Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Wat is het stil. Iedereen op de camping? (campong). Hier op de Veluwe is het al weer druk. Juul

• 9 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  2. Started by Vincent,

http://www.oorboekje.nl/ Een mooi overzicht van wat er nu op de radio is.

• 0 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  3. Started by Juul,

Wat is er toch geworden van A.J.Beirens die bij RNI DX programma's deed. Ik vind op Internet wel wat "vage" boeken maar zou hij zich nog bezig houden met Radio?

4. Started by Juul,

https://www.villamedia.nl/artikel/format-talkshow-doorslaggevend-bij-keuze-politieke-gasten?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+villamedia%2FtctJ+(Villamedia+Nieuwsbrief)#When:11:19:00Z en https://marketingfuel.nl/format-tv-show-bepalend-voor-keuze-politieke-gasten/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

5. Started by Harmen,

Vandaag natuurlijk de dag van de grappen, maar zijn we al ergens ingetuind? Welke 1 april grappen heb je gehoord, gelezen of gezien? Om het spits maar af te bijten, hier de eerste: Tijdelijk Duits paspoort mogelijk Amsterdamse Apple Store blijkt Chinese namaak

• 3 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  6. Gast Dick.1952
    Started by Gast Dick.1952,

Behalve muziek heb ik me in het verleden ook bezig gehouden met geluidsopnames en dan hoofdzakelijk van treinen. Bij het project "Het geluid van Nederland" heb ik diverse geluiden neergezet als mp3. In het begin met een mono Philips recordertje, maar later een Sony Pro 5 cassettedeckje met een zelf gebouwde kunsthoofd stereomicrofoon. Ook heb ik diverse geluiden gekregen, want opnames uit 1955 kon ik nog niet maken. Vraag is, wat vinden jullie van deze geleuiden ? Vertrek stoomloc met een personentrein uit Amsterdam CS 1955 Kolentrein passeert Amsterdam CS met een ouderwetse stomer. Een elektriche locomotief type 1500 bij Den Haag. Omroepberich…

• 3 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  7. Started by rien1959,

Afgelopen weekend meldde mijn vrouw dat de wasmachine (Bosch) niet meer werkte zoals het hoorde. Technisch als ze is had ze alles al uitgezocht en was ze tot de conclusie gekomen dat de verwarming niet werkte. Vandaag heeft ze op het Internet alles uitgezocht en er waren drie mogelijkheden : 1. verwarmingselement kapot. 2. NTC weerstand kapot. 3. relais uitgebrand. Vanavond heeft ze de voorkant van de wasmachine verwijderd en daaran mocht ik aan de slag met de multimeter. Al snel was duidelijk dat het element nog heel was, net als het PTC element (temperatuursensor). Op mijn aanraden heeft ze de voorkant weer dicht gemaakt en toen de bovenkant verwijderd. …

• 5 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  8. Started by Juul,

Het gaat niet goed met de gezondheid van Artha Franklin. een grootheid uit mij jeugd. https://www.rollingstone.com/music/music-news/aretha-franklin-is-gravely-ill-says-singers-friends-710308/ Kijk hoe Aretha een ode brengt aan nog een icoon, Carole King.

9. Started by ruud2651,

Ben afgelopen november 2016 gestopt met het lidmaatschap op het Veronica blad, na lid te zijn geworden in september 1971 (proef uitgave). Vraag ? Wat moet ik ermee ? Zijn er nog liefhebbers voor deze 45 complete jaargangen ?

• 9 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  10. De FBI heeft Megaupload.com, een van de grootste filesharing websites ter wereld, uit de lucht gehaald. In Nieuw-Zeeland zijn vier personen ingerekend, onder wie de Nederlander Bram van der K. (29), die zich op internet Bramos noemt, meldt de FBI op zijn website. Naar drie verdachten wordt nog gezocht. Naast Van der K. en Kim Dotcom, de oprichter van de website die zowel paspoorten van Hong Kong als van Nieuw-Zeeland heeft, zijn drie Duitsers, een Est en een Slowaak aangeklaagd. Van der K. zou de programmeur van de website zijn. Bron: http://www.nu.nl/internet/2719520/downloadsite-megaupload-lucht-gehaald.html

• 4 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  11. Started by rien1959,

Tijdens een speurtocht op het Internet vond ik een bundel van maar liefst 3 cd's en een dvd over Radio London. Op één van de cd's stond een nummer van The Chantelles. Het was London, my home town. Bij de kenners gaat er nu een belletje rinkelen ... Er is namelijk een jingle van Big L die net zo gaat. Ik heb de plaat van de Chantelles iets aangepast vanwege een raar fase-probleem. The Chantelles - London, my home town : http://www21.zippyshare.com/v/5391046/file.html Radio London jingle (in stereo, zo van CD) : http://www21.zippyshare.com/v/72095495/file.html Rien, die alweer 54 jaar oud is en nog steeds niet met meneer wil worden aangesproken !

