Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Fons,

Ik zag op TV een reportage over een 3D printbedrijfje die zoveel uiteenlopende aanvragen kreeg om iets in 3D te printen, dat ik dacht: zou een voormalige zendschip ook te printen zijn? Op schaal uiteraard! Iemand een idee of zoiets kan? Met alle kleuren vande MEBO erbij?

• Haha
    • 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  2. Laser 558 test 16-05-1984 16.20 18.20 non stop music Wim

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  3. Started by jan V,

1972-10-01 Tineke-1300-1400 [verborgen inhoud] 1972-10-01 Will Luikinga-1400-1500 [verborgen inhoud] 1972-10-01 KlaasVaak-1500-1600 [verborgen inhoud] 1972-10-01 LexHarding-1600-1700 [verborgen inhoud] 1972-10-01 ChielMontagne-1700-1800 [verborgen inhoud] bron Stichting Norderney Radio Veronica 192 gr jan V

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  4. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  5. Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  6. Started by MvdVen,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  7. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  8. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  9. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  10. Started by Vincent,

Anderhalf uur met Peter Brian en Peter Sonneveld. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  11. [verborgen inhoud] Met dank aan de uploader. Verzoeken om te reposten worden gehonoreerd. Kan soms even duren. Ben hier niet vaak (meer). Groet, Rob

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  12. Radio Caroline NonStop Test (319) Voice Of Stuart Vincent - 1984 [verborgen inhoud]

13. Started by martinja,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

14. Deze opname komt van James Hutchison. Of het een kortegolf of middengolf opname is kan ik niet helemaal goed bepalen, ik vermoed kortegolf. [verborgen inhoud] In zijn RNI dagboek schreef Michael Downing op dat dit inderdaad de dag was dat Dave terugkwam op RNI : [verborgen inhoud] bij "Tuesday 15 August 1972".

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  15. Started by Martin1968,

Vandaag veertig jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Zippyshare noodlinks: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  16. am1224 lex harding - kerst 1400-1500 [verborgen inhoud] am1224 lex harding - kerst 1500- 1600 [verborgen inhoud] am1224 lex harding - kerst 1600-1700 [verborgen inhoud] am1224 lex harding - kerst 1700-1800 [verborgen inhoud] am1224 lex harding - kerst 1800- 1900 [verborgen inhoud] gr jan V fijne dagen en een goed begin van 2022

17. Ik ben op zoek naar het Veronica uur daags na het turbulente optreden van The Stones in het Kurhaus gepresenteerd door Joos Den Draaier, met daarin zijn opnamen van het Stones optreden. Volgens de info moet dit op 9 augustus, 1964 zijn uitgezonden Wie kan mij helpen ? Gr Raytje

18. Started by Vincent,

Terug na een storm. [verborgen inhoud]

19. Started by Alex,

1964 World in action over Caroline deel 1 Deze documentaire stond al eerder op YouTube, maar deze is in een iets betere kwaliteit. 50 jaar geleden, het is wat. This episode of World In Action has been posted on Youtube before, but this is one is in better quality. From the analog archives of Martin v.d Ven Oorspronkelijk analoog materiaal afkomstig uit het archief van Martin van der Ven

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  20. Twee uur Ook goeiemorgen met Marc Jacobs, 259 meter. [verborgen inhoud] Tape afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  21. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  22. Started by thijs5326,

Deze advertentie zag ik op Marktplaats. Wat moet ik hiervan denken? [verborgen inhoud] gr.thijs

23. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  24. Tijdens de opname van de DVD over het herstel van de Veronica boordstudio, hadden we het genoegen om een aantal boortechnici voor een gesprek in Museum Rockart te ontvangen. Jaap Borst, Cees Manintveld, Hans van Velzen en Johan van der Kolk haalde herinneringen op over hun periode aan boord van de zendschepen en vertellen over de tijd na 1974. Niels Zack vroeg hen wat er gebeurde aan boord tijdens de stranding. Hoe beleefden ze de brand aan boord van de MEBO II en wat deden de mannen na hun tijd bij Veronica. Wat had Hans van Velzen met Radio Paradijs en wat zijn Jaap, Johan, Hans en Cees gaan doen na augustus 1974. U hoort en ziet het allemaal in het programma “De …

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  25. Laser 558 [verborgen inhoud] Radio Monique Een opname zonder datum: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.