Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.189 discussies in dit forum
-
Ik kwam een web-site tegen van Ronald Speijer, beroepsfotograaf uit Den Haag. Op zijn beeldbank staan honderden mooie foto's, waaronder een leuke serie van 107 foto's van Radio Veronica. Te zien zijn onder meer een bezoek aan boord in de zomer van 1972, het feest van de 150 ste ABTT, en de studio's Laapersveld in Hilversum [verborgen inhoud] Ook Juul en Adje komen 'voorbij' [verborgen inhoud] Ronald Speijer werkte onder meer voor de Nieuwe Haagsche Courant, Het Binnenhof ,de Telegraaf en persburo Benelux Press. Foto's van hem zijn ook gebruikt in het boek 'Veronica Speelbal van de Golven'. Hij heeft zijn site goed afgesc…
-
- 12 antwoorden
- 3,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik bewaar hele fijne herinneringen aan de Lp serie van Dureco, Veronica Gaat Door. Ik heb zelf een paar lp s en twee bandjes die niet "beluisterbaar" meer zijn. Wat zou ik de hele serie graag digitaal willen hebben om b v in de auto te kunnen horen. Zijn er onder jullie misschien die deze serie hebben of een plek weten waar hij te downloaden is? Wat ik gelukkig nog wel heb is het rode koffertje waar de cassette serie destijds in zat. Wim de Lang
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
In het blad Recorder van de VGO (VerenigingGepensioneerdenOmroep) staat een leuk stukje over Veronica. Het kan mijn goedkeuring wegdragen. [verborgen inhoud] Juul
-
- 1 antwoord
- 447 weergaven
- 1 follower
-
-
Als je terug luistert naar programma's en jingles uit de tijd van 1960-1975 vallen er dingen op. Het taalgebruik is heel vaak zoals Joost den Draaijer het later zei ' met mes en vork' anderzijds sluipt er ook heel veel speciaal Veronica jargon in, vanmorgen hoor ik er weer 1 in een jingle: de nationale zaterdagmiddag gebeurtenis, VIER UUR GERICHTE HITGEVOELIGHEID . klinkt nu tamelijk bombastisch en over de top. En, wat is in godsnaam GERICHTE hitgevoeligheid? En wie voelt dat? Kortom, als je het uit gaat pluizen hebben wij jaren lang alles voor zoete koek geslikt maar dat maakt me geen zak uit, ik geloof in gerichte hitgevoeligheid als Lex dat zegt Mij gaat het er om,…
-
- 12 antwoorden
- 6,8k weergaven
-
-
Veronica Fans Er is ooit een lp uitgebracht met als ik het goed heb 100 Veronica Jingles. Heeft iemand die voor mij als MP3 liggen. Ik mis deze nog bij mijn verzameling alvast bedankt voor de moeite groetjes ruud
-
- 14 antwoorden
- 5,7k weergaven
- 2 followers
-
-
ik heb veel geluisterd naar deze programma's de afgelopen dagen op verornica 192.is er iemand de de programma,s van donderdag 28-juni-1973 in zijn bezit heefd en deze hier wil plaatsen.groetjes en alvast bedankt.
-
beste vrienden,op woensdag 27-juni-1973 zond veronica live uit i.v.b. met de kamer debatten.ik ben nog op zoek naar de uren van1900-tot 2400 uur(27-juni-1973) en de programma's van de volgende dag(28-juni-1973).ik hoop dat wanneer deze uren bewaard zijn gebleven iemand deze hier wil plaatsen,ik zou er zeer blij mee zijn.alvast bedankt.h.roos.
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
Uit het plaatselijk wekelijks nieuwsblad Volendam 18 december 1969. Over Klaas Tuyp Okke. Beroep visser (16-08-1893 - 30-08-1982) In het radioprogramma van zaterdagmorgen 13-12-1969.
-
- 0 antwoorden
- 568 weergaven
-
-
Van de week zat ik weer te luisteren naar opnamen van de laatste week op Veronica in augustus 1974. Op een gegeven moment heeft Tom Collins het over het Profumo schandaal uit 1963. De manier waarop hij het behandeld, doet vermoeden dat het iets is van heel lang geleden. Veel langer dan bijna 10 jaar. Dat valt me verder ook op als het ging over gebeurtenissen van een jaar of 10 eerder. Men praatte dan alsof het echt tientallen jaren geleden was. Dit merk ik niet alleen bij het luisteren van Veronica programma s maar ook als het gaat over andere zaken van lang geleden. Ik denk dat onze beleving van tijd toen heel anders was, want als ik nu terug denk aan ee…
-
- 1 antwoord
- 884 weergaven
-
-
Ik kwam deze tegen op een hd en stond ooit op Golden Radio NL in 2006 Het is een video van een Veronica dag [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 932 weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo allemaal, ik heb vandaag het veronica lego schip binnen gekregen. Deze heb ik via marktplaats besteld, echter er zit geen gebruiksaanwijzing bij. Heeft iemand deze in het bezit of kan ik daar aankomen? Alvast bedankt voor de moeite.
