Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Hallo iedereen, Zijn er mensen die Veronica magazine digitaal hebben. Heb de jaren 1976 t/m 1995 nagenoeg compleet. Ben zelf op zoek naar de jaren 1996 t/m 1999.
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Hi I am wondering if anyone has the Christmas edition of the Veronica magazine from 1971 and 1973 that they would like to sell. Any help would be welcome. Regards Ian
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
De redactie van Veronica Magazine wordt omgevormd tot een kernredactie. Dit heeft tot gevolg dat 18 medewerkers boventallig worden en dat daarnaast nieuwe functies ontstaan, waarvoor 10 medewerkers worden gezocht. Boventalligen kunnen op deze nieuwe vacatures solliciteren. De nieuwe opzet heeft direct te maken met de oplagedaling van het magazine in 2013 en 2014. De papieren gids wordt door de beschikbaarheid van digitale alternatieven steeds minder gebruikt. Ook staat de advertentiemarkt onder druk. In de nieuwe opzet wordt sterk de nadruk gelegd op online activiteiten. Zo worden er een online redactiemanager en redacteuren digitaal aangesteld. De NVJ voert b…
-
Veronica Rot Op Nu! Dat is de titel boven een stukje uit het Vrije Volk van juli 1974. WikiRadio Knipsels / Clippings Deze week is de update grotendeels afkomstig uit een werkstuk van Anneke van Dijk uit 1972. Misschien zijn er delen al eens geplaatst maar er zal zeker iets nieuws voor een ieder tussen zitten. Niet alleen kranten of magazine artikelen, maar ook wat foto’s en kaarten zoals bijvoorbeeld een aantal kaarten van Jurg van Beem, Tom Collins en Klaas Vaak. Maar ook de uitnodiging voor de demonstratie in Den Haag en zelfs een brief aan de Koningin met vragen over het verdwijnen van Veronica. Natuurlijk ook weer de gebruikelijke kranten en magazin…
-
Hallo Mijn naam is Jos woonachtig in Bergeijk, dat ligt 25km vanuit Eindhoven. Helemaal in het zuiden van Nederland. Alles wat met Veronica (1959-1974) boeit mij enorm.Al regelmatig bracht ik een bezoek aan het museum Rock Art waar al die mooie spullen staan opgesteld het is voor mijn (ook al is het 2 uur reizen ) een dagje uit. Vooral de thema dagen die te maken hebben met Veronica 538/192 vind ik een lust voor het oog en oor. De stichting Norderney mag niet verloren gaan. Onlangs bracht ik en bezoek aan het Veronica schip gelegen in Amsterdam. Ik had van Jaap Schut begrepen dat de stichting Norderney en Het Veronica schip nogal gevoelig ligt omtrend het een en ande…
-
Vanochtend in de GPD-dagbladen: Veronica mogelijk terug in omroepbestel HILVERSUM (Gerard den Elt /GPD) - De Vereniging Veronica voert gesprekken met 'meerdere omroepen' over terugkeer naar het omroepbestel. Kleinere omroepen als BNN, WNL, Omroep Max en PowNed zouden meteen de status van A-omroep krijgen als zij samenwerken met Veronica dat ruim zevenhonderdduizend slapende leden heeft. Voorzitter Yoeri Albrecht van de Vereniging Veronica bevestigt dat gesprekken worden gevoerd met 'diverse zendgemachtigden'. Een terugkeer zou volgens hem 'zo maar kunnen'. Met welke omroepen hij en het Veronica-bestuur in gesprek zijn, wil hij niet zeggen. "Sommige namen zi…
-
- 13 antwoorden
- 2,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Weer eens tijd gemaakt voor een nieuwe batch knipsels voor wikiradio.nl Meer dan 210 verse oude knipsels. Eigenlijk was ik al een tijdje op zoek naar meer informatie over de Flight-in show van Veronica die ze in 1973 samen met de Haagse Courant en de KLM organiseerde. De volle doos met knipsels die ik in ontvangst mocht nemen bracht een behoorlijke schat aan toch weer nieuwe oude knipsels en dus ook over deze Flight-in show. Verder o.a. berichten over de klap die Rob Out uitdeelde in een café na wat opmerkingen over Veronica. Storing door Veronica in Zweden, “Ghadaffi financiert etherpiraat”over o.a. de Mebo, “Men vraagt maar ome Frans kan zijn draai niet v…
