Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.137 discussies in dit forum
-
Hierbij een montage van een aantal kerstjingles van verschillende radiostations: [verborgen inhoud] En een montage van de The Power kerstjingle (cut #20) van TM: [verborgen inhoud] Groet, Peter
-
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Zoals beloofd is hier dat befaamde (of beruchte) VARA jinglepakket uit 1988. Het werd wederom gemaakt door Peter Schon, en in tegenstelling tot twee eerder door hem vervaardigde pakketten, was dit géén groot succes … to put it mildly.. De jingles werden met hoongelach ontvangen door de VARA-DJ’s, die ze niet alleen onverstaanbaar en vals vonden, maar radiotechnisch ook onbruikbaar vanwege die malle linn-drums aan het einde van bijna iedere jingle. De weerstand onder de DJ’s was zo groot dat de jingles on-air belachelijk werden gemaakt. Niet echt professioneel, maar wel begrijpelijk. Een aantal van de jingles werd geremixed, maar veel verbetering leverde dat …
-
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
-
-
Mel Tormé and the Mel-Tones – There’s no business like showbusiness. Dit nummer werd opgenomen in 1946 en is een compositie van Irving Berlin. Het nummer in de uitvoering van Mel Tormé and the Mel-Tones stond op de b-kant van de single ‘Dream a while’ en was afkomstig uit de musical ‘Annie Get your gun’ en een compositie van Irving Berlin. Bijkomstigheid was dat een jonge – nog onbekende – Ray Conniff arangeur van het nummer was. Op Radio Veronica gebruikte Will Luikinga het als filler in zijn programma ‘Willem Keukenhof presenteert’ in juni 1973 onder meer om de luisteraars te vertellen dat spoedig het voetbalelftal van Veronica ging voetballen tegen een team uit de Twee…
-
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Vandaag een tape met o.a. Unique FM Amsterdam, totaal 93 min. Peter.
-
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Billy May and his orchestra featuring the Rhytmaires. Altijd gedacht dat een jingle van Caroline, die veel door Keefers werd gebruikt, was ingezongen voor dit station totdat we erachter kwamen dat het ging om de introductie van ‘After Freberg, the Stan Freberg Show.’ De in 2015 op 89-jarige leeftijd overleden Freberg werd in Pasedena geboren en je kunt allerlei beroepen achter zijn naam zetten als bijvoorbeeld: auteur, acteur, stemartiest, komediant, componist, radiopersoonlijkheid en meer. [verborgen inhoud] Alles geprobeerd om het te converteren maar helaas lukt het niet
-
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Leden, Ben op zoek naar een versie die ik onlangs op Radio Mi Amigo Stream hoorde deze versie werd onder een spot verwerkt van een boek anker van mijn jeugd. deze track is met mijn telefoon opgenomen weet iemand welke versie dit is hopelijk een reactie [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] johan
-
-
- 31 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Electronic System – Spider. Weer zo’n typisch Radio Atlantis melodietje en specifiek gebruikt door de Engelstalige service. Het is afkomstig van de LP Tchip Tchip uit 1974. Deze Belgische productie is ook in bijvoorbeeld Australië onder de naam Dan Lacksman uitgebracht. Het werd op Radio Atlantis door Andy Anderson gebruikt als filler op weg naar het nieuws. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Wie kan mij helpen aan een goede kwaliteit jingle NCRV Favoriet, ook ben ik op zoek naar het synthesizer muziekje dat hiervoor gebruikt werd, iemand enig idee?
-
[verborgen inhoud] Waarom? Daarom! Net als de andere jingles die ik online zette, op goede kwaliteit. En los dus niet vast😀vd mastertapes
-
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Op deze band staan reclames en jingles van Trasatlantic Radio Rotterdam uit 1982. Dit naar aanleiding van de mooi posting van dit station. [verborgen inhoud] Maar op deze band staan nog meer!! Laat je verrassen. Peter.
-
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Earth and Fire what a difference does it make Maar de instrumentale versie werd nog vaker gebruikt. Ferry Eden: Ik stuur je mijn remix promo Nederlandse Invalide Sportfonds + What difference does it makes. De NIS promo paste in de goede doelen actie van Sylvain Tack om te pogen Mi Amigo in een beter daglicht te plaatsen. Het origineel werd eind 1976, begin 1977 (op het Earth & Fire deel) ingesproken door Bart van Leeuwen. Ik luisterde toen op mijn toenmalige tijdelijke werk vaak naar Mi Amigo en mijn plan ontstond daar om in Spanje te gaan solliciteren. Ik vond de NIS-spot met Bart mooi, maar vond deze tot nu toe nooit. [verborgen in…
-
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Dan hebben we hier het "fenomeen" uit de USA. Dickie Goodman. We kregen bij Veronica altijd alle nieuwe singles in de Billboard en eventuele andere belangrijke nieuwe singles. De meeste van jullie hier zullen niet van Dickie Goodman gehoord hebben. De singles werden hier ook eigenlijk niet gedraaid omdat ze zoooo Amerikaans waren en hier niet interessant. In de USA kwamen z'n singles wel in de hitlijsten. Ik vond ze wel heel erg speciaal. Vandaar dat ik de singles destijds heb "gelicht" uit de discotheek. Hier is er bijvoorbeeld één uit 1974 die gaat over de energie crisis destijds. Het was single 55044 uit onze discotheek. (andere nummer is uit mijn prive v…
-
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Het is een pakket dat door JAM en Top Format vele keren is ingezongen. Oorspronkelijk gemaakt voor KHTR in St. Louis, MO. Hier in de versie van Hitradio Holland FM. [verborgen inhoud] Dit is het origineel: [verborgen inhoud]
-
-
- 9 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik had vroeger het hele pakket maar Hans K is langs geweest hokes spokes weg,en ik heb er nog maar 3 over wie heeft toevallig de rest? 3 Laser 958 Jingles van dit leuke station uit Amsterdam http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LOHP4DEYCCPM.rar Mart538
-
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
-
-
Fabeltjeskrant – Druk maar op het knoppie. Eén van de nummers van de lp uit 1971 met als titel: ‘Nieuwe liedjes uit het Dierenbos’. Over en overbekend dat een deel van dit nummer werd gebruikt als opener van het programma Jukebox dat werd gepresenteerd door Stan Haag. Eerst gebeurde dit op Radio Veronica en daarna op Radio Mi Amigo en Radio Monique. 3x ‘Druk maar op het knoppie van de jukebox gaat’ gevolgd door ‘Leve de muziek joehei.’ Muziek van Ruud Bos tekst van de pen van Leen Valkenier. De lp kwam destijds op het Philips label uit. Fairy tale newspaper - Press the button. One of the songs of the lp from 1971 with the title: 'New songs from the Dierenbos'…
-
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft er toevallig iemand Jingles van Radio Luxembourg in bezit. Ben met alles blij....
