Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Heb zelf een klein stukje, maar ik zoek de hele uitzending van de Top 40 van 20 April 1974. Tijdens de opname van deze top 40 werden er pakjes gerookte paling uitgedeeld door (volgens Stichting Norderney) Jaap Buijs omdat The Cats de nummer 1 (Be My Day) hadden bereikt. Meer opnames van deze dag zijn uiteraard ook welkom. Groeten, Cor.

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  2. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Momenteel neem ik de Britse hitlijsten uit de sixties en begin seventies onder de loep. Ik probeer de nummers die toen genoteerd waren aldaar te zoeken. Het meeste is te achterhalen, maar uit de jaren 1965 en 1967 zoek ik nog volgende mp3tjes (128 Bitrate is groot genoeg): Frankie Vaughan - Someone Must Have Hurt You A Lot Soul Brothers - I Keep Ringing My Baby Ken Dodd - Let Me Cry On Your Shoulder Val Doonican - Two Streets Andy Williams - More And More (1967) Vince Hill - Love Letters In The Sand Frankie Vaughan - So Tired Binnenkort zal ik ook de ontbrekende nummers van 1968 en 1969 plaatsen. Ben daar nog mee bezig momenteel. …

• 0 antwoorden
    • 791 weergaven
  3. Op Zaterdag 20 Juli 1974 maakte ik met de "Fortuna" een trip naar de 3 zendschepen voor de Nederlandse kust, deze trips werden georganiseerd door Hans Verbaan van de Free Radio Campaign Holland. Ik nam mijn Philips radio cassette recorder mee en nam tijdens die trip wat programma fragmenten op van Radio Noordzee, Radio Atlantis en Radio Mi Amigo's Internationale service. Brain Anderson en Norman Barrington lazen vervolgens de namen op van alle fans aan boord van de "Fortuna". Helaas had ik maar 1 cassette (C60) meegenomen en was er net genoeg tape over om onderstaand fragment op te nemen. Graag zou ik het hele uur, ik dacht tussen 19 en 20 uur, in mijn bezit wil…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 702 weergaven
  4. Hoi, Mogelijk wordt de vraag elders gesteld maar na lang rondzoeken probeer het hier: Ik zoek 1 of 2 exemplaren van de roemruchte poster van het zendschip van Radio Veronica, de Norderney. Wie heeft nog 2 exemplaren liggen die ik kan overnemen? Met vriendelijke groet, Piet

• Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 2k weergaven
  5. SMC heeft toestemming om het boek over Sylvain Tack van Jan de Graeve te herdrukken. Er is een "klein" probleempje: er is geen digitaal bestand meer, dus we zoeken een PDF van het boek. Is er toevallig iemand die dit bezit? (In het kader van niet geschoten is altijd mis.) Met een herdruk zouden we een aantal mensen die al lang op zoek zijn naar het boek een plezier kunnen doen.

6. Beste Radiovrienden, Naar aanleiding van het artikel op MediaPages omtrent kerstmis 1979 bij Caroline ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik van deze dag geen enkel programma heb. Wie wil zo goed zijn om enkele te uploaden? Mijn dank is alvast groot. Hartelijke groet, Bart

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  7. Beste Zeezendervrienden, Kan iemand mij helpen aan het programma van Don Allen op RNI dd 29 augustus 1974 tussen 20 en 22 uur? Mijn dank is bij voorbaat zeer groot. Hartelijke groet, Bart

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  8. N.a.v. dagboekfragment eind maart '71 van Jan Wolkers ben ik op zoek naar uitzending van 04-04-1971 van 12.00 tot 13.00 uur. Jan vermeldt op 31 maart dat Henk Bongaarts op bezoek is. Praten over voetbal en sport. "Uitzending zondag a.s van 12 tot 13.00." Heeft iemand deze uitzending?Zo ja, wil hij/zij deze aanbieden? Zou mij er groot plezier meedoen............ Oeps zie dat ik verkeerde datum bij het onderwerp heb, dit moet zijn 04-04-1971!!! Excuses voor het ongemak!!

