Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud] uit de UK is misschien de erfgename van de zeezender RNI. Dit radiostation [verborgen inhoud] zijn programma's via het internet in een vrij goede kwaliteit. Het is geen jukebox-zender. Een vrij degelijke i[verborgen inhoud](Engels, Duits en Nederlands) gebracht door ervaren, veelal ex-piratenzender [verborgen inhoud], brengt muziek uit de jaren 60 en 70 zoals ook RNI deed. Op [verborgen inhoud] wordt ook veel verwezen naar de[verborgen inhoud] het schip waarvan de RNI in de jaren 70 uitzond. Een eigenaardigheid : de eigenaar zou iemand uit China zijn, nl. Mr. Zhang Yong. uit Shenzhen, Guangdong Province, China. Dit doet mij denken aan Radio Ca…
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Een tape uit 1984 met alleen Simon Barrett als naam. Wie wil deze voor ons uitzoeken? [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 951 weergaven
-
-
Ik doe het even in het Engels Mid December it was Christine Hatt who mentioned to us that her husband John Hatt was taken into hospital on December 1st with Pneumonia. It was in Wexham Park Hospital where he stayed the following weeks and was treated three times. Friday December 29th the sad news came in that John Hatt has lost his fight and died. John Hatt was known under deejay/presenter names as John Aston, John Stewart and Chris Stewart. Here was is to find on the Pirate Hall of Fame: John Aston was born in March 1943 in Maidenhead, Berkshire, and worked on a number of pirates under a variety of guises. He was first heard in 1965 on the lo…
-
- 1 antwoord
- 881 weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19780313-1147-1400-JohanVisser-HermanDeGraaf-Baken16 - [verborgen inhoud] 40 MiAmigo-19780313-1400-1500-JohanVisser-TussenBakenEnSchipper - [verborgen inhoud] MiAmigo-19780313-1500-1612-TonSchipper-JohanVisser-FlashbackShow-Stuurboord - [verborgen inhoud] MiAmigo-19780313-1758-1842-TonSchippers-Jukebox - [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 578 weergaven
-
-
En opeens waren daar Nederlandstalige testuitzendingen van Radio Paradijs vanaf de MV Magda Maria , vandaag 37 jaar geleden. De dag ervoor was er al getest met oude Nova tapes. Bron: de buren Wim
-
- 29 antwoorden
- 7,5k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Caroline North130867 Don Allen 0906 1022 [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Rond Pinksteren 2019 is het alweer 14 jaar geleden dat het stuk maritieme historie de haven van Harlingen binnenliep. In die 14 jaar is ongelooflijk veel tot stand gebracht, maar is de conclusie ook dat er nog erg veel werk in het verschiet ligt. De drijvende schoenendoos die in Harlingen aankwam was, om als disco te fungeren in Rotterdam, van allerlei zaken voorzien die er niet op thuishoorden en van veel eigenlijk onmisbare onderdelen ontdaan. De kleur was zo verschoten dat ze eerder roze dan rood leek en de kwalificatie “schip” was ver te zoeken. Door de inzet van vele vrijwilligers is door de jaren nagenoeg alle onnodige ballast verwijderd en zijn veel van de ve…
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Hier een setje van mijn studiojingles van Mi Amigo 272
-
- 12 antwoorden
- 3,4k weergaven
-
-
Beste vrienden, ik ben ons archief aanhet schonen en kwam nog een stapeltje nieuwe blanco originele QSL kaarten tegen toen we nog op 1562 Khz (192mtr) uitzonden. Tijdens ons weekend in april in Hilversum bij B&G neem ik ze mee. Ik heb er 5 dus ik stel ze ter beschikking, effe bij mij melden dan. Persoonlijk afhalen........................... Juul
-
- 8 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 928 weergaven
-
-
RNI - 31081974 - 0500-0600 - LiveLastTechniciansShow-Pieter Damave+John De Mol Junior+Leo Visser [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 844 weergaven
-
-
Ik zoek het eerste uur van 13.00 - 14.00 van de Top 40 met Lex Harding van 26-12-1970. De studiotape is er, hij is gebruikt op 192TV. Bvd. Rob
-
- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 1 follower
-
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 12 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Op 29 augustus 1970 probeerde Kees Manders de MS Mebo II te enteren met een sleepboot. Manders, die eerder die maand was benoemd tot directeur van het radiostation, was het niet eens met het gevoerde beleid en verklaarde nog geld te goed te hebben van Mebo Telecommunications. De discjockey's van Radio Noordzee Internationaal zonden noodsignalen uit en vroegen de luisteraars om de directie van Mebo Telecommunications te informeren. De entering slaagde niet. Tape is opgenomen aan boord van de Mebo 2. En Ben bedankt natuurlijk voor het digitaliseren. [verborgen inhoud]
-
-
- 16 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie weet waar het zendschip van Radio Atlantis is gesloopt?
-
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 619 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Chuck Reynolds (aka Randall Lee Rose) on Radio Caroline 19th November 1988. Recorded in Felixstowe, and has previously been made available on Azanorak.
-
- 0 antwoorden
- 443 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 557 weergaven
-