigheid tot hogere kunst weet te verheffen, zo gaat hij ook als mens door het leven. Met muziek en motoren als rode draad. Als journalist is hij bij leven een legende.
-
-
- 3 antwoorden
- 366 weergaven
-
-
Afgelopen week overleed Pim ter Linde. Pim was een markante plugger die vanaf de eind jaren 60 bij Veronica over de vloer kwam om platen te pluggen. In het februari nummer uit 1972 van het Veronica blad staat een mooi interview met hem. Pim was getrouwd met zangeres Ciska Peters. En in de Gooi en Eemlander een "herdenking" https://www.gooieneemlander.nl/regio/gooi-en-eemland/larense-artiestenmanager-pim-ter-linde-85-overleden/154617702.html https://pixeldra.in/u/72BMmoX1
-
-
- 1 antwoord
- 379 weergaven
- 1 follower
-
-
Goedendag allen, Ik heb een groot aantal opnamen die ik graag bewaar en beluister. Heb mijzelf tot doel gesteld, dat het totaal niet over de 3Tb heen moet gaan want het wordt teveel. En bewaren om het bewaren doe ik niet meer. Dus voorjaarsschoonmaak. Het is teveel om het allemaal apart aan te bieden, dus hierbij wederom in deze 3e batch alles in 1x. Er komt nog meer. Link is 30 dagen geldig na 29 mei 2026, daarna is het foetsie (en ik heb het dan ook niet meer). ((geen garantie, dit is wat Swisstransfer zegt, maar ik zou niet te lang wachten gezien eerdere ervaringen)) Dus zit er wat bij, doe dan je voordeel ermee. Succes. Dank aan de liefhebbers die dit ooit hebben opge…
-
-
- 4 antwoorden
- 530 weergaven
- 1 follower
-
-
Goedendag allen, Ik heb een groot aantal opnamen die ik graag bewaar en beluister. Heb mijzelf tot doel gesteld, dat het totaal niet over de 1,5Tb heen moet gaan want het wordt teveel. En bewaren om het bewaren doe ik niet meer. Dus voorjaarsschoonmaak. Het is teveel om het allemaal apart aan te bieden, dus hierbij alles in 1x. Althans de eerste batch, er komt nog meer.. Link is 30 dagen geldig na 7 mei 2026, daarna is het foetsie (en ik heb het dan ook niet meer). Dus zit er wat bij, doe dan je voordeel ermee. Succes. Dank aan de liefhebbers die dit ooit hebben opgenomen en beschikbaar hebben gesteld. Grts Eric Link: https://www.swisstransfer.com/d/250ed0ff-c8e6-49de-97…
-
-
- 15 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Goedendag allen, Ik heb een groot aantal opnamen die ik graag bewaar en beluister. Heb mijzelf tot doel gesteld, dat het totaal niet over de 3Tb heen moet gaan want het wordt teveel. En bewaren om het bewaren doe ik niet meer. Dus voorjaarsschoonmaak. Het is teveel om het allemaal apart aan te bieden, dus hierbij wederom in deze 2e batch alles in 1x. Er komt nog meer. Link is 30 dagen geldig na 16 mei 2026, daarna is het foetsie (en ik heb het dan ook niet meer). Dus zit er wat bij, doe dan je voordeel ermee. Succes. Dank aan de liefhebbers die dit ooit hebben opgenomen en beschikbaar hebben gesteld. Grts Eric https://www.swisstransfer.com/d/0fddff3e-e2d8-4f25-bf00-54d22…
-
- 0 antwoorden
- 500 weergaven
-
-
Het is wel TV maar het was mijn eerste kennismaking met live USA tv die je in Nederland op diverse kabelnetten kon zien. Legendarisch waren de uitzendingen over de IRAK oorlog begin jaren 90. https://edition.cnn.com/2026/05/06/us/ted-turner-death En voor de mensen die liever Nederlands lezen: https://www.nu.nl/media/6394922/cnn-oprichter-ted-turner-op-87-jarige-leeftijd-overleden.html Trouwens hij was ook eigenaar van Radio stations.
-
-
- 2 antwoorden
- 471 weergaven
- 1 follower
-
-
bron: RTE (Ierse Omroep) RTE.ieNew Rolling Stones album to feature Paul McCartneyThe Rolling Stones' new album Foreign Tongues will feature appearances from Paul McCartney and The Cure frontman Robert Smith.
-
- 0 antwoorden
- 393 weergaven
- 1 follower
-
-
Mijn oud TROS collega en goede vriend Daniel Dekker ( Henk voor vrienden) kreeg een lintje vanochtend. Wel verdiend. Jarenlang programma's met hem gemaakt. We hadden een soort pop muziek "ploeg" Henk, Herman Dales, Jack de Vries †, Jurre Bosman en ik die mooie programma;s maakten. En nu is Henk al jarenlang actief op Radio 5. https://www.gooieneemlander.nl/regio/gooi-en-eemland/acht-koninklijke-onderscheidingen-in-wijdemeren/148131431.html
-
-
- 11 antwoorden
- 923 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik zat vanmorgen naar buiten te kijken en dan zo opeens zie je het.😀 Direct een foto gemaakt, 2 keer de schaduw van de 2 middengolf antenne op het schuurdak Ik vond het wel wat hebben zo. Theo
-
- 0 antwoorden
- 304 weergaven
-
-
Ik woon aan de rand van het Veluwe meer, tegenover Harderwijk. En kon zien hoe de brand in t'Harde op het defensie terrein woed NL-alert in Flevoland • snelweg A28 dichtVolg hier het laatste nieuws over de natuurbrand in Epe. De brand ontstond woensdagochtend op het oefenterrein van defensie bij 't Harde.
-
-
- 12 antwoorden
- 807 weergaven
- 2 followers
-