Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

bron: Geenstijl.nl http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/05/baas_buma_verdient_400000_euro.html#comments

• 1 antwoord
    • 869 weergaven
  2. Degenen die de video over de revisie van de boordmengtafel van de Norderney in Rockart hebben gezien, hebben deze modules al voorbij zien komen. Deze Philips mengpaneel modules zijn (volgens mij) gebruikt voor deze revisie. Was mijn zolder aan het opruimen en kwam een grote doos met 27 van deze modules tegen. NL7316 NL3711 NL7305,NL7306,NL7307 NL7311 NL 7314 NL7611 NL3703 NL7412 NL7309 Boek "Mengversterkers voor zelfbouw" Ik bied alle modules te koop aan. Het zijn er in tot…

• 11 antwoorden
    • 4,8k weergaven
  3. Started by Theo PE1OPQ,

Ik kreeg deze waarschuwing van Fire Fox, Wat houd dat in? Theo

4. Started by wim1958,

Sinds een tijdje heb ik contact met Joyce Moore in Amerika. Zij is de vrouw van Sam Moore, van Sam and Dave. Ik kreeg met haar contact via internet omdat ik al jaren bezig ben met het bestuderen van het leven en werk van George Harrison. Jullie moeten namelijk weten dat Joyce de nalatenschap beheert van Billy Preston. Zij is een oude vriend van Billy die in 2006 overleed. Nu vraag ik me af of er onder jullie muziek/radio liefhebbers zijn die b v een opname hebben van Billy die in 1974 op Veronica te gast was bij Tineke en waar foto s van zijn. Billy en Tineke op de fiets en andere foto s. Maar misschien zijn er ook wel andere opnamen zoals TROS Souls…

• Vind ik leuk
    • 11 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  5. Started by Juul,

Ik wist dat als (oud) omroepmedewerker al lang…maar nu heeft Govert van Brakel het maar eens opgeschreven. En ik ben het van harte met hem eens. http://www.spreekbuis.nl/blog-govert-van-brakel-beledigingen-youp-de-leeuw-en-ik

6. van de jingle web site geplukt, het gaat vooral om de laatste regel! 06.01.2023 – De Dik Voormekaar Show bestaat morgen – zaterdag 7 januari 2023 – precies 50 jaar. Gefeliciteerd aan beide makers, André van Duin en Ferry de Groot. Voor André van Duin was het altijd nog het leukste dat hij ooit heeft gedaan, zei hij deze week nog in “10 vragen” met Rob Kemps op SBS6. De Dik Voormekaar Show werd op 6 november 2019, toen de radio precies 50 jaar bestond, uitgeroepen tot het beste radioprogramma van honderd jaar radio. De eerste aflevering werd uitgezonden op zondag 7 januari 1073 op zeezender Radio Noordzee Internationaal.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  7. Started by Juul,

Aangeboden een prachtige REVOX cassette recorder B215 in prima conditie. Her werkpaard onder de cassetterecorders met 4 motoren, na-band controle en real time display in minuten en seconden. En natuurlijk met Dolby etc. Bij serieuze belangstelling gaan we onderhandelen...... Juul

• 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  8. Started by Alex,

Bij Ron Sedaille van WDRC fm op de FB site staat deze foto. Dan blijft het verzamelen van jingle's bij ons toch maar behelpen Ron Sedaille Facebook met listen live link Saturday 7PM-12AM (21.00 uur Ned. tijd) and Sunday 8AM-1PM Rockin' Ron is the guy who transforms the transmitter on West Peak in Meriden into a FLAME THROWIN' FUN TOWER every Saturday night!

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  9. Started by Martin1968,

Het lijkt wel een beetje of Herman van der Zandt Jan de Hoop imiteert...

• 11 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  10. Started by Vincent,

Sorry, een Rotterdamse gewoonte, alles een andere naam geven. Ik bedoel met een framboos een Raspberry Pi. Vorige week kreeg ik hem opgestuurd vanuit Engeland (url=http://nl.farnell.com/raspberry-pi](Farnell). Een computer voor nog geen € 45, incl. verzendkosten. Verder nog nodig een USB-kabel met stekker voor de stroom, een netwerkkabel voor aansluiting met het netwerk (internet) en een HDMI kabel voor naar de TV. Oh, en een SC-card als hardeschijf. Voor 6 tientjes heb je leuk speelgoed. Omdat ik nog een 2 gig SD kaartje had liggen ben ik gaan zoeken naar een kleine distributie. Dat werd dus XBian, een Linux distributie met XBMC software. De installatie…

• 5 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  11. Gezocht "Hard to find" instrumentaaltje ; Ronny & The Jerrycans - Giant walk Gaarne via PB

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  12. Started by Jan van Heeren,

Kan iemand me soms helpen aan de datums van de weekbladen HP en Aktueel waarin artikelen over Radio Caroline en Radio Monique hebben gestaan? In HP heeft bij mijn weten 1x iets gestaan; in Aktueel heeft 2x iets gestaan: een artikel na de start van Caroline en later een over Radio Monique. Als iemand weet wanneer de artikelen geplaatst zijn, dan zou ik dat graag horen! Update: HP was van 21 september 1985.

