Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Kijk da's handig. Mooi van de consumentenbond. Met deze inkttrucs print je veel goedkoper (door Consumentenbond)

2. Sven Figee en Thijs Boontjes brengen cover Radar Love uit Maar dat schijnt op spotify of zoiets te staan. ( ik ben nog gewoon van de CD en vinyl....hi ) Ik kijk dat nooit en geen idee hoe dat werkt. De Matthijs versie staat dus gewoon op Internet maar de nieuwe dus niet. Wie kan mij op m'n prive mail er mee helpen. Want hier posten we dat niet. dank je wel. Juul

3. Started by Juul,

Ik hoorde net ( 19.00 uur Ned ) loeihard een station op 9670 Khz met steeds maar spots over Offshore Radio. Wie is-zijn dat ? Juul

4. Started by Rene Verstraten,

Even kort dan maar... Mij interesse voor radio is gewekt toen ik als jong jochie bij Radio Parade, de ziekenomroep in Haarlem, over de vloer kwam. Daaruit volgde een 'baantje' bij de Haarlemse radiopiraat Radio West, niet veel later werd de overstap gemaakt naar Focus 103 in Heiloo. Daarna een tijdlang syndicated programma's gedaan voor CBT in Terneuzen en bandjes gemaakt voor Radio Monique in het Belgische Oudenaarde. In 1991 ben ik bij Radio Noordzee Nationaal aan de slag gegaan. Aanvankelijk als 'presentator', later ben ik mij meer gaan verdiepen in de automatisering, werd ik de vaste technicus van Conny Vandenbos en clown 'Bassie' (een hele eer). In…

5. Started by Juul,

Sommige dingen in het leven berusten op toeval.......of toch niet? Het ip adres van m'n MAC begint met 192........... Juul

• 6 antwoorden
    • 3k weergaven
  6. Started by Alex,

Gevonden op mediapages (natuurlijk ) Dank. Voor de montage van de aankomst van de Norderney in Amsterdam zou ik graag het nummer strom maar beuk maar (Nordernaylied) gebruiken, wie heeft dit voor mij aub? Dan kan ik de korte montage snel online zetten. Alvast hartelijke dank.

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  7. Started by Sea Radio,

Beste radioliefhebbers, Ik ben eigenaar van het kleinschalig internet radiostation Sea Radio in De Panne-België. De (vooral non-stop) uitzendingen vinden plaats op zaterdag en zondag tussen 10 uur en 21 uur waarbij het format hoofdzakelijk bestaat uit hits uit de jaren 60, 70 en 80. Om de non-stop formule te doorbreken ben ik op zoek naar medewerkers die zich geroepen voelen om een swingend gepresenteerd programma te maken op (één van) die dagen. Bezoek alvast onze website www.searadio.be en stuur een demo naar info@searadio.be, misschien ben jij wel de volgende medewerker van ons radiostation! Mvg, Pascal.

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  8. Started by Juul,

Leuk artikel in Philips - Hobbyscoop. En voor mij heel herkenbaar als geboren en getogen Hilversummer https://pixeldrain.com/u/Lhd6gjj5 NOS Philips Hobbyscoop 1976.pdf

9. Gast Floyd63
    Started by Gast Floyd63,

Ik ben al sinds mijn 9de in radio geïnteresseerd. Vanaf het moment dat ik mij 1e transistorradio kreeg. Eigenlijk luisterde ik vanaf het moment dat ik de zeezender Veronica ontdekte, ik was toen 10, alleen nog daarna en af en toe naar de zeezender Radio Noordzee. Wat ik mij ook nog herinner was dat ik af en toe extra vroeg opstond om de tune van Radio Noordzee (man of action) te kunnen horen. Luisteren naar de zeezenders was in het gebied waar ik destijds woonde (Oost-Groningen) een hele opgave want de ontvangst was minimaal. Het verdwijnen van Veronica herinner ik mij ook nog heel goed. Op het moment dat er ruis klonk wilde ik niet geloven dat de zender er niet meer was…

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  10. Started by Juul,

Voor de schaatsers die evt. naar Friesland willen, leuk website: http://www.weerstation-lemmer.nl/de-route.html Juul

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  11. Started by Juul,

En natuurlijk komt er als een speer een album uit. http://www.dailymail.co.uk/news/article-2180131/London-2012-What-better-way-end-great-night-sing-Sir-Paul-McCartney-leads-crowd-singing-The-Beatles-Hey-Jude.html Juul

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  12. Started by Juul,

Beste vrienden, Tom Collins en ik waren helemaal "gek" van It ain't necessarily so - Classics IV. Ik bracht de LP waar ie op stond mee uit de USA. En nu kreeg ik net een mail van Tom dat hij 'em zoekt. Maar........de LP zit ergens in een verhuisdoos bij mij. Maar welke?. Ik ben redelijk gestructureerd maar nu effe niet. Wie helpt mij en Tom eraan? Groet, Juul

• 13 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  13. Started by Juul,

http://www.nrc.nl/boeken/2013/10/24/zanger-peter-koelewijn-klaagt-a-f-th-van-der-heijden-aan/

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  14. Gast remcodeboer
    Started by Gast remcodeboer,

hallo allemaal, nieuw op t forum, mijn naam is remco en sindskort ben ik een eigen zender begonnen en draai daar onder de naam djrembo. Geboren leeuwarder maar sinds enkele jaren woonachtig in t dorpje haulerwijk. Sinds 1 mei getrouwd met jiska en momenteel erg druk om mijn station ook succesvol te maken.

