Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by JanDoet,

We zoeken de artiest en titel van deze tune, ooit gebruikt bij een lokaal radiostation of piraat, welke weten we niet meer. Waarschijnlijk zijn er stukken geplakt en geknipt, we komen er niet uit, ik dacht zelf eerst iets van The Fireballs, maar weet niet welk nummer. Andere gedachten waren The Hurricanes of Shadows, maar die zijn het niet. Ben benieuwd naar de reacties, ook Wim Vriezen van de Muziekkelder in Doetinchem is er zeer benieuwd naar. Dit is de tune: http://www.mijnbestand.nl/share.php?key=B7O7ZTYUOGRT Jandoet

• 10 antwoorden
    • 3k weergaven
  2. Started by Vincent,

Wie heeft voor mij een scan van Freewave nummer 101?

• 10 antwoorden
    • 2k weergaven
  3. Started by Juul,

IBM: “Iedere Mac bespaart ons 400 euro tegenover Windows-PC” http://www.onemorething.nl/2016/10/ibm-mac-bespaart-400-euro-tegenover-windows-pc/

• 10 antwoorden
    • 959 weergaven
  4. Started by Juul,

Wat is het stil. Iedereen op de camping? (campong). Hier op de Veluwe is het al weer druk. Juul

• 9 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  5. Started by Juul,

Er is een mooi boek verschenen over Joop Landré met de titel "De vader van de TROS" Ik vond daar dit aardige stukje over de Hitparade in 1974. Het is mij toen helemaal ontgaan.

6. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Ik schrok wel even vandaag. Debbie Harry is 70 geworden... http://www.thelegacyofmusic.com/2015/07/01/11-dingen-over-debbie-harry-die-je-allang-weet/ Op mijn studentenkamer had ik een sexy foto van haar aan te muur hangen, gehuld in weinig meer dan witte lakens... Ik word oud, geloof ik. Paul

• 9 antwoorden
    • 1k weergaven
  7. Started by Juul,

Ik heb gisteravond tenenkrommend naar een "optreden" van Ruud de Wild bij Jeroen Pauw zitten kijken. Hoe is het mogelijk dat zo'n man aanschuift en dan met nietszeggende zaken eigenlijk niks zegt! Of liever gezegd, niks wil zeggen. Snap ik ook nog want z'n contract loopt nog, maar ga dan daar niet zitten. Nou ben ik geen fan van Ruud de Wild omdat ik 'em bij ons op de TROS wel eens op de gang tegenkwam en meneer zich wel heel erg hooghartig gedroeg. Eigenlijk zat daar gisteravond maar een zielig mannetje.......

• 9 antwoorden
    • 915 weergaven
  8. Started by Rene van den Abeelen,

Ik denk dat het in 20011 of 2012 was dat ik voor het eerst van mijn leven in Blokker kwam. En ik dùs ook wel op zoek ging naar die veilinghal, waar The Beatles dus ooit hun enige optreden in ons land hebben gegeven. Erg leuk dat die er gewoon nog is. En tot mijn verbazing staat er tegenover zelfs een heus monumentje. En dat is ook nog eens erg leuk uitgevoerd en bevond zich in prima staat! Complimenten hoor. Moest ik gewoon even aan denken, met dat jubileum voor de deur. http://www.thebeatlesinblokker.nl/jubileum

• 9 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  9. Na verhuizing-nummer-zoveel-in-korte-tijd (zucht) ben ik weer zo ver op orde dat ik miniaturen kan afwerken. Eén en ander gaf me de gelegenheid eens te bepalen hoe het nu verder gaat. Op dit moment ben ik weer bezig met het afwerken van een RS3. Als die verzonden is, resten van de meest recente oplage nog drie exemplaren. Aangezien ik denk dat de echte RNI-fans hun exemplaar inmiddels wel thuis hebben staan, ga ik niet meer bij-bestellen bij de gieter. Ik zeg niet dat er nooit meer een nieuwe oplage van de Mebo 2 zal komen, maar die zal ik pas laten maken als er echt weer een stapeltje concrete bestellingen ligt. En of dat er nog van komt, kan ik natuurlijk niet zegg…

• 9 antwoorden
    • 3,6k weergaven
  10. Ik ben op zoek naar een artikel, dat in Veronica Magazine zou hebben gestaan rond de Kerst in 1975, over een playbackshow, georganiseerd onder andere door een jongedame met de naam Patricia. Heeft één van jullie dat artikel voor me?

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 9 antwoorden
    • 378 weergaven
  11. Started by Juul,

Het gaat niet goed met de gezondheid van Artha Franklin. een grootheid uit mij jeugd. https://www.rollingstone.com/music/music-news/aretha-franklin-is-gravely-ill-says-singers-friends-710308/ Kijk hoe Aretha een ode brengt aan nog een icoon, Carole King.

12. Started by Juul,

Ja, dan denk je goh, waar is onze Bert Alting toch gebleven. Bert die altijd , bijna, alles over Veronica wist en zeker over oom Frans. Heeft iemand enig idee? Zo maar een vraag.

13. Started by Juul,

Ik heb net 497 !!! reclames afgeluisterd en geindexeerd. En daar kwam ik twee spots tegen over Zandvoort. Door Rob Out, hier is er één. Actueel dus......... ©Stichting Norderney. https://pixeldrain.com/u/IlNkynL1 Zanvoort 9aug1970 Rob Out.mp3

14. Started by jan V,

Juul vanharte gefeliciteerd met je 72jonge verjaardag .jan V🎉 .

