Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Harm,

Juul Geleick (66) en Jaap Buijs (67). Ik verkeer in goed gezelschap (52). (Géén bloemen a.u.b.!)

• 11 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  2. Started by jhvdheuvel,

Diverse leden van dit forum hebben hun bestanden op STACK staan. Lees zojuist op hun site dat deze gratis dienst per 10-2-2021 gaat stoppen. Houdt hier rekening mee!!! https://www.transip.nl/stack/

3. Started by Juul,

Mijn echtgenote heeft een iPhone 6. Ik heb haar een foto gestuurd per mail. Die heeft ze nu. Zit in haar iPhone mailbox. Maar hoe kan ze die foto nu met Whats app naar iemand sturen? We kunnen dat maar niet vinden.

4. bron: "spooter" - WebsiteMacFreak. Tsja, iedereen is tegenwoordig gewend aan mp3 en AAC als bestandsformaat: het heeft ook een groot deel van de cd markt ingeperkt. Maar als je je realiseert dat er op een mastertape vaak zelfs meer audio informatie staat dan dat er op een cd terecht komt, dan komen AAC en mp3 er helemaal bekaaid vanaf... Neil Young probeerde bij Apple meer voet aan de grond te krijgen om betere audio kwaliteit af te leveren. Hij praatte hier zelfs over met Jobs. Maar die overleed op een gegeven moment... http://www.wired.com/business/2012/01/neil-young-steve-jobs-atd/

• 11 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  5. Started by rob68,

Mag ik deze hier even onder de aandacht brengen? petitie tegen sloop KRO-studiocomplex

6. Started by Juul,

Wat is het stil. iedereen weer na de wintersport aan het werk? Juul ( de pensionado op de Veluwe )

• 10 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  7. Started by Juul,

Heel raar, deze maand gaat het gebeuren. Ik hoop dan eind van de maand 65 jaar te worden. Bij de EO zeggen ze niet hopen maar "Deo Volente". En aangezien ik midden in "EO land woon"................ Het is vreemd want wat betekent zo iets eigenlijk? En wat voor impact heeft dat? In ieder geval voelt het alsof ik voor het eerst ga werken, heel raar. Je gaat deelnemen aan een "ander soort maatschappij". Vandaag rolde een prachtig blad van de SVB (SocialeVerzekeringsBank) in de bus. En ja hoor alles over de AOW staat erin. Je hoeft ook niks meer, ja het mag dat wel als je wilt. Ook realiseer me dat ik in de herfst van m'n leven aangeland ben. Nee, ik ben niet so…

• 10 antwoorden
    • 4,3k weergaven
  8. Started by rien1959,

Zoals sommigen wel weten woon ik al mijn hele leven in 's-Gravendeel, een dorp ten westen van Dordrecht. Met niet meer dan 9000 inwoners stelt het niet veel voor en is het inmiddels al opgegaan in de gemeente Binnenmaas. Vroeger waren er alleen kleine winkeltjes waar je vaak 's avonds gewoon nog terecht kon. Maar goed, de moderne tijd kwam er aan en zo'n 25 jaar geleden kwamen er een C1000 supermarkt, een Albert Heijn en vlak daarbij een zeer grote kledingzaak die zich op de landelijke klandizie ging richten. Allemaal prima, en voor ons 'boeren' een hele vooruitgang ware het niet dat al die kleine winkeltjes de nek werden omgedraaid. Jammer, maar zo gaat dat nu eenmaal. N…

• 10 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  9. Gast Annerob
    Started by Gast Annerob,

Vrienden, Van een bevriende bandrecordergek kreeg ik onderstaande vraag: Tja, ik heb even rond zitten neuzen op internet en tussen de LP's die ik bezit, maar niets van de Trills gevonden. Wie kan mij info geven over de LP? Alvast dank voor het meezoeken! Groeten, Rob PS: Ik zet deze vraag overigens ook uit op andere radio gerelateerde forums, om de kans op vinden te vergroten.

• 10 antwoorden
    • 4,7k weergaven
  10. Started by Rene van den Abeelen,

Dear mrs Applebee. En verder niks, eigenlijk. Zou op 12 september 67 zijn geworden, dus ook weer akelig jong.

