Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nederland

Voor discussies over radio in Nederland.

1. Started by dave76,

Wie had dat ooit gedacht maar het is er toch echt van gekomen. De (eenmalige?) terugkeer van één van de leukste radioprogramma's ooit, Ekstra Weekend. Op de Facebook pagina van Michiel Veenstra stond het bericht dat Qmusic DJ Domien Verschuuren een eigen radiozender was gestart. Verschuuren die zelf 2 jaar bij Ekstra Weekend als producer betrokken was zocht contact met Michiel Veenstra, Geard Ekdom en Tjitse Leemhuis om samen nog een keer Ekstra Weekend te maken. De heren gingen hier graag op in en dus was het gister zover. Ik was zelf aan het werk dus ik heb het gemist. Het koste wat moeite om een link te vinden. Het goede nieuws is dat ik een Mixcloud link heb gevonden …

2. Started by nielsfm,

hallo allemaal, ik had een keer hier gezegd dat ik hel wat ekstra weekend uitzendingen had liggen vanaf april 2010. Ik ga deze nu posten. Ik begin met 2010. Ik heb deze uitzendingen van iemand die de stream heeft opgenomen. Daar zaten ook een aantal backstage uitzendingen bij. Mocht daar nog interesse voor zijn laat het mij weten. ik bij trouwens bij 2010 en 2011 een aantal uitzendingen vergeten in de zipfile te zetten maar die komen morgen nog. Ik zal morgen ook nog even aangeven welke ik uitzendingen ik niet in bezit heb en graat zou willen hebben. maar nu eerst 2010: [verborgen inhoud] gr niels

3. Gast Mark-Rüdiger Braun
    Started by Gast Mark-Rüdiger Braun,

Hi, I have lost my Hard Disk and I have lost the Ekstra Weekend Marathon from 3FM. Where can upload the 12 hour Marathon via Zippshare? This was Offline Thanks!

4. Started by nielsfm,

hallo allemaal, ik ben bezig met het verzamelen van uitzendingen van het programma ekstra weekend. hiervan heb ik bijna alles vanaf 9 april 2010 compleet. Ik mis alleen nog de uitzendingen van 18 maart 2011 en die van 5 augustus 2011. Als iemand die hier zou willen posten graag. En als iemand nog uitzendingen heeft voor 9 april 2010 zou ik die ook heel graag willen hebben. alvast bedankt.

• 21 antwoorden
    • 5,8k weergaven
  5. Started by Omnivoor,

Koffertje met cassettes gevonden op zolder. Onder anderen 5 cassettes met de (15e en tevens meest recente) Elfstedentocht 1997. Opgenomen AM radio in Oost Engeland, UK. NL Radio 1. Dit was voor mij de enige manier om er iets van beleven, want op de UK TV wordt en werd er niets aan besteed. Ook TV satelliet ontvangers alhier hebben/hadden geen NL zenders. Er naar luisterend voel je soms de vrieskou. Ongelooflijk hoe men weet te OH-en gedurende die drie dagen (2, 3 en 4 januari 1997). Hier 2 januari 1997 vroegavond: (cassette 1 kant a) [verborgen inhoud]

6. Started by wim1958,

Ik zit op het moment weer veel te luisteren naar Elton John en herinner me dat de TROS destijds een mooie Poster serie had over hem. Zijn er misschien mensen hier die deze serie hebben bewaard en ter beschikking willen stellen?. Dat zou ik erg fijn vinden. Wim de Lang

• 1 antwoord
    • 986 weergaven
  7. Started by Flashbert,

Elvis The Memphis Flash: Afl 31 6-9-2013 1e uur http://www.mijnbestand.nl/Bestand-NGO3B4A7NJ6N.mp3 Afl 31 6-9-2013 2e uur http://www.mijnbestand.nl/Bestand-3664HHWBS7B7.mp3 Met de groeten van Fred van Veen

• 0 antwoorden
    • 880 weergaven
  8. Started by Vincent,

Vorige week kwam het bericht voorbij dat de Poster serie met de Elvis Presley story gevonden was. Inmiddels digitaal met dank aan Tupelo1935. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] En aflevering 13 uit 1977, een aangepaste verie: [verborgen inhoud] En als bonus: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

9. [verborgen inhoud] mvrgr JanDoet

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  10. De muziekafdeling van Radio Nederland Wereldomroep maakte jarenlang klassieke-muziekprogramma's die wekelijks op CD werden rondgestuurd aan radiostations over de hele wereld. Een stukje Nederland-promotie, onder de titel Live at the Concertgebouw, uiteraard gepresenteerd in het Engels. In het pakket dat de radiostations kregen, zat ook altijd een promo voor Radio Netherlands Worldwide, omstreeks 2009 ingesproken door de presentator van deze shows, [verborgen inhoud]: [verborgen inhoud]

