Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Onze Martijn mocht in de jaren 80 ook eindelijk "solo" achter de dj tafel. Misschien is dit een foto uit z'n Top 50 tijd?. Het was 16.36 uur..... Dat was in ons TROS gebouw. De gehele boven verdieping was omgebouwd tot studio. Er kwamen de TROS programma's van Ra1 t/m R5 vandaan. En omdat er een spoorlijn lag vlak voor het TROS gebouw was besloten de studio's te bouwen volgens het "doos in doos" principe....dat was nog in de tijd dat het in een studio doodstil moest zijn. De binnenstudio stond op gummetjes en die kwamen gewoon bij de HEMA vandaan. De studio was ontworpen en gebouwd door de ingenieurs van het NOB. De studio's zijn inmiddels bijna afgebroken en het T…

• 11 antwoorden
    • 3,8k weergaven
  2. Weet iemand of dat Audition er ook nog 'gewoon los' is? Misschien dat ik er overheen kijk maar ik geloof dat ik alleen nog maar de versie zie waarvoor je maandelijks een bedrag moet betalen. Eigenlijk niet bij stilgestaan dat ze dat dan voor alles zouden doen en niet alleen voor Photoshop.

• 11 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  3. Started by Juul,

Ik heb net even naar Radio Waddenzee geluisterd. On-line, want op de MG kan ik hem-haar hier niet horen. Nog meer mensen geluisterd? We zouden het helemaal vergeten.......... "Ik wens ze een behouden vaart". Juul

• 11 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  4. Started by Juul,

http://spreekbuis.nl/radiopiraat-sterft-uit

5. Started by Juul,

Ik kwam het bijna hele oeuvre van Cheech & Chong tegen in m'n collectie. Ik ben nl "fan" van de heren. Vooral het nummer "Dave" is prachtig. Ik vraag mij af, ben ik de enige "fan" hier ? Juul

• 11 antwoorden
    • 3,8k weergaven
  6. Aan de hand van "Drank & Drugs" probeerde de Correspondent uit te zoeken wie er aan dat nummer verdient en hoe de taart wordt verdeeld. Het hele verhaal op de Correspondent: https://decorrespondent.nl/4112/Wat-de-opbrengsten-van-Drank-Drugs-leren-over-de-muziekindustrie-van-nu/833238845472-6cbc8197

7. Started by Theo PE1OPQ,

Je hebt vakantie, alle DJ's 2 week vrij af gegeven en hup naar de kust. We zitten nu in Lelystad, op de dijk te camperen, wel op een camping hoor. Radio is mee, een Icom 7300 en een masje van 15 meter om een end fed antenne in op te hangen. Veel is er wel te horen op de mkiddengolf, ik hoor op alle uitgeven ferequenties wel geluid van een LPAM station. Sommigen goed en anderen, wel die moeten het nog leren denk ik dan maar zo. Het vervormd en hetbrokkelt, niet leuk om naar te luisteren. Opvallend is het grote aantal met hoempa pa muziek, helaas niet zo mijn ding. Theo

• 11 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  8. Started by Juul,

Er zit in mijn nieuwe auto een radio met behalve FM ook DAB. Maar kan ik op die DAB elk station horen uit het land die DAB "uitzend"? Of snap ik het niet. Is er iemand die mij dat kan uitleggen op een simpele manier.......................?

9. Degenen die de video over de revisie van de boordmengtafel van de Norderney in Rockart hebben gezien, hebben deze modules al voorbij zien komen. Deze Philips mengpaneel modules zijn (volgens mij) gebruikt voor deze revisie. Was mijn zolder aan het opruimen en kwam een grote doos met 27 van deze modules tegen. NL7316 NL3711 NL7305,NL7306,NL7307 NL7311 NL 7314 NL7611 NL3703 NL7412 NL7309 Boek "Mengversterkers voor zelfbouw" Ik bied alle modules te koop aan. Het zijn er in tot…

• 11 antwoorden
    • 4,8k weergaven
  10. Started by wim1958,

Sinds een tijdje heb ik contact met Joyce Moore in Amerika. Zij is de vrouw van Sam Moore, van Sam and Dave. Ik kreeg met haar contact via internet omdat ik al jaren bezig ben met het bestuderen van het leven en werk van George Harrison. Jullie moeten namelijk weten dat Joyce de nalatenschap beheert van Billy Preston. Zij is een oude vriend van Billy die in 2006 overleed. Nu vraag ik me af of er onder jullie muziek/radio liefhebbers zijn die b v een opname hebben van Billy die in 1974 op Veronica te gast was bij Tineke en waar foto s van zijn. Billy en Tineke op de fiets en andere foto s. Maar misschien zijn er ook wel andere opnamen zoals TROS Souls…

• Vind ik leuk
    • 11 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  11. Started by Martin1968,

Het lijkt wel een beetje of Herman van der Zandt Jan de Hoop imiteert...

