Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
Aan het einde van de jaren zeventig, begin jaren tachtig mocht Veronica eens in de 4 weken de nachtuitzending op Hilversum 1 verzorgen, van 12 tot 7. Voor mij waren dat zéér gedenkwaardige nachten, en dat kwam met name door de programma’s van Lex Harding (Countdown), Leo van der Goot en Ad Bouman. Laatstgenoemde maakte een wat vreemd programma waarin hij op een hoorspelachtige manier, gelardeerd met muziek, een verhaaltje vertelde. Weird, maar wel leuk. (Leuk om ook die eens te posten.) Hoogtepunten waren voor mij toch wel de uitzendingen van Leo van der Goot: man wat draaide die goede muziek (Johnny Nash ‘Keep falling in and out of love’) en wat deed…
-
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
-
-
British Associated Orchestra – Yogoslav wedding. Dit nummer is een van de instrumentale tracks die voorkomen op de lp ‘Summer Holiday’ van Cliff Richard and the Shadows. Het is de soundtrack van de film die in januari 1963 uitkwam en de een na best bezochte film van dat jaar was. De hoofdrollen waren onder meer weggelegd voor Cliff en Laura Peters. Nadat alles was opgenomen besloot de regisseur Peter Yates dat het zangtalent van Laura niet goed genoeg was en liet alles opnieuw inzingen door Grazina Fame. In ieder geval werd een deel van ‘Yogoslav wedding’ gebruikt voor een serie deejaynaamjingles op Radio City voorafgegaan met de tekst: ‘This is Radio City, the only stati…
-
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Kreeg vandaag onderstaande mail is leuk om te horen. 07.09.2014 – Vandaag presenteert het Genootschap radiojingles en -tunes (makers van de jingle-website Jingleweb) met trots een bijzonder audiodocument; de Jingleweb Jingle Canon. De historie van de jingle én de radio in pakweg 50 jingles. Van de start van de radio in 1919 tot vandaag aan toe. Het is – voor zover wij weten – de eerste Jingle Canon die ooit in de wereld is gemaakt. Een beetje een wereldprimeur dus. Zeker, de Jingle Canon is niet compleet. Zo is die ook niet bedoeld. Maar het is – denken wij – wel een mooi overzicht van het wel en wee van de radiojingle, gericht op Nederland en de VS. En de len…
-
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo lui wie oh wie heeft er jaar jingles voor me van de jaren 60 tot 00 bvd Chaldy
-
-
- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
De mooiste tune die ooit gebruikt werd in de nationale hitparade was toch wel deze van,Charles Fox Orchestra - Get me to the Opera on Time. http://www47.zippyshare.com/v/29588235/file.html
-
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Gisteren kwam hij voorbij: de vraag van een luisteraar over de jingle Een hele goede middag. Op 1:30 in de uitzending hoor je het: Ela Ela van Axis. NPO_Radio2-20160427-1400-1600-CorneKlijn-StendersPlatenbonanza Gerard Ekdom gebruikt de Een hele goede morgen versie. Op 15 april 1972 werd deze plaat gekozen als Alarmschijf op Radio Veronica en als Kanskaart van Ferry Maat op Radio Noordzee. Radiopedia: http://www.radiopedia.nl/wiki/Ela_Ela_(Axis)
-
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Sir Christian Steinway – Liebestraum. Het klassieke Liebestraum Nr 3 van Franz Liszt werd in 1975 door Sir Christian Steinway op de plaat gezet. Het is een van de drie composities van Liszt die puur zijn gecomponeerd voor solo pianospel. De compositie uit 1850 werd door Stan Haag op Radio Mi Amigo gebruikt als muziekje waarop hij het kerstverhaal in 1976 vertelde. De naam Steinway was niet de echte naam want de beste man werd geboren als Malcolm Lockyer Sir Christian Steinway – Moonlight Sonate. Een prachtige slepende uitvoering van de compositie van Beethoven werd in 1977 gebruikt door Stan Haag, Ron van der Plas en Marc Jacobs voor het afscheidsprogramma van…
-
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Wim van Putten eindigde zijn LP Show altijd met een nummer van Tony Banks of Mike Rutherford van Genesis. Wat was dat ook alweer? Groeten Simon
-
-
Hier de tune van popsjop in de jaren 70 gepresenteerd door Henk Mouwe bij de NCRV. http://www38.zippyshare.com/v/54548683/file.html
-
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
-
-
Mel Tormé and the Mel-Tones – There’s no business like showbusiness. Dit nummer werd opgenomen in 1946 en is een compositie van Irving Berlin. Het nummer in de uitvoering van Mel Tormé and the Mel-Tones stond op de b-kant van de single ‘Dream a while’ en was afkomstig uit de musical ‘Annie Get your gun’ en een compositie van Irving Berlin. Bijkomstigheid was dat een jonge – nog onbekende – Ray Conniff arangeur van het nummer was. Op Radio Veronica gebruikte Will Luikinga het als filler in zijn programma ‘Willem Keukenhof presenteert’ in juni 1973 onder meer om de luisteraars te vertellen dat spoedig het voetbalelftal van Veronica ging voetballen tegen een team uit de Twee…
-
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Een heel enkele keer geef ik toe aan mijn oude hobby: het achterhalen van originele nummers die (later) opnieuw zijn uitgebracht, al dan niet door andere artiesten en/of in andere talen. Conny Vandenbos zong ooit 'Roosje m'n roosje' naar de toppen van de hitlijsten. Het origineel was van Jud Strunk ("A daisy a day"). Deze Jud Strunk maakte meer mooie liedjes waar Conny dankbaar 'gebruik van' maakte. "Jacob Brown" was er ook zo een maar laat dat nummer nu nergens (op goede kwaliteit) te vinden zijn? In het Nederland is het bekend geworden onder de titel "Ome Arie", natuurlijk ook van Conny. Is er toevallig iemand die mij aan dat nummer van Jud Strunk kan help…
-
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Jingles-EAP-PAMS-48min-part1.mp3 Jingles-EAP-PAMS-46min-part2.mp3 Na een rustige week op het forum weer een posting van mij. Voor de zaterdag en de zondag. Peter.