• 0 antwoorden
    • 954 weergaven
  15. Started by Juul,

http://www.rtlnieuws.nl/boulevard/entertainment/beeld-bekende-linkshandigen?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

• 7 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  16. Started by Onno87,

Ben in het bezit van een grote tv collectie. Als er mensen interesse hebben kunnen wij misschien materiaal uitwisselen. Mijn collectie begint bij begin jaren 50 t/m de dag van vandaag.

• 0 antwoorden
    • 916 weergaven
  17. Started by Juul,

In 1982 stopte wat mij betreft het voorbeeld voor vele radio stations, WABC in New York. Ik vond het een "zwarte dag". In mijn TROS tijd had ik een abonnement op het Amerikaans blad "Radio & Records" kortweg R&R. Het was een blad voor de radio en platen industrie. Die weide er een mooi artikel aan. Ik weet meer of ik het al eens hier gepost heb maar dan nu nog een keer. https://pixeldra.in/u/CeeoPPpy En de prachtige montage van hits uit de WABC jaren.

18. Started by Andree,

Trio Con Amour : Krieken met Adje Roland

• 0 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  19. Started by Juul,

Ik ben voor de ABTT (AdBoumanTopTien) een hoop mensen aan het zoeken. Soms gaat dat feilloos met Internet. Ik heb er al een aantal gevonden. Maar ook loop ik tegen allerlei Link en Face book gedoe aan waar ik dan een account moet aanmaken. Maar ik wil dus niks met Facebook en Link etc te maken hebben. (zie trouwens over Facebook de Volkskrant van vandaag). Maar dat betekent dat ik niet verder kom, dus zonder een account. Of heb ik dat verkeerd? Wie legt deze "oude man" e.e.a. uit? Juul

• 3 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  20. Dit moet wel een van de meest depressieve kerstliedjes ooit zijn. Ik vond deze weer in de hele grote verzameling van kerstmeuk. Het klinkt zo liefelijk en kerstachtig, maar luister eens naar de tekst. Eens iets anders dan de bekende liedjes. Ik geloof niet dat ik deze la gehoord heb de afgelopen weken This must be one of the most depressive Xmas songs ever. It sound so Christmas-ish, but listen to the lyrics. Something else in between all Mariah Carey and Wham songs Hang Myself From The Tree

• 4 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  21. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Directe link:

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  22. Gast Kaplaars
    Started by Gast Kaplaars,

Tja, zoals de titel misschien al bij menig forumgenoot een belletje zal doen rinkelen; ik heb mijn nickname vernoemd naar het cultureel verantwoorde, muzikale wondertje getiteld 'Kaplaarzen', van Dingetje. Opzich heb ik niet zoveel met schoeisel, maar ach, 't is natuurlijk wel een pakkende nick, en belangrijker nog, deze nick was vrij ;-). In het echte leven kennen ze me als Michael. Ben student, bouwjaar 1990 en sinds kort meer en meer geïnteresseerd in de andere kant van de radio, namelijk de makers van de radio en dan met name radiofragmenten. Gewoon om eens terug te luisteren en herinneringen op te halen. Ergens ben ik ook een soort radiomaker, maar niet zoals Stende…

• 5 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  23. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

• 1 antwoord
    • 751 weergaven
  24. "De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft - in samenwerking met omroepen in publieke bestel - een website gebouwd om de ‘maatschappelijke waarde’ van de publieke omroep te belichten. Het is volgens de NPO “een nieuw instrument van verantwoording”." https://www.villamedia.nl/artikel/npo-lanceert-site-om-toegevoegde-waarde-te-tonen "NPO zonder toegevoegde waarde dramt toegevoegde waarde NPO door via website Uw belastinggeld gaat onder andere naar een website over toegevoegde waarde NPO" http://media.tpo.nl/2017/06/14/npo-zonder-toegevoegde-waarde-dramt-toegevoegde-waarde-npo-door-via-website/

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  25. Started by Andree,

Ben even research aan het plegen naar de oorsprong van de hitje van dit moment van Kungs clap your hands. Gaat terug naar 1983 toen had Baby's gang er een hitje mee met een andere titel happy song. Een jaar later had Bony-M er een hit mee te pakken, maar ik zag in de clip een solo zitten van een meisje waar van ik denk dat die ook een paar hits op haar naam heeft staan ( volgens mijn geheugen ) maar kan haar naam niet herrineren wie weet meer? Hier de video clip, het gaat om het meisje in het gele jurkje,

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 1,6k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.