Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

En natuurlijk komt er als een speer een album uit. http://www.dailymail.co.uk/news/article-2180131/London-2012-What-better-way-end-great-night-sing-Sir-Paul-McCartney-leads-crowd-singing-The-Beatles-Hey-Jude.html Juul

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  2. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

• 1 antwoord
    • 760 weergaven
  3. Started by Juul,

Als Stones fan vanaf het eerste uur t/m ong. 1971 weet ik wie Anita Pallenberg is-was. Ze heeft nogal veel gehad met diverse Stones leden. De latere fans zegt het waarschijnlijk niks. Dus wordt het tijd om dit even te lezen: [verborgen inhoud]

4. Goedeavond. 31 augustus nadert met rappe schreden. Ik ben redacteur bij de omroep voor de Zwijndrechtse waard (ATOS) en met Radio Ridderkerk maken wij op zaterdagmorgen tussen 10 en 12 het programma Prettig Weekend. Op die dag is er een locatie uitzending op een prachtige plek: Huys ten Donck in Ridderkerk. Ik wil in dit programma ook aandacht besteden aan 31 augustus 1974 en dat doe ik het liefst met een fan van de toenmalige zeezenders. Je moet wel uit de gemeente Ridderkerk, Hendrik-Ido-Ambacht of Zwijndrecht komen(of vlakbij wonen) Wie wil meewerken aan deze uitzending? Of om half 11 of half 12. Het kunnen ook meerdere fans zijn natuurlijk! Hans Marijs …

• 1 antwoord
    • 425 weergaven
  5. Started by scotty,

I wonder can anyone help me with copies of volume 5 and 6 of Pirate Radio News covering from October 1973 October 1975. This was the newsletter produced by Hans Knot. I will happily pay for copies and postage for anyone that can help me. Many thanks Ian

• 1 antwoord
    • 982 weergaven
  6. Started by Vincent,

Leo van der Goot noemde ze een aantal jaren geleden al tijdens een radiouitzending onderzetters: http://www.ditverzinjeniet.nl/alle-producten/vinyl-onderzetters

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  7. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

8. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  9. Started by sydney11,

Hallo iedereen, Ik wil me even voorstellen als nieuweling op het forum. Geboren in de jaren 70 en opgegroeid in de jaren 80. Zonder twijfel was ik een groot Veronica fan. Elke vrijdag zat ik met de cassetterecorder klaar om na schooltijd naar de top 40 te luisteren en alle nieuwe binnenkomers te tapen. Het weekend begon pas echt als Curry & van Inkel begon om 19 uur. En... dat allemaal omdat ik een Veronica sticker vond destijds in 1981 en niet eens wist wat veronica was. Nu zit ik een top 40 uit 1982 te beluisteren, die ik zojuist ontdekt heb hier. En er zijn nog meer van dit soort verrassingen te beluisteren. Normaal registreer ik me niet zo snel b…

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  10. Started by Juul,

Is iemand die mij een " downloadlink" kan bezorgen zodat dit in m'n archief kan doen? Ivm de forumregels graag via mail. http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1138124 Juul

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  11. Started by Juul,

Ooit heb ik het live concert dat we hebben opgenomen in 1988 van EW&F in de AHOY beschikbaar gesteld. Maar................."waar is dat gebleven?"...... vraag ik mij af. Ik denk dat een wisseling van computer mij parten heeft gespeeld. Wie stuurt het weer even terug? Juul

12. Gast versl065
    Started by Gast versl065,

Hallo, mijn naam is Martin en eigenlijk sinds jaar en dag belangstelling voor zeezenders. Waarom nu aanmelden op dit forum? Niet altijd is de interesse even latent. Nu ik hier even heb rond gekeken kon ik echt de verleiding niet weerstaan om ook lid ter worden. Bij het rondneuzen heb ik in elk geval wel een ding alvast geconcludeerd. Hulde en waardering voor de lui die dit alles mogelijk hebben gemaakt en in stand houden.