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  9. Started by Jingle192,

Kan iemand mij helpen aan het (audio) overzicht van de Top 10 van 15 oktober 1966, zoals dat is uitgezonden op Radio Veronica in de Top 40 of bijvoorbeeld in de Rob Out Show, die vaak met het overzicht begon.

• 6 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  10. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Goedenavond vrienden van de radio, Enkele jaren geleden las ik een discussie over de Veronica top 100 van 1967, uitgezonden op 31-12-1967. Die zou deels live van boord zijn gekomen, gepresenteerd door Lex. Ik begrijp dat er een aircheck van bestaat, maar ik ben hem nog niet tegengekomen. Heeft iemand die, en zo ja, zou hij hem willen plaatsen? Mijn dank zou groot zijn. 1967 was een topjaar in de popmuziek, en zo’n vroege opname van Lex lijkt me erg leuk. Paul

• 15 antwoorden
    • 4,6k weergaven
  11. Gast Radiospoor
    Started by Gast Radiospoor,

Beste lezer's Ik ben opzoek naar de Laatste Nieuwsuitzendingen van de Laatste dag in de uren: 01:00 t/m 18:00u wie kan me er blij mee maken laat me weten alvast bedankt voor jullie tijd MVG: Tristan Dijkstra Tristandijkstra.nl Facebook Twitter E-mail

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  12. Started by Jan-Fre,

Al heel lang heb ik op mijn harde schijf staan een opname met de naam: Caroline-19740710-2315-0230-GrahamGill-JohnnyJason-TonyAllan. Ik vermoed dat ik die in september 2015 van dit forum heb gedownload. Vandaag wilde ik er een index van maken, maar na 33 minuten stopt de opname en dan zit de speler vast. Dat gebeurt bij alle audioplayers die ik heb gebruikt. Ligt dus aan de mp3. Heeft iemand destijds deze opname ook binnengehaald? Ik zou erg blij zijn als hij in dat geval nog een keer geplaatst zou kunnen worden. Alvast bedankt.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 996 weergaven
  13. Even een vraagje. Heeft er iemand een zaterdagse Lexjo (met de LP Top 20) uit de periode 20-11-1971 tot en met eind 1971? In die periode (10 weken) stond 200 Motels van Frank Zappa in de lijst. Ik zou graag een opname horen waarin die plaat wordt gedraaid, maar kan die in mijn archief niet vinden. Edwin

• 0 antwoorden
    • 525 weergaven
  14. Gast
    Started by Gast,

De rapen zijn goed gaar hier in Groningen, in het kader van bezuinigingen is het waarschijnlijk dat de regionale omroepen niet langer zelfstandig zullen functioneren maar door NPS/NOS regioactiviteiten zullen worden overgenomen. Radio Noord zo ongeveer de best beluisterde regionale radiozender zal dus verder moeten gaan onder het juk van de Hollanders, zij die volharden dat je iemand "kunt" ipv kent en die "ik heb en jij hebt" hebben verprutst met hun " ik hebt en jij heb". Vandaar op zoek naar een zeewaardig radiozendschip dat we 12 mijl boven Rottumerplaat voor anker leggen. Rob van Dam kan beginnen met het inwerken van zijn landrotcollega's over het wel en…

• 59 antwoorden
    • 8,2k weergaven
  15. Wie maakt hem Compleet,ik heb hem jammer genoeg niet. Bedankt alvast Mart538