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Twee verslaggeefsters van de Amsterdamse zender AT5 zijn zondag na een opname in Nieuw-West beroofd van hun camera. Ze waren op pad om een reportage te maken over snackbar Abi in de Jan Tooropstraat, waar men na een aanslag met een molotovcocktail in mei nu weer de deuren opent. Na afloop werd de camera in de achterbak van de auto gelegd en stonden de AT5-reporters rond 14.45 uur op het punt weg te rijden, toen opeens de achterklep van de auto open werd gedaan en twee lichtgetinte tieners de camera meenamen om vervolgens snel weg te rennen. AT5 heeft inmiddels aangifte gedaan van de diefstal. Camera’s van journalisten zijn in Amsterdam vaker het doelwit van st…
-
- 2 antwoorden
- 977 weergaven
-
-
-
- 4 antwoorden
- 991 weergaven
-
-
Gevonden op mediapages (natuurlijk ) Dank. Voor de montage van de aankomst van de Norderney in Amsterdam zou ik graag het nummer strom maar beuk maar (Nordernaylied) gebruiken, wie heeft dit voor mij aub? Dan kan ik de korte montage snel online zetten. Alvast hartelijke dank.
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Dit boek is nu voor maar 6,90 te bestellen bij Bol. Zie: http://www.hansknot.com/recensie-oranje.htm
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Komend weekend, het eerste weekend van september, vindt de IARU regio 1 VHF-contest weer plaats op de 2 meter band (144-146 MHz). Dit beloofd veel activiteit in het SSB gedeelte (rond 144.300MHz) van de 2-meter band. Een ideale gelegenheid om leuke DX-stations te werken binnen Europa. De contest begint op zaterdagmiddag 2 september om 14.00 uur UTC en duurt tot zondagmiddag 3 september om 14.00 uur UTC. Meer contest informatie is te lezen op de activiteiten agenda van de VERON https://vhf-uhf.veron.nl/home/activiteitenagenda/
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Is er hier iemand op het forum die oprecht interesse heeft in video banden? Ik heb er een stuk of 1000, waarvan ongeveer 50 vcc banden en de rest vhs. Het grootste deel is zelf opgenomen, series, films, maar ook wat complete tv avonden. Maar er zitten ook veel voorbespeelde banden bij. mocht iemand er echt interessen in hebben dan kan hij/zij ze gratis komen ophalen. De banden waren de grote hobby van mijn pas overleden moeder, vandaar dat ik hoop dat ze goed terecht komen... wim
-
- 2 antwoorden
- 918 weergaven
-
-
Beste mensen. Ben net begonnen met het digitaliseren van mijn videobanden. Gebruik daarvoor een EnVivo adapter van Aldi, die heb ik 7 jaar geleden al gekocht (en nooit gebruikt). Ik krijg er mpeg2 bestanden mee. Voor ik nu al heel veel heb overgezet: is dit nog wel een goede methode? Als mpeg2 verouderd is of als EnVivo kwalitatief niet zo goed, dan is het zonde. Ik weet dat overzetten van mpeg2 naar een ander bestandstype kan, maar dat gaat veel tijd kosten. (En bij een proefje met dat overzetten liep het geluid al meteen niet meer helemaal synchroon.) Kortom, is er iemand die een beter product weet voordat ik alle dozen banden ga digitaliseren? Zou fijn zijn. Op intern…
-
-
- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
27 maart 1982, nummer 4. Een gratis weekblad met onder andere: Vrije Televisie Utrecht Milde straffen voor politici na meedoen aan etherpiraterij Delmare Top 33 Piraat Parade Margriet Eshuijs Band http://www.mediafire.com/?jxgecd7c6d9mcdg
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Zondag 11 september 2016. De heropening van Museum Rockart na de waterschade. En ook de uitreiking van het eerste exemplaar van het boek "Jan De Hont, Gitarist". Natuurlijk was Jan zelf aanwezig en speelde, samen met een onaangekondigde gast, nog een aantal nummers. De samenvatting met interviews en de opening door Johan Derksen.
