Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.302 discussies in dit forum
-
Nadat er eerdere plannen waren voor een Veronica boek vol met foto's en verhalen van oud collega Hans Becker is.m. Frans van der Beek niet doorgingen heeft Hans besloten z'n boek op eigen initiatief uit te brengen en het wordt uit geven door Aldus Boek Compagnie van Fred Baggen. Het zijn de herinneringen uit de periode die Hans bij Veronica werkte, 1970 -1974. Ik heb in het volledige boek inzage gehad en het ziet er prachtig uit. Je kunt er hier al iets over zien en lezen. Er staat ook een preview bij. [verborgen inhoud]
-
- 12 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Mocht iemand het nog niet hebben en het zoeken: ik zag het boek De Veronica sage van Gerth van Zanten (1968) te koop voor slechts 9 euro. Hurry up, 1 beschikbaar [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Donderdagavond vond in de buitenlucht bij de bibliotheek van Playa de Aro de presentatie plaats van het boek "Radio Mi Amigo - De droom van Sylvain Tack". Alles in het Catalaans - dus voor ons niet veel van te volgen - maar leuk genoeg om de uitnodiging om aanwezig te zijn niet af te slaan. De schrijver Joan Perich heeft drie jaar lang een beroep gedaan op mijn archief en geheugen tijdens het schrijven van dit boek als prijsvraag van een gemeentebestuur. Naast de toespraak van Joan verschillende sprekers zoals de burgemeester van Playa en Carme Hospital, de weduwe van Jordi Comas die wethouder van toerisme was in Playa de Aro tijdens de Mi Amigo periode en daardoor goed b…
-
- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
Van de week kocht ik die prachtige nieuwe verzamel cd van Bolland&Bolland met alle singles A&B kanten 1972--1984. Ik vind die begin periode van ze erg goed en nu heb ik de belangrijkste nummers eindelijk in goede kwaliteit. In die begin jaren maakten Bolland&Bolland mooie jingles voor Veronica en RNI. Zo kan ik me hun jingle voor Tony Allan goed herinneren, Tony was een fan van ze. Maar er waren ook jingles van ze voor Lex Harding en andere voor Veronica. Ik vraag me af of er studio banden bewaard zijn met die jingles op goede kwaliteit. Het lijkt me zo leuk om ze in studio kwaliteit bij mijn muziek van ze te bewaren.
-
- 1 antwoord
- 789 weergaven
-
-
Op Spotify staat een afspeellijst die is samengesteld door Bono met de 'zestig liedjes die zijn leven hebben gered'. Eentje daarvan is 'Life on Mars?' van Bowie. Op de website van U2 kun je het bijgaande briefje lezen, gericht aan Bowies zoon Duncan.
-
- 1 antwoord
- 984 weergaven
-
-
Op een band met Radio Caroline opnamen uit juli 1974 kwam ik dit fragment tegen: [verborgen inhoud] Ik heb de boodschap vertraag en gaat over een mogelijke overname van de MV Mi Amigo: [verborgen inhoud] Weet iemand hier meer van? En zo ja, wanneer was dit?
-
- 11 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Weet iemand wat en waar Otto en Luc Watermans die in 1978 bij Mi Amigo werkten zijn gebleven en wat er van hen is geworden???
-
- 0 antwoorden
- 962 weergaven
-
-
Op Radiopedia een overzicht geplaatst met boordperiodes van de Radio Mi Amigo deejay's. 1979 ontbreekt nog. Aanvullingen en correcties altijd welkom. [verborgen inhoud]
-
- 33 antwoorden
- 7k weergaven
-
-
Sinds kort is de tweede video over een trip naar Caroline en Laser 558 die de Vlamingen Stef Gijssels, Serge van Gisteren en Stef de Beukelaere maakten op You Tube te zien. Het was een SMC bezoekerstrip in juni 1985 met de Zeemeeuw die vanuit Nieuwpoort vertrok. Een mooi tijdsbeeld. Misschien dat enkele lezers zichzelf herkennen, als ze via de ladder aan boord van Caroline of Laser klimmen. De videoweergave heeft af en toe last van de hoog frequente instraling van de antenne. Destijds moest er aluminium folie om de camera gedaan worden, maar dat werd soms vergeten. Het leverde dan strepen en doorgelopen kleurvlakken op. …
-
- 18 antwoorden
- 4,4k weergaven
-
-
Aan het einde van de 19-toen show van 3 juni 1979 kondigt Johan Visser af. Hij noemt en bedankt de Caroline DJ's die niet aan boord zijn en de Caroline bewakingsdienst (...). Maar ook noemt hij de naam Boris Bas. In mijn aantekeningen komt die naam nog een keer voor: nl. op zondag 22 april. Na het nieuws van 11 uur (gelezen door Rob Hudson) noemt hij de befaamde codenummer en dankt Boris Bas. Heeft iemand een idee wie deze mysterieuze Boris Bas is? Met de zomerse groeten uit Valkenburg aan de Geul, Fons Winteraeken
-
Weer een paar mooie foto's uit het Noordhollands archief opgedoken. [verborgen inhoud] Ik vroeg me af bij die laatste foto van dat anker. Klopt dat? Wie kan daar iets over zeggen? Of is het een nieuw anker voor een vissersschip dat Veronica heet? Fred
-
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Toen Veronica 10 jaar bestond kreeg ieder personeelslid en natuurlijk de aandeelhouders een st van 2 borrel glaasjes. Ik heb ze nog, hoewel ik niet drink maar ze zijn zeldzaam dus, bewaren die handel! Ik heb er maar eens een foto van gemaakt, valt nog niet mee met zo'n gegraveerd glas. Harm ten Brink maar eens vragen.......... Juul
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Bewerkte opnames, mischien eerder aangeboden-gecleaned, van diverse bronnen. Grondlegger en grootaandeelhouder Don Pierson van Radio London vond Big L toch maar “te gewoontjesâ€, toch nog teveel BBC Light. Hop en Bof dus een tweede schip, Olga Patricia en Swinging Radio England....BOSS RADIO....schreeuwden ze vanaf 4 zeemijlen uit de kust van Frinton Essex......hier is Boss Jock Larry Dean en hou u vast Ron o Quinn in een volgende posting: [verborgen inhoud] Paul de Haan.
