Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
Je kent het waarschijnlijk wel, een tijdelijke map met montages waar na verloop van tijd zoveel "rommel" in staat dat de bezem er doorheen moet: Ledenwerfspots van de Veronica Omroep Organisatie. In 2016 al eens eerder aangeboden, 12 minuten lang: https://pixeldra.in/u/vNhxJVKe
-
-
- 14 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Disco radio action jingles http://www39.zippyshare.com/v/y2ShwvYw/file.html Met dank aan Vincent voor het digitaliseren!! Wim
-
-
- 14 antwoorden
- 3,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Bij de top 40 heb je die motor voor de stip notering, alleen ik heb de stereo versie, nu schijnt er ook een mono versie te zijn, zonder dat eind muziekje wat je erbij hoort. Wie o wie heeft hem voor mij, met grote dank voor de genomen moeite.
-
- 14 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
In 1984 werd de eerste Giro 555 actie gehouden, één voor Afrika. Voor de radio was er een speciale tune met een gezongen eind. Heeft iemand toevallig nog opnames uit die tijd? Of beter nog.....heeft iemand die tune? Groet, Ger
-
-
- 14 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Hallo allemaal, Voor mijn eigen verzameling ben ik nog op zoek naar verscheidene jingles en tunes en ik hoop dat ik hier hetgeen vind van wat ik zoek. Waar ik nog naar op zoek ben is het volgende: - STER Radio Pingels (begin en eind van rond 1992, 2012 en nu) - Veronica naam/programma/algemene jingles uit het HitRadio pakket (Origineel pakket is van JAM Creative Productions) - Reclame Pingels van Radio Rijnmond (jaren '90) - TROS jingles van de jaren '90 Ook zijn eventuele promo's, leaders en bumpers van het NOS Journaal van de periode 1988 tot 2001 welkom, zo zoek ik bijvoorbeeld de leader/bumper van het uit…
-
- 14 antwoorden
- 7,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Quizvraag: welke oud-Veronica medewerker heeft deze promo voor de Grote Verwarring ingesproken? https://soundcloud.com/simonfex/promo-voor-veronicas-de-grote-verwarring-door SF
-
Vijf platen gebruikt voor items of fillers in het programma Ekdom in ochtend. Wie kan mijn helpen met de titel/artiest: EkdomInDeMorgen-01 EkdomInDeMorgen-02 EkdomInDeMorgen-03 EkdomInDeMorgen-04 EkdomInDeMorgen-05
-
- 13 antwoorden
- 5,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft er iemand ook jingles van Radio Dolfijn 97.5 in Curacao ( en wil ze delen )?
-
- 13 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
Heeft iemand een idee wie deze stem is? VOO: Veronica - promo + Radiorebus - november 1985 Grt, Peter
-
- 13 antwoorden
- 3,1k weergaven
-
-
Ik kwam een stukje muziek tegen waar ik al heel lang naar op zoek ben (maar dan in goede kwaliteit). Is iemand bekend met de titel of uitvoerende(n) van deze muziek? Het werd in het verleden o.a. gebruikt bij RNI en Radio Condor. Tips zijn van harte welkom.
-
- 13 antwoorden
- 3,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Ben voor eenmalige historische Top 40 uitzending op zoek naar de originele Alarm - alarm - schijijijf...jingle (koortje). Als iemand nog leuke nummer shouts heeft van 40-1 zijn die ook welkom. Thnx. Henk
-
-
- 13 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
Het is alweer ruim 26 jaar geleden dat de eerste aflevering van Koffietijd werd uitgezonden op RTL 4. Componist Hans van Eijck componeerde de tune, die nog steeds door veel mensen wordt meegezongen. Uit het eerste pakket dat Hans maakte heb ik een aantal versies gehaald, die ik nog steeds leuk vind om te horen. Het gaat achtereenvolgens om: De originele tune (Leader 1) De originele eindtune (Eindleader 1) Tune "wat eten we vandaag" De tune tijdens de feestdagen (Kerstleader 1) De tune van de 500ste aflevering Bumper met alternatieve zang https://pixeldrain.com/u/KyDKo8JB
-
-
- 13 antwoorden
- 4,1k weergaven
- 3 followers
-
-
Hier wat jingles uit het populaire programma Countdown café van de Voo. Uitgezonden op Vrijdagavond door onder meer Alfred Lagarde en Kees Baars. Dirk http://www36.zippyshare.com/v/26440589/file.html
-
Ik heb maar even een oude KLM reclame uit de kast getrokken nu het sterke merk dreigt te wankelen: https://soundcloud.com/armtenrink/klm-70s
-
- 13 antwoorden
- 2,7k weergaven
-
-
Wie heeft voor mij het pakket Thatman op het thema van Batman met de jingles van SRE (Swinging Radio England) liggen? Het gaat om het 2e pakket dat door Spot productions werd gemaakt nadat Radio Caroline edits van het eerste pakket van PAMS onair gebruikte. Voorbeeld: Thatman jingle - WPTR - Johnnie Walker Groet, Peter
-
- 13 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
Heb vroeger eens jingles gehoord met de slogan "de middengolf radio leeft" wie weet meer van deze jingle's af en heeft ze misschien?
