Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Andree,

Las net in de Electron dat voormalig rcd'er Johnny Cor Roth is overleden. Weet dat hij actief op de piraten in de randstad jaagde, ( Hier in het noorden hadden we Be Muller. ) Kan iemand meer vertellen over deze persoon, heeft hij ook nog iets toemaken gehad met de zeezanderij bijvoorbeeld ?

2. Started by Cas,

Tussen alle bekende en onbekende leden, stel ik me hier ook voor. Cas is de naam, sinds 1960 verankerd aan deze aardkloot. Diverse malen losgeslagen door ziektes en vrouwelijke bemanning. Sinds enkele jaren rotsvast een ankerplaats in Schiedam. Sedert m'n 14e al radioprogramma's gemaakt voor allerhande stations, waarbij de oldies mijn favoriet waren/zijn. Mijn radiovoorkeur gaat uit naar Mi Amigo en Caroline gedurende '74-'80 en het latere Caroline van na 1983. De muziek waar ik het liefst naar luister, ligt tussen '60 en '80. Boven de tv hangt een grote poster van de MV Mi Amigo en op de tv in dezelfde kleuren als op de foto een schitterend schaalmodel, ge…

• 2 antwoorden
    • 2k weergaven
  3. Started by rien1959,

Terwijl ik mijn muziekarchief nog eens aan het doorspitten was kwam ik "A whiter shade of pale" tegen van Procol Harum. Voor mij nog steeds muziek waarbij de rillingen over mijn rug lopen. Waanzinnig goeie muziek die sinds 1974 zit vastgebakken in mijn diepste wezen. Terwijl ik het nummer nog eens beluisterde hoorde ik allerlei gekke foutjes in de opname en daarom besloot ik eens met alle software die ik had te kijken of er verbetering mogelijk was. Nou was het een mp3'tje en al snel viel dat door de mand. De digitale 'artefacten' waren niet van de lucht, maar toch was er iets bijzonders gaande. Na een originele cd opname te hebben gescoord heb ik de hele santekra…

• 14 antwoorden
    • 2k weergaven
  4. Started by Juul,

http://www.ifixit.com/Teardown/iPhone-5-Teardown/10525/1

• 6 antwoorden
    • 2k weergaven
  5. Started by Alex,

Op een deel van een pagina stonden alle programma's van beschikbare radiozenders. Dat was nog eens overzichtelijk

• 8 antwoorden
    • 2k weergaven
  6. Started by bboelaars,

Voor de liefhebbers: ik heb nog een aantal exemplaren van de Veronica Top 40 uit 1971 en 1972, in uitstekende staat bewaard gebleven, tegen een redelijke vergoeding beschikbaar. Ook nog van het weekblad de allereerste uitgave, 4 september 1971. En de boeken 'Kapers voor de kust' en 'Veronica speelbal van de golven'.

• 2 antwoorden
    • 2k weergaven
  7. Started by Harm,

Ik had even niets te doen...

• 4 antwoorden
    • 2k weergaven
  8. Started by Juul,

Hij is niet meer. http://www.scottmckenzie.info/ http://nos.nl/artikel/408594-zanger-scott-mckenzie-overleden.html

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  9. Started by Juul,

Vanmiddag paniek in Flevoland waar ik woon. Afgezette wegen hier om de hoek ( Biddinghuizen) en heel erg laag hangende hoogspanning boven de weg. Alles was weg. Stroom dat duurde niet zo erg lang, maar Internet is net (21.00 uur) weer terug. Dus maar gauw een radio op batterijen en gewoon via de FM toch wat kunnen luisteren. Tjonge, jonge zo zie je maar weer de ouderwetse radio is de redder. https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/300076/chaos-in-flevoland-urenlange-files-branden-en-smeulende-stroomkabels https://nos.nl/artikel/2443055-na-kortsluiting-flevoland-ging-er-van-alles-mis

10. Started by MvdVen,

Radio Day 2014 Hotel Casa 400, Eerste Ringdijkstraat 4, Amsterdam, Netherlands Saturday 22nd March 2014 from 10:30 till 18:00h CET This is the preliminary schedule. The guests listed below have either been accepting the invitation or have at least confirmed that they are seriously planning to attend. And even more well known names may be expected. 'The Pirate Radio Documentary' A video feature by Wayne Hepler Swinging to you on 242: Radio Scotland Ian Biggar (moderator), Jack McLaughlin, Tony Meehan, Bryan Vaughan, Pete Bowman, John Kerr The Sound of Young Europe: Radio NorthSea International (RNI) Nico Steenbergen (moderator), Ferry M…

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  11. Started by h.roos,

beste forum vrienden.ik ben op zoek naar het nummer van robert long jij en ik de laatste plaat die werd gedraaid op keizerstad in 1989.heb dat nummer ooit op cd gehad,een keer uitgeleend maar waarschijnlijk niet terug gekregen zo gaat dat soms.groetjes en alvast bedankt.

