Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by skuppers,

hallo allemaal. mijn naam is Nathalie, en kwam op deze site terecht via google aangezien ik een piratenplaat zocht waarvan we niet op de titel konden komen. wij draaien zelf op een internetstation, voor vragen, stel ze gerust. mvg

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  2. Started by rien1959,

Nou ben ik altijd al een fan geweest van Donald Fagen en Steely Dan maar al die jaren zat me de klank van hun nummers dwars. Vroeger had ik de apparatuur en de kennis niet om het aan te passen. Nu wel Om een lang verhaal kort te maken ..... vanavond de stoute schoenen aan getrokken en begonnen met I.G.Y. oftewel What a beautiful world. Misschien ben ik wat door geschoten met de lage tonen, maar ja, dat was juist altijd een van de kritieke punten bij zijn nummers en ben ik het niet gewend. Verder heb ik alles beluisterd wat ik maar kon vinden tot aan 24 bits, 192 kHz opnames toe, maar allemaal dezelfde kale, kille klank. Donald Fagen - I.G.Y. (origineel) : ht…

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  3. Started by hans knot,

Newsweek verdwijnt uit de schappen. De luisteraars van Radio Caroline in de jaren tachtig, toen men nog krachtig haar programma’s vanaf de MV Ross Revenge de ether instuurde, herinneren zich zondermeer de krachtige reclame die er werd gemaakt voor het Amerikaanse opinieweekblad Newsweek, dat gekoppeld was aan de nieuwsbulletins van Radio Caroline. Ik haal zo de reclame weer in gedachten, gevolgd door het nieuws gelezen door Jay Jackson. In de diverse tijdschriften winkels lag het weekblad in die tijd, en trouwens ook heden ten dage, voornaam in de schappen. Newsweek is een Amerikaans wekelijks nieuwsmagazine gepubliceerd in New York City. Het magazine wordt in h…

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  4. Started by rien1959,

Die prutser is weer aan het knutselen geweest en heeft weer een filmpje in elkaar geflanst. Wat korte herfstbeelden uit 's-Gravendeel. Beschouw het maar als Kerstgroet. https://player.vimeo.com/video/195174861 uw prutser.

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  5. Started by rien1959,

Vanochtend meldde mijn vrouw dat er was ingebroken in onze Fiat. Er was in de auto gerommeld en slechts een ding miste : de Telecard van de Kiltunnel ! Met die kaart betalen we draadloos de tol wanneer we door die tunnel gaan. Nu hebben we gelukkig het nummer van die kaart zodat we hem kunnen laten blokkeren en er stond een bedrag op van ongeveer twintig euro, dus de schade valt mee. Ik heb er eigenlijk wel om moeten lachen en als ze het Fiatje hadden meegenomen, had ik helemaal dubbel gelegen ! Op dit moment stinkt die auto naar de benzine vanwege een lekke tank, dus als ze die pakten waren ze niet ver gekomen en je kan hem op de geur terug vinden Waarschijnlijk heeft d…

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  6. Started by Juul,

Dit is een wel erg leuk "onderzoek"; http://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/08/nederlandse-albumhoezen-in-google-street-view/?utm_source=email&utm_campaign=nieuwsbrief-20140408&utm_content=Cultuur&utm_term=artikel1

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  7. Gast Joma
    Started by Gast Joma,

Sinds vandaag aan de stamtafel in dit cafe, via het AM-Forum hier terecht gekomen en het voelt meteen zeer gastvrij. Mijn gebruikersnaam Joma is een afkorting van Johan Martens, een nickname die ik al jaren gebruik als D.J bij div. radiostations. Hierin zit een grote variatie van (mijn eigen) piratenzenders tot lokale radio en zelfs medewerking aan de zeezender Radio Paradijs (hoe dat afgelopen is weten we allemaal wel). Over dat Radio Paradijs ga ik jullie binnenkort bijpraten, maar wil eerst de juiste informatie bij elkaar scharrelen. Groet, Johan.

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  8. Druk doende met de voorbereidingen voor de komende verhuizing, dacht ik gisteren 'kom, ik zet op de achtergrond eens een gedownload zeezenderprogramma op.' Het werd een uurtje Roger Day, van 25 februari 1970. Nog nooit beluisterd. Leuk hoor: af en toe middengolf piepjes er doorheen, helemaal goed. En op een gegeven moment dacht ik: dit lijkt Love Affair wel. Echt dat herkenbare orkest op de achtergrond, maar de zanger klopte niet. Bleek dus de eerste single van Love Affair te zijn; Lincoln County, mij totaal onbekend. Inderdaad met een andere zanger dan bij Everlasting Love en zo. Nummer was te koop in de iTunes Store, dus meteen binnengehaald. Denk niet dat Rog…

• 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  9. Started by rien1959,

Nadat mijn werkautootje al weer een tijdje zonder problemen zijn werk deed, dacht hij maar weer eens te gaan protesteren ..... Al langere tijd voelde de koppeling niet goed aan. Het leek of er een zwaar punt in zat wanneer je het pedaal intrapte. Wanneer je de koppeling op liet komen was er echter niets van een zwaar punt te bekennen. Wat was dit nu weer ? Op een aantal forums (of fora ...) vond ik problemen met de koppelingskabel, dus misschien bij mijn koekblikje ook ? Na een speurtocht op Ebay kocht ik een nieuwe kabel voor een zeer schappelijke prijs en een aantal dagen later stond de pakketjesman met een kartonnen doosje uit Groot Brittannie aan de deur. De eerstvo…

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  10. Started by MikeBr,

Scan of the rarer first issue of Beatwave not yet on Azanorak published sometime in the last few months of 1966. Mostly on Radio London with many photos, feature on Radio Scotland, also photos of pop stars including the Stones and the Beatles, seen it advertised as Beatles memorabilia which pushes the price up on Ebay. 32 page pdf. http://www21.zippyshare.com/v/8TlD3w0B/file.html

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  11. Bron: AD http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/3936244/2015/03/30/Golden-Earringsmuur-verhuist-naar-Hoek-van-Holland.dhtml https://twitter.com/WestlandersNu/status/582555993005006848/photo/1

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  12. Gistermiddag heb ik een nieuwe website geactiveerd: http://deel9.nl. Hij is gewijd aan het oorlogsdagboek dat mijn vader bijhield.