• 10 antwoorden
    • 13,5k weergaven
  11. Started by rien1959,

Afgelopen dagen werd er bij ons in de wijk al verschrikkelijk geknald met vuurwerk. Niet dat ik daar een probleem mee heb. Ik ben ook jong geweest ...... Er zaten echter enkele randdebielen tussen die zie zeer zwaar illegaal vuurwerk afstaken. Gisteren was er recht voor ons huis een enorme klap die zo zwaar was dat ik blij was dat de ramen er nog in zaten. In de loop van de avond bleek wat er was gebeurd. Er was een gietijzeren putdeksel opgeblazen en de put stond nu open ..... politie erbij, enz. In de straat verderop was bij diverse putten hetzelfde geprobeerd maar gelukkig niet geslaagd. Wel is bij een van die putten het binnenwerk volledig vernield ! Hoe kri…

• 10 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  12. Gast RNI
    Started by Gast RNI,

Radio Noorzee Internationaal zoekt dj's voor de Nederlandse service je kan je aanmelden met een demo van 30 min die je kan sturen naar info@gro-radio.nl Radio Noordzee internationaal kan je vinden op www.rni.vze.com De Nederlandse service is in het weekend te beluisteren , kijk maar op programs op de site

• 10 antwoorden
    • 4,7k weergaven
  13. Started by holly59,

Ik zoek volgende uren van Top 1000 jaren '70 USA op Extra Gold. 27, 57, 60, 63, 64, 65, 66, 61, 68, 69, 70, 71 en 72. Alvast dank. holly59.

14. Started by Juul,

Ik heb een 15Gb memory stick die ik gebruik in de auto als ik mijn "eigen Spotify" muziek wil horen. Tot dusver heb ik zo'n 1235 nummers waar ik uit kan kiezen. Meestal "random". Geweldig is dat. Vaak heb ik daar speciale persingen op staan uit m'n Veronica tijd. "terug in de tijd dus". Ik geniet. Er zitten soms dubbele bij, dat moet ik nog uitzoeken. En ook de nummers voor de files moet ik er nog even afhalen. Maar dat geeft ie in de auto niet weer gelukkig. Maar ik heb daar een simpele routine voor omdat er af te halen. Dit is mijn lijstje. ======================== - On The Border.mp3 - One Of These Nights.mp3 - The Letter…

15. Started by Juul,

Heeft ie wel verdiend vind ik: http://nos.nl/artikel/432747-oeuvre-award-voor-felix-meurders.html

• 10 antwoorden
    • 3,3k weergaven
  16. Started by Juul,

Ik kijk en lees wel eens op het forum Radiofreak. Wat zitten daar een stelletje betweters zeg. Ik krijg ook steeds het gevoel dat het allemaal van die lokale jongetjes zijn die de hele dag niks anders te doen hebben dan radio luisteren en dan ook nog pretenderen dat ze de "radio wijsheid" in pacht hebben. Enfin, Radiofreak dus. Ook zoiets laat ze daar eens nalezen en zoeken hoe ze iemand z'n naam correct spellen. Alweer Ad Bouwman met een overbodige "w". Zo, dit moest ik effe kwijt. https://www.radiofreak.nl/eva-cleven-wint-marconi-award-voor-aanstormend-talent/

• 10 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  17. Started by Juul,

Leuke docu over m'n geboorte en later ook werk "plaats" Hilversum. https://hilversumtv.nl/2018/het-gezicht-van-nederland-hilversum-nos-1991/

18. Started by Juul,

Hier kun je kijken of je natte voeten krijgt : http://www.overstroomik.nl/

• 10 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  19. Started by skybird,

Nu was ik toevallig naar dit nummer aan het luisteren,Tangerine Dream - Mysterious semblance at the strand of nightmares. Ik weet dat een van de Zeezenders dit gebruikte in 1974,maar ik weet niet meer welke dat was. Was het nu Veronica of Caroline? Wie weet het nog? Dirk http://www24.zippyshare.com/v/83424281/file.html

• 10 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  20. Started by Peter Vrakking,

Hier een scan uit de MediaZine van november 2014 over DAB+ Download link http://we.tl/8trDNwmfZc De link is beperkt houdbaar

• 10 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  21. Started by Juul,

Ik loop al de hele ochtend te denken ...........aan 2 april 1973. http://www.scheveningenlive.nl/surf-webcam/

• 10 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  22. Started by rien1959,

Een goed begin is het halve werk en daarom maar even een filmpje over het veilig omgaan met elektriciteit ..... Een filmpje uit Albanië over mijnwerkers. Rien, die het allemaal hoofdschuddend aanziet.

23. Started by Juul,

Ben net terug van opnamen in Nijkerk van 192TV met o.a. Tineke, Rob Stenders, Lex Harding en Ron Brandsteder ...... De opnamen zijn bestemd voor Kerst. Mede forum lid Alex was er ook en maakte video opnamen. Ik heb 3 foto's gemaakt kijk maar......

• 10 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  24. Hallo allemaal, Sinds enkele weken heb ik deze single in mijn bezit. Maar die kraakt enorm. Wie heeft er een goeie digitale versie van en wil deze hier delen? Alvast bedankt! Benno

25. Started by Juul,

Onze poes Coco ( 15 jaar inmiddels) denkt;'heb ik dat die warmte?, effe een ferme tuk doen maar......."

• 10 antwoorden
    • 2,3k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.