• 1 antwoord
    • 2k weergaven
  12. Started by Rene van den Abeelen,

Vanmiddag naar de bios geweest om de uiterst succesvolle rolprent te aanschouwen. Viel zeker niet tegen. Uiteraard niet de klasse van Richard Attenborough's BBC-producties maar dat kun je ook niet verlangen. Maar zeer beslist een mooie docu met geregeld erg mooie beelden. Tamelijk lastig voor te stellen dat dat stukje wereld letterlijk enkele honderden meters van mijn huis begint. Zag trouwens dat ook Leo van der Goot er bij betrokken is geweest; als scenarist. Grappig. Behoorlijk gevulde zaal dus aan het succesverhaal komt blijkbaar nog geen einde. Leuk. Kan me voorstellen dat, als ze 'm in het buitenland gedegen neerzetten met een duidelijke omschrijving van het fei…

• 5 antwoorden
    • 2k weergaven
  13. Started by Juul,

Net gingen er zo'n 200 oude tractoren langs. Een prachtig gezicht die oude knarren. Juul

• 2 antwoorden
    • 2k weergaven
  14. Started by Juul,

Ik ontdekte een mooie browser, voor MAC en Windows. https://www.waterfoxproject.org/#about

• 13 antwoorden
    • 2k weergaven
  15. Gast
    Started by Gast,

Toegegeven , ik heb niets met het medium tv maar 1 x per dag rond 1800 uur kijk ik even naar het landelijke nieuws en vervolgens naar nieuws vanTV Noord. Van tijd tot tijd kan ik me voorstellen dat de overheid onzin bij publieken weg wil halen. De nieuwsuitzending van TV Noord stond weer eens stijf van zelfbegeiling. In december schijnt een ieder in medialand met een zendvergunning het vooral wenselijk te vinden het eigen ego, dat toch vaak al volumineus is, nog verder op te blazen met een eigen streektaal top 100 en nu ook weer de Grunninger van het jaar. Het geheel moet in het nieuws uit worden gelegd en vooral aangewakkerd door eigen in dit geval TV of Radio Noord me…

• 5 antwoorden
    • 2k weergaven
  16. Started by Juul,

Het werd tijd, Linda Ronstatdt had al een "paar" onderscheidingen maar deze is wel heel speciaal! Ik was al fan van haar toen ze samen met The Stone Poneys "Diffrent drum" tot een hit zong. Ze kan helaas niet meer zingen. Het is haar gegund. http://touch.latimes.com/#section/-1/gallery/p2p-80873652/ http://www.nu.nl/muziek/3838103/hoge-kunstonderscheiding-countryzangeres-linda-ronstadt.html Een mooi interview uit Rolling Stone: http://www.ronstadt-linda.com/artrs75.htm De beste live uitvoering die ik ooit heb gehoord van "You're no good" kreeg ik tbv Poster uit de USA en werd gebruikt-gemaakt voor King biscuit-live. …

• 5 antwoorden
    • 2k weergaven
  17. Started by Everton,

Op 19 augustus 2013 is zangeres Donna Hightower overleden. In 1972 en 1973 had ze twee grote soul/gospel-hits in de Veronica Top 40 met respectievelijk 'This world today is a mess' en 'If you hold my hand' Donna bereikte de respectabele leeftijd van 86 jaar. Greetz, Everton

• 1 antwoord
    • 2k weergaven
  18. Started by J.Vinke,

Hallo forumleden, Ik ben Jan 52 jaar, R,N.I. fan .luister nu veel naar piraten op de AM en SW verder verzamel ik tunes en mp3. Vr gr Jan

• 1 antwoord
    • 2k weergaven
  19. Started by Juul,

Dit zijn de mijne.

20. Started by Vincent,

Wie heeft voor mij een scan van Freewave nummer 101?

• 10 antwoorden
    • 2k weergaven
  21. Started by hans knot,

Een uitje naar Harwich op 2 augustus Voor diegene die nog niets heeft op donderdag 2 augustus is het misschien leuk een tochtje over de Noordzee, vanaf Hoek van Holland, te maken om in Harwich de speciale bijeenkomst van de fanclub van Keith Skues mee te maken. De happening vindt plaats in de Electric Palace Cinema in de havenplaats, start om 12 uur. Om 2 uur volgt dan een rondleiding op het lichtschip LV18, dat diverse malen voor RSL uitzendingen als wel voor BBC Pirate Radio Essex is gebruikt. Uiteraard zal Keith Skues aanwezig zijn, evenals Dave Cash. A day out to Harwich on August 2nd For those who have not any activity planned around August 2nd it should be …

• 1 antwoord
    • 2k weergaven
  22. Started by Juul,

http://www.geenstijl.tv/2009/11/rutger_komt_een_flitsagentje_t.html

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  23. Started by Juul,

Oh jee…..rijbewijs ingetrokken, maar van wie van de Stichting dan? "domkoppen" !!!!!

• 2 antwoorden
    • 2k weergaven
  24. Started by henkjan2016,

Hallo iedereen, Wij beginnen steeds meer het fenomeen STACK te ontdekken. Aangeboden via www.TransIP.nl. Hierdoor maken wij de aangeboden podcasts/shows voor een langere tijd beschikbaar en voorkomen wij veel upload, herupload, plaatsen van linkje etc-werk. Ik krijg wel eens vragen of er een stack/club aangemaakt kan worden van een bepaalde DJ / show etc. Om te voorkomen dat er clubs worden aangemaakt, waarbij het aanbod niet erg stormloopt (zie Gerard Ekdom) en hierdoor inactieve draadjes/clubs ontstaan, heb ik de onderstaande vraag aan een ieder van jullie. Ik wil eigenlijk van jullie weten wie behoefte heeft aan een club van wel…

• 0 antwoorden
    • 2k weergaven
  25. Started by Jan-Fre,

Wat is het tegenwoordig toch gemakkelijk om nieuwe radio-opnamen te verwerven. Het forum staat er vol mee. Klik even op een link en met een paar seconden is de opname ook van jou. En zonder dat het je veel kost. Vroeger was dat wel anders. Mensen stuurden tapelijsten rond en je kon er wat uit bestellen. Na een poosje ploften de cassettes (of bandrecordertape) in de brievenbus. Ik was eigenlijk al weer vergeten hoe duur dat destijds was, maar bij het afluisteren van een tape afkomstig van Offshore Radio Promotions werd ik weer even terug in de tijd gegooid..... AanbiedingOffshoreRadioPromotions Jan-Fré

• 5 antwoorden
    • 2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.