15. Started by Ben,

Ik ben bezig met de foto's, die ik op 15 April 2006 tijdens de 18 April herdenking in Lapershoek maakte. Wie weet wie de dame is met wie Pieter Jan Vink hier staat te praten?

• Bedankt
    • 9 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  16. Started by Juul,

Niet zo'n heel vreemde aanhef in mijn geval, maar toch is het zo. Maar dan niet op of in mijn "vakgebied." Ik wordt nl de laatste 10 jaar geteisterd door een te snel werkende schildklier. ( ziekte van Graves ). De vorige keren wisten de medicijn mevrouw en ik dat te repareren met medicijnen. De werking van de te snel werkende schildklier stil leggen en dat opvangen-slikken met extra hormonen die die schildklier nu niet meer maakt. Het is eigenlijk, zeker in mijn geval een z.g. "auto-immuum" ziekte. ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Auto-immuunziekte ). Net als diabetes. En ja, één van die medicijnen is het deze week in het nieuws zijnde Thyrax………..…

• 9 antwoorden
    • 1,3k weergaven
    • 9 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  17. Started by Alex,

Wie heeft er ervaring met Glasvezelaansluitingen van o.a. KPN? Mijn vraag betreft eigenlijk alleen de kwaliteit van de aangeboden TV-signalen. Zo her en der word ik niet vrolijk van alle negatieve berichten over vooral de KNP aanbieders. Berichten over upscaling, lage Bitrate, lage upload snelheid bij gebruik van zelfs al 2 of 3 tv’s en 3 pc’s etc. Ik krijg zo mijn twijfels bij de kreet: -Eindelijk glasvezel- en - Glashelder-. Zeker als ik het vergelijk met bijv. Ziggo en het signaal van de satelliet. Zijn er hier ervaringsdeskundigen? Wink wink.

• 9 antwoorden
    • 4,1k weergaven
  18. Started by Helmut,

• Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 9 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  19. Ons nieuwste forumlid, Maurizzz, is de duizendste geregistreerde gebruiker van het café. Wil dit toch even melden.

• 9 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  20. Gast Theo
    Started by Gast Theo,

Zippyshare doet het hier niet. Wat doe ik fout? Ik gebruik Flashget. Hij geeft aan dat de filenaam fout is. Theo --- opmerking Harmen: nav de ontstane discussie op http://www.iradiocafe.nl/forum/thread-4359.html heb ik de discussie over flashget, zippyshare etc een eigen onderwerp gegeven.

• 9 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  21. Started by Juul,

Ik ben maar weer eens wezen wandelen met onze Dylan in Radio Kootwijk. Ik was er al een tijdje niet geweest en het is nu in bezit van Staatsbosbeheer. Dus van ons allemaal eigenlijk. En hond Bob van de meneer van de brandweer waar Dylan wel eens mee ravot was er even niet.....( Ze mogen niet loslopen maar we kennen boswachter Lennard dus dat scheelt.) En Lennard kent wel meer "media types" en weet daar handig mee om te gaan. ( http://veluwe.wordpress.com/2012/08/24/meneer-wijdbeens-op-bezoek-bij-staatsbosbeheer/ ) Sinds kort is Jan de Hoop "ingezetene" nadat ik meen Jeroen Kijk in de Vegte er ook al neerstreek. Enfin, wie weet kom ik Jan nog eens tegen als ik …

• 9 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  22. Gast Kodok
    Started by Gast Kodok,

Van een programmamaker krijg ik misschien de beschikking over een (heel) grote hoeveelheid cassettetapes. Heeft iemand tips over digitalisering? Van wat ik lees is belangrijk: 1. Azimuth cassettedeck per tape instellen 2. lossless ruwe data bewaren 3. Dolby uit 4. Bias normal 5. filteren en comprimeren vanuit lossless file Wie heeft er nog een cassettedeck in de aanbieding?

• 9 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  23. Started by h.roos,

ik ben op zoek naar een instrumentale plaat die ferry eden veel gebruikte in zijn programma's als achtergrond muziek,ook nu op extra gold gebruikt hij hem nog regelmatig.ik weet de titel nog de uitvoerende artiest niet,maar het is een soort een soort disco melodie.mischien dat iemand weet welke ik bedoel en hem hier wil plaatsen.alvast bedankt.

• 9 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  24. Started by Juul,

Het was me het jaartje weer wel. Nu weer problemen met de ogen. (Gelukkig niet m'n oren........). De staar heeft de regie overgenomen. Op grote afstand zie ik 4 koplampen van auto's terwijl er toch naarmate ze naderen er maar twee zijn. Ondertitels op de TV niet meer leesbaar, contouren vaag, kortom veel mist. Kortom, het afgelopen jaar had ik het soms wel eens gehad met m'n lichaam! Maar "ieder nadeel heeft ook soms z'n voordeel" gaat de spreuk. Ik heb geen bril meer nodig om m'n computerscherm af te lezen. De krant gaat ook wel. Dus ik kan m'n leesbril wegleggen. Mits ik voldoende licht heb. Autorijden in het donker is daar in tegen weer niet handi…

• 9 antwoorden
    • 1,6k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.