Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.304 discussies in dit forum
-
Vind ik plots het tweede deel van de historie van de zeezenders, deel 1 had ik al es geplaatst. Aan de tital kon ik niet meer zien wat het was - onthoud ook moeilijk de laatste jaren, dus nog maar een stukkie geluisterd Deel2Spoor3 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik volg dit forum al enige tijd en geniet van de vele opnamen van de zeezenders die hier te vinden zijn. Ik ben onlangs bezig geweest met het digitaliseren van een oude Philips tape en kwam een opname tegen waarvan ik graag meer wil weten. Het gaat om een fragment waarvan op de spoel geschreven stond Radio Veronica, maar het zou misschien ook Radio Luxemburg kunnen zijn? Helaas heb ik verder geen datum, tijd of programmanaam kunnen achterhalen, maar op basis van de inhoud en het type tape denk ik dat het uit 1962 of 1963 komt. Alle nummers in deze opname komen uit die periode en zijn afkomstig van het Artone-label. Ze duren stuk voor stuk ongeveer een minuut, wat doet ver…
-
-
- 2 antwoorden
- 385 weergaven
-
-
Op 8 november 2008 sprak Luc de Groot met Adriaan van Landschoot tijdens de jaarlijkse radiodag in Amsterdam: Alle andere gesprekken en interviews van Radiodag 2008 kun je hier bekijken en beluisteren: [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 847 weergaven
-
-
In Hollandse Beelden, een in boekvorm uitgegeven fototijdschrift (september 2021), kwam ik dit tegen: "Den Haag 7 april 1973 Het schip van Radio Veronica is gestrand bij Scheveningen. ANP Spaarnestad Photo" Te vinden op pagina 142/143. Meer info: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Beste Radiovrienden, Ik ben in het bezit gekomen van een kleine foto genomen in Maart 1968 van het Radio Caroline Schip aan de Javakade . Wie kan mij vertellen wie er op de foto te zien is ? Misschien een d.j of technicus of misschien gewoon een bezoeker. Groet Peter.
-
-
- 5 antwoorden
- 916 weergaven
- 2 followers
-
-
Na de Nederbeat top 40 van de afgelopen 2 weken nu dus weer een "normale " aflevering van Nederbeat op 192. Deze keer met o.a. lp werk van Blues Dimension, Bojoura, en een onvergetelijke Nederbeat kraker uit Limburg. Verder o.a. Pepper and Salt, de b-kant van de nummer 3 van de NB top 40 en een single waar er 7 miljoen (....) van verkocht zijn. We eindigen met de verkrachting vanm Beethoven, u is dus weer van harte welkom op de vaste tijd, zaterdag om 19.00 op www.192radio.nl
-
- 0 antwoorden
- 584 weergaven
-
-
Zou dat de zee-met-meeuwen-jingle zijn ? ;)
-
Sinds een aantal maanden geleden ben ik begonnen om mijn banden archief te digitaliseren, een groot karwei, maar met heel veel luisterplezier. Ik haalde zojuist de tapes uit de kast van 19 Maart 1980 en van die laatste dag Van Caroline op de Mi Amigo mis ik nog wat uurtjes. Wat zoek ik... de uren tussen 06 en 09 uur en van 12 tot 16;34 uur. Ik zou het heel fijn vinden als een van onze forumleden mij aan die uurtjes zou kunnen helpen....... Fijne Zaterdag Henk Kruize
-
-
- 6 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Ik zie de opname 1974.08.06 07:20-07:45 Radio Noordzee Int. Ochtendeditie – Dick de Graaf In de database van Jan-Fré staan. Wie heeft die opname en kan die hier delen? Alvast bedankt, Ben
-
-
- 2 antwoorden
- 597 weergaven
-
-
Wie is dit ? Het is zeker een DJ van RNI ... maar wie ? Dank voor uw reacties. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 688 weergaven
-
-
Is er een opname ter beschikking van 11 september 1964? Ik zoek al jaren naar een opname van die datum. Verder zoek ik ook 18 juni 1965. Wie weet heeft iemand dit liggen.