• 1 antwoord
    • 864 weergaven
  13. Started by Juul,

https://www.radiofreak.nl/eva-cleven-wint-marconi-award-voor-aanstormend-talent/

• 1 antwoord
    • 877 weergaven
  14. Started by jan V,

Juul vanharte gefeliciteerd met je 72jonge verjaardag .jan V🎉 .

15. Started by Juul,

Erg leuk om te zien. The battle tussen Steve en Bill. Mooi gemaakt. Casual Friday: Steve Jobs vs. Bill Gates, the rap.

• 0 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  16. Started by Albatrosstudio,

Wie weet van welk Nederlands TV programma dit de herkenningsmelodie was of is? Douwe

• 5 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  17. Started by wim1958,

Vandaag kreeg ik het nieuws te horen dat orkest arrangeur Paul Buckmaster plotseling is overleden. Paul Buckmaster reken ik onder mijn grote muziekhelden. Hij maakte de schitterende orkest arrangementen op de albums van Elton John in zijn begin periode. Ook was hij verantwoordelijk voor de muzikale omlijsting van David Bowie s "Space Oddity" en Carly Simon s " You re So Vain" Omdat ik de man al jaren zo bewonder was het een eer toen hij mij als facebook vriend accepteerde en regelmatig op mijn vragen reageerde. Mijn meest favoriete nummer waar hij het orkestrale gedeelte voor maakte is van Nick Heyward. Toen ik Paul daar een tijd geleden aan herinnerd…

• 0 antwoorden
    • 612 weergaven
  18. Started by Ben,

Ik ben bezig met de foto's, die ik op 15 April 2006 tijdens de 18 April herdenking in Lapershoek maakte. Wie weet wie de dame is met wie Pieter Jan Vink hier staat te praten?

• Bedankt
    • 9 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  19. Topaz Video AI is een softwarepakket dat ik heel vaak gebruik om oude video/filmbeelden te verbeteren. Een tijdje geleden voegde men de optie "Starlight" aan Topaz Video AI toe. Op dat moment draaide Starlight alleen nog maar op de servers van Topaz zelf, op een privé computer kon dat nog niet (die hadden daar niet voldoende capaciteit voor). Inmiddels is Starlight door-ontwikkel;d en kun je dat ook op je eigen computer draaien. Op mijn desktop met een RTX3080 NVIDIA videokaart gaat dat dan met een snelheid van 0.1 - 0.2 frames per seconde. Maar de resultaten zijn bijzonder. Op dit moment staat een opname, die van een N1500 VCR tape komt te processen. Dit is het verschi…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  20. Gast gr-doff@ziggo.nl
    Started by Gast gr-doff@ziggo.nl,

ik zoek een tros-dag 1977 of uit 1978. ook zoek ik een hele week uit de zeezender radio veronica.

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  21. Started by Sapuripong,

Heeft iemand enig idee hoe de Dab+ ontvangst is in Gelderland? Met name, Harderwijk, Nunspeet, Elspeet? Kan nergens een goed kaartje vinden...

• 5 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  22. Beste vrienden, Lodewijk, de drukker van onze Top 40 in de jaren 60 en 70 stuurde mij onderstaande mail. Wie helpt ? Juul Ik ben op zoek naar een nederlandse vertaling van het Italiaanse Mamma. Mamma, Dat kleine woordje uit mijn kinderjaren Mamma, dat woordje wat wij in ons hart bewaren ik hoor nog jou stem jou lieve lach zie in mijn dromen jouw ogen waarin voor mij enkel liegfde lag toen ik jou de laatste keer zag Mamma,

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  23. bron: Computer idee: http://www.computeridee.nl/nieuws/verbatim-komt-met-100-gb-schijf-die-eeuwig-meegaat/

• 6 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  24. Started by Juul,

Ik denk prachtige docu op Canvas vanavond om 23.20 uur. http://www.canvas.be/soundbreaking Ziet iemand kans om deze alf op te nemen?

25. Started by Harm,

Ik heb een buizenradio op de kop getikt, een Weimar 5340C van Duitse makelij. Hoewel de verkoper zei dat hij werkt (het licht achter de afstemschaal ging branden) is hij zo dood als een pier. Ik heb wat buizen vervangen zonder resultaat en op de externe P.U. ingang hoor ik een lichte brom. Wie van jullie is ter zake kundig om er eens naar te kijken? Het model is waarschijnlijk tussen 1970 en 1972 geproduceerd, getuige de vermelding van Radio Veronica 192 en Noordzee 220. Teerknollen zitten er dus niet meer in en aan de condensatoren te zien lekt er op het eerste gezicht niets...

• 17 antwoorden
    • 3,3k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.