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  13. Started by Juul,

"Sir Paul Mc Cartney admitted that the Beatles would have been unable to make "Sergent pepper.." if pet sounds hadn't existed" En dit is de sessie, waar de foto's in de video gemaakt zijn. http://www44.zippyshare.com/v/483307/file.html en info: http://nl.wikipedia.org/wiki/God_Only_Knows http://www.hollywoodreporter.com/news/100-greatest-songs-of-all-time-373008 http://www.hollywoodreporter.com/news/beach-boys-grammy-museum-exhibit-371631

14. Started by scotty,

I wonder if anyone has copies of the following books by Hans Knot that they have a spare or no longer want. I will gladly pay for them. History of Radio Mi Amigo part 1 History of Radio Mi Amigo part 2 Historie van de zeezenders 1903-1973 Historie van de zeezenders 1974-1992 Any help would be most appreciated. Many thanks

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  15. Started by Juul,

bron: Villamedia. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 691 weergaven
  16. Started by Juul,

Politici meten soms met twee maten. Zo ook nu weer, ditmaal is het D66-er Kees Verhoeven Lees maar: [verborgen inhoud] En is dat niet dezelfde partij waarvan de onderstaande mevrouw gewoon haar wachtgeld krijgt? Al 18.000 euro voor de afgelopen paar maanden. [verborgen inhoud] En is dat ook niet de partij die zo voor een referendum is-was? "Maar nu even niet..........." Ik wordt soms zo verdrietig van de politiek.

• 1 antwoord
    • 878 weergaven
  17. Started by Harm,

Wie o wie kan mij helpen aan de stereo versie in WAV, dus géén MP3?! Ik moet er uiteindelijk een 'playback' van maken met vocal cut. De oudjes onder ons kennen de versie ingezongen door Willeke Alberti. Alvast dank voor de moeite!

• 1 antwoord
    • 681 weergaven
  18. Started by Juul,

In het Engelse blad Practical Wireless van mei 1969 vond ik een aardig stukje inzake de invoering van commerciele radio in Engeland.

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  19. Started by Juul,

Als er één prima en aardige "platenbaas" was dan was dat Jan Corduwener wel. Jan z'n relatie met Veronica was dat hij bijvoorbeeld in 1972 Clearasil presenteerde. En ook een aantal spots insprak betreffende Phonogram LP's. Ik heb 'em vaak ontmoet en bewaar erg goede herinneringen aan hem. Hij is ook nog voordat ie directeur van Phonogram werd plugger geweest dus ik heb 'em in m'n Veronica jaren vaak meegemaakt. Ook heb ik hem diverse malen geïnterviewd als ik weer eens een programma over Boudewijn de Groot ging maken. Hij had altijd tijd. Helaas is ie afgelopen maandag overleden. Hij is 77 jaar geworden. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 2,7k weergaven
  20. Started by Everton,

De Australische zanger Gary Shearston (74) is op 01-07-2013 overleden aan een beroerte. Hij had in december 1974 een prachtige Top 20 hit met Cole Porter's 'I get a kick out of you'. Greetz, Everton

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  21. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Het is weer eens zover: in de nasleep van Irma zitten miljoenen huishouden in Florida zonder stroom. Hoe komt het toch dat Amerika zoveel bovengrondse elektriciteitsleidingen heeft? Dat wordt hier uitgelegd: [verborgen inhoud] Hoe dan ook, een legertje 'linemen' staat alweer klaar om de boel voor de zoveelste keer te repareren, en liefst zo snel mogelijk. Wat over enige tijd waarschijnlijk weer opnieuw moet gebeuren, en opnieuw. De samenleving is veranderd, technologieën hebben zich ontwikkeld, maar de taak van deze naamloze helden is in wezen hetzelfde en nog net zo belangrijk als 49 jaar geleden, toen Glenn Campbell dat prachtige liedje van Jimmy…

• 1 antwoord
    • 673 weergaven
  22. Started by Juul,

Bert en Peter van "extraGold" Ik probeer jullie steeds te bereiken met de mail van extragold maar krijg dat steeds terug. Dus dat schiet niet op zo. Enig idee? Juul

• 1 antwoord
    • 3,6k weergaven
  23. Started by Alex,

De knipsel update van deze week is er een met veel artikelen over Nederlandse zendschepen. Stukken over Radio Delmare 1979, Radio Condor 1973, Radio Paradijs 1981 en Holland FM. Van de laatste meer dan 400 foto’s met dank aan Piet. Maar ook een artikel uit de Televizier over Radio Dolfijn uit 1967 De artikelen zijn o.a te vinden: [verborgen inhoud] Meer artikelen rondom dit knipsel [verborgen inhoud] Meer artikelen rondom dit knipsel [verborgen inhoud] Meer artikelen rondom dit knipsel [verborgen inhoud] Verder diverse stukjes over Radio Merkur 1962, VOP 1993, Radio London 1970 en Radio Nord 1962 [verborgen inhoud] Meer artikelen …

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  24. Started by Theo PE1OPQ,

Je bent even dicht, lees weg van huis. De mast ingeschoven want je wilt de oppas niet lastig vallen met zulke zaken. Krijg ik deze foto's vanavond, kijk eens wat boven in je mast zit? Theo

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 891 weergaven
  25. Mooie video.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.