Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by Vincent,

Het nummer If there is something van Roxy Music werd in de jaren 70 rond middernacht als eindtune gebruikt van een programma bij de publieke omroep. Weet iemand voor welk programma?

2. Started by Geschiedenis Radio,

Wie kan mij helpen aan een goede kwaliteit jingle NCRV Favoriet, ook ben ik op zoek naar het synthesizer muziekje dat hiervoor gebruikt werd, iemand enig idee?

• 6 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  3. Started by Harm,

Ik heb zelf al een flinke verzameling liggen, veelal masterkopieën, maar er moet méér zijn. Ik wil ze gaan gebruiken in het weekend wanneer de Amsterdamse etherpiraten uit de jaren 80 centraal staan. Vanzelfsprekend wordt alles gelardeerd met de jingles van de diverse radio stations. Echt alles is welkom, dus ook airchecks op cassettebandjes etc. Zolang de kwaliteit nog enig zins te pruimen is natuurlijk.

• 11 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  4. Started by arno,

Heeft er toevallig iemand Jingles van Radio Luxembourg in bezit. Ben met alles blij....

• 9 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  5. Started by pvanklei,

Heel herkenbaar :-) [verborgen inhoud] Grt, Peter

• 5 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  6. Gisteren kwam hij voorbij: de vraag van een luisteraar over de jingle Een hele goede middag. Op 1:30 in de uitzending hoor je het: Ela Ela van Axis. [verborgen inhoud] Gerard Ekdom gebruikt de Een hele goede morgen versie. Op 15 april 1972 werd deze plaat gekozen als Alarmschijf op Radio Veronica en als Kanskaart van Ferry Maat op Radio Noordzee. Radiopedia: [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  7. Started by hans knot,

Mel Tormé and the Mel-Tones – There’s no business like showbusiness. Dit nummer werd opgenomen in 1946 en is een compositie van Irving Berlin. Het nummer in de uitvoering van Mel Tormé and the Mel-Tones stond op de b-kant van de single ‘Dream a while’ en was afkomstig uit de musical ‘Annie Get your gun’ en een compositie van Irving Berlin. Bijkomstigheid was dat een jonge – nog onbekende – Ray Conniff arangeur van het nummer was. Op Radio Veronica gebruikte Will Luikinga het als filler in zijn programma ‘Willem Keukenhof presenteert’ in juni 1973 onder meer om de luisteraars te vertellen dat spoedig het voetbalelftal van Veronica ging voetballen tegen een team uit de Twee…

8. Started by PowerMusic,

Kreeg vandaag onderstaande mail is leuk om te horen. 07.09.2014 – Vandaag presenteert het Genootschap radiojingles en -tunes (makers van de jingle-website Jingleweb) met trots een bijzonder audiodocument; de Jingleweb Jingle Canon. De historie van de jingle én de radio in pakweg 50 jingles. Van de start van de radio in 1919 tot vandaag aan toe. Het is – voor zover wij weten – de eerste Jingle Canon die ooit in de wereld is gemaakt. Een beetje een wereldprimeur dus. Zeker, de Jingle Canon is niet compleet. Zo is die ook niet bedoeld. Maar het is – denken wij – wel een mooi overzicht van het wel en wee van de radiojingle, gericht op Nederland en de VS. En de len…

9. Started by skybird,

Over radio hits gesproken,wat dacht je hier van,Promises - The radio's on uit 1979. http://www64.zippyshare.com/v/19276234/file.html

• 2 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  10. Sir Christian Steinway – Liebestraum. Het klassieke Liebestraum Nr 3 van Franz Liszt werd in 1975 door Sir Christian Steinway op de plaat gezet. Het is een van de drie composities van Liszt die puur zijn gecomponeerd voor solo pianospel. De compositie uit 1850 werd door Stan Haag op Radio Mi Amigo gebruikt als muziekje waarop hij het kerstverhaal in 1976 vertelde. De naam Steinway was niet de echte naam want de beste man werd geboren als Malcolm Lockyer Sir Christian Steinway – Moonlight Sonate. Een prachtige slepende uitvoering van de compositie van Beethoven werd in 1977 gebruikt door Stan Haag, Ron van der Plas en Marc Jacobs voor het afscheidsprogramma van…

11. Started by Juul,

Nog een lp uit de USA die ik toen Veronica ging stoppen "uit de discotheek gelicht" heb; Richard Nixon Superstar-David Frye 1971 David Frye was een Amerikaanse komiek. Lees maar : http://en.wikipedia.org/wiki/David_Frye Hier is het album. Schoon gemaakt en wel. http://www1.zippyshare.com/v/49799188/file.html Ook hier geldt dat je een beetje goed Engels-Amerikaans moet kunnen verstaan en weet hebt van de Amerikaanse politiek in de begin jaren 70. En........er zit geen muziek en er zitten geen jingles in. Maar als je dat voor lief neemt, veel luister plezier! Juul PS. Ik vraag mij eigenlijk af of jullie geinteresseerd zijn in …

• 4 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  12. Started by hans knot,

Billy May and his orchestra featuring the Rhytmaires. Altijd gedacht dat een jingle van Caroline, die veel door Keefers werd gebruikt, was ingezongen voor dit station totdat we erachter kwamen dat het ging om de introductie van ‘After Freberg, the Stan Freberg Show.’ De in 2015 op 89-jarige leeftijd overleden Freberg werd in Pasedena geboren en je kunt allerlei beroepen achter zijn naam zetten als bijvoorbeeld: auteur, acteur, stemartiest, komediant, componist, radiopersoonlijkheid en meer. [verborgen inhoud] Alles geprobeerd om het te converteren maar helaas lukt het niet