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  13. Started by Raytje,

Gezocht Rolling Stones Radio opnamens, interviews, jingles, specials ! Gr Ray

14. Started by Vincent,

is er iemand hier op het forum die in de buurt van Renesse woont (op Goeree dus) en in staat is om de 518 khz te ontvangen op een radio?

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  15. Started by Juul,

Beste mensen, ik ben op zoek naar Hans Siebgens. Hij stelde enkele jaren terug het eerste uur van de Top 40 van 17 juli 1965 beschikbaar. Hans ondertekende z'n bijdragen in de nieuwsgroep met Hans Siebgens uit de Purmer nh. Weet iemand meer?

• 9 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  16. Started by Juul,

Ik heb een stel programma's ooit gekregen van iemand die ze weer van internet heeft. Maar bij het unzippen moet ik een wachtwoord ingeven. Ik heb dat wel eens meer gehad. Was dat niet iets van "offshore" ? of zo ?

17. Started by rien1959,

Soms kom je op het internet echte pareltjes tegen. In de zoektocht naar modelbouw kwam ik een site tegen die gaat over het in miniatuur nabouwen van station Soest in de jaren 50/60. Het is een zeer uitgebreid verslag van 7 pagina's, dus na het lezen onderaan de pagina op "lees verder" klikken. Alles is gemaakt in schaal 0 (nul) en dat is ongeveer 1 : 43, twee keer zo groot van afmeting dan de normale modeltreinen. De link : http://www.floodland.nl/aim/blust_bouwverslag_1.htm Had ik zelf ook nog maar zoveel geduld als vroeger. Rien

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  18. Started by Andree,

http://www.city-data.com/forum/radio/

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  19. Started by Nachtdienst,

Vroeger had je TROS Nachtwacht en nu ben ik dan ook werkzaam als nachtdienst en luister naar mooie radio programma's als iedereen op 1 oor ligt te slapen. Ben enkele dagen geleden getipt over dit forum en ik zie nu al mooie dingen voorbij komen. Gelukkig is er nog veel bewaard van de oude bandjes en geweldig dat je ze dan hier tegen komt! Ik wens iedereen veel luisterplezier en de makers van dit forum een dikke pluim!

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  20. Started by rien1959,

Afgelopen week zat ik naar een uurtje van Britain Radio te luisteren en daarin hoorde ik een leuk nummer van Floyd Cramer. Na in de archieven te zijn gedoken ontdekte ik dat het nummer On the rebound heette. Om een lang verhaal kort te maken , nummer opgezocht in cd kwaliteit en eens geluisterd. De vervorming spoot me om de oren, maar toch heeft dit nummer wat ! Affijn, alles door de molen gehaald en er kwam een bruikbaar geheel uit. On the rebound : http://www.mijnbestand.nl/Bestand-XFIIT6LUNCML.mp3 Volgens het Tunes boek is dit nummer gebruikt door Rob Ronder op Mi Amigo in Gangboord. Rien (die zich afvraagt of ie soms op zoek moet naar een andere b…

• 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  21. Gast gr-doff@ziggo.nl
    Started by Gast gr-doff@ziggo.nl,

ik zoek een tros-dag 1977 of uit 1978. ook zoek ik een hele week uit de zeezender radio veronica.

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  22. Started by Andree,

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  23. Started by Eric010,

Goedemiddag allemaal Ik weet dat dit mogleijk er niet helemaal de site voor is, maar wie kan mij helpen aan een goeie versie van Don Dixon"s Praying Mantis, wat ik al heel lang zoek en een geweldig nummer vind. Thx in advance

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  24. Started by rien1959,

Vanochtend was ik in de opslag van de zaak op zoek naar vaten met sulfiet. Deze vloeistof wordt gebruikt als zuurstofbinder in onze stoomgenerator. Simpel gezegd zou je het als antiroestmiddel kunnen bestempelen. Nadat ik twee vaten had gevonden en die naar de stoomgenerator had gesleept ontdekte ik iets vreemds. Eén van de vaten bleek gebruikt en er zat een gaatje in de dop. Blijkbaar was deze nog bij de oude generator gebruikt. Nadat ik alles had geleegd vond ik onderin zo'n vaatje twee hele grote sulfietkristallen. De grootste is ongeveer 30 cm lang ! Voor de foto's had ik ze op de werkbank gelegd en net kwam een collega vragen waar dat ijs vandaan kwa…

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  25. Started by Alex,

Tussen alle video opnames en editing door toch nog even tijd voor wat aanvullingen in de knipsel gallery www.wikiradio.nl Meer dan 60 knipsels uit o.a. begin jaren zestig over zowel Radio Veronica (haalt Vera Lynn in Nederland), Radio Such (Vis in blik velde piratenzender), Caroline en Atlanta, de Belgische zeezenders en een special uit het blad Radio Bulletin over het REM eiland. Uit de jaren zeventig Radio Noordsee die weer stoort en de PTT die daarover contact opneemt. Maar ook berichten over VOP, Radio Luxemburg, AFN en de BBC En knipsels en artikelen over hitlijsten en hitwezen in Nederland. Op www.wikiradio.nl staan nu meer dan 2000 arti…

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.