Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Vincent,

Uurtje koffietijd met Tineke. [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  2. Started by pd1loi,

Beste medewerkers ik had altijd een url in mijn mediaspeler en kon dus gewoon altijd in vol hd naar Norderney TV kijken. Maar nu is het gestopt, men verwijst ons naar [verborgen inhoud] maar dat is leuk voor een pc maar niet voor mijn mediabox De link begon met rtmp://server-26.stream-server.nl:1935 wat is nu het nieuwe adres?

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  3. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  4. Started by Drumbeat,

RNI 220m Mike Ross 2100-2305 26/12/71 [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  5. Ook de ex-zeezender Britain Radio heeft een erfgenaam en dit helemaal zoals die zender ook oorspronkelijk voor bedoeld was : easy-listening muziek brengen als alternatief voor de opkomende pop-piratenzenders. Een programma-schema heb ik niet gevonden. Er worden gesproken Engelstalige programma's uitgezonden en de muziek is easy-listening, country, instrumentaal en 'sweet mellow' muziek, uit de jaren 60 uiteraard. En tussendoor de jingles van de ex-zeezender Britain Radio. Stream :[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  6. Uurtje afkomstig van cassette. Gegevens overgenomen, niet gecontroleerd. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  7. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  8. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein en wijlen Jan Kat (John Anderson) Delmare - 00001978 - 0900-1000 Uur - Studiotape Prodihaag [verborgen inhoud] Delmare - 00001978 - 1000-1100 Uur - Studiotape Prodihaag [verborgen inhoud] DelMare - 00001979 - 0700-0800 Uur - Studiotape Prodihaag [verborgen inhoud] DelMare - 00001979 - 0800-0900 Uur - Studiotape Prodihaag [verborgen inhoud] DelMare - 00001979 - 0900-1000 Uur - Studiotape Prodihaag [verborgen inhoud] DelMare - 00001979 - 1200-1300 Uur - Studiotape Prodihaag …

9. Een komplete zaterdagmiddag van Radio Mi Amigo met de Belgische Top 15, de Flashbackshow, de Mi Amigo Top 50 en de Jukebox. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  10. Cleaned by Oldies 45 Veronica25081973LexHardingTomCollinsStanHaag1200-1815Top40TipparadeJukebox [verborgen inhoud]

11. Het heeft even geduurd maar hier is dag 2 Radio Caroline North 19 januari 2020 2020 01-19 0000-0300 AndrewAustin [verborgen inhoud] 2020 01-19 0300-0600 BillRollins [verborgen inhoud] 2020 01-19 0600-0900 SteveAnthony [verborgen inhoud] 2020 01-19 0900-1300 JohnnyLewis [verborgen inhoud] 2020 01-19 1300-1600 PaulBrown [verborgen inhoud] 2020 01-19 1600-1900 PeterPhilips [verborgen inhoud] 2020 01-19 1900-2100 DaveFoster [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  12. Started by Jan-Fre,

Eindelijk.... na 2 (eigenlijk 3) jaar wachten kwamen er weer uitzendingen vanaf de Noordzee. Op 19 augustus 1983 vroeg in de morgen begonnen dus de tests vanaf de Ross Revenge. Caroline was weer terug! De hele dag ging nonstop met hele kanten van lp's achter elkaar. Dit is het twede uur van de testuitzendingen. De dj die aankondigt dat de uitzendingen morgen om 12 uur beginnen is volgens mij Robin Ross. De uitzending is hier te downloaden http://www.mediafire.com/?2xcc0p5noc9ccn9 En de logfile hier: http://www.mediafire.com/view/?7xi4rtb1iu19wv5 Enjoy! Jan-Fre

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  13. Started by Vincent,

Gisteren van Wim (Sapuripong) weer een flinke stapel cassettes meegekregen. Tot mijn verrassing zit er dit keer ook Laser 558 bij. Het zijn zelfgemaakte opnamen. De eerste serie betreft dag 1 van Laser 558. Het station starte onder deze naam op 24 mei 1984 met Rick Harris, Dave Lee Stone, Jessie Brandon en Steve Masters. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Voor deze en de komende opnamen: info overgenomen van cassette, niet gecontroleerd. Mocht er iets niet kloppen, dan graag even melden. [attachment=27]

• 7 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  14. Radio Atlantis - elie prins - 05 08 1974 [verborgen inhoud]

15. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  16. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 8 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  17. Started by Skyseth,

I'm looking for the old magazines of Radio Veronica 192 & 538 from the 60s and 70s + Pop teleskoop . Any idea where i could find them ? Bedankt

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  18. Zou dat de zee-met-meeuwen-jingle zijn ? ;)

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  19. Radio Caroline 19790819-1613-1822-Ad Roberts-Steven Bishop-Zondagmiddag Matinee [verborgen inhoud] daarna om 17.30 iuur de radiogemeente Bloemendaal met dominee Toornvliet en daarna weer Steven Bishop

20. Afgelopen dagen heb ik 3 eerder opgenomen banden bewerkt. Op snelheid gezet, losgeknipt en aan de hand van de info bij de dozen benoemd. Dit laatste is niet door mij gecontroleerd. Als je hebt geluisterd en aanvullende info hebt, laat het dan even hier weten. Is datering juist, wat is uitzendtijd, welke gegevens ontbreken enz. De eerste twee opnamen: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  21. Started by Ton H,

Beste radiovrienden. We kennen allemaal de radioberichten en filmopnames van de brand op de Mebo 2. Ik heb echter nooit foto's (of filmopnames) gezien van net na de brand en de herstelwerkzaamheden. Is daar enig materiaal van bekend? Ik ben erg benieuwd of daar iets van beschikbaar is. Vriendelijke groet, Ton H

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  22. Ik heb voorbij horen komen Stan Haag en Joop Verhoof, maar niet inhoudelijk geluisterd voor dateringen en benoeming. Kan ik een beroep doen op jullie? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opnames zijn afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 9 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  23. Started by Vincent,

Uurtje Michelle. [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  24. Radio 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 7 antwoorden
    • 1,6k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.