-
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Heeft iemand misschien de Jingle de Avroooooooo en He dit is de Avro met muziek voor u. Groet, Marcel.
-
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Electronic System – Spider. Weer zo’n typisch Radio Atlantis melodietje en specifiek gebruikt door de Engelstalige service. Het is afkomstig van de LP Tchip Tchip uit 1974. Deze Belgische productie is ook in bijvoorbeeld Australië onder de naam Dan Lacksman uitgebracht. Het werd op Radio Atlantis door Andy Anderson gebruikt als filler op weg naar het nieuws. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=b4fc48aa-8d97-1bac-4b39-9126816f8865 https://www.ultratop.be/nl/album/4ad7c/Electronic-System-Tchip.Tchip-Electronic-System-Vol.-3
-
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
...nog één maal.... https://soundcloud.com/simonfex/tros-top-50-tune Ferry was en is een held! Simon
-
Billy May and his orchestra featuring the Rhytmaires. Altijd gedacht dat een jingle van Caroline, die veel door Keefers werd gebruikt, was ingezongen voor dit station totdat we erachter kwamen dat het ging om de introductie van ‘After Freberg, the Stan Freberg Show.’ De in 2015 op 89-jarige leeftijd overleden Freberg werd in Pasedena geboren en je kunt allerlei beroepen achter zijn naam zetten als bijvoorbeeld: auteur, acteur, stemartiest, komediant, componist, radiopersoonlijkheid en meer. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=05b663cc-a861-462e-8417-077a82beaca3 Alles geprobeerd om het te converteren maar helaas lukt het niet
-
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Ja, ik ben een z.g. "kind" van en uit de jaren 60. Het waren mijn pubertijd jaren. Luisteren naar Radio London, Caroline ( de echte), Atlanta en soms naar Veronica. Ja, soms. Want al die Engelse platen vond ik veel leuker en dat kwam allemaal van een schip.............. Wij hadden thuis draadomroep, met zo'n grote bakkelieten draaischakelaar. Goeie kwaliteit. Ik kwam op de middelbare school via klasgenoot in kontakt met de "grote wereld". Want Hilversum was toch maar een dorp. Met Ad kwam ik terecht middenin een provo demonstratie en met Ad kwam ik langs de Wallen. Voor een Amsterdammer niks bijzonders, maar voor een beschermd opgevoede Hilversumse jongen........…
-
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Hier wat jingles van Radio Mi Amigo door de jaren heen. Het is maar een kleine collage,want die hadden er wel een paar honderd. Dirk
-
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Ik heb zelf al een flinke verzameling liggen, veelal masterkopieën, maar er moet méér zijn. Ik wil ze gaan gebruiken in het weekend wanneer de Amsterdamse etherpiraten uit de jaren 80 centraal staan. Vanzelfsprekend wordt alles gelardeerd met de jingles van de diverse radio stations. Echt alles is welkom, dus ook airchecks op cassettebandjes etc. Zolang de kwaliteit nog enig zins te pruimen is natuurlijk.
-
- 11 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
VOO jingles oa Nieuwsradio en meer Waarom? Daarom! Net als de andere jingles die ik online zette, op goede kwaliteit. En los dus niet vast😀vd mastertapes
-
-
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Hoi, Voor de "Radio Addicts" een bijdrage komende uit mijn archief. Alle files (jingles, commercials etc) zijn door mij gerestoreerd en kregen een master. Evident kan het gebeuren dat er tussenin een file staat van mindere kwaliteit, dus don't shoot the messenger. Doch de audiokwaliteit van decennia geleden kan je nu beluisteren in een hoge digitale kwaliteit. Alle files zijn 320 kbps stereo. Deze bijdrage omvat : Radio Hauraki - Jingles Pack https://pixeldra.in/u/iaxuYx Opmerking : Deze set jingles werd mij doorgestuurd door een contact uit New Zealand (Raglan) die er een FM station uitbaat Uw rea…
-
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Het nummer If there is something van Roxy Music werd in de jaren 70 rond middernacht als eindtune gebruikt van een programma bij de publieke omroep. Weet iemand voor welk programma?
-
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo Forum, Kan iemand mij aan deze jingle helpen is regelmatig gebruikt in Musicladen bvd Johnbo99 http://www56.zippyshare.com/v/5CtWLBK1/file.html
-
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Jingles PAMS SOULSHOW en meer Waarom? Daarom!
-
-
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
-