-
- 8 antwoorden
- 2,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Indertijd (in 2008) is er via de downloadclub één opname van 12 minuten van Harky gedeeld : G0199-227-19670500-12min-Harky en tijdens de opening van radio 227 is Harky ook te horen (227-19670318-43min-LexHarding-OpeningPartij) Mijn vraag is wie er nog andere opnamen van (Burgemeester) Harky uit zijn tijd bij Radio 227 heeft? Mijn vraag gaat dus specifiek over zijn Radio 227 tijd. Niet over opnamen van hem van daarna. Op opnamen uit zijn VARA tijd kom ik binnenkort terug. Hier kun je meer lezen over (Burgemeester) Harky oftewel wijlen Paul van Gelder: https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/45721-radio-227-50-jaar-geleden-gestart/
-
-
- 7 antwoorden
- 529 weergaven
-
-
Ik ben op zoek naar deze opname : RNI-1974-06-06-2100-2200-DaffyDonAllan (FM of studio) in goede kwaliteit. Ik heb een 64 kb mp3 gevonden, maar die klinkt helaas niet zo goed. Een andere kwalitatief goede opname van Daffy Don Allen uit de periode 1-6 Juni 1974 is ook van harte welkom.
-
-
- 7 antwoorden
- 971 weergaven
-
-
Beste vrienden, ik weet dat het een "long-shot" is, maar heeft iemand wellicht de programma's van Rob Stenders op 192 Radio van 2 en 9 maart j.l. opgenomen ?
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Heb ondertussen al verschillende keren horen voorbij komen : "de hit-spinner" of "de tip-spinner" van radio Atlantis. Welke muziek diende als achtergrond bij die jingle ? Rock / Glamrockplaatje waarschijnlijk uit 1973 (of nog iets vroeger). Wie weet meer ? Dank bij voorbaat, Danny
-
- 24 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Ik ben op zoek naar deze twee commercials in goede kwaliteit (lees studio): [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Hallo,wie heeft er nog en exemplaar te koop,of evt op pdf. Boek is geschreven door Jan Fre Vos. Mart538
-
- 0 antwoorden
- 728 weergaven
-
-
Beste, ik ben opzoek naar een aantal liedjes die moeilijk te vinden zijn, hopelijk vind ik ze hier, het gaat om: Debbie Dierks - Married in Las Vegas (Divorced in Mexico) Rocco Granata - Copacabana Marva - Mijn beste vriendin Roek Williams - Hasta manana Highway - Most of all Spoedfamily (geen idee of dit juist geschreven is) - Calamity Jane Ben benieuwd, alvast bedankt voor de aandacht. MBG.martien
-
-
- 16 antwoorden
- 3,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Zoek de Nederlandse versie van Onatra reclame die werd uitgezonden op Mi Amigo Ook gezocht de Jingle een beetje zout, een beetje water , de zoutwater hit tip als ik mij niet vergis ook op Mi Amigo. Aan alle forum leden prettig en gezond 2022 Groet Philip
-
-
- 8 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Ik zoek de eerste uitzending met de helium ballon.
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Op die dag werden de meeste programma's live gepresenteerd vanaf de Mi Amigo tijdens een noordooster storm. De uren tussen 1200 en 1509 heb ik, ben echter op zoek naar de resterende uren die dag, voorzover die beschikbaar zijn. De heren Jacobs en vd Mast presenteerden die dag om en om. Paul de Haan.
-
-
- 14 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ik zoek opnames van: Radio Mercur testuitzendingen 1958 Radio Veronica testuitzendingen 1960
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Gezocht oude opnamens van veronica 192 /538 en radio nordsee
-
-
- 1 antwoord
- 484 weergaven
- 2 followers
-
-
Wie o wie kan me helpen aan de komplete uitzending van de Rolling Stones Story uitgezonden op 192 radio gepresenteert door Peter Schavemaker Het was in 15 delen en werd een paar maanden terug opnieuw uitgezonden ! Ik mis zelf deel 1 kompleet, deel 7, deel 8 kompleet, deel 11 kompleet,
-
- 0 antwoorden
- 756 weergaven
- 1 follower
-
-
ik zoek diverse opnames ook bijvoorbeeld van de testuitzendingen (uit 1978)
-
- 0 antwoorden
- 907 weergaven
-