Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Op 29 februari 1972 werd er door Radio Veronica een 20 uur durende georganiseerd. Precies veertig jaar later, op woensdag 29 februari 2012, gaat Museum RockArt in Hoek van Holland deze dag herhalen en overtreffen naar 24 uur. Het museum is deze schrikkeldag dus 24 uur geopend en staat dan geheel in het teken van The Beatles. In dit etmaal zal er veel muziek langs komen van zowel The Beatles als van de bandleden zelf en ook covers van Beatles-nummers komen aan bod. Daarnaast wordt er een aantal Beatles-nummers live uitgevoerd, zullen er bijzondere gasten geïnterviewd worden en zal The Beatles-top 40 gepresenteerd worden. Kortom een geweldige dag voor Beatl…
-
-
- 16 antwoorden
- 6,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Nadat we afgelopen zomer al na 17 jaar afscheid hadden moeten nemen van onze katten Bas en Coco, moesten we afgelopen Woensdag plotseling afscheid nemen na 7 jaar van onze Flatcoated Dylan. ( Ja, genoemd naar………..) Dylan was in het bos aangereden door een mountainbiker die plotseling ons zonodig moest passeren met met blik op oneindig en zonder een geluid te geven. Geen bel op de mountainbike want dat staat niet "stoer"……….. ook roepen was te veel en we hadden net achterom gekeken, maar ze zijn zo snel. En wij hadden Dylan nog wel aangelijnd want hij mag in dat bos niet los van boswachter Andries die wij goed kennen. En de boswachter heeft soms toch al d…
-
- 16 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Er is een hoek af van een marmeren salon tafel. Wel een mooie breuk dus lijmen moet te doen zijn. Maar............ik kom er niet helemaal uit welke lijm ik moet gebruiken. Ik denk aan twee richtingen, 2-componenten lijm danwel seconden lijm. allebei natuurlijk van een goed merk. Maar wie zet mij met de neus in de goede richting? Onze knutselaar Rien wellicht? Juul
-
- 16 antwoorden
- 15,2k weergaven
-
-
Ik zoek een paar plaatjes. Downloaden wordt steeds moeilijker Chorale - Riu riu, kersthit 1978 Pharrell Williams, Happy de hituitvoering, hoor wel allerlei rare uivoeringen. Onze Ilse de lange - Blue bittersweet. Bij voor baat dank ruud
-
- 16 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Afgelopen week werden wij verblijd met 3 dozen met daarin zo'n 300 ! cassettes. Ze komen uit een nalatenschap en via het 192 museum kwamen ze in ons bezit. Een snelle blik leerde me dat het veel jaren 80 en 90 spul is van uiteenlopende aard. Wel allemaal zeezender gerelateerd. Ik denk niet dat ik ze alle ga archiveren en ga de relevante opnamen afluisteren. Ik moet maar op enig moment aan de slag. Van Ad een cassette recorder "geleend" en de recorder zo bewerken dat ik de kopstand kan wijzigen. Een paar aardige opvallende foto's zie je hier onder.
-
- 16 antwoorden
- 3,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Zo, de dag begint zonnig in Voorthuizen. Eerst maar even langs het ziekenhuis in A'doorn en dan stemmen. "Het wordt spannend"..........
-
- 16 antwoorden
- 3,5k weergaven
-
-
Ik was tijdens de eerste maanlanding in 1969 in de USA. Op een camping in Burlington en alle Amerikanen daar hadden al een draagbare kleuren TV in de tent staan. ! Een week of twee later verscheen er een LP over die eerste maanlanding. Ik heb 'em gekocht en het is erg mooi om te horen. In stereo. Het commentaar is van Walter Shirra, zelf een oud astronaut uit 1962. Mooie stem heeft ie. Juul Edit. : info overlijden Neil Armstrong http://neilarmstronginfo.com/neil-a-armstrong-1930-2012/ http://www64.zippyshare.com/v/30967188/file.html
-
- 15 antwoorden
- 3,9k weergaven
-
-
Ik zit even naar het mediadebat in de 2e kamer te kijken. Martin Bosma (PVV) staat weer te schelden op de PO waar hij jarenlang werkte en ook "ontslagen" is. Ach ja, zo kennen we Martin Bosma weer…... Martin Bosma ;"NPO linkse terreur, vluchtelingen Omroep etc. etc" En ik zag verschillende kamerleden spreken over "lineaire TV kijken". Ehu?…………..Interessant maar gaat u verder. Zou Cor Galis zeggen. Ze bedoelen dus gewoon TV kijken. Ze hebben weer een "leuk" woord ergens opgepikt en vinden het toch wel interessant om te gebruiken. Voor de rest hebben ze weinig kennis van zaken.
