Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
John de Mol senior is vrijdag in zijn woonplaats Laren op 81-jarige leeftijd overleden. Dat heeft het mediabedrijf Talpa vrijdag bekendgemaakt. Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1022/Celebs/article/detail/3517482/2013/09/27/John-de-Mol-senior-81-overleden.dhtml
-
- 20 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
Ik heb er gelukkig nog een stel. http://cultuur.eenvandaag.nl/tv-items/71773/de_come_back_van_het_cassettebandje
-
- 20 antwoorden
- 3,4k weergaven
-
-
Allen, Ben benieuwd, maar bi mijj zijn de mp3 tags van de vele zeezenderopnames niet uniform. Eingelijk zijn de file namen wel een rommeltje. Hoe archiveren jullie dit? Vraag me ook wel eens af, hebben we een standaard afgesproken hoe opnames te benoemen? Stationsnaam, datum, tijd, met wel/ geen seperatiestreepje als scheiding, wel/ niet alles aan elkaar geschreven etc. Hoor alle ideeën en tips graag Grts Eric
-
-
- 20 antwoorden
- 4,1k weergaven
- 2 followers
-
-
De twee oudste zoons zitten intussen op de middelbare school en zo nu en dan moet die gediplomeerde prutser (ik dus ...) ze uit de brand helpen. Zo kwam mijn oudste zoon enkele weken geleden met een opdracht thuis om een houten puzzel te maken. Hij had een tekening van het samengestelde puzzeltje en een zelf gemaakte werktekening van de 6 te maken blokjes. Na het eens te hebben bestudeerd, heb ik hem wat adviezen gegeven en ben vervolgens op de zijlijn gaan toe kijken. Wat ik al verwachte gebeurde : niets dus ..... Het was ook wel wat hoog gegrepen en vandaag heb ik hem alles maar eens op tafel laten leggen. Omdat ik zijn werktekening niet vertrouwde, ben ik e…
-
- 20 antwoorden
- 8,5k weergaven
-
-
Gisteren heb ik het boek Pier en Oceaan van Oek de Jong (van Opwaaiende zomerjurken) gelezen en tot mijn verbazing stond er een passage in over 'piratenzenders'. Hier volgt het (pag. 487/488). 'Rond middernacht kwam zijn vader thuis. Abel lag in bed en deed of hij sliep. Met gespitste oren lag hij te luisteren naar zijn vaders beweginingen in de studeerkamer. Zijn lichaam stond op scherp. Hij wachtte tot het stil geworden was in huis. Toen zette hij de radio aan die naast zijn bed stond, heel zacht. In het donker lichtte de zenderschaal op, het groene kattenoog. Hij stemde af op een piratenzender en wachtte. Na een tijd begon de radio te ruiken: de warm geworde…
-
- 20 antwoorden
- 4,7k weergaven
- 2 followers
-
-
bron: CBS nieuws. Carol speelde op vrijwel alle hits uit de jaren 60. NBC NewsBassist Carol Kaye says she's declining Rock Hall of Fame...“NO I won’t be there. I am declining the RRHOF awards show," the creator of iconic bass lines wrote in a since-deleted Facebook post.
-
-
- 19 antwoorden
- 728 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb al een aantal dagen last van m'n rug en dus "aan de pillen'. Dus toen ik om 13.00 uur effe op de bank ging liggen ontvouwde zich voor mij een 50' durende televisie spektakel. Uitermate spannend maar ook wel weer niet goed voor m'n rug. Zo direct maar een stukkie fietsen in "de grote stad", Apeldoorn. Juul
-
- 19 antwoorden
- 4,7k weergaven
-
-
Juul, van harte gefeliciteerd met je 70ste verjaardag. Gr.thijs
-
- 19 antwoorden
- 3,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo Rien ik heb best een groot verzoek als je het wilt doen zou geweldig zijn. je had Veronica aktie jingels van bekende nummers zou je die aan elkaar kunnen mixen Ik heb deze helaas deze zelf niet maar wel op Youtube Radio Veronica aktie jingles voor het behoud van de zeezender gehoord zoals veronica moet blijven (black sabbath schrijf naar den haag (the free) veronica please stay (midnight cowboy) veronica you will have to stay (procul harum) wordt nu lid (love affair) help help veronica aan land (uriah heep) Ik hoop dat dit kan en als je de tijd hebt natuurlijk. Gr John
-
- 19 antwoorden
- 5,2k weergaven
-
-
Als ik iets wil downloaden van Zippyshare dan wordt ik overspoeld met Spam, virussen, plaatjes van schaars geklede dames etc etc. Ben ik de enigste die dit heeft? Heeft iemand tips om dit te voorkomen? Op deze computer heb ik alles redelijk goed beveiligd. Ik hoor het graag, mvrgr JanDoet
-
- 19 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
https://www.nu.nl/media/5768091/lex-harding-boek-over-mij-had-na-mn-dood-geschreven-moeten-worden.html Ik had het boek gisteren al in de bus. Leuke verhalen.