-
- 0 antwoorden
- 791 weergaven
-
-
Beste vrienden, Ik ben een echt "radio mens". Ik weet niks van video maar ik heb in m'n werkzame leven behalve veel foto's ook veel m'n video camera meegenomen naar m'n werk. En daar zitten best aardige zaken bij vind ik zelf. Ik heb ze hier allemaal in de computer en ze zijn in "mpeg4". Maar hoe kan ik dat uploaden hier of op bijv. You tube? Hier een "still" uit een video die ik maakte tijdens 25 jaar H'sum 3 in oktober 1990. Een jonge Rob van Someren in de studio. Juul
-
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Vandaag weer eens op pad geweest met de videocamera, één van hobby's. Ik ben naar het Wantijpark geweest hier in Dordrecht en heb deze video gemaakt.
-
De enige videoclip, die ik kende, was van Toppop, maar deze is de échte mét de Wolfman himself!
-
-
- 1 antwoord
- 430 weergaven
- 1 follower
-
-
Vanaf morgen 20.06 de heropening van Museum RockArt op de Norderney videostream http://www.norderney192.nl/video
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Een MTV voor veertigplussers. Dat was vijf jaar geleden de gedachte achter 192TV. Bert van Breda en René Kroon sloegen de handen ineen en bouwden een zender die 24 uur per dag clips uitzendt van muziek uit de jaren zestig en zeventig, afgewisseld met de originele jingles van Radio Veronica. Nu, bij de vijfde verjaardag, gaat het 192TV voor de wind. “We hebben de vergrijzing mee,” vertelt Van Breda lachend. En dat maakt dat de zender lonkt naar kijkers en kabelaars in andere Europese landen. 192TV heeft met twee miljoen aansluitingen inmiddels landelijke dekking. Alleen Tele2 en Canal Digitaal geven de zender niet door. Van Breda: “Zij zien de meerwaarde blijkbaar nie…
-
- 0 antwoorden
- 859 weergaven
-
-
Leuk, De villa van de firma Wijsmuller die toch wel zeezender bemoeienis had. https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20201005_10021688/nieuwe-toekomst-voor-oude-villa-pirate-van-redersfamilie-wijsmuller-baarnse-kantoorvilla-blijft-behouden-als-woonhuis?utm_source=gooieneemlander&utm_medium=newsletter&utm_campaign=ge_lunchupdate&utm_content=art+{algemeen}_Nieuwe+toekomst+voor+oude+Villa+Pirate+van+redersfamilie+Wijsmuller%3B+Baarnse+kantoorvilla+blijft+behouden+als+woonhuis&utm_term=20201006_ge_lunchnieuwsbrief&EMAIL_SK=SK4116708
-
- 0 antwoorden
- 948 weergaven
- 1 follower
-
-
http://www.ad.nl/ad/nl/34072/Groene-Hart/article/detail/4202411/2015/12/05/Jitse-18-opent-winkel-in-singles-en-elpees.dhtml
-
- 1 antwoord
- 675 weergaven
-
-
http://www.telegraaf.nl/binnenland/12058884/__Vinyl_terug_van_weggeweest__.html Juul
-
http://daskapital.nl/2013/07/grafiek_van_de_dag_vinyl_is_wi.html
-
- 2 antwoorden
- 892 weergaven
-