• 11 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  12. http://www.telegraaf.nl/entertainment/1120870/zanger-hans-vermeulen-plotseling-overleden

• 11 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  13. Ben ik nu zo kippig dat ik een onderwerp niet meer terug kan vinden? Het gaat over de bijeenkomst van oud Veronica medewerkers op 31 augustus met een uitzending daar aan gekoppeld. Erwin had er een reactie op gegeven en ik dacht nog ja zo kwam het artikel wel bij mij binnen. Laat ik er eerst over na gaan denken voor ik wat schrijf over hoe ik er tegen aan kijk. En of ik er wel wat over moest zeggen, soms is het beter niets te zeggen. Nu wilde ik het nog een keer terug lezen, maar vind het hele stuk niet terug. Ben ik nu zo kippig aan het worden? 🙂 Theo

• Haha
      • Vind ik leuk
    • 11 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  14. Gast
    Started by Gast,

Na vele jaren min of meer actief lid alhier meld ik mij af. Een draadje over een RNI EP en de reactie hierop van een forum administrateur is de aanleiding. Dhr Tino meent prikkeldraad om dit forum te moeten plaatsen mbt on and off topic. Zo draai je een forum de nek om. Heb grote bezwaren tegen lieden die zich niet met een volledige naam op dit forum werpen en zich vervolgens zelfs het predikaat Expert aan meten. Hoezo expert? Gevalletje te grote broek aan trekken denk ik. De oudgedienden op dit forum wens ik een goede toekomst in goede gezondheid. Paul de Haan.

• 11 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  15. Started by rien1959,

Oh makkelijk, zullen jullie wel denken ..... Nou, dus niet ! In aflevering twee van de eerste serie van Kapitein Zeppos komt "de pukkel" ter sprake. De kapitein heeft hem ontmoet waarbij door "de pukkel " een voorstel gedaan wordt om de erfenis van de Zeppos te kopen. Daagt het jullie al .... tijdens dat verhaal zie je de kapitein en de pukkel op een terras hoog boven een rivier, met in de verte een eilandje en daarachter een brug. Bij een closeup van de kapitein zie je de bocht van de rivier met een spoorlijn en een weg. Opvallend is dat de spoorlijn aan de waterkant ligt in plaats van de weg. Het deed mij denken aan de Rijn bij Ober Wesel maar toch kon ik het niet hele…

• 11 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  16. Zoals jullie misschien hebben gelezen was ik aan de slag gegaan met Storm maar, beuk maar van Geert de Bruin. Ik dacht het even samen te voegen met een stereo track van the American Breed. Het bleek dat er zachtjes gezegd nogal wat zweving en flutter in de opname te zitten van Geert. Iets wat funest is bij het samenvoegen want je krijgt ongewenste phasing effecten en plaatsingsproblemen in het stereobeeld. Na heel veel geworstel was ik er mee gekapt en had ik de hoop opgegeven. Nu is er software te koop die dit probleem kan oplossen maar over de prijs zullen we maar zwijgen. Je kunt het zelfs huren en dat zegt genoeg, lijkt me Na wat zoektochten in de kelders van het…

• 11 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  17. Started by Juul,

Mochten er nog mensen zijn die de petitie willen ondertekenen om het Metro "te redden"..... Ik zeg altijd maar zo;"Het Metro blijft als Uuuuuuuu dat wilt" En als hommage aan het Metro deze tune voor Poster die ze in 1994 speelden olv Dick Bakker. Wij noemden het "Tune Poster -slow" http://www24.zippyshare.com/v/39752061/file.html http://petities.nl/petitie/voorkom-dat-het-metropole-orkest-verdwijnt Juul Ps nog een stukje in de Gooi en Eemlander: http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/gooivechtstreek/article19641383.ece/Metropole-op-D-day-naar-Den-Haag?lref=newsletter

• 11 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  18. Started by Juul,

Ik probeer al weken iedere avond-nacht te kijken naar een prachtig programma over de Amerikaanse verkiezingen op CNN. Het wordt gepresenteerd door Kate Bolduan. Schitterend en erg mooi gemaakt met inlassen en erg snel. Dus mocht je dezelfde interesse hebben als ik, je kunt het zien om 24.00 uur. "On weekdays" Ik volg de verkiezingen in de USA al sinds de verkiezing van John F. Kennedy.

