Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.017 discussies in dit forum
-
Nu de druk van de werkster om mijn studio, waar ze normaal niet in mag, "een grote beurt" te geven steeds verder toeneemt ben ik vandaag maar eens wat gaan opruimen en dan vind je weer van alles. Hier zijn ruim drie uur Laser 558 uit 1985. Laser 558 Ric Harris & Holly Michaels 11-01-1985 09.57-13.15h http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZH6B8N6ZSWAY.mp3 Veel luisterplezier! Douwe
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Vorig weekend heb ik een stapel Hitweken gekregen. In eentje staat een paginagroot artikel van hun reis naar Radio London. [verborgen inhoud] kan je het verhaal lezen.
-
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
In augustus 1999 was er in het tv programma NOVA een item over de eerste "reunie uitzendingen" van Veronica uit de periode 1959-1974. Het was een interview volgens mij met Ad en o.a. Tineke. Heeft iemand dat toevallig? Juul
-
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Tergend langzaam vordert de bouw van de nieuwe zendmast op de Ross, zie hier de stand van zaken http://www.radiostructures.com/blog/radio-caroline-update/ Paul de Haan
-
- 8 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
De eerste keer met Hans Verlaan op Radio Caroline. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Ik was een you tube downloader for m'n MAC aan het uitproberen. En na het intoetsen van het woord "Veronica" kwamen er heel wat beelden voorbij. Bij het eerste filmpje ging het al fout. Leuk die bandrecorder en die band dacht ik nog. Maar al gauw bij de tweede tekst in het beeld ging het fout. "wat staat daar nou?, AM358?".........Het was voorbij voor ik het wist. Of had ik niet goed gekeken? Even terug dan maar in m'n programmaatje MAC tubes. En ja hoor, het staat er echt, AM358. Nou is een een typefoutje gauw gemaakt, maar controleer het dan eerst even voor je zo iets "de wereld in smijt!" Want straks denk iemand later, het was AM358. Juul …
-
- 18 antwoorden
- 3,9k weergaven
-
-
Aanstaande zaterdag 31-8-2013 zal Radio 19 tussen 18 en 22 uur aandacht besteden aan het verdwijnen van de zeezenders Veronica, Atlantis en Noordzee maar ook aan het doorgaan Van Mi Amigo/Caroline. Zie voor meer info http://www.radio19.fm/ Paul de Haan.
-
Paul de Wit met een Baken 16. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 818 weergaven
-
-
Twee uur Pete McKenzie met 3 om 3 op verzoek. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 964 weergaven
-
-
Voor de verzamelaars. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 779 weergaven
-
-
Berk in uitvoering. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 983 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb grote twijfels bij deze datum. Volgens mijn gegevens was Monique de 14 en de 15 uit de lucht om de frequentiewisseling mogelijk te maken en kwamen ze pas de 16e in de ochtend terug. [verborgen inhoud]
-
- 10 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 3 followers
-
-
-
Anderhalf uur John Lewis. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 633 weergaven
-
-
Tegengekomen bij het opruimen van een harde schijf, drie uur live vanaf de Ross Revenge met Walter Simons en Jan Veldkamp. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 895 weergaven
-
-
Zanger en toetsenist Okkie Huysdens (67) is dit weekend overleden. Hij speelde vanaf de jaren zestig in diverse bands, waaronder Heart en Rainbow Train. Begin jaren '70 zong hij o.a. samen met de zusjes Paay de Veronica 'aktie jingles' in. In 1980 werkte hij mee aan het succesvolle project Stars On 45. Huysdens was daarnaast actief als producer, gastmuzikant en engineer. Foto: onbekend
-
- 14 antwoorden
- 3,7k weergaven
-
-
‘Veronica Bedankt’. 28 en 29 augustus. Twee dagen in Museum RockArt waarin heel veel te zien en te horen was. Dit is een 45 minuten durende samenvatting die we gemaakt hebben over deze twee dagen, waar nog één keer groots werd herdacht dat op 31 augustus 1974 de Nederlandse Zeezenders het zwijgen werd opgelegd. Old school radio from Hoek van Holland on the 28 and 29 of August this year. On the 31st it was forty years ago that the Dutch Offshore radio stations had to stop broadcasting. Voor mobiele apparaten for mobile and other devices: [verborgen inhoud]
-
- 18 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 675 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.
-
- 0 antwoorden
- 644 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 666 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 702 weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein die het opnam en uploadde. In 2011 online geweest. Voor meer over het programma: lees eigenschappen [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 15 antwoorden
- 3,2k weergaven
- 1 follower
-
-
22 deeltjes van uitzendingen van Radio Mi Amigo waaronder jingles en aankondigingen van programma's Te downloaden tot 17 augustus 2015 [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Robin Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect...
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Caroline-North-20160325-0700-2400-Easter weekend-Live from the Ross Revenge.; Friday. [verborgen inhoud] Link werkt tot 02-april-2016. word vervolgd. Groet Henk.
-
- 7 antwoorden
- 1,2k weergaven
-