• 4 antwoorden
    • 843 weergaven
  16. Started by Hans van Mokum,

Beste allemaal, Er zijn al flink wat zomers verstreken sinds 31 augustus 1974. Voor u en mij de dag dat het op een uitzondering na stil werd vanaf de Noordzee. En sinds de definitieve doorbraak van internet hebben velen van ons wat leuke uurtjes radio van voor voornoemde datum kunnen bemachtigen door het goede werk van onder andere de ter ziele gegane downloadclub en nieuwsgroepen. Nu weet ik niet of u ook deze ervaring heeft maar ik luister met graagte naar wat oude programma’s uit de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw maar die uurtjes die ik heb ken ik inmiddels uit mijn hoofd. Dat komt ervan als je te vaak naar hetzelfde luistert en dat is natuu…

• 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  17. Started by Marinebroadcasters,

Is het onderwerp over de Hosana, mbt Radio Mi Amigo , geschreven door Vingerling verdwenen? Of zie ik het over het hoofd?

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  18. Momenteel ben ik bezig een geluidsoverzicht te maken van "alle" commercials ooit uitgezonden op Caroline tussen 1964 en 2024, ja ook de giga series van de NL service in 79-80. Ik mis echter de eerste Lotto 649 commercial, de gesproken versie, circa 2 minuten lang. Kan iemand mij hieraan helpen? Alvast mijn dank. Paul de Haan.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1k weergaven
  19. De bekendste zendschip "wrakken" waar we het hier nog vaak over hebben zijn uiteraard de "Mi Amigo" op de bodem van de Noordzee en de Middellandse Zee herbergt ook nog 2 wrakken, de "Peace" en de "Al Fateh" (v/h Mebo-2). Of er ooit naar gedoken is??? Ik heb er nooit iets over kunnen vinden. Maar.... op 7 Oktober is het ook al weer 60 jaar geleden dat het eerste zendschip zonk, de Cheeta-1, van Radio Syd, dat gebeurde op 7 Oktober 1964. Er was tijdens een storm een lek ontstaan in het schip wat ze gedicht hadden, als noodmaatregel, met een stuk hout. Toen het schip in de haven lag in afwachting van reparatie, is dat stuk hout er blijkbaar uit geschoten en zonk …

• 0 antwoorden
    • 580 weergaven
  20. Started by Pink Panther,

Beste Mede Hobbyisten, Ik ben al vele jaren op zoek naar deze tune. Ik heb een fragment kunnen plukken op het internet. Is er iemand toevallig die deze tune volledig heeft en ik hoop in goeie kwaliteit. Ik zoek de tune inclusief het gezongen gedeelte. Het fragment kun je hier beluisteren: https://pixeldrain.com/u/ExznTjcL

21. Started by janjan38,

Deze kwam ik vandaag nog tegen in een oude Veronica lp

• 2 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  22. Started by dhadders2000,

https://pixeldra.in/u/CbbEdI

23. Started by Jan-Fre,

Vanaf de MV Mi Amigo, Radio Caroline International. 1967.12.20 19:00-19:30 Radio Catoline International Glenn Adam Show - Andy Archer

• 0 antwoorden
    • 808 weergaven
  24. Gast Annerob
    Started by Gast Annerob,

Ik postte dit bestand al eens op een ander forum, maar wellicht zijn er hier ook geïntresseerden: Het bestand werd mij overhandigd door een forumgenoot op een bandrecorderforum, die weet dat ik graag zeezenderopnamen beluister. Het betreft een interview met The Golden Earrings. Tevens de wereldpremiere van het dubbelalbum “On the Double†Het is uitgezonden op een donderdag, een dikke week voor het album uitkwam. Volgens Wikipedia was dat in januari ‘69, maar de dame die het opnam heeft het erover dat deze band in december ‘68 opgenomen zou zijn. Presentatie: Jan van Veen Opgenomen door: Martie Donker Recorder: Grundig TK-19L Lokatie: Sneeuwb…

• 5 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  25. Started by h.roos,

Ik luister op dit moment naar Goud van Out met Thimon Schellevis op Veronica 192 met vandaag zeer goede muziek. Hoogste tijd om Thimon even een Pluim te geven voor zijn wekelijkse uitzending. Groet Henk.

• 25 antwoorden
    • 4,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.