13. Started by RadioLuisteraar,

[verborgen inhoud] Waarom? Daarom! Net als de andere jingles die ik online zette, op goede kwaliteit. En los dus niet vast😀vd mastertapes

• 6 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  14. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Aan het einde van de jaren zeventig, begin jaren tachtig mocht Veronica eens in de 4 weken de nachtuitzending op Hilversum 1 verzorgen, van 12 tot 7. Voor mij waren dat zéér gedenkwaardige nachten, en dat kwam met name door de programma’s van Lex Harding (Countdown), Leo van der Goot en Ad Bouman. Laatstgenoemde maakte een wat vreemd programma waarin hij op een hoorspelachtige manier, gelardeerd met muziek, een verhaaltje vertelde. Weird, maar wel leuk. (Leuk om ook die eens te posten.) Hoogtepunten waren voor mij toch wel de uitzendingen van Leo van der Goot: man wat draaide die goede muziek (Johnny Nash ‘Keep falling in and out of love’) en wat deed…

• 1 antwoord
    • 2,3k weergaven
  15. Started by skybird,

Nog meer Warp Factor van Jam. Dit keer Q 102 uit Dublin. Dirk http://www37.zippyshare.com/v/16178012/file.html

• 11 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  16. Started by hans knot,

Electronic System – Spider. Weer zo’n typisch Radio Atlantis melodietje en specifiek gebruikt door de Engelstalige service. Het is afkomstig van de LP Tchip Tchip uit 1974. Deze Belgische productie is ook in bijvoorbeeld Australië onder de naam Dan Lacksman uitgebracht. Het werd op Radio Atlantis door Andy Anderson gebruikt als filler op weg naar het nieuws. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

17. Started by hans knot,

British Associated Orchestra – Yogoslav wedding. Dit nummer is een van de instrumentale tracks die voorkomen op de lp ‘Summer Holiday’ van Cliff Richard and the Shadows. Het is de soundtrack van de film die in januari 1963 uitkwam en de een na best bezochte film van dat jaar was. De hoofdrollen waren onder meer weggelegd voor Cliff en Laura Peters. Nadat alles was opgenomen besloot de regisseur Peter Yates dat het zangtalent van Laura niet goed genoeg was en liet alles opnieuw inzingen door Grazina Fame. In ieder geval werd een deel van ‘Yogoslav wedding’ gebruikt voor een serie deejaynaamjingles op Radio City voorafgegaan met de tekst: ‘This is Radio City, the only stati…

18. Started by hans knot,

Het oude Glenn Miller succes kende een aantal versies in de jaren zeventig (1978) Rick van der Linden en Tuxedo Junction maar hetzelfde jaar gebruikte Ton Schipper op Mi Amigo een andere versie als filler hier een fragment http://bars.rug.nl/download/b754e0e87fb092f7 en mocht je een antwoord weten ook eventueel een mp3 naar mijn adres Hknot@home. en even nl erachter groet en dank Hans

• 4 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  19. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

...nog één maal.... https://soundcloud.com/simonfex/tros-top-50-tune Ferry was en is een held! Simon

• 7 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  20. Started by rauhfaser,

Hallo allen, Ik ben op zoek naar een schone opname van de Beatlesdag-promo (1296, Floris de Vijfde....) door Klaas Vaak. Die staat op de 100 Veronica-jingles-LP, maar mijn exemplaar heb ik als 10-11-jarig jochie iets te vaak gedraaid. Misschien heeft Juul de mastertape wel liggen? Zelfde geldt voor de andere twee jingles die op de LP (een op de wijs van Yellow Submarine, één op de wijs van Girl) Of zijn er nog andere? Ik hoor het graag. Groeten en dank, Edwin

• 7 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  21. Started by hans knot,

Uitvoerenden onbekend – Musik, Musik, Musik, Ich brauche keine Millionen. Deze tune ligt al een tijdje op de plank omdat de juiste uitvoering niet kan worden gevonden. De song werd gecomponeerd door Peter Kreuder en werd in 1962 op Radio Nord gebruikt als tune voor het programma ‘Linkopingshalvtimmen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Performers unknown - Musik, Musik, Musik, Ich brauche keine Millionen. This tune has been on the shelf for some time because the correct performance cannot be found. Musik Musik Musik was composed by Peter Kreuder and was used on Radio Nord in 1962 as a tune for the programme 'Linkopingshalvtimmen. [verb…

22. Started by skybird,

De mooiste tune die ooit gebruikt werd in de nationale hitparade was toch wel deze van,Charles Fox Orchestra - Get me to the Opera on Time. http://www47.zippyshare.com/v/29588235/file.html

• 3 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  23. Started by JOHNBO99,

Hallo Forum, Kan iemand mij aan deze jingle helpen is regelmatig gebruikt in Musicladen bvd Johnbo99 [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  24. Started by skybird,

Hier de tune van popsjop in de jaren 70 gepresenteerd door Henk Mouwe bij de NCRV. http://www38.zippyshare.com/v/54548683/file.html

• 1 antwoord
    • 2,3k weergaven
  25. Started by amigo008,

Heeft iemand misschien de Jingle de Avroooooooo en He dit is de Avro met muziek voor u. Groet, Marcel.

• 6 antwoorden
    • 2,3k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.