Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. RNI - 1971 08 01-1500-1800-Crispian St John-Superhit 50 [verborgen inhoud]

2. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  3. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  4. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 6 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  5. Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud] Je hoort Paul May tot middernacht en daarna Brian McKenzie.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  6. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 22 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  7. Radio Monique [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 816 weergaven
  8. Deze cassette komt uit de collectie van Alex uit Alkmaar. Als ik het cassettelabel mag geloven is dit opgenomen op een zaterdag, het bericht over Glenholmes doet me vermoeden dat dit mogelijk is opgenomen op zondag of maandag. [verborgen inhoud] Ook zie ik de term Oud en Nieuw, maar ook Windkracht 4-6 als programma titel

9. Started by Eric,

Hier aantal opnames van Radio Scotland. Sommige zijn dubbel (nog niet echt uitgezocht), maar dan is duur of bitrate (of datum) anders. [verborgen inhoud]x Scotland-242m-19xx1402-1219-1324-Hutchison.mp3 [verborgen inhoud] Scotland-242m-196x0000-RichardPark-01.mp3 [verborgen inhoud] Scotland-242m-196x0000-RichardPark-02.mp3 [verborgen inhoud] Scotland-242m-1968-60Min.TheStory.mp3 [verborgen inhoud] Scotland-242m-19660101-0000-0100-DavidKinnaird.mp3 [verborgen inhoud] Scotland-242m-19660101-0000-0100-DavidKinnaird-EersteUur.mp3 [verborgen inhoud] Scotland-24…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 27 antwoorden
    • 3,7k weergaven
  10. "Wie heeft deze show in zijn collectie en is bereid om hem hier te plaatsen?"

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1k weergaven
  11. Wat waren we boos in 1973 toe het menes werd om Radio Veronica uit de lucht te halen. Ik schreef een boze brief naar het ministerie van Cultuur, Recreatie en Maatschappelijk werk en ventileerde daar mijn boosheid in. Vele Veronica fans hebben dat volgens mij ook gedaan, in elk geval kreeg ik een net antwoord retour met een standaard briefje.. "we moeten de wet volgen" en meer van die bla bla... Tja, in onze, ik was toen 18, denkwijze toen dachten we het zo op te kunnen lossen. Niet dus... "Van Doorn rules!!!!!!" Dus....zouden we later met meer regeringen nog vaak de deksel op ons neus krijgen... Henk Kruize

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  12. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  13. De meeste programma's die hier aangeboden worden zijn van de meest bekende zeezenders maar van Radio Atlanta zie je niet zoveel op het forum. Gisteren was het 59 jaar geleden dat deze twee aangeboden programma's werden uitgezonden, de shows van Bob Scott en Johnny Jackson. Radio Atlanta vanaf de Mi Amigo en het zou binnen een paar weken Radio Caroline South worden. Twee leuke uurtjes voor de liefhebber, je hoort veel muziek van o.a. het Sabre label, dat was een label met covers van bekende hits. (met dank aan de downloadclub in 2002 voor de digitalisatie alsmede de scan van het krantenartikel) Radio Atlanta - 18 Mei 1964 - 18:00-19:00 uur - Bob Scott …

• 0 antwoorden
    • 721 weergaven
  14. Started by Juul,

Tot ons grote verdriet is vanochtend, 22 september 2023, oud Veronica boord technicus Hans van Velzen overleden op 80 jarige leeftijd. Hans monsterde al op zeer jeugdige leeftijd aan bij Veronica. En was ook de technicus die het uitzenden van het laatste Veronica uur verzorgde. Tot enkele jaren terug bezocht hij altijd vergezeld van zijn zoon onze reunie bijeenkomsten. We zullen hem gaan missen. foto: Hans met het laatste uur. ©Rob Schel

15. Started by jan V,

1971-05-22 1700-1800 Will Luikinga-Tipparade [verborgen inhoud] 1974-05-15 1300-1400 LeodeLater-Live [verborgen inhoud] 1974-05-15 1400-1500 BartvanLeeuwen-Terugindetijd-Top10 van 1968-02-03 [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V

16. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server Libyan P-R-B (RNI) 00-05-1977 Robbin Banks (Tests From Libye} [verborgen inhoud] Libyan P-R-B (RNI) 02-05-1977 (Short WaveTests From Libye} [verborgen inhoud] Libyan P-R-B (RNI) 02-05-1977 Robin Banks {SW Test Transmissions 1} [verborgen inhoud] Libyan P-R-B (RNI) 02-05-1977 Robin Banks {SW Test Transmissions 2} [verborgen inhoud]

17. De andere kant van Radio Mi Amigo, de luisteraars Door [verborgen inhoud] Op 24 juni 1976 voegde zich Marc Jacobs toe aan het Mi Amigo team om Jan van der Meer te vervangen en werd vrij spoedig het middagprogramma ‘Baken 16’ geïntroduceerd. Zoals twee van de deejays van Radio Veronica destijds uit Groningen afkomstig waren (Will Luikinga en Krijn Torringa) lagen de roots van Marc Jacobs, ook in Groningen. De loopbaan bij Radio Mi Amigo beginnen op jouw verjaardag, mooier kun je het niet voorstellen. Al zeer vroegtijdig had hij belangstelling voor het medium radio en kwam in 1970 in contact met de schrijver van dit verhaal. Ik had een artikel geschreven in het Nieuwsblad v…

18. Op deze dag in 1972 ging Radio Veronica van 192 naar 538. In die tijd was ik een tiener en woonde in Deventer. De ontvangst van Veronica op 192 was overdag best aardig maar zodra het donker begon te worden liep de ontvangstkwaliteit hard achteruit. In de zomermaanden waren sommige avondprogramma's als de Lexjo nog te beluisteren maar in de wintermaanden ging het bij de Rob Out show al mis. Het keerpunt lag vaak bij de Jukebox die in begin nog redelijk te ontvangen was maar aan het einde werd weggedrukt door buitenlandse zenders. De aankondiging van de nieuwe frequentie 538 gaf mij dan ook de hoop eindelijk de avondprogramma's vrij ongestoord te kunnen beluisteren. Met spa…

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 30 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  19. Started by Vincent,

Een 'uitzoek'-opname van RNI. Ik heb voorbij horen komen 1100/2300 CET, Brian Mckenzie en Caroline Jingles. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  20. Started by Vincent,

Nog eentje zonder datum. Mogelijk eind augustus 1979. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  21. Started by Jan-Fre,

Mi Amigo en Caroline waren nog de enige stations die uitzonden vanaf de Noordzee. Hier een uurtje Peter van Dam uit oktober 1975, een maandje voordat de Home Office langs kwam om Caroline en Mi Amigo uit de lucht te halen. 1975.10.11 09:00-10:00 Peter van Dam: http://www.mediafire.com/?52spzmzdfyf5v5g

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  22. Started by Vincent,

Dominique Vautrain en Sebastiaan Peters. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 815 weergaven
  23. Started by Vincent,

Eddy Ouwens en Ad Roberts. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 670 weergaven
  24. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 624 weergaven
  25. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

playback-19-januari-1964 ​​​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 19 januari en woensdag 22 januari 2014, 21-23 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Frans de Graaff Techniek: Jaap Lensen ​19 januari Hehe, eindelijk kan het eerste Beatlesnummer gedraaid worden in het Amerikaanse uur. I Want to Hold Your Hand is nu officieel uit en komt meteen binnen op nr. 45 van de Top 100. Daar kunnen zelfs Andy Williams (Charade) en Frank Sinatra (Stay With Me) natuurlijk niet tegenop. Orenspitsers dit uur: Gene Pitney met That Girl Belongs to Yesterday, een nummer van Jagger en Richards. In het verenigd Koninkr…

• 0 antwoorden
    • 760 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.