-
- 9 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Uitvoerenden onbekend – Champagne Galop. Een Deense componist, Hans Christian Lumbye is de maker van Champagnegaloppen. Hij leefde van 1810 tot in 1874. Het is een typische compositie die op Nieuwjaarconcerten wordt gespeeld. In 1958 werd het begin van deze compositie, waarin een champagnefles wordt ontkurkt, te beluisteren op Radio Mercur als tune van het programma ‘Musik tell Opvasken’ en wel in een onbekende uitvoering. Performers unknown - Champagne Galop. A Danish composer, Hans Christian Lumbye is the creator of Champagne Galops. He lived from 1810 to 1874. It is a typical composition played at New Year's concerts. In 1958, the beginning of this composit…
-
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor de liefhebbers: Hier zijn een paar combinatie jingles van de TROS en Veronica uit de Top 100 van 1992: - [verborgen inhoud] - [verborgen inhoud] - [verborgen inhoud] - [verborgen inhoud] Mijn enige vragen zijn: - Waren hier meer jingles van of was de Top 100 van 1992 het enige radioprogramma waarin de TROS en Veronica samen werkten? - Uit welk jingle pakket kwamen de Veronica gedeeltes? De TROS-jingles doen me denken aan of The Best Show 1 & 2 of Xyrock...
-
-
- 9 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben op zoek naar de maker(s)/componist(en) van de volgende vormgeving: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Het jaar achter de vormgeving is het jaar waarin ik zeker weet dat het gebruikt is (via radio opnames). Het kan ook al een jaar eerder gebruikt zijn. Ik ben benieuwd. Grt, Peter
-
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Hallo allen, Ik ben op zoek naar een schone opname van de Beatlesdag-promo (1296, Floris de Vijfde....) door Klaas Vaak. Die staat op de 100 Veronica-jingles-LP, maar mijn exemplaar heb ik als 10-11-jarig jochie iets te vaak gedraaid. Misschien heeft Juul de mastertape wel liggen? Zelfde geldt voor de andere twee jingles die op de LP (een op de wijs van Yellow Submarine, één op de wijs van Girl) Of zijn er nog andere? Ik hoor het graag. Groeten en dank, Edwin
-
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Ramsey Lewis featuring Earth Wind and Fire – Sun Goddess. Ramsey Lewis komt al vele malen voor in de zeezenderdiscografie, vaak met zijn instrumentale successen uit de jaren zestig van de vorige eeuw. Sun Goddess is echter afkomstig van een LP uit 1974, waarbij hij deels werd ondersteund door Earth Wind and Fire. Het nummer werd op Radio Mi Amigo in 1975 op 19 mei gebruikt als tune in de Flashback Top 100.
-
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
...nog één maal.... https://soundcloud.com/simonfex/tros-top-50-tune Ferry was en is een held! Simon
-
British Associated Orchestra – Yogoslav wedding. Dit nummer is een van de instrumentale tracks die voorkomen op de lp ‘Summer Holiday’ van Cliff Richard and the Shadows. Het is de soundtrack van de film die in januari 1963 uitkwam en de een na best bezochte film van dat jaar was. De hoofdrollen waren onder meer weggelegd voor Cliff en Laura Peters. Nadat alles was opgenomen besloot de regisseur Peter Yates dat het zangtalent van Laura niet goed genoeg was en liet alles opnieuw inzingen door Grazina Fame. In ieder geval werd een deel van ‘Yogoslav wedding’ gebruikt voor een serie deejaynaamjingles op Radio City voorafgegaan met de tekst: ‘This is Radio City, the only stati…
-
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Gisteren kwam hij voorbij: de vraag van een luisteraar over de jingle Een hele goede middag. Op 1:30 in de uitzending hoor je het: Ela Ela van Axis. [verborgen inhoud] Gerard Ekdom gebruikt de Een hele goede morgen versie. Op 15 april 1972 werd deze plaat gekozen als Alarmschijf op Radio Veronica en als Kanskaart van Ferry Maat op Radio Noordzee. Radiopedia: [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
-