• 7 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  12. Started by Arjan,

Ik ben Arjan. Met mijn 31 jaar alleen de laatste jaren van Caroline meegemaakt en te jong om echt te begrijpen wat er op de noordzee afspeelde. Mijn vader was vroeger veronica fan, luisterde RNI op zijn werk met collega's en helaas niets opgenomen. De hang naar het verleden is bij mij altijd groot geweest, van restauratie metselaar tot sleutelen aan oude tractoren en auto's.. prachtig. Op mijn verlanglijstje staat nog een buizen radio voor de opknap en een boek over buizen techniek om de kunst uit te leren. Moderne radio kan ik me niet in vinden helaas, en ben de mensen die bestanden delen erg dankbaar. Met zeer vriendelijke groet, Arjan

• 8 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  13. Started by Juul,

Ik ben niet zo thuis in de kosten van het mobiele bellen. als ik met m'n vaste tel. (KPN ) naar een mob. nummer is het buitenland wil bellen is dat erg duur? Juul

• 13 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  14. Started by Juul,

Een mooie beurs veel oud spul en dergelijke. een aanrader. Juul

• 0 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  15. Lang gezocht maar nog steeds niet gevonden: de instrumentale variant van dit nummer, dat toen op de achterkant van hitsingle stond (bij voorkeur in mp3 320 kbps) Groet en dank, Emile

• 5 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  16. Started by cdb,

Het wordt je tegenwoordig steeds moeilijker gemaakt om gewoon met een niet al te duur apparaat, een opname te maken van een radioprogramma. Dan heb ik het over een apparaat met timer instelling, niet via een computer. Ik heb zitten en lopen te prakkiseren en gezocht op het internet, maar wat ik zoek is er niet of het is veel te duur. Het mooiste zou zijn een combinatie van een DAB radio - mp3 recorder/player met timer-instelling. Alleen al een niet al te dure digitale recorder (mp3) met timer-instelling zou al mooi zijn. Maar ja, ik denk dat ik mijn super VHS recorder of mijn DAT recorder maar weer eens ga uitproberen.

• Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  17. Started by Juul,

Bron: Villa Media http://www.villamedia.nl/nieuws/bericht/ed-gaat-auteursrecht-handhaven/#When:08:39:38Z

• 16 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  18. Started by Alex,

Halllooo....... daar zijn we weer. Mijn naam is Alex en ben de laatste jaren, na een pauze van vele jaren, toch weer volop bezig met de radiohobby. Sommige van jullie kennen mij als de man met de irritante camera op de reüniedagen Ook probeer ik mijn persoonlijke verzameling van knipsels en artikelen, over zenders en radio in het algemeen, digitaal te maken en voor een ieder die er interesse in heeft aan te bieden. (als er nog iemand knipsels heeft die men graag digitaal wil hebben hou ik me aanbevolen). Natuurlijk ook veel aandacht voor Hofstad Radio (Jos Hoogland) en de andere Haagse lokale radiostations uit de tachtiger jaren en The Fortunes. Zoals de meeste on…

• 6 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  19. Started by jan V,

Hallo mag ik mij even voorstellen mijn naam is jan geb:15-03-1957 heb de periode zeezenders ook meegemaakt ben hier terechtgekomen via de zeezender download club hoop hier ook vele uren door te brengen . een groet uit het hoge noorden zwaagwesteinde friesland.

• 2 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  20. Dit moet wel een van de meest depressieve kerstliedjes ooit zijn. Ik vond deze weer in de hele grote verzameling van kerstmeuk. Het klinkt zo liefelijk en kerstachtig, maar luister eens naar de tekst. Eens iets anders dan de bekende liedjes. Ik geloof niet dat ik deze la gehoord heb de afgelopen weken This must be one of the most depressive Xmas songs ever. It sound so Christmas-ish, but listen to the lyrics. Something else in between all Mariah Carey and Wham songs Hang Myself From The Tree

• 4 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  21. Started by h.roos,

ik ben op zoek naar de orginele versie van 240024 van Hal Dorado als ik het goed heb is deze van de collectors.wie kan mij daar aan helpen.groetjes en alvast bedankt

• 12 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  22. Started by Vincent,

• 2 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  23. Started by FredZ,

Voor het samenstellen van een oude tipparade ben ik op zoek naar nog 1 mp3tje van de Helga uit 1973: Ver hier vandaan. Het is ook ooit verschenen als B zijde van het singeltje: Achter de Horizon Het nummer is niet op youtube of Discogs te vinden. Wellicht heeft iemand een mooie mp3 voor mij, zou ik erg waarderen. Alvast bedankt voor de medewerking en tot wederdienst beschikbaar, groet, Fred

24. Started by rauhfaser,

Komende zondag 1 juli maakt Luc van Rooy tussen 12 en 3 zijn comeback op Veronica. Hij was enkele maanden afwezig, naar nu bekend is gemaakt omdat hij de strijd met kanker moest aangaan. Is er iemand die deze uitzending opneemt en hier wil plaatsen? Dank alvast. Edwin

• 4 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  25. Ik kwam net op Internet een andere versie tegen van "Green Tamborine" - nu van The Peppermint Rainbow. Ze hadden in de US een hitje met; "Don`t wake me up in the morning Michael" (Een US groep waar ik in m'n Veronica tijd al een zwak voor had). Maar wat mij op viel is dat ze dezelfde backing track gebruikten als het origineel van The Lemon Pipers. Hoe zit dat? En Internet bracht uitkomst. Zowel de producer van The Lemon Pipers als The Peppermint Rainbow is de bekende USA producer Paul Leka. !!! De versie van The Peppermint Rainbow is uit 1969 en The Lemon Pipers is uit 1967. Vaag komt er nu een herinnering terug............. We hadden de LP…

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.