-
-
- 24 antwoorden
- 6,1k weergaven
-
-
Veronica Lichtschip zendt thans commerciele radioprogramma's Krant van 22 april 1960
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Deze advertentie zag ik op Marktplaats. Wat moet ik hiervan denken? [verborgen inhoud] gr.thijs
-
- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik was vandaag doende om m'n archief wat te bewerken en kwam deze tlx van "ons" tegen van 12 mei 1973. Het deed mij terug denken aan de woorden van Hans Wiegel (VVD) die ik in m'n latere TROS jaren wel eens tegen kwam en als ik dan met hem in gesprek raakte over het verdwijnen van "mijn" Veronica hij zei : "meneer Geleick, da's nou politiek, luisteren maar gewoon je eigen gang gaan…..". Op 18 april 1973 kwam ook een eventuele "Luxemburg status" ter sprake. Achter de schermen was dat een VVD voorstel. Dus Veronica ging mee met dat voorstel. Zie de tlx van 12 mei 1973. De afloop ( zie antwoord van Wiegel hier boven ). scan: © Stichtin…
-
- 4 antwoorden
- 961 weergaven
- 1 follower
-
-
Bijgaand mijn middengolf opname van Veronica maandag 26-08-1974 06.00 - 07.00 Non stop (nog 132 uur) Mijn vraag is of iemand die in een betere kwaliteit heeft. [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Vandaag weer zo'n dag dat je lekker wat oude foto's kijkt en in dit geval waren het oude Veronica foto's. Vooral uit de Veronica studio "Utrechtseweg van 1969-1974" en dan valt mij iets op. Op de foto's die op de site van de stichting Norderney staan van de nieuwe mengpanelen die ze in 1969 in gebruik namen zie je dat ze 6 faders (= 1 fader monitor naar ik aanneem) hebben en als je latere foto's bekijkt dan hebben ze 9 faders. Dus moeten ze ooit aangepast zijn. Misschien als Juul dit leest dat hij dat wat kan verduidelijken... Fijne Hemelvaartdag Henk Kruize Foto's copyright Stichting Norderney.
-
-
- 12 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Precies 45 jaar geleden vandaag dat ik aanwezig was bij de opname van deze programma's, op zaterdag 15 juni 1974. De uitzenddatum was 3 dagen later, dinsdag 18 juni. Radio Veronica-19740618-1000-1100-Tineke-VMAL [verborgen inhoud] Radio Veronica-19740618-1200-1300-Will Luikinga-VMAL [verborgen inhoud] Radio Veronica-19740618-1700-1800-Lex Harding-VMAL [verborgen inhoud]
-
- 11 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Bij wijze van een experiment heb ik dit weekend (only) mijn 2 streams van elkaar gescheiden. Op een van de 2 zijn er tot morgenavond 12 uur de opnames te horen van het Pinkster weekend 1974 live vanaf de Norderney in het kader van Veronica moet aan land. Te beluisteren via [verborgen inhoud] Als ik dit topic in een verkeerd forum heb geplaatst dan bij voorbaat mijn excuses!
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
We zoeken nieuwsjournaals uit 1968. Niet zomaar nieuwsjournaals maar deze die uitgezonden zijn geweest op Radio Veronica. Dit mogen eventueel ook Radio Veronica programma's uit 1968 zijn waarin het nieuws zit vervat. Alvast dank voor de moeite! Geert van Dijk io vzw Nordica
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Veronica nieuws van 7.58u op maandag 30 juli 1973 over o.a. Radio Condor met Freek Simon
-
- 2 antwoorden
- 3,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ongetwijfeld eerder langsgekomen , diverse opnemers en aanbieders, een aantal heb ik nog eens bewerkt om er iets meer en heldere audio van te maken voor aging anorak ears. De eerste is een poging van Lex Harding om midden in de nacht aanboord vd Norderney de bemanning wakker te maken met het luiden van de scheepsbel. Ook te gebruiken als Veronica terwijl u werkt daar in Nijkerk voor de grote 31-8-2016. 27-6-73 0200-0300 uur. ssssjjjjjjjt! [verborgen inhoud]
-
- 25 antwoorden
- 4,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik was toevallig gisteren "op" Schaap Veronica in Gorinchem , Als fietskoerier bezorg ik o.a. in Gorkum post..
-
- 1 antwoord
- 796 weergaven
-
-
-
Veronica op 31-08-1974 Top 40 met Lex Harding tussen 14.00 en 15.00 uur [verborgen inhoud] Tipparade met Tom Collins tussen 16.00 en 17.00 uur [verborgen inhoud] Het laatste uur met Rob Out tussen 17.00 en 18.00 uur [verborgen inhoud] Voor de enkeling die het nog niet heeft en met dank aan Vincent voor het digitaliseren!! Wim
-
- 0 antwoorden
- 686 weergaven
-
-
1. Hans van Velzen en Tom Mulder bij RNI. 2. Tom Mulder in de zenderruimte van RNI foto's: ©Stichting Norderney