Spring naar bijdragen

Pim Fortuyn


Juul

Aanbevolen berichten

Ik weet het nog goed.

De arrestatie gebeurde onder het raam van mijn werkplek. Maar toen wist ik nog niet wat er allemaal gebeurd was. Dat hoorde ik pas een uur later…………..En ik werkte maar een paar honderd meter vanaf de plek bij Radio 3-muz. paviljoen.

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

tros  gebouw.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6 maart zouden mijn vriend en ik die avond naar Carré gaan maar die voorstelling werd ter plekke afgelast.

Eenmaal thuis voor de tv liepen de tranen over mijn wangen.

Het waren roerige weken zoals het tv debat onder leiding van Paul Witteman met mister 'hautain' Ad Melkert die uiteindelijk via de achterdeur de Nederlandse politiek zou verlaten.

De gebruikelijke Rotterdamse 'Tokkies' die met tenenkrommende leuzen op spandoeken voor het huis van Fortuyn protesteerden.

De dubieuze en stigmatiserende rol van sommige Nederlandse media. (...)

En tot slot het gebakkelei binnen de LPF waarmee Balkenende niet uit de voeten kon.

En Volkert van der Graaf? Die haalt ondertussen weer gewoon zijn boodschappen bij de supermarkt en zal in maart, net als wij, zijn gang naar de stembus hebben gemaakt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Vincent:

Mijn zoon moest trainen en ik zat aan de bar van voetbalclub DRL met een bak koffie. Was geen leuk verjaardagscadeau...

Zat rond die tijd ook in de voetbal kantine van Purmersteijn mijn zoons moesten trainen en tv stond op het journaal van zes uur.werd een heel andere avond dan verwacht .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NL vertroetelt moordenaars, hetzelfde gebeurde toen met de Heijn moordenaar, kreeg ook nog achterstallige WAO  na zijn ''straf''. Gelukkig is die nu van de wereldbol verdwenen, maar dat vele moordenaars vrij rond lopen in NL; de rillingen lopen over mijn rug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Harm ten Brink:

Op 6 maart zouden mijn vriend en ik die avond naar Carré gaan maar die voorstelling werd ter plekke afgelast.

Eenmaal thuis voor de tv liepen de tranen over mijn wangen.

Het waren roerige weken zoals het tv debat onder leiding van Paul Witteman met mister 'hautain' Ad Melkert die uiteindelijk via de achterdeur de Nederlandse politiek zou verlaten.

De gebruikelijke Rotterdamse 'Tokkies' die met tenenkrommende leuzen op spandoeken voor het huis van Fortuyn protesteerden.

De dubieuze en stigmatiserende rol van sommige Nederlandse media. (...)

En tot slot het gebakkelei binnen de LPF waarmee Balkenende niet uit de voeten kon.

En Volkert van der Graaf? Die haalt ondertussen weer gewoon zijn boodschappen bij de supermarkt en zal in maart, net als wij, zijn gang naar de stembus hebben gemaakt.

 

 

Je bedoelt natuurlijk 6 mei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rond 13:00 uur schudde ik Pim Fortuyn nog de hand.

Hij had in Hotel Brabant in Breda een volle zaal toegesproken.

Terwijl ik in Roosendaal op de nieuwsredactie van de commerciële kabelkrant TV-Gazet West-Brabant

nog werkte aan het verslag, hoorde ik op de radio dat ik voorlopig nog niet naar huis kon...

Een dag om nooit te vergeten.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Harm ten Brink:

En Volkert van der Graaf? Die haalt ondertussen weer gewoon zijn boodschappen bij de supermarkt en zal in maart, net als wij, zijn gang naar de stembus hebben gemaakt.

 

Eeuwig jammer, dat Fortuyn om het leven is gebracht.Heb zijn boeken nog in de kast staan, ondanks dat ik al jaren in Frankrijk woonde. Hij zou het beste voor Nederland zijn geweest. 

 

Vroeger leerde ik op school dat iemand die meer dan een jaar gevangenisstraf had gekregen geen stemrecht meer had en ook niet gekozen kon worden.

 

In de traditie van het Europese 'Stockholm virus' schijnt dit vanaf 1983 te zijn  gewijzigd .Gedetineerden mogen stemmen en kunnen later zelfs gekozen worden.

 

Alleen de rechter kan in bepaalde gevallen het actieve of passieve stemrecht ontnemen. In theorie kan Volkert van der Graaf dus zelfs nog minister president van Nederland worden.

 

Hoe krom wil je het tegenwoordig nog hebben?

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Ronald Gutte:

Heel triest allemaal als ik eraan terugdenk.

 

Heeft iemand nog de uitzending van Ruud de Wild? Ik had hem ooit maar kan die nergens terugvinden.

Ik heb hem wel, maar heb hetzelfde probleem. Hoop dat iemand anders hem kan plaatsen, zoniet: heb geduld, zodra ik hem vind komt ie voorbij. Ik vond het een bijzondere uitzending, ook voordat ik de desastreuse afloop wist. Mooi om te lezen dat meerdere mensen dezelfde gevoelens hebben.

Ik ben ervan overtuigd dat hij premier was geworden en dat Nederland er anders had uitgezien dan nu.

Ik kan hieromtrent nog veel meer politieke statements plaatsen, maar dan ben ik misschien niet meer welkom op dit forum.

Uberhaupt uitermate ernstig dat een moordenaar een nieuwe kans in de maatschappij krijgt, maar dat is alsnog een politiek statement.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Bij deze alle bestanden die ik heb rond de moord van Pim Fortuyn. Ik bleek gelukkig met het oog op morgen toch nog te hebben. In deze zipfile zit de uitzending van Ruud de Wild gevolgd door de uitzending van 3fm na de aanslag. Verder nog met het oog op morgen van deze dag. Als laatste de uitzending van Ruud de Wild een dag later.

Sorry maar het ging helaas niet anders dan via wetransfer.

Please login or register to see this link.

gr Niels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6367
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jean Pierre De Zeerover
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.