• 11 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  19. Started by Martin1968,

Kennelijk geldt er een 'leuklimiet' op dit forum. Bij alles wat ik download, klik ik op 'vind ik leuk'. Maar na een keer of tien 'vind ik leuk' te hebben ingedrukt, kreeg ik deze melding:

• 11 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  20. Started by Harm,

De redactie van Veronica Magazine wordt omgevormd tot een kernredactie. Dit heeft tot gevolg dat 18 medewerkers boventallig worden en dat daarnaast nieuwe functies ontstaan, waarvoor 10 medewerkers worden gezocht. Boventalligen kunnen op deze nieuwe vacatures solliciteren. De nieuwe opzet heeft direct te maken met de oplagedaling van het magazine in 2013 en 2014. De papieren gids wordt door de beschikbaarheid van digitale alternatieven steeds minder gebruikt. Ook staat de advertentiemarkt onder druk. In de nieuwe opzet wordt sterk de nadruk gelegd op online activiteiten. Zo worden er een online redactiemanager en redacteuren digitaal aangesteld. De NVJ voert b…

• 11 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  21. Started by Juul,

Een erg actuele cover. https://www.nbcnews.com/card/time-magazine-puts-family-separation-trumps-feet-literally-n885366

22. Sinds 2012 discussiëren we hier in het virtuele Internet Radiocafé over radio. Wat zou het toch leuk zijn om dat eens in een echt café te doen? Niet zoals de radiodagen waar we rondom een vaststaand programma bij elkaar komen, maar ongedwongen onder het genot van een kop koffie of een biertje praten over radio, ervaringen uitwisselen of gewoon fijne kroegpraat. Ik heb daarom het idee opgevat om een Internet Radiocafé stamtafel te organiseren ergens in Groningen. Eens een keer niet iets in Holland, maar gewoon bij ons in de provincie. (Uiteraard zijn de Hollanders ook van harte welkom) Wie heeft zin om mee te doen aan de stamtafel? Wat zou een mooie datum zijn? En u…

• 11 antwoorden
    • 3,2k weergaven
  23. In het Veronica-schip dat aan de NDSM-pier ligt opent binnenkort een nieuwe club met terras. Sinds november 2013 ligt het schip aangemeerd in Noord en doet daar dienst als activiteitencentrum. De Amsterdamse DJ David Cornelissen is de man achter het nieuwe concept, dat Noorderschip gaat heten. Volgens hem wordt het een compleet horeca-concept. 'Van ontbijt tot ontbijt', zegt hij op zijn eigen Facebook-pagina. Cornelissen hoopt dat Noorderschip een nieuwe 'culturele haven' zal worden op en rond de NDSM-werf. 'We focussen ons op de lokale initiatieven en collectieven die nog een plek nodig hebben in Amsterdam', zegt Cornelissen. 'We willen …

24. "Publieke omroep gaat leren van Trump" http://www.volkskrant.nl/opinie/publieke-omroep-gaat-leren-van-trump~a4414456/ "Baas van de NPO doet huiliehuilie in Volkskrant middels een opiniestukje" http://media.tpo.nl/2016/11/14/closeread-baas-van-de-npo-doet-huiliehuilie-in-volkskrant-middels-een-opiniestukje/ Leeswaarschuwing closeread op TPO: is niet echt geschikt voor hardcore linksmensen. ;-) Robin

• 11 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  25. Started by Juul,

Ik heb er ook veel "gewerkt'. Mixage's gedaan en de platenmaatschappij Phonogram zat er met kantoren. Wisseloord werd oorspronkelijk opgezet door Philips. In de lommerijke bossen van Hilversum tussen "Hillywood" en s'Gravenland. Om de hoek woonde ook Toon Hermans. Prachtige plek en fantastische apparatuur. Waar je inderdaad wereldsterren tegen het lijf liep, in het wild dus. Je moest Wisseloord weten te vinden dat wel. Veel TROS jingles zijn er opgenomen en afgemikst. En in de zomer kon je lekker effe pauzeren en op het terras zitten zoals hier Ferry Maat en Sesjun producer en POSTER bedenker Dick de Winter † doen in 1987 tijdens een TROS jingle sessie. …

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.