Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. VOP-19770820-ElvisPresleySpecial-Part1 [verborgen inhoud] VOP-19770820-ElvisPresleySpecial-Part2 [verborgen inhoud]

2. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  3. Started by Ben,

Dit komt van een cassette uit de verzameling van Alex uit Alkmaar. Wie kent de afkomst van deze cassette? In de download zitten voor- en achterkant van het cassettelabel en een handgeschreven tijdslijn van Mi Amigo (mogelijk geschreven door Alex zelf). [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  4. Radio Monique [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  5. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  6. A studio recording of Joop Verhoof on Atlantis [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  7. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  8. Started by Vincent,

Twee uurtjes met Monique van Dijk en Dominique Vautrin. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  9. Started by Jan-Fre,

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  10. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  11. Started by Jan-Fre,

Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  12. Started by Ronny,

Na de Nederlandse Top 40 en Tipparade in de namiddag blijven we ‘s avonds hangen in 1974 met de UK Top 40 van 19 oktober van dat jaar. Maar liefst 10 nieuwkomers met de hoogste nieuwe op 3 (Slade met Far Far Away, een nummer dat in Nederland pas op 9 november zal binnenkomen in de Top 40). De overige nieuwe platen komen van Stevie Wonder, The Crystals, The Stylistics, Sparks, Eddie Holman, The Drifters, The Wombles, David Essex en Roxy Music. Op 1 staat Sad Sweet Dreamer van Sweet Sensation (in Nederland op nummer 8 in de Tipparade). De volledige lijst staat op de site van de stichting Norderney: http://www.norderney.nl/uktop40 Volgende week is 1965 …

• 6 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  13. Started by Martin1968,

Vandaag veertig jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  14. Uit het archief van Douwe Dijkstra, vers van de recorder: [verborgen inhoud] MiAmigo-19790728-1202-1258-FerryEden-BelgischeNationaleHitparade [verborgen inhoud] MiAmigo-19790728-1300-1400-FerryEden-BelgischeNationaleHitparade [verborgen inhoud] MiAmigo-19790728-1400-1500-FerryEden-BelgischeNationaleHitparade [verborgen inhoud] MiAmigo-19790728-1500-1523-JohanVermeer-SoulParty

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 13 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  15. Van deze zijn er hier en op andere plaatsen al heel wat voorbij geweest. Misschien deze ook wel, of toch niet Van de Golden Radio NL server, met dank aan JPL van GR Vlaanderen voor het omzetten van band naar computer en het administreren RNI - 14101973 - 1207-1300 - André Van Duin - Dik Voor Mekaar Show [verborgen inhoud]

16. Started by jan V,

1969-05-16 KlaasVaak-Try-Out RadioDrama [verborgen inhoud] 1971-05-16 1615-1700 TomCollins-Sangria Live [verborgen inhoud] 1974-05-16 1300-1422 Leo de Later-BartvanLeeuwen [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V

17. Started by Jan-Fre,

Ook van de twintigste heb ik nog wat. Stuart Russell zat in ieder geval aan boord, want hij 'deed' Wekkerradio.[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Dan heb ik pas weer iets van de 26ste. Was de zender in de tussentijd off air? Enjoy! Jan-Fré

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  18. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  19. Started by Vincent,

Luc Dardin met Voor de Wind uit 1987. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  20. [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  21. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

UK Top 40 - 19 november 1977 ​Uitzending op de stream van 192 Radio, Zaterdag 16 november 2013, 20-22u. Productie: Ronny Harnie ​Af en toe doen we eens een atypische UK Top 40 voor 192 Radio. Dat wil zeggen een lijst uit de periode na augustus 1974, zij het wel altijd uit de jaren 70. Dit keer is de UK Top 40 van 19 november 1977 aan de beurt. Op 1 staat The Name Of The Game van ABBA. De zoveelste hitsingle van deze succesvolle Zweedse groep. In Nederland was 2 de hoogste positie, maar in Engeland was het dus wel nummer 1. De zesde Engelse nummer 1-hit voor deze groep na Waterloo, Mama Mia, Fernando, Dancing Queen en Knowing… Lees v…

• 6 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  22. Started by Juul,

Dat heb je weleens, oud Veronica collega Francis stuurde mij een mail dat ze haar Veronica speldje kwijt was en of ik soms een nieuwe had.......... Diep ergens in m'n geheugen wist ik dat ik er nog een stel moest hebben, maar waar? En omdat de verhuizing volgende maand in rap tempo nadert ben ik maar eens in m'n "Veronica verhuisdozen" gaan zoeken. En ja, hoor, gevonden! Enfin, Francis weer blij en ik eigenlijk ook wel. Ik zie dat ze op Marktplaats ook nog steeds aangeboden worden. Maar ik doe ze niet weg want zo heb ik weer iemand blij kunnen maken.

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  23. Vandaag is het 34 jaar geleden dat Dick Verheul voor de eerste keer de Top 40 presenteerde bij Radio Mi Amigo. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  24. Started by bert ree,

• 10 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  25. Started by Juul,

Tja, het kan verkeren, Vorig jaar heb ik onze Ad (A3) de nodige Caroline, 390 etc. Mi Amigo opnamen gestuurd. Maar je snapt het al..................Ad heeft een andere computer en er is het nodige "verloren gegaan" bij het overzetten. Ad is nl niet zo slim met computers en ik al helemaal niet met die Windows dozen. Ik heb ze niet bewaard want ik ben "chef" Veronica bewaren......... Mochten jullie zo vriendelijk zijn om weer wat op te hoesten. De periode moet tussen 1970-1973 vallen. Dank voor de moeite ! Juul

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.