-
- 15 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Vanochtend wilde ik de auto gaan wassen omdat het al weer twee weken geleden was. De hele week zag hij er nog redelijk schoon uit maar vandaag was het om te huilen Van onder tot boven was hij licht bruin van het stuifmeel. Ik begon met een sproeibeurt om het eerste vuil er af te spoelen en alles los te weken, maar werken ho maar..... Daarna alles afgesopt met autoshampoo maar zelfs dan sloeg het weer neer. Tenslotte met de sproeier er op en dan met de spons wrijven en ..... jawel, daar kwam weer een mooi donkergroen parelmoer te voorschijn. Ik heb geen idee waar al dat stuifmeel vandaan komt. Aangezien we in een zeer bomenrijke wijk wonen zal dat de oorza…
-
- 15 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
Hallo allemaal, Er schijnt een lange uitvoering te zijn van de titelsong van het programma Q en Q, gezongen door Robert Long. Het nummer is gecomponeerd door Joop Stokkermans en Harry Geelen. Wie heeft deze versie en is bereid hem te delen? Je zou mij er blij mee maken:-) Groet, Ger
-
- 15 antwoorden
- 4,1k weergaven
-
-
Volgens PA0ETE 's nieuwsrubriek: http://pa00news.shorties.nl/ daily minutes 28 april, wordt in de staatscourant van 3 mei het besluit gepubliceerd om de middengolf via een vergunningstelsel vrij te geven voor kleine, lokale gebruikers.
-
- 15 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Het afgelopen jaar ben ik bezig geweest met het opspeuren en digitaliseren van de dorpsfilm van mijn geboortedorp uit 1959. De film was indertijd gemaakt door de firma Adolfs uit Enschede in opdracht van de lokale muziekvereniging. De film, die ruim 70 minuten duurt, brengt heel veel dorpsbewoners van toen in beeld, inclusief een paar familieleden van mijzelf. Ik nam contact op met de muziekvereniging, met de historische kring, ik zocht bij met Regionaal Archief, bij het Gelders archief, maar de originele film (bestaande uit twee filmspoelen en een geluidsband) bleef spoorloos. Tot ik de tip kreeg om een artikel te plaatsen in het lokale “gemeentenieuws”, een krant, die h…
-
-
- 15 antwoorden
- 916 weergaven
- 1 follower
-
-
In deze uitgave van Radiovisie onder andere: Radio Journaal Vrijbuiters voor de kust deel 13 Het grote Radio Centraal verhaal deel 2 Radio in de jaren '80 RTL c'est vous Mebo in Libie Voice of Peace Interview Ad Roland Radiovisie techniek deel 12 - Amplitude Modulatie http://www.mediafire.com/?2c0yjrf4744x4ps
-
- 15 antwoorden
- 5,9k weergaven
-
-
Behalve veel naar Radio 1, BNR en Omroep Gelderland luister ik de laatste tijd erg veel naar muziek van Kyteman! Ik werd op z'n spoor gezet tijdens een optreden bij Pauw en Witteman. Werkelijk fantastisch! Dat is trouwens ook terug te vinden op "de Tube". Maar deze uitvoering van "Sorry" mag er ook zijn! Dus daar luister ik veel naar. (zal jullie denk ik een rotzorg zijn, maar ja,...........) Juul
-
Gisteren voor het eerst een bezoek gebracht aan museum Rockart in Hoek van Holland. Leuk team van enthousiaste vrijwilligers die je van alles kunnen vertellen over de zeer grote collectie van de Nederlandse popmuziek. Elk hoekje staat vol met spullen, je kijkt je ogen uit. Uiteraard stilgestaan bij de boordstudio van Veronica. Groet, Cas
-
-
- 15 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Het Veronica museum blijft vooralsnog gewoon open. Beneden komt een expositie van "Dutch Pop Music". Het bezoek loopt echter terug en de verwachting is dat het over een jaar wel op is.
-
- 15 antwoorden
- 3,6k weergaven
- 1 follower
-
-
http://www.nu.nl/politiek/4191408/een-zes-parlementariers-verliet-kamer-sinds-verkiezingen.html
-
- 15 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo vriendjes en vriendinnetjes gezocht een mooie roffel cq pauken je weet wel zo'n mooie waar mensen altijd bedenk tijd voor krijgen het liefst een kale versie. O ja ook zoek ik nog als het mag de jingle van 50 pop Wij zijn de prijsmeisjes mvg Naaldje. wie o wie. :shy:
-
- 15 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Is het nu echt zo moeilijk om je eigen presentatie te bedenken? Als je onderstaand vergelijk bekijkt dan lijkt het alsof er maar één manier is om een tablet te presenteren. En het enige moment dat geen vergelijk kent? Als de Surface vastloopt…. bovenstaande bron: www.macfreak.nl. Er moet bij vermeld worden dat Steve Jobs (rechts dus) vorig jaar overleden is. En de presentatie van "het Windows ding" afgelopen dagen plaats vond. Om het zo te doen niet zo slim denk ik dan. Juul http://www.macfreak.nl/nieuws/24015/presentatie-microsoft-surface-vs-apple-ipad/#plaats-reactie I
-
- 15 antwoorden
- 4,2k weergaven
-
-
http://tweakers.net/nieuws/95335/kabinet-nederland-heeft-per-direct-downloadverbod.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2014/04/10/uitspraak-hof-van-justitie-vergt-aanpassing-thuiskopieheffingen.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
-
Na de harde schijf perikelen van 2 weken geleden zijn de tranen opgedroogd en ben ik toegekomen aan een inventarisatie. Onderstaande lijst is verre van compleet want niets stond geregistreerd. In de meeste gevallen gaat het om zeezender gerelateerde muziek die als tune of jingle zijn gebruikt. Ik zou enorm geholpen zijn met een MP3 van minimaal 256Kbps. 01 Brian Auger - A kind of lovin' 02 Dave 'Baby' Cortez - Rinky Dink 03 Strawbs - Ah me, Ah my 04 Teach in - Old friends 05 Sly & the family stone - It's a family affair 06 Het nummer dat gebruikt werd voor de 'drie in één' jingles met Lex, prijs drie in één enz.
-
- 15 antwoorden
- 2,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik keek vanmiddag toevallig even naar RTV Oost en zag daar Bert Bennet weer de meest "fantastische" zaken vertellen. O.a. dat hij de eerste bij de P.O. was die aan selfoperating deed. Misschien bedoelt hij bij RTV-Oost ? En nog een paar zaken. Ach ja, toen heb ik maar door gezapt. Ik denk dan;"naarmate de jaren verstrijken vervagen de herinneringen", dat zal het zijn.
-
- 15 antwoorden
- 3,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Leuk boekje met een 'radio bouwschema in een beeldverhaal'. http://pasma.dyndns.org/e107_files/downloads/ham-radio/books/RADIO_BOB_N.pdf
-
Beste mensen, Gisteren had ik per abuis op de verkeerde pagina een vraag gesteld (excuses Vincent). Omnivoor alvast dank toen voor je snelle reactie. Maar omdat ik nog niet de oplossing weet (en ik ben niet z'n techneut, helaas) doe ik op deze pagina een nieuwe poging. Hopelijk kan je mij verder helpen. Dank alvast!! Ik heb inmiddels ruim een probleem om te downloaden bestanden pixeldra (voorheen ging het altijd goed). En voor zover ik weet is er aan mijn pc (instellingen) niets gewijzigd. De browser die ik gebruik is Google Chrome. Ik krijg de volgende melding: Deze site kan geen beveiligde verbinding leveren pix…
-
- 14 antwoorden
- 2,6k weergaven
- 1 follower
-
-
... en toen escaleerde het vannacht voor mn huis uit de hand.
-
- 14 antwoorden
- 3,1k weergaven
-