Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.302 discussies in dit forum
-
Ik ben niet zeker van de uitzendtijden. Kan ik iemand deze voor mij nakijken? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Ik kreeg onlangs als (ex)Hagenees een schitterend boekwerkje. Het betreft het verhaal over een muziekhandel waar heel de 'beatstad' z'n instrumenten kocht, huurde of op de pof alvast meenam. Later zou ik er ook al m'n gear halen, als niet prof-muzikant. Leuk om te lezen dat Radio Veronica ook uitgebreid wordt beschreven, zelfs met foto's. Interesse gewekt? Haags speelkwartier door Leo Blokhuis
-
Veronica Advertentie 1965-05-15 Poly haarproducten. Margarete Astor. Jasperina de Jong. Uit en Thuis op 192 meter. Iedere Donderdag om 1 uur,
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Met dank aan Radio 192 en Stichting Norderney Veronica 22-08-04 13 1900-2000 - Joost mag het weten - [verborgen inhoud] Veronica 22-08-04 16 2200-2300 - Alle Remmen Los - Jan Candlelight [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
RNI 21 07 1974 0700- 0800 Ted Bouwens (studio) [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 2 followers
-
-
Nog een uurtje Dick van zijn laatste shift op de Ross Revenge. Ook hier weer: gegevens overgenomen van cassette, niet gecontroleerd. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
Zomer 2018 - zoveel van Golden Radio NL server en anderen online geweest - daar heel veel gedeeld met een massa mensen, die door de loop der 15 jaar voorbij zijn geweest. Deze zomer wat leuke herinneringen en mogelijk dat ie al vaker of een keer online zijn geweest Met dank aan Jan Fre Vos Capitol01091970Nonstop09020934Openingsdag [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 2 followers
-
-
Van Radio Monique zijn er nog een redelijk aantal studio-opnamen bewaard gebleven. Zoals deze opname van Pierre van der Stappen van 30 juli 1986. Dit programma is zelfs in stereo. Natuurlijk wel in mono uitgezonden, want de middengolfzender op de Ross was gewoon mono. uur 1: 30.07.1986 10:00-11:00 http://www.mediafire.com/?15acmn6t1u9jsjt uur 2: 20.07.1986 11:00-12:00 http://www.mediafire.com/?348bams48feee5c Pierre zegt zelf over deze programma's: "Door Hans Hoogeveen kwam ik in contact met Willem van Kooten. Ik maakte twee reclamespots voor de albums van de Starsisters en Cesar Zuiderwijk. Deze spots werden veel gedraaid op Radio Monique. Door een d…
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Beste vrienden, Onze Adriaan Bouman is op zoek naar opnamen van zeezenders uit 1975. Mi Amigo of zo ? Wie stelt wat beschikbaar ? Dank, Juul
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 7 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Met dank ook aan Jan Fre Vos London130867LastMarkRoman15351700 [verborgen inhoud] London210865Earl Richmond15301700part2 [verborgen inhoud] London210865Paul Kaye-Earl Richmond13551525part 1 [verborgen inhoud] London18051967LorneKing [verborgen inhoud] LondonPromoDisc031966 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze opname uit het archief van Ad Couwenberg begint met twee minuten alleen het geluid van de draaggolf, voordat de uitzending begint. Het is een uur non-stop OGM, gevolgd door een uur met Klaas Vaak. Tijdens dat tweede uur hoor ik Klaas met Juul in gesprek nav een ontvangst rapport, dat uit de VS was gekomen (op 31 Jan 1971 gehoord in Madison, Wisconsin). [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Ik ben op zoek naar de nummer 50 notering van die lijst. Weet iemand deze?
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 9 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
Dag Radiovrienden , Afgelopen week ben ik in contact gebracht met Hans , zijn achternaam laat ik even achterwege in 1977 was Hans lid van een duikvereniging en de duikclub was in 1977 betrokken bij de schoonmaak van het Veronica schip te Zaandam . Van Hans heb ik afgelopen week zijn aandenken mogen ontvangen welke ik toegevoegd heb in mijn verzameling . Het gaat om het jasje op de foto , welke Hans als dank in 1977 kreeg van de Veronica organisatie . Foto en reportage komen uit het blad van hun duikclub van destijds . Geniet ervan,een mooi verhaal sorry de kwaliteit is niet geweldig maar beter dan niets groeten peter.
-
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Kijktip : Dinsdag 19 januari 2016 om 20:30 uur THE BOAT THAT ROCKED SBS 9 (KPN kanaal 38)
-
Tom Anderson met Overdrive uit 1986. Uit de collectie van Evert. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein RNI - 19731101 - 1400-1500 - Ferry Maat 1e Soul Show [verborgen inhoud]
-
- 9 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-