-
- 13 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Ben op zoek naar jinglepakket(ten) van Radio Nova. Volgens mij waren er minimaal 2 Nova's, eentje in Italie in de late 70s, en eentje in Ierland in de early/mid 80s. Jingles van beiden zijn welkom, alvast bedankt. Groet, Henk
-
- 13 antwoorden
- 8k weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. Radio Phoenix Jingles
-
-
- 13 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Een van de mindere jingles van de Voo uit 1985. Het Pim Koopman pakket. Dirk http://www4.zippyshare.com/v/nhR6XreE/file.html
-
-
- 13 antwoorden
- 4,3k weergaven
-
-
Jingle-item terug op Soulshow Radio ? Ferry Maat begint binnenkort een eigen online radiostation: Soulshow Radio. Een onderdeel van de Soulshow was halverwege de jaren ’70 het jingle-item. Ferry draaide in die rubriek steevast “een minuut jingles met ‘witjes’ ertussen, en zonder er doorheen te pratenâ€, zoals Maat het zelf destijds omschreef. Als je wilt dat het jingle-item anno 2015 terugkeert, stuur dan simpelweg een mail met JA aan benno@jingleweb.nl. Hoe meer stemmen, hoe groter de kans dat het jingle-item (gemaakt door Jingleweb.nl) straks te horen is op Soulshow Radio van Ferry Maat. Hartelijke (radio-) groet, Jelle en Benno Jingleweb / Geno…
-
- 13 antwoorden
- 3,2k weergaven
-
-
Pepper Tanner – The Now Sound 02. Een andere promospot op RNI werd ook ingesproken op een deuntje uit The Now Sound demo van Pepper Tanner. Het was Nico Steenbergen die achter de tekst zat: ‘Dit is het geluid van onze mobiele discotheek. Voor inlichtingen en boekingen bel Europop in Haarlem. 023 317927. Pepper Tanner - The Now Sound 02. Another promo spot on RNI was also recorded on a tune from Pepper Tanner's The Now Sound demo. It was Nico Steenbergen who was behind the lyrics: Voor inlichtingen en boekingen bel Europop in Haarlem. 023 317927. 'This is the sound of our mobile disco. For information and bookings call Europop in Haarlem. 0…
-
- 13 antwoorden
- 3,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben een blije Bosschenaar, en deze Bosschenaar neemt de geïnteresseerde lezer graag even mee zijn herinneringen in (Opa vertelt...). Toen ik nog jong was, en dan ook echt piepjong, had je hier de lokale omroep 'Boschtion', met een radiozender op 95.2 FM en op de kabel, en daarnaast een TV-zender (Een veredelde kabelkrant met eigen programma's, maar die wel om 20:00u stipt het NOS Journaal doorgaf). Tot en met 2015 hebben deze zenders met horten en stoten uitgezonden. Na drie faillissementen en doorstarten (De bodemloze put die Boschtion heette, elke keer was het geld weer op) stapte het toenmalige bestuur op en was het avontuur Boschtion definitief over en …
-
-
- 13 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Hier een stukje van de productie band voor de promo word nu lid gemaakt voor Radio Veronica. Deze werd ingezongen door de broers Van Der Horst van de groep Amsterdam. Dirk
-
- 13 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Hallo vrienden en vriendinnetjes/ In de jaren 90 hadden ze bij de TROS een week van de jaren 70 ook werd daar een item gepresenteert en dat werd ingesproken door Cees van Zijtveld de hoogte punten van elk jaar van de jaren 70 tot 79 met fragmenten van dat jaar wie o wie heeft dit bvd gelieve op zippyschare of mp3 groetjes Chaldy.
-
Rond 1980 gebruiktte Veronica in haar Countdown-TV uitzendingen nog steeds de tune van Todd Rundgren's International Feel echter met een andere tekst eroverheen. Je hoort iemand dor een vocoder zeggen: All systems go commence countdown 5, 4, 3, 2, 1 en de geluiden er om heen lijken wel flipperkastgeluiden oid weet iemand of het van een produktie-lp oid afkomt? Gr. Arnold. Die zelfde tekst hoor je ook in de tune die Veronica rond 1982 gebruiktte in Countdown Café op de radio en vanaf 1983 in Countdown-TV.
-
- 13 antwoorden
- 6,6k weergaven
-