Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.186 discussies in dit forum
-
Ik maakte met Ernst Jansz een Poster en het ging even over Doe Maar. Daartoe zocht ik in de NOS "fonotheek" naar live opnamen die er waren. En ja hoor, ik vond wat. Op 13 december 1980 maakte de Louis Verschuur als producer voor de VARA in de Stadsdoelen van Delft opnamen. Samen met technici Ferry Sluyter en Gert de Bruijn. Ik mocht de band gebruiken van de VARA en tot m'n verassing kwamen de aantekeningen van Louis uit de banden doos. De aantekeningen met het commentaar van Louis heb ik bewaard en kun je hier downloaden. Erg aardig om te zien dat de jongens op enig moment de band gestopt hebben en ze de muziek vrij eentonig vonden. ( Dat vind ik trouwens nu nog…
-
- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Op zoek naar info om een 24 sporenrecorder te ijken kwam ik de volgende video op youtube tegen. Sgt. Pepper in 4 tracks. Voor wie wil kan zijn eigen mix maken...
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Van deze radio-hit heb ik enkel een vinyl-kopie en TOPPOP-kopie. De plaat "All This Way" is nochtans ooit op CD uitgebracht (import). "Hold On To Love" heet dan wel "Aferrate Al Amor"... (maar wordt wel in het Engels gezonden, cf. de single). Stukje o.a. te beluisteren op [verborgen inhoud] Heeft iemand dit nummer in CD kwaliteit? johan.cornilOPtelenet.be (Op=@) Alvast dank op voorhand. Johan (België)
-
Op een deel van een pagina stonden alle programma's van beschikbare radiozenders. Dat was nog eens overzichtelijk
-
- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Ik ben degene die daar rechtsachter aan een tafeltje in dit café vanaf de opening de boel een beetje overziet. De ene keer in een groep en de andere keer alleen. Mijn naam is Gerrit Blaauw (1963) en surf één keer per dag, denk ik, naar een aantal websites met zeezenderonderwerpen. Wat een leuk café is dit. En zoals het hoort, zorgen de barkeepers voor duidelijke regels. Dat maakt het plezierig om dagelijks dit etablissement te bezoeken. Af en toe lift ik mee en download ik een leuk programma uit de oudheid. Voor de rest lees ik mee en reageer eens een enkele keer. Ik vind het een leuke break van de dag. Ik ben geboren en getogen in Oost-Groningen. Toch heb…
-
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Hij is niet meer. http://www.scottmckenzie.info/ http://nos.nl/artikel/408594-zanger-scott-mckenzie-overleden.html
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Terwijl ik mijn muziekarchief nog eens aan het doorspitten was kwam ik "A whiter shade of pale" tegen van Procol Harum. Voor mij nog steeds muziek waarbij de rillingen over mijn rug lopen. Waanzinnig goeie muziek die sinds 1974 zit vastgebakken in mijn diepste wezen. Terwijl ik het nummer nog eens beluisterde hoorde ik allerlei gekke foutjes in de opname en daarom besloot ik eens met alle software die ik had te kijken of er verbetering mogelijk was. Nou was het een mp3'tje en al snel viel dat door de mand. De digitale 'artefacten' waren niet van de lucht, maar toch was er iets bijzonders gaande. Na een originele cd opname te hebben gescoord heb ik de hele santekra…
-
- 14 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
http://www.ifixit.com/Teardown/iPhone-5-Teardown/10525/1
-
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Ik had even niets te doen...
-
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Voor de liefhebbers: ik heb nog een aantal exemplaren van de Veronica Top 40 uit 1971 en 1972, in uitstekende staat bewaard gebleven, tegen een redelijke vergoeding beschikbaar. Ook nog van het weekblad de allereerste uitgave, 4 september 1971. En de boeken 'Kapers voor de kust' en 'Veronica speelbal van de golven'.
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Het werd tijd, Linda Ronstatdt had al een "paar" onderscheidingen maar deze is wel heel speciaal! Ik was al fan van haar toen ze samen met The Stone Poneys "Diffrent drum" tot een hit zong. Ze kan helaas niet meer zingen. Het is haar gegund. http://touch.latimes.com/#section/-1/gallery/p2p-80873652/ http://www.nu.nl/muziek/3838103/hoge-kunstonderscheiding-countryzangeres-linda-ronstadt.html Een mooi interview uit Rolling Stone: http://www.ronstadt-linda.com/artrs75.htm De beste live uitvoering die ik ooit heb gehoord van "You're no good" kreeg ik tbv Poster uit de USA en werd gebruikt-gemaakt voor King biscuit-live. h…
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Hallo iedereen, Heeft iemand hier de opnames van het Foute Uur (Q-Music) van vrijdag 10-04-2015?? Alvast bedankt, Leon
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Hallo forumleden, Ik ben Jan 52 jaar, R,N.I. fan .luister nu veel naar piraten op de AM en SW verder verzamel ik tunes en mp3. Vr gr Jan
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
-
-
beste forum vrienden.ik ben op zoek naar het nummer van robert long jij en ik de laatste plaat die werd gedraaid op keizerstad in 1989.heb dat nummer ooit op cd gehad,een keer uitgeleend maar waarschijnlijk niet terug gekregen zo gaat dat soms.groetjes en alvast bedankt.