-
- 19 antwoorden
- 4k weergaven
-
-
Op 29 augustus, toen ik in het leukste museum van Nederland was bij de 'her-opening' van de Norderney boordstudio, werd ik aangesproken door mij twee onbekende heren die een web-radiostation hebben: KULfm. Veel hits, veel rock. En een boel luisteraars: zo'n zestien- tot achttienhonderd! Nu ben ik absoluut onbekend met de aantallen luisteraars van webstations. Ik weet uiteraard dat ze niet te vergelijken zijn met wat ether-stations halen. Maar 16- tot 1800 leek mij helemaal niet gek. En toen ik werd gevraagd daar een uurtje rock te gaan doen, heb ik daarin toegestemd. Afgelopen zaterdagavond ging de eerste aflevering van de Freaks Rockshow de digitale lucht in. En na een…
-
"Netflix Is No. 1 Choice for TV Viewing, Beating Broadcast, Cable and YouTube" "For the survey of 2,500 U.S. adults conducted in May, Cowen & Co. asked, “Which platforms do you use most often to view video content on TV?” Overall, Netflix captured the No. 1 with 27% of total respondents, followed by basic cable at 20%, broadcast at 18% and YouTube at 11%." " When looking at adults 18-34, Netflix’s lead is even more dramatic: Nearly 40% of those in the younger demo said Netflix is the platform they use most often to view video content on their TVs — well ahead of YouTube (17%), basic cable (12.6%), Hulu (7.6%) and broadcast TV (7.5%)." …
-
- 19 antwoorden
- 3,4k weergaven
-
-
Geen arbeidstijd korting maar "hup d'r uit flikkeren". Da's de commercie hé. https://www.villamedia.nl/artikel/banenverlies-bij-talpa-vanwege-coronacrisis?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+villamedia%2FtctJ+(Villamedia+Nieuwsbrief)
-
- 19 antwoorden
- 2,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Tja, waar moet je zoiets plaatsen ? Zit ik wat te klooien in mijn studiootje, de jongens zijn gelukkig met wat anders bezig, dus ik kan mijn gang gaan ..... Ben ik met een zeer oude vocoder plug-in bezig, maar ik weet niet wat ik moet opnemen ..... dus je roept wat en ineens zit je een soort naamjingle voor het Internet Radio Cafe te maken. Affijn, het ging toch allemaal langer duren dan ik van plan was, maar wat maakt het uit, je bent van de straat. 't is een simpel dingetje , maar wel aardig : http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OYJ8I8R3IG8D.mp3 Hij is vrij van rechten, de stem ben ik zelf en de muziek is uit een rechtenvrije bibliotheek. Rien
-
- 18 antwoorden
- 3,9k weergaven
-
-
Vanmiddag heeft er een inval plaats gevonden bij de VPRO........omdat er in Zomergasten een sigaret werd opgestoken. Hebben we nu echt niks beter te doen in dit land? Maar wel al die "zuipketen" hier op de Veluwe gedogen. En dan stappen ze met een drankneus in de auto en ......boem. Zelf hebben ze niks meestal. En al die vakantiegangers hier die met kratten vol bier de super uitkomen. Wat een land. En tercht heeft de VPRO alles gefilmd en er gelijk maar een webpagina bijgedaan! Geweldig om te zien dat ze zelfs de asbak wilden zien. Nou hebben die ambtenaren, het waren er wel twee !, ook eens een TV studio gezien, daar zullen ze het wel om gedaan…
-
Beste medeforummers, wie heeft voor mij Phil Woods - Round trip in een goede kwaliteit ? (bekend van Hans H.) Zelf heb ik hem wel maar in een allerbelabbertste mp3. Ooit opgenomen van een webstream. Rien
-
- 18 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Hier in Voorthuizen was het op 1,5 mtr. in open veld - 19gr. Nu is ie alweer aan het stijgen 18,0 gr. ( 09.25 uur) Juul
-
- 18 antwoorden
- 4,4k weergaven
-
-
Totaal onbelangrijk natuurlijk, maar ik vroeg het me gewoon af: als je nu eens een programma zou hebben met de clips van alle winnaars, wie zou er dan verkozen worden als Beste Aller Tijden? Of: hoe zou de Top 57 van de winnaars er uit zien?