-
De bouw is begonnen: http://www.radiocaroline.co.uk/index.html#home.html
-
- 12 antwoorden
- 3,2k weergaven
-
-
Ik heb ooit eens een video gezien over de bouw van de nieuwe mast op de Mi Amigo. Het was een documentaire van France trois (Thalassa) als ik mij niet vergis! Dat zou ik graag eens terugzien. Dank bij voorbaat. Grt Marnik.
-
- 2 antwoorden
- 902 weergaven
-
-
Bij wijze van spreken dan. De foto kwam boven water van dit Mi Amigo model. Er zijn twee gemaakt in 1983 door Marre de Haan, al weer 48 jaar mijn echtgenote. Eén stond bij ons thuis, de andere bij Hans Knot. Maar pas op.....er zit een addertje onder het gras. Het zijn nogal wat je noemt vurige modellen, beide zijn van luciferstokjes gemaakt....NIET afgebrande luciferstokjes. Voor ons reden het het schip in de Vaargeul vijver af te laten zinken...voor Hans reden om het aan Beeld en Geluid te schenken. In Hilversum staat het achter glas < niet in de zon> on display , schuimblusser onder handbereik. < disclaimer> De foto werd door Wim de Water gemaakt. < hoe toepasselijk di…
-
- 0 antwoorden
- 805 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Gr. Philip.
-
- 1 antwoord
- 928 weergaven
-
-
Ik kan me herinneren dat in de zomer van 1974 op RNI s middags een Bread special werd uitgezonden. Ik weet nog goed dat dit programma mijn liefde voor de groep Bread behoorlijk aanwakkerde. Ook was er een prijsopgave aan verbonden waaraan ik mee gedaan heb. Nu ik hier zo over nadenk vraag ik me af of iemand dit programma destijds opgenomen heeft en in zijn bezit heeft. Ik weet echt niet meer wie het presenteerde maar het was volgens mij op een doordeweekse dag half in de middag en ik vermoed juli 1974. Wim de Lang
-
- 0 antwoorden
- 684 weergaven
-
-
Anderhalf uur Radio London uit de zomer van 1966. Het is de Breakfastshow van 29 juli 1966. uur 1: 07:02-08:00 : http://www.mijnbestand.nl/Bestand-FZGQJ4BNMDNM.mp3 uur 2: 08:00-08:28 : http://www.mijnbestand.nl/Bestand-DLQ4OB3VP36A.mp3 Enjoy! Jan-Fré
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Ik ben het even kwijt........ik vergeet ook wel eens wat. Wordt een dagje ouder. Maar wij gebruikten dit nummer ergens voor, maar voor wat? Of was het gewoon een filler ? Wie geeft het verlossende woord? Dank.
-
- 2 antwoorden
- 790 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik vraag me af of deze twee RNI medewerkers niet dezelfde persoon zijn. Zo ja, welke naam is dan juiste. Iemand die het weet?
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
-
Vandaag met al die regen maar eens een oude band gedigitaliseerd. Het is een kopie band, dus kan zo maar via andere kanalen al eens aangeboden zijn geweest, maar ik kon het op de geeigende plaatsen zo gauw niet vinden. Radio Caroline - Brian Martin van 1900-2100 UK time. (na Ferry Eden-Mi Amigo) [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Marcel Oh ja: de datum is 17 Oktober 1978
-
I wonder can anyone help with the date on this recording? Originally it was dated November 1973, but that does not tie in with the Smash Play, "Love of Life" and the fact that Roger Kent has joined the station. I reckon it is sometime in the summer of 1974. It is obviously a recorded programme as the introduction before the start indicates. Any ideas????? http://www.mediafire.com/download/qv5eoajj7ayy511/00001974_0000-0100_BrianMckenzie.mp3
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Ik zit naar het laatste uur van RNI- Eng. op 30 aug. 1974 te luisteren dat werd gedaan door Brian McKenzie. Ik vond ergens dat ie nu in Spanje zou zijn. Weet iemand meer? Gewoon nieuwsgierigheid. Juul
-
- 1 antwoord
- 845 weergaven
-