11. Gast WimZonderland
    Started by Gast WimZonderland,

Enthousiaste vrijwilliger gezocht met kennis op gebied van de media, computers, ruimtevaart etc. Voor ons radioprogramma Mediamix zijn wij op zoek naar een vrijwilliger, die het leuk vindt om anderen te laten delen in zijn of haar uitgebreide kennis op het gebied van de media in de ruimste zin van het woord. Ook is het een uitdaging voor je om voor de radio een praatje te houden over je passie met de media. Als jij die persoon bent, dan zullen wij (maximaal twee keer per maand) telefonisch contact met je opnemen om een radiogesprek op te nemen. Het 'interview/praatje' zal -eventueel na montage- worden uitgezonden in de eerstvolgende aflevering van Mediamix. …

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  12. [verborgen inhoud]

13. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 0 antwoorden
    • 747 weergaven
  14. Started by Moby,

Hoorspel serie van de EO uit 23-01-1985 over de Israëlische Mossad. waarin de jacht op een van de grootste oorlogsmisdadigers uit de tweede wereldoorlog word weergegeven. [verborgen inhoud] EO-H1-19850102-2100-2125-De Zaak Eichman-Deel 01 [verborgen inhoud] EO-H1-19850109-2100-2125-Deel 02-Spoorzoeken In Buenos Aires [verborgen inhoud] EO-H1-19850116-2100-2125-Deel 03-Het Net Wordt Aangetrokken [verborgen inhoud] EO-H1-19850123-2100-2125-Deel 04-De Val Staat Open [verborgen inhoud] EO-H1-19850130-2100-2125-Deel 05-UwPaspoortAUB [verborgen inhoud] …

15. Started by Moby,

Een hoorspel in 6 delen,uitgezonden in de avond door de EO radio tussen Januari en Februari 1985 op Hilversum 1 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Groet, Moby

16. Started by N8zuster1970,

Vrienden van de Avondspits, Ik ben op zoek naar (alle) platen die in de Erelijst van de Avondspits hebben gestaan. Nadat het programma stopte met de Steunplaat startte het Steunfonds. Hierin stonden drie platen. Iedere dag werd door een luisteraar één plaat uit dit fonds vervangen. Als een plaat zes (of zeven) dagen in het Steunfonds had gestaan werd het toegevoegd aan de Erelijst. En ik ben bezoek naar die Erelijst. Volgens Wikipedia heeft het Steunfonds bestaan van 30 september 1985 tot 2 april 1988. Ik dank jullie alvast hartelijk.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 379 weergaven
  17. Ter gelegenheid van de laatste keer dat Erik te horen was tijdens de Top 100 van 2002 besloot Radio 538 een historisch overzicht samen te stellen van Erik's radio carriëre. Ieder uur was er een stukje te horen en ik heb al die stukken samengevoegd en bij elkaar duurt het ongeveer 18 minuten. Leuk om naar te luisteren. Oja, Erik noemde het zelf een "hysterisch" overzicht. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 620 weergaven
  18. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  19. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

20. Started by henkjan2016,

Stack: [verborgen inhoud]

21. Started by SIrhc,

Het eindejaarsproject van december 2013. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  22. In een ander draadje werd een vraag gesteld over de Eurohit-40 van de Wereldomroep. Nee, de Eurohit-40 van de Wereldomroep zijn we nog niet vergeten, hoor. Hier is het jaaroverzicht uit december 2009. Twee uur internationale hitradio met Tim Fisher, productie: Martin en Jos, Ad Roland Media. Om precies te zijn, 1:57'21". [verborgen inhoud] Iedere week maand mocht Tim zich afzonderen in een kamertje om het script te schrijven. Zijn presentatieteksten zitten vol prachtige vondsten voor de goede verstaander - evenals zijn dagelijkse conversatie. De man is een wandelend Engels-Nederlands cryptogram en een onovertroffen kenner van het Eurovi…

23. Uit het archief van Douwe Dijkstra, vers van de recorder: [verborgen inhoud] Europa80-19801008-1400-1500-PaulLeeuwenstein-Euromast-26min [verborgen inhoud] Europa80-19801008-1600-1700-MaartenDeJong-Draai-in-show

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 239 weergaven
  24. Started by Vincent,

De komende weken komt alles voorbij van Europa Radio. Vandaag de eerste dag van Europa Radio: 27 augustus 1986 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Heb je opnames van de ontbrekende uren van 27 augustus? Vul het dan aan. Voor meer informatie over Europa Radio: [verborgen inhoud] En het programma overzicht: [verborgen inhoud] Morgen ga ik verder met 28 augustus 1986.

25. Started by Vincent,

Mocht iemand er zin in hebben, een setje van vier opnames die nog niet zijn uitgezocht. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.