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Hotel Casa 400, Eerste Ringdijkstraat 4, Amsterdam, Netherlands Saturday 22nd March 2014 from 10:30 till 18:00h CET This is the preliminary schedule. The guests listed below have either been accepting the invitation or have at least confirmed that they are seriously planning to attend. And even more well known names may be expected. 'The Pirate Radio Documentary' A video feature by Wayne Hepler Swinging to you on 242: Radio Scotland Ian Biggar (moderator), Jack McLaughlin, Tony Meehan, Bryan Vaughan, Pete Bowman, John Kerr The Sound of Young Europe: Radio NorthSea International (RNI) Nico Steenbergen (moderator), Fer…
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Ik ontdekte een mooie browser, voor MAC en Windows. [verborgen inhoud]
-
Wat is het tegenwoordig toch gemakkelijk om nieuwe radio-opnamen te verwerven. Het forum staat er vol mee. Klik even op een link en met een paar seconden is de opname ook van jou. En zonder dat het je veel kost. Vroeger was dat wel anders. Mensen stuurden tapelijsten rond en je kon er wat uit bestellen. Na een poosje ploften de cassettes (of bandrecordertape) in de brievenbus. Ik was eigenlijk al weer vergeten hoe duur dat destijds was, maar bij het afluisteren van een tape afkomstig van Offshore Radio Promotions werd ik weer even terug in de tijd gegooid..... [verborgen inhoud] Jan-Fré
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Wie heeft voor mij een scan van Freewave nummer 101?
-
- 10 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Vanmiddag naar de bios geweest om de uiterst succesvolle rolprent te aanschouwen. Viel zeker niet tegen. Uiteraard niet de klasse van Richard Attenborough's BBC-producties maar dat kun je ook niet verlangen. Maar zeer beslist een mooie docu met geregeld erg mooie beelden. Tamelijk lastig voor te stellen dat dat stukje wereld letterlijk enkele honderden meters van mijn huis begint. Zag trouwens dat ook Leo van der Goot er bij betrokken is geweest; als scenarist. Grappig. Behoorlijk gevulde zaal dus aan het succesverhaal komt blijkbaar nog geen einde. Leuk. Kan me voorstellen dat, als ze 'm in het buitenland gedegen neerzetten met een duidelijke omschrijving van het fei…
-
Net gingen er zo'n 200 oude tractoren langs. Een prachtig gezicht die oude knarren. Juul
-
een simpele zoekopdracht naar Radio Veronica gaf mij ook het volgende resultaat: http://149.210.129.135/ En even doorkijkende zag ik tot m'n grote verbazing een klein stukje geschiedenis. En dat soort mensen maken ons als Stichting Norderney verwijten o.a. m.b.t. het gebruik van de naam "Veronica". Meneer Y.D. Albrecht (de voorzitter ) en consorten moeten hun ogen uit hun kop schamen!
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Een uitje naar Harwich op 2 augustus Voor diegene die nog niets heeft op donderdag 2 augustus is het misschien leuk een tochtje over de Noordzee, vanaf Hoek van Holland, te maken om in Harwich de speciale bijeenkomst van de fanclub van Keith Skues mee te maken. De happening vindt plaats in de Electric Palace Cinema in de havenplaats, start om 12 uur. Om 2 uur volgt dan een rondleiding op het lichtschip LV18, dat diverse malen voor RSL uitzendingen als wel voor BBC Pirate Radio Essex is gebruikt. Uiteraard zal Keith Skues aanwezig zijn, evenals Dave Cash. A day out to Harwich on August 2nd For those who have not any activity planned around August 2nd it should be …
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
-
-
http://www.geenstijl.tv/2009/11/rutger_komt_een_flitsagentje_t.html
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Op 19 augustus 2013 is zangeres Donna Hightower overleden. In 1972 en 1973 had ze twee grote soul/gospel-hits in de Veronica Top 40 met respectievelijk 'This world today is a mess' en 'If you hold my hand' Donna bereikte de respectabele leeftijd van 86 jaar. Greetz, Everton
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
-
-
Bij het opruimen kwam ik deze oude Akai reclamefolder tegen over de Akai direct drive draaitafel. Iemand een idee uit welk jaar dit ongeveer is?
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
-