-
Zondagmiddag 8 april werd bekend dat Ad Roberts (Rob de Goede) is overleden. Ad werkte o.a. bij Radio Caroline, Radio Monique 963, Focus 103, Radio 819, Radio Waddenzee, Radio Mi Amigo 192 en Radio Extra Gold. Ad was al geruime tijd ziek en overleed op 62-jarige in zijn woonplaats Beverwijk. (Foto: losgoud.nl/Rockart 2010)
-
- 18 antwoorden
- 7,6k weergaven
-
-
Omdat ik als arme scholier/student weinig zelf kon aanschaffen mbt muziek, was ik voor complete nummers vaak afhankelijk van radio-opnames van (bijvoorbeeld) Felix Meurders. Bij V&D hadden ze vaak bakken vol met compilatiecassettes (altijd van 1 platenmaatschappij) in de aanbieding. Die kon ik me dan wel veroorloven. Er zaten wel vaak baggernummers tussen (ik ben in Nederland weinig gecombineerde (meer dan 1 platenmaatschappij) cassettes tegen gekomen). Af en toe was er een actie van 1 of ander merk. Je moest een paar bonnetjes/wikkels sparen en een bescheiden bedrag opsturen voor wat ik dan maar noem een 'gelegenheidscassette' . Zo kreeg ik dan weer w…
-
-
- 18 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Aanstaande zondag is Lex Harding bij Omroep Gelderland te zien in het programma "Gelderland live" ( dat in dit geval niet live is ). Het wordt uitgezonden om 12.00 uur. Juul
-
- 17 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Dus heren, daar in Groningen, Hans, Paul, Gerrit en Jan-Fré kom er maar voor uit. Hoofdprijs Staatsloterij valt in Groningen Het winnende lot van de Oudejaarstrekking van de Staatsloterij is verkocht in de provincie Groningen. De prijs van 30 miljoen euro is de grootste uit de geschiedenis van de loterij, meldt de organisatie. Wie de gelukkige is, is niet bekendgemaakt. Kun je de Norderney kopen met werf erbij en goed laten opknappen, "zendertje er op en hup zenden maar....." (Bull Verweij) Gelukkig nieuwjaar allen! Juul
-
Vanmiddag was ik in het ziekenhuis te Apeldoorn om m'n andere oog te laten opereren aan staar. Twee weken geleden was m'n eerste oog aan de beurt. Zoiets duurt maar 15 minuten en wordt uitgevoerd met "plaatselijke verdoving". Echt waar! En dat is fascinerend. Je ziet er niks van want je oog wordt gewoon verblind en dus ziet je niks. Je andere oog zit onder het operatie laken. Gewoon met je kleren aan wel met een operatie hemd en hoppa! En direct daarna naar huis! Eerder al was ik al een kind zo blij toen m'n eerste oog was gedaan. Ik zie weer echt mooie kleuren, ondertitels zie ik weer en een auto in de verte heeft weer twee koplampen ipv vier! Morgenochtend mag …
-
bron; USA radio museum. https://usaradiomuseum.com/june-2-1967-58-years-ago-the-day-one-album-changed-rock-music-forever/
-
-
- 17 antwoorden
- 621 weergaven
- 2 followers
-