Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by rien1959,

Tja, het zat er aan te komen .... het downloadverbod en nu ook deze regels op het forum. Voor mij is de lol er af. Ik heb geen zin om alleen nog maar verhaaltjes te gaan schrijven over mijn technische bezigheden. Af en toe eens een hard to find nummer downloaden of juist plaatsen geeft meer voldoening. Nee, deze jongen gaat de tent verlaten. Jammer, maar het is niet anders. Riens knutselhoek is verleden tijd. Rien, die iedereen het beste wenst !

• 12 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  2. Sinds 1999 woon ik in Flevoland. Mijn vrouw en ik besloten toen een huis te kopen in Almere. Op dat moment woonden wij nog aan de andere kant van het Gooimeer; in Huizen. In eerste instantie verliep het allemaal soepel maar plotseling begonnen de problemen met het verkrijgen van de hypotheek. Marian werkte op het hoofdkantoor van de bank waar die hypotheek was aangevraagd en zij kon dus soepel en snel op nieuwe ontwikkelingen reageren, maar ik werkte in die tijd thuis en zat me te verbijten over de problemen en tegenslagen. Op een gegeven moment ging ik mijn frustraties van me afschrijven in een nogal humoristische, dagelijkse e-mail aan wat vrienden en bekenden. Dat …

• 12 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  3. Ook Maurice White is overleden. Het wordt op deze wijze wel een indrukwekkend rijtje muzikanten die in 2016 zijn overleden. http://www.nu.nl/algemeen/4209624/oprichter-earth-wind--fire-maurice-white-74-overleden.html

• 10 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  4. Ergens in de jaren 80 is er een documentaire geweest over aanwijzingen dat Paul McCartney zou zijn overleden zoals je kan horen aan het einde in "I am the walrus" de tekst "I buried Paul of de auto op de schoot van de pop op Sgt Pepper met een rode vlek op de voorruit. Volgens deze documentaire was het om te verbloemen dat eigenlijk John Lennon zou zijn overleden. Ik heb destijds daar met spanning naar zitten luisteren. De vraag is, wie heeft toevallig deze docu en wil hem beschikbaar stellen?

5. Started by Juul,

Behalve veel naar Radio 1, BNR en Omroep Gelderland luister ik de laatste tijd erg veel naar muziek van Kyteman! Ik werd op z'n spoor gezet tijdens een optreden bij Pauw en Witteman. Werkelijk fantastisch! Dat is trouwens ook terug te vinden op "de Tube". Maar deze uitvoering van "Sorry" mag er ook zijn! Dus daar luister ik veel naar. (zal jullie denk ik een rotzorg zijn, maar ja,...........) Juul

• 15 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  6. Started by Juul,

Bert en Peter van "extraGold" Ik probeer jullie steeds te bereiken met de mail van extragold maar krijg dat steeds terug. Dus dat schiet niet op zo. Enig idee? Juul

• 1 antwoord
    • 3,5k weergaven
  7. Started by Juul,

Zo, de dag begint zonnig in Voorthuizen. Eerst maar even langs het ziekenhuis in A'doorn en dan stemmen. "Het wordt spannend"..........

• 16 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  8. Started by Juul,

Wat is het stil. iedereen weer na de wintersport aan het werk? Juul ( de pensionado op de Veluwe )

• 10 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  9. Started by holly59,

Ik zoek volgende uren van Top 1000 jaren '70 USA op Extra Gold. 27, 57, 60, 63, 64, 65, 66, 61, 68, 69, 70, 71 en 72. Alvast dank. holly59.

10. Started by Juul,

Ik vroeg mij net af, na een eeerdere mailwisseling met Vincent, welke tekstverwerker een ieder hier gebruikt? Ik heb hier Word -Office MAC 2004 en 2008. En natuurlijk zijn daar nog OpenOffice en LibreOffice. En sinds kort is er voor de MAC gebruikers nog een erg leuke: www.bean-osx.com. Deze laatste kan natuurlijk ook overweg met alle Windows formaten en is ook gratis. Juul

• 12 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  11. Started by Juul,

http://spreekbuis.nl/omroepmuziekcollectie-mco-ligt-te-verpieteren

• 0 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  12. Started by hans knot,

Op dit late tijdstip lees ik in de nieuwste Broadcast Magazine. dat deze dag in de brievenbus viel, waarin in een artikel aandacht wordt besteed aan de overname door de AVRO van KX Radio. Bij het rijtje van vrijwilligers, dat wordt opgesomt, is die van ueberstem Hans Hoogendoorn, terecht geroemd als een van de geheime pareltjes van het station. En ik vind dat dit best even mag worden vermeld in deze groep.Trouwens het Broadcast Magazine, een echte glossy. ligt sinds drie maanden ook in je favoriete kiosk. Tenminste als de beheerder verstandig is geweest. groet Hans Knot

13. Het zat er al lang aan te komen. Nadat ik eerst een jingle in elkaar had geknutseld voor het IRC (Internet Radio Café) begon het te kriebelen of er een passend muziekje voor te vinden was. En eindelijk na heel lang zoeken en luisteren vond ik ...... Days of Pearly Spencer ! Al heel snel had ik een instrumentale versie (Raymond Lefevre) maar ook nog een midi bestand. Zo als dat vaak gaat duurde het allemaal veel langer dan gedacht en verdween het ergens op de achtergrond. Vanavond had ik niets te doen en tja, dan ga je toch wat proberen ..... Enkele uren later rolde de eerste ruwe versie er uit. Vijf maal wordt er via een vocoder "Internet Radio Café " ge…

• 16 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  14. Started by Vincent,

De Britse popzanger David Bowie is maandag op 69-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van kanker. Dat heeft zijn familie bekendgemaakt via sociale media.Hij leed al anderhalf jaar aan de ziekte, zo blijkt uit het bericht. http://www.volkskrant.nl/muziek/muzieklegende-david-bowie-69-overleden~a4222262/ http://www.nu.nl/muziek/4195623/zanger-david-bowie-69-jarige-leeftijd-overleden.html http://www.ad.nl/ad/nl/38001/Overlijden-David-Bowie/article/detail/4222260/2016/01/11/Zanger-David-Bowie-69-overleden.dhtml

15. Started by Juul,

Een nieuw jaar een nieuw forum. Nog meer keus en hopelijk nog vele mensen, oud en nieuw, die gaan "praten" over de radio. In een café nog wel. Hoewel ik niet drink en al jaren niet meer in een café geweest ben. Maar dit virtuele café kan geen kwaad. Zittend en hangend, sigaartje d'r bij, vanuit de leunstoel schrijven over de radio. Juul

• 5 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  16. Started by Vincent,

Op zaterdag 14, 21 en 28 november zendt MAX om 16.10 uur op NPO 2 de MAX Muziekspecial Back to the 60’s uit. Uit het archief van Fenno Werkman zijn drie speciale afleveringen samengesteld met muziek uit de jaren zestig. Fenno Werkman is de eigenaar van één van ’s werelds grootste muziekarchieven: naar schatting heeft hij zo’n anderhalf miljoen films en minstens 300.000 videobanden. Nederlandse televisieprogramma’s als de Top 2000 à gogo maken vaak gebruik van zijn uitgebreide collectie; ziet u oudere beelden van popconcerten op televisie, dan kunt u er vrijwel zeker van zijn dat ze uit zijn collectie komen. Ook vanuit het buitenland is de vraag erg groot: sterren als Yok…

• 0 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  17. Started by Vincent,

Misschien wel eens leuk om te horen wat voor radio beltoons er hier worden gebruikt (zie http://www.iradiocafe.nl/forum/thread-4481.html ) Ik zelf heb de 'top of the hour' van de Franstalige RTL als beltone in gebruik.

• 11 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  18. Started by rauhfaser,

Vraagje: De installatie van Windows 10 is ondanks de eerdere horrorverhalen redelijk vlekkeloos verlopen, de kinderziektes lijken eruit. Alleen kan ik niets downloaden van de site. Reageren op berichten en ze openen voor beluisteren kan wel. Zal wel met een instelling te maken hebben. Iemand die al voldoende de weg weet in Windows 10 om me te vertellen waar ik een 'knopje kan omzetten'? Edwin

• 5 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  19. Started by Juul,

Ik keek recentelijk even bij de buren en wat me dan opvalt is dat er een file wordt aangeboden in dit geval de "aftel jingles van 192 naar 538" uit de laatste week van september 1972. Daar is eigenlijk niks mis mee. Maar wat mij dan weer opvalt dat iedereen dat dan maar "hup download", en niemand zich kennelijk afvraagt wie de stem nu eigenlijk is............... Hoe zou dat nou komen? Is dat zoals zo vaak ;"hebben is hebben" ? Niet geïnteresseerd in de historie? Of mis ik iets? Want ik denk dan als je niet weet wie de stem is wat heb je er dan aan? Wie legt het mij nu eens uit? Oh, ja, het heeft niks met de buren te maken, had hier ook kunn…

• 10 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  20. Started by Harm,

Ik hoorde hem vanmorgen op Radio 5, lang niet gehoord. Wie heeft hem als MP3?

• 5 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  21. Started by Juul,

Bron: Parool. http://www.parool.nl/parool/nl/23/MUZIEK/article/detail/4213307/2015/12/25/Voor-makers-van-kerstliedjes-is-het-elk-jaar-weer-kassa.dhtml

• 0 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  22. Started by Juul,

Ik vind dat ie wel een klein puntje heeft. Maar, heeft ie dat als Sander Dekker gezegd of als "Staats"? Want juist gisteren zei hij in de discussie over Sesam straat dat de politiek zich niet moet bemoeien enz. enz. http://nos.nl/artikel/2067451-dekker-vindt-sesamstraat-geen-politiek-probleem.html Gelukkig kijken er maar weinig mensen naar Paul van Liempt. hi http://spreekbuis.nl/npo-radio-2-moet-onderscheidender-worden

• 1 antwoord
    • 3,4k weergaven
  23. Started by Andree,

Ben al geruime tijd bezig met het versturen "draaien" van sstv plaatjes op de kortegolf rond 14.230 in martin2 of scottie2. Nu raak ik door mijn afbeeldingen heen, en ben opzoek naar wat mooie plaatjes van radio stations uit het verleden ( liefst jaren 90 en eerder ) met name usa en offshore. Wie kan mij helpen aan een reeks leuke platen ? 73 Andre ph5c

• 16 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  24. Started by thijs5326,

Juul, van harte gefeliciteerd met je 70ste verjaardag. Gr.thijs

25. "Netflix Is No. 1 Choice for TV Viewing, Beating Broadcast, Cable and YouTube" "For the survey of 2,500 U.S. adults conducted in May, Cowen & Co. asked, “Which platforms do you use most often to view video content on TV?” Overall, Netflix captured the No. 1 with 27% of total respondents, followed by basic cable at 20%, broadcast at 18% and YouTube at 11%." " When looking at adults 18-34, Netflix’s lead is even more dramatic: Nearly 40% of those in the younger demo said Netflix is the platform they use most often to view video content on their TVs — well ahead of YouTube (17%), basic cable (12.6%), Hulu (7.6%) and broadcast TV (7.5%)." …

• 19 antwoorden
    • 3,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.