Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Tussen de middag wandel ik altijd een half uurtje in de buurt van mijn werk. En zodra het weer het toestaat loop ik even van zuid naar noord en weer terug over de Erasmusbrug. Vandaag voor de eerste keer in 2012 en gelijk zonder ja. Hoe ziet het er hier dan uit? Een paar foto's gemaakt met de telefoon.
-
- 8 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Na de harde schijf perikelen van 2 weken geleden zijn de tranen opgedroogd en ben ik toegekomen aan een inventarisatie. Onderstaande lijst is verre van compleet want niets stond geregistreerd. In de meeste gevallen gaat het om zeezender gerelateerde muziek die als tune of jingle zijn gebruikt. Ik zou enorm geholpen zijn met een MP3 van minimaal 256Kbps. 01 Brian Auger - A kind of lovin' 02 Dave 'Baby' Cortez - Rinky Dink 03 Strawbs - Ah me, Ah my 04 Teach in - Old friends 05 Sly & the family stone - It's a family affair 06 Het nummer dat gebruikt werd voor de 'drie in één' jingles met Lex, prijs drie in één enz.
-
- 15 antwoorden
- 2,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Zelfs in de Televaag staat een kritisch artikel over de machtsgreep van de VVD bij de PO. Doet mij denken aan de uitspraak van een VVD kamerlid tegen een collega toen de VVD in 2012 "aantrad"; "we zullen nu toeslaan"…………………………... http://www.telegraaf.nl/binnenland/25124377/__Spanning_rond_Mediawet__.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
-
- 21 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Ik heb het genoegen gesmaakt om Jerney al vanaf haar Earth en Fire tijd te mogen kennen. Ook in m'n TROS tijd heb ik vaak met haar gewerkt, diverse radioprogramma's gemaakt en concerten opgenomen. Ik schrok erg van het bericht dat ze lijd aan de ziekte van Parkinson. En mooi dat ze zoals dat tegenwoordig heet een "rol model" wil zijn, of te wel een voorbeeld als je dat zo kan noemen voor anderen. Vanavond, 18 oktober is ze te zien in het tv programma Pauw en Witteman. http://pauwenwitteman.vara.nl/Gast-detail.1575.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=27607&cHash=dae0c2b25a05fb1d48b569ecf2ce66b3 Juul
-
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Afgelopen dagen werd er bij ons in de wijk al verschrikkelijk geknald met vuurwerk. Niet dat ik daar een probleem mee heb. Ik ben ook jong geweest ...... Er zaten echter enkele randdebielen tussen die zie zeer zwaar illegaal vuurwerk afstaken. Gisteren was er recht voor ons huis een enorme klap die zo zwaar was dat ik blij was dat de ramen er nog in zaten. In de loop van de avond bleek wat er was gebeurd. Er was een gietijzeren putdeksel opgeblazen en de put stond nu open ..... politie erbij, enz. In de straat verderop was bij diverse putten hetzelfde geprobeerd maar gelukkig niet geslaagd. Wel is bij een van die putten het binnenwerk volledig vernield ! Hoe kri…
-
- 10 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Ik heb mijn computer gerelateerde zaakjes over het algemeen goed op orde. Raid 1 configuratie en een externe back-up voor mijn administratie en foto-opdrachten door de jaren heen die ik netjes op orde houdt. Verder nog een extra schijf die ik gebruik als werkschijf voor foto's en muziek maar ook voor alle down- en uploads van het web. Ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht en dat betekent alles kopieëren en overzetten naar nieuwe schijven en waar mogelijk de bestandsstructuur aanpassen. Dat kost altijd meer tijd dan je denkt maar het is gelukt, op de werkschijf na... Tijdens een moment van vestandsverbijstering heb ik kennelijk de werkschijf op de rai…
-
- 12 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Mochten er nog mensen zijn die de petitie willen ondertekenen om het Metro "te redden"..... Ik zeg altijd maar zo;"Het Metro blijft als Uuuuuuuu dat wilt" En als hommage aan het Metro deze tune voor Poster die ze in 1994 speelden olv Dick Bakker. Wij noemden het "Tune Poster -slow" http://www24.zippyshare.com/v/39752061/file.html http://petities.nl/petitie/voorkom-dat-het-metropole-orkest-verdwijnt Juul Ps nog een stukje in de Gooi en Eemlander: http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/gooivechtstreek/article19641383.ece/Metropole-op-D-day-naar-Den-Haag?lref=newsletter
-
Vorige week maandag ben ik mijn gehele verzameling van duizenden uren zeezenders in 5 min. kwijt geraakt eerst mijn harde schijf die crashte en daarna ging de backup formateren zonder dat ik zelf iets deed later bleek het te gaan om een virus dat op de een of andere manier was binnen gekomen jammer alles weg.Ik heb besloten om meteen er mee te stoppen deze uren krijg ik nooit meer terug en opnieuw beginnen heefd geen zin. Groet Henk Roos.
-
- 12 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Vorig jaar kwam ik bij toeval een mooie uitvoering tegen van de Eurovisie tune. Ferry Maat gebruikte zo'n uitvoering, met veel phasing er over, als aankondiging van de Europarade. Dus zelf ook maar eens aan de slag gegaan, hier en daar de sterkte wat aangepast en nog wat andere frutsels en zie daar, een nagemaakte Europarade tune zonder Ferry. Volgens mij had ik hem nog nooit ergens gepubliceerd, ik kon hem tenminste niet terug vinden in mijn mixdown directory. De Europarade/Eurovisie tune met phasing : http://www.mijnbestand.nl/Bestand-EX3B3IVBLNPZ.mp3 Rien
-
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
http://www.macfreak.nl/nieuws/24040/de-iphone-bestaat-al-5-jaar/ Juul
-
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Ik ben een heel erge Beach Boys fan. Toen Veronica stopte heb ik alle USA single persingen mee genomen. Want die klonken beter dan de Nederlandse Bovema persingen. Net keek ik op YouTube en zag daar onderstaande sessie. Het audio heb ik natuurlijk allang maar dit is fascinerend om te zien! We zien daar één van de meest gevraagde sessie drummers uit de jaren 60 Hal Blaine "gewoon effe drummen". Hij speelde op talloze hits. Prachtig.
-
-
- 22 antwoorden
- 2,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Philips buizenradio, zonder zeezenders op de schaal, kraakt best wel als je zenders zoekt. Volgens mij geen echte defecten. Met de aanstaande verhuizing in zicht wil ik 'm kwijt. Als iemand 'm wil hebben, kan-ie 'm komen halen in Almere.
-
- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Ik ontdek ineens dat "onze Harm K." een fikse mening heeft over het bewaren van opnamen van o.a. legendarische zeezenders en andere belangrijke zenders. En toen dacht ik...................was dat niet Harm die jarenlang zich inspande om alles te bewerken en daarna te bewaren? En ons ter beschikking te stellen via de "Download club?" En dat was ook heel goed van hem, maar z'n mening in onderstaande bijdrage van hem deel ik allerminst, het verbaast mij. https://www.spreekbuis.nl/audio-archief-radio-veronica-naar-beeld-en-geluid/
-
- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Van Radio Oranje via de kortegolf tot een moderne omroep die via de telefoon tot je komt. Ruim 65 jaar lang heeft Radio Nederland Wereldomroep uitzendingen verzorgd in het Nederlands. Dit jaar houden ze daar mee op, maar willen ze nog één keer laten zien waar de Wereldomroep voor staat. In een 24-uurs uitzending staan ze stil bij de geschiedenis van de Wereldomroep, praten ze uitgebreid met de luisteraar en kijken ze vooruit naar de toekomst. PROGRAMMA-OVERZICHT (onder voorbehoud, Nederlandse tijden) DONDERDAG 10 mei 2012 22.00-23.00 - de start 23.00-24.00 - het koningshuis VRIJDAG 11 mei 2012 00.00-01.00 - Een veel…
-
- 0 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
VORDEN (ANP) - Ger Smit, stemacteur in onder meer De Fabeltjeskrant, is afgelopen vrijdag op 79-jarige leeftijd overleden in Vorden (Gelderland). Dat heeft de familie van Smit maandag bekendgemaakt. Smit was stemacteur, toneelspeler en zanger. Hij werd vooral bekend als de stem van dieren als Bor de Wolf, Ed Bever en Zoef de Haas uit De Fabeltjeskrant. Ook leende hij zijn stem voor de Smurfen en Sesamstraat en speelde hij zwerver Mak in de kinderserie Mik en Mak die in 1962 en 1963 op televisie te zien was. De acteur wordt vrijdag begraven in zijn woonplaats Amsterdam. Ger Smit was al geruime tijd ziek, aldus zijn familie. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ger_S…
-
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Vanmiddag was ik bij de uitreiking van de Online Radio Awards. Dat was bij B&G in Hilversum. Wij, van 192 Radio vielen buiten de prijzen. Kink kreeg de Award, dat zag ik al wel aankomen................enfin gewoon doorgaan. De Radio prijs werd uitgereikt door Willem van Kooten en hij deed dat op uiterst "snedige" wijze. Verder zag ik wel erg veel mensen, maar 99% waren allemaal mensen die kennelijk fan waren dus achterban van de genomineerden. Dus ik heb weinig "bekenden gezien. Of het moest mede forum lid Peter van Klei zijn die ongetwijfeld met Ad Bouman over jingles sprak. hi. Verder zag ik Jan van Veen, Edvard N…
-
- 17 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Zoals de meesten weten werk ik in een farmaceutische fabriek als Manusje van alles in de T.D. Regelmatig komen er bij ons allerlei vreemde machines binnen die moeten worden afgevoerd. Meestal moeten we dan eens zoeken in de archieven wat we nu weer hebben staan. Gisteren was ik voor het eerst sinds twee weken op de zaak en ik liep samen met een collega de T.D. uit. Ik zag een enorm stapel apparatuur staan waarvan ik niet direct zag wat het was. Volgens mijn collega was het overtollig spul uit het laboratorium. Na wat grabbelen in de grote hoop vond ik twee grote kunststof bakken met een draaischakelaar ....... huh ? Dat is toch een ultrasoonbad, zeg ik nog tegen mijn co…
-
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Mag ik deze hier even onder de aandacht brengen? petitie tegen sloop KRO-studiocomplex
-
- 11 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 2 followers
-
-
Ik zoek een paar plaatjes. Downloaden wordt steeds moeilijker Chorale - Riu riu, kersthit 1978 Pharrell Williams, Happy de hituitvoering, hoor wel allerlei rare uivoeringen. Onze Ilse de lange - Blue bittersweet. Bij voor baat dank ruud
-
- 16 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Ik moest er even hartelijk om lachen. Bron: De Speld
-
Ik lees wel eens in bijdragen, gezien bij de buren of recent Juul die een vraag opgelost ziet bij de buren. Nu ben ik wel nieuwsgierig, wie zijn die buren? Theo
-
- 9 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Zit ik net een filmpje te kijken bij de omroepdatabase, zie ik na ruim 6 minuten opeens een Toppop trein voorbij komen. Geen idee waar het over ging, maar het was wel apart. Het gaat hier om de "Kameel", dat was de NS directie-trein die later als VIP-car te huur was. Hier de link : http://omroepfoto.nl/001visitors/01home/nieuwsDatabase.php?timecode=201201&archived=1&itemnr=92 Rien (Omdat dit forum over radio gaat heb ik dit maar even in de chatbox geparkeerd.)
-
Wie heeft deze uitvoering, van Simon & Garfunkel, op CD staan? Ik wil hem graag als mp3 van 256Kbps of hoger. Alvast dank!
-
De Volkskrant maakt vandaag melding in de rubriek het eeuwige leven dat j.l. 25 augustus Bob Bouber is overleden. Daarbij een mooi overzicht van wat hij allemaal heeft gedaan, o.a. de maker van het nummer van HET Ik heb geen zin om op te staan. Nico.
-
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Ik wist het al langer en elke keer als ik Jaap ontmoet dan nemen we even "het Binnenhof door". En Jaap is in z'n vrije tijd ook nog dj. Eerst bij Radio 192 en nu dan al weer heel lang bij Extra-Gold. En ik kan me enige ontspanning wel voorstellen na zo'n dagje Binnenhof. Ik weet niet of Jaap ook hier wel eens komt........ Leuk om te lezen. http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/03_maart/19/binnenland/jaap-janssen-invloedrijkste-twitteraar-op-binnenhof